Mijn plantjes 2xNL 4x afgani

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ijscoman1
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2008
    • 1768

    #61
    Oorspronkelijk geplaatst door lange
    snap hem even niet wat bedoel je hier mee.... dat je ze wel verzuipt...
    zo zie je maar weer iedereen doet t weer anders met water en voeding geven...

    mischien de oude manier een tandenstoker gebruiken.....

    Beowulf bedoeld dat je had moeten typen "zo is de kans groter dat je ze niet verzuipt...." of "zo is de kans kleiner dat je ze verzuipt" (zonder niet)

    Maakt niet uit, de meesten snappen wat je bedoelde

    Tandenstoker manier is inderdaad ook handig om te gebruiken

    Moet goedkomen Boky, alles goed in de gaten houden!

    Greetzz

    Comment

    • boky
      Retired
      • Nov 2008
      • 144

      #62
      Over tandenstoker manier vind ik niet echt iets , wat word er juist met bedoelt ?
      straks ga ik nog eens zien bij de plantjes ,

      Comment

      • boky
        Retired
        • Nov 2008
        • 144

        #63
        Hoi , kleinste plant is nu 20cm , grootste 35cm (NL)
        mvg B

        Comment

        • boky
          Retired
          • Nov 2008
          • 144

          #64
          Kan iemand msch wat meer info over de tandenstoker manier geven ?

          mvg B

          Comment

          • ijscoman1
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2008
            • 1768

            #65
            Ey Boky sorry wat laat, dat kun je teruglezen ergens hier in je eigen verslag Tandenstoker in de aarde steken en na een aantal minuten kijken of deze donkerbruin is. Dan is het dus nog vochtig genoeg, Je kan ook gewoon met je vinger voelen trouwens, even diep in je aarde peuren en als het blijft plakken aan je vinger is het dus nog vochtig. Trouwens ook niet té droog laten worden hoor. Een tussenweg is ideaal. De goede hoeveelheid water geven blijft toch altijd lastig, tenminste voor mij soms wel.

            Greetzz

            Comment

            • boky
              Retired
              • Nov 2008
              • 144

              #66
              Ag zo , ja heb vinger al eens in de potten gestoken , dat ziet er OK uit (geef nu aan de 4 planten totaal 2l en om de 2 dagen wat meststof 2.5mlop 1l water van bn grond super mix.
              de grootste plant is de NL , zou ik die mogen topen ? (ik heb nu wel geen foto van vandaag , de plant is nu 35cm )

              dan de SAD die zijn iets lager (goeie 20cm ) daar komen er wel zij takken aan nu .
              msch dat ik straks nog een paar foto maak.

              de LV komt ook inorde vorige 2 dagen 300ml perdag verdampt

              mvg B

              Comment

              • Jona
                Retired
                • Jun 2008
                • 2797

                #67
                die 2.5ml per liter lijkt me teveel, kijk eens wat er op de omschrijving staat. Het lijkt niet dat ze voedingstekort hebben dus geen reden om ze al te gaan bijvoeden.
                Deze ga ik in de gaten houden want de problemen die je daar had moeten maar eens van de baan hé .

                Comment

                • boky
                  Retired
                  • Nov 2008
                  • 144

                  #68
                  Hier paar foto's

                  Ik heb men lamp nog iets hoger gezet tov de planten .

                  Voeding zeggen ze 1l mest stof op 100l water .

                  mvg B
                  Attached Files

                  Comment

                  • PITcrew
                    Big Bongmaster
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2008
                    • 378

                    #69
                    van boven zien uw plantjes er kern gezond; uit.

                    ik denk dat der vanonder herfst aant worden is bij uw plantjes,
                    is normaal ligt kan er bijna niet meer aan.

                    hoe hoog hangt u lamp nu?

                    en lukt alles nu met uw temperatuur en uw thermostaat? (ik heb nu ook een nieuw kacheltjen echt een handig; der zit een ingebouwden thermostaat in.

                    Greetz
                    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                    sigpic

                    Comment

                    • boky
                      Retired
                      • Nov 2008
                      • 144

                      #70
                      ja temp is nu Ok (de kachel was makelijk en snel afgesteld ,lamp nu rond de 30 a 35 , kheb nog 20 cm over dan kan ze niet meer hoger .

                      zelf vin ik dat de planten er beter uit zien sinds de nieuwe kachel .

                      Comment

                      • PITcrew
                        Big Bongmaster
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2008
                        • 378

                        #71
                        staan ze nu al in bloei?
                        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                        sigpic

                        Comment

                        • boky
                          Retired
                          • Nov 2008
                          • 144

                          #72
                          Nope , maar wil dit wel zo snel mogelijk , voor de elentriek

                          en de plaatselijkde dealer is gestopt dus moet ik weer naar nederland achter wietjes .

                          Goe lang zou jij of iemand anders ze nog laten groeien ? voor ze naar 12/12 gaan ?

                          mvg B

                          Comment

                          • PITcrew
                            Big Bongmaster
                            MemberLucky Member
                            • Dec 2008
                            • 378

                            #73
                            nu dat uw hok zo klein , hoevel cm hebt ge nog over?

                            vergeet niet dat ze voorbeeld nog dubbel zo groot kunen worden he.

                            ik zou ze in bloei zetten.(het zijn toch al ferme planten)
                            Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                            Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                            sigpic

                            Comment

                            • boky
                              Retired
                              • Nov 2008
                              • 144

                              #74
                              Ok , morgen zet ik ze op 12/ 12 .
                              Die gele blaren mogen die weg of laat ik die zo zitten ?
                              en zijn er nog belangrijke dingen die ik doe voor de bloei ? (shrog ga ik nog niet doen msch de volgende keer ) maar toppen of zo dacht ik .

                              morgen post ik nog foto's , maar ga nu vlug slaapmuts toepje maken en dan slapen .

                              mercie voor al de goede info weer
                              slaapwel en tot morgen greeets Boky

                              Comment

                              • ijscoman1
                                Super Grower
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2008
                                • 1768

                                #75
                                Om te toppen ben je denk ik te laat, zeker als je ze nu op 12/12 gaat zetten. De planten groeien wel door maar hebben hun energie nodig voor de bloemen, en niet om nieuwe hoofdtoppen te maken. Toppen kun je het beste doen in een vroeg stadium in de groei. Gele blad zou ikzelf gewoon laten zitten tot het er vanzelf afvalt.

                                Je kan nog wel toppen trouwens maar dan moeten ze nog wel een paar weken groeien, en aangezien je ruimte beperkt is zou ik het nu niet meer doen. Kom maar op met die foto's!

                                Peace!

                                Comment

                                Bezig...