Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 Plantjes onder 150 watt led ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    even een mooie foto gemaakt van de zaadje s ze zien er echt fantastie s uit iam happy

    noot-01.jpg
    noot-02.jpg

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Zijn zo te zien al mooi bruin en je ziet ze goed zitten, kijken of het mij ook lukt in mijn buitenkweek.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Leuk dat zaadje of zie ik dat verkeerd

    #47
    ja het zijn fem zaadje s Bas Haze

    Corleone1933 ik ga strak s die gorilla cookie weer in spuiten met STS als ik de eerste bloei haar zie.

    ga ik nu de eerste 2 week iedere dag 1 x spuiten op de kop van de tak week 3 ga ik om de dag spuiten week 4 om de 2 dagen week 5 om de 3 dagen

    kijken of dit een goed spuit schema is

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Als het er wind stil is wel. En als er haartjes tussen groeien is het mislukt dus gebruik het vaak genoeg of sterk genoeg

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Plant uit de tent pakken en paar topoen onder aan bestuiven en week later weer in de tent bij de rest zo heb ik het een paar x gedaan zonder dat de rest bestoven was

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Kan ze even uit de wind zetten tijdens het bestuiven, heb verduisterhok, in de wind gaat dat niet want dan zit alles onder

    #48
    je kan ook voor je ga bestuiven een plastic zak over je toppen trekken die je niet wil bevruchten .
    en als je klaar ben met stuiven haal je de zak weer weg dat kan je ook doen als je sts spuit om de rest niet te raken

    ik kon het niet laten om ff aan die bruine zaadje s te trekken maar er zaten er een aantal los
    voor ze er van zelf uit vallen en niet meer terug vind heb ik ze er uit gehaald .

    noot.jpg
    gooi ze in de koelkast voor 2 dagen en dan pak ik een zaadje voor de test

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Zaden zien er goed uit, mooi van kleur, zou er ook 1 zaadje uitlaten voor de test en de rest in de koeling in een donker bakje.

    • Manderijn
      Manderijn commented
      Editing a comment
      ze zijn al droog ik heb ze in een dopje gedaan van een spa fles .en dat dopje heb ik op de dimmer van me lamp gelegt.
      en ik heb er een ventilator opgezt ze zijn droog. en dat ik ze even in de koelkast leg dat ze het idee hebben dat het winter is geweest .dan kiemen ze beter alleen nu op deze mannier is wel een snelle winter ik heb dit al vaker gedaan hoor .de rest van de pitje s laat ik wel gewoon in de top drogen hoor .

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd hoe snel deze ontkiemen, mooie zaden, we blijven het volgen

    #49
    ik denk dat ik zo goed als aan het eind zit ik heb de net een topje af geknipt en ff grof op zoek gegaan naar rijpe zaadjes

    ik trof geen onrijpe zaadjes in de top pakt gelijk 20 mooie nootjes

    nooty.jpg
    ik ga ze zondag oosten als ik 100 pitten heb dan red ik het wel deze zomer

    pitten gaan ff weer op de dimmer kunnen ze lekker drogen mogen ze morgen het zakje met rijst in . jullie horen me weer

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Nice, enige zaad wat ik welleens kweek is hermazaad😂

    #50
    ik heb de anderen planten om gegooid. de nieuwe planten beginen al topje s te maken .

    ik ben een tak van de gorilla cookie al een week aan het bespuiten met STS

    qua.jpg
    gistren al de planten ff een cal/mag en fosfor bio en bud ignitor shot gegeven .

    ik kreeg beetje roest op de onder bladeren .

    nu maar weer wachten tot die dame ballen gaan geven

    Last edited by Manderijn; 8 April 2023, 10:48.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      En al een zaadje getest

    #51
    nee ik had nog niets getest Corleone1933 .ik heb nu net 3 zaden in een glas water gedaan en op me versterker gezet .

    glas.jpg we gaan het zien over een paar dagen of ze er zin in hebben

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd, blijf het volgen omdat ik er zelf ook mee bezig ga.

    #52
    de opbrengst tot nu toe

    zakjes.jpg

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Genoeg voorraad voorlopig zo te zien

    #53
    ik keek net of de zaadjes al iets gedaan hadden en deze waren zeer snel gekiemd .

    morgen stop ik ze in een potje met grond

    kiem.jpg

    Comment


    #54
    Ja deze zaadje s zijn van de S1 orange sherbert auto
    ik heb er 2 net in een potje grond gestopt de rest weg gegooid ik heb toch niet meer plek .

    KIEMPIE.jpg

    AUTO.jpg
    Last edited by Manderijn; 11 April 2023, 16:30.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Als je de volgende keer er een paar in een glas gooit, pak je eerst een stukje schuurpapier, dat rol met de schuurzijde naar binnen op maar zo dat je de zaadjes erin kunt gooien, schud het een paar keer op en neer met de zaadjes erin zodat de schil wat dunner wordt, neemt hij wat makkelijker water op. Of een beetje water met paar druppels waterstofperoxide wil ook nog wel eens helpen met ontkiemen.

    • Manderijn
      Manderijn commented
      Editing a comment
      ik heb haast nooit problemen met zaden normaal stop ik ze gewoon in de grond .
      en ik heb bijna nooit uitval en als je zaden zelf maak en je heb genoeg maak je je eigen niet meer druk om paar pitje s

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ook weer waar, dan maken een paar pitten niet uit

    #55
    het mannelijke geslacht laat zich weer zien . _~~

    Gorilla-Cookie-s-feming.jpg

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Nieuwe zaadkweek.

    #56
    ​ ja Corleone1933 ik ga proberen om wel wat zaadje s te maken. mits het stuifmeel optijd los komt.
    het ga mij eigelijk om het stuifmeel van de gorilla cookie het ga hard nu ik zie al mooie balle komen.
    ik wil de volgende ronden 3 stuks GC s neer zetten . en 1 van de 3 zal ik dan bevruchten .​​​

    cballen.jpg
    cballenn.jpg
    cballennn.jpg
    ik heb een beetje blad probleempjes omdat ik een foutje had gemaakt was vergeten de ph na te kijken
    ik wil ook is een anderen bio voeding waar ik ook gewoon kraan water kan geven .
    ik heb de voeding line van de green house gevonden .
    lijk me makkelijk in gebruik ik ga is 2 planten er mee testen kijken of het makkelijk in gebruik is

    Green House Feeding has the objective to provide cultivators globally with the highest quality plant nutrients enabling them to achieve unprecedented results by allowing plants to develop to their full genetic potential.

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Dat lijkt me niet heel goedkoop vergeleken met Biobizz?
      Maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe dat werkt.
      We kennen natuurlijk allemaal de filmpjes van Mr. Cannucks met zijn top dressings en die laat het er heel nonchalant allemaal zo simpel uitzien...alsof hij maar wat doet.

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Die bio versie lijkt mij ook de meest gebruiksvriendelijke aangezien je de grow al vooraf kan mengen in je medium. Dan zou je afhankelijk van de bloeitijd maar 1 of 2 keer die bloom hoeven te geven en 1s per 2 weken de enhancer. Lijkt mij op de lange termijn vele malen goedkoper dan flesvoeding en is ook nog eens vele malen langer houdbaar.

    • Manderijn
      Manderijn commented
      Editing a comment
      ohh de prijs maak me niet zoveel uit. als je maar makkelijk en met gewoon kraanwater uit de voeten kan.
      en ik zet ook planten buiten in de natuur .dan is het ook wel heel makkelijk en als je groot in koop word het ook goed koper
      ik ga ze nog een bericht sturen ik wil zeker zijn dat je de PH niet hoef aftestellen .
      ik kweek nu met canna bio daar is de PH zo rond de 58 als ik de voeding aan kraanwater heb toegevoegd .

      ik vond ook nog een filmpje op youtube daar sta ook nog wel wat info

      https://www.youtube.com/watch?v=LkSf...enHouseFeeding

    #57
    Screenshot_2023-04-22-11-39-13-76_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
    * Wat ik hieruit opmaak is dat het meten van de pH geen vereiste is maar wel zorgt voor betere resultaten .
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Ergens staat een filmpje van Biobizz die een vergelijkende test doet. Een deel planten wel afgezuurd water en hun zusjes niet.
      De planten met afgezuurd water waren twee keer zo groot.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Zoals zo vaak , spelen er meerdere factoren een rol bij de ph waarde van je grond , zoals de soort grond waarmee je van start gaat en de hoeveelheid. Op zure veengrond (potgrond) kun je lang zonder zuur werken , maar tegenwoordig is potgrond anders aan het worden qua samenstelling omdat veen te duur word. Ik heb dat heel duidelijk kunnen zien met de potgrond van de A.H . 1 zak met zure veengrond met fijne structuur en lichte kleur en een andere precies dezelfde zak , met grovere structuur donkerdere kleur en hogere PH.

    #58
    Er is maar 1 ph waarde die er toe doet , namelijk die in de grond ! klinkt als een open deur intrappen, maar het is niet hetzelfde als de ph waarde van het water dat je geeft.

    Comment


      #59
      nou ik heb even rond gesnuffelt en gevraagd als ik die voeding gebruik dan zou een PH van 6.3 - 6.4 goed zijn .

      dat zie ik die knaap op youtube ook altijd ze thee zie klaar maken met een PH 6.3

      op dit schema kan je ook goed zien bij welke ph je plant voeding kan opnemen .

      ph-soil.jpg

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dan is het gewoon een kwestie van de juiste pH blijven geven of een fractie lager aangezien de pH oploopt in de grond.

      • Manderijn
        Manderijn commented
        Editing a comment
        Ja Hork we gaan het gewoon proberen en kijken hoe het gaat

      #60
      ik heb net wat stuifmeel verzameld precies optijd

      pOLE.jpg

      het is erg druk geworden in de tent maar het past allemaal net .
      ik heb van me eigen fem zaadje s ook nog 2 zaadje s gorilla cookie x sfv x purps fem op gegooid .
      daar wil ik ook nog wat backup pitje s van maken . gistren het stuifmeel met een kwarst je over de toppen gesmeert nu maar weer wachten

      007.jpg

      Comment

      Bezig...
      X