Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekje!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweekje!!

    Korting op 420shop
    Nou, zoals ik al beloofd had in de member introductie kom ik met me kweekverslagje aan
    Het gaat om 5 bubblegum plantjes ( waren er eigenlijk 20 maar door het een of ander... heb ik besloten er 15 weg te doen om safe te zijn )

    Ik heb ze als stekje gekocht vorige week en staan nu al een week onder de TL verlichting te groeien. Met een beetje improvisatietalent ( zie foto ) heb ik ff tijdelijk me installatietje in de woonkamer, en in de slaapkamer degene die ik zelf wil houden ( die andere gaan de deur uit, zie boven )

    Ik wil ze gewoon effe cheap kweken en er voor ze de bloei in gaan een paar stekjes er af halen denk ik.. voor de volgende kweek
    Met de ervaring die ik met deze kweek op doe wil ik hierna alles wat "officieler" gaan aanpakken.

    Ik heb met de 5 die ik zelf wil de TL iets lager gehangen om te kijken of de groei daardoor beinvloed word of niet, maar 1 plantje heeft een beetje verbrande puntjes ofzo, en in de kern van een nieuw blad is t lichtgroen, zowat fluoriserend, lol. Wat ik van t forum begreep is dat verbrande bladpunten en de kleur een teveel aan voeding ( tis nieuwe aarde ) is. De potten die ik gebruik zijn 11 liter btw. Nou ja kijk de pics maar en geef maar commentaar

    (fototje van de verbrande puntjes is beetje vaag maar kon niet scherper krijgen op de een of andere manier misschien dat ik die plant gewoon omruil natuurlijk )
    Attached Files

    #2
    volgens mij moet die TL lamp stukken naar benenden, maar ik ben ne hps kweker

    succes

    Comment


      #3
      hang je tl maar 3-5 cm boven je planten want de licht diepte van je TL is weinig en anders gaan je planten heel erg strekken dat wil je niet hebben

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties gasten~! Ik heb de TLs nu ongeveer 5 cm er boven hangen. Wat me trouwens opviel na het lezen over stress enzo: De oudste bladeren hebben allemaal paarse steeltjes. Komt dit omdat ze gesneden/gestekt (en daardoor stress) zijn met diezelfde bladeren? Of doe ik iets verkeerd? De nieuwe stengeltjes hebben t trouwens niet. Hoe snel mag je van een stekje verwachten dat ie klaar om te toppen is en wanneer bloei? Ze zijn wel gegroeid, maar niet echt dat je zegt van "wow wat groeien die dingen hard". Zeg maar, 5 cm in een week en ietsje breder.

        Grtz

        Comment


          #5
          ja dat is normaal dat ze iets langzamer groeien want we doen het micro he
          maar je kan een plant toppen na de 3e internode

          Comment


            #6
            Die staan er leuk bij Stengels kunnen ook verkleuren als ze het te koud hebben in het donker. Apart kleurtje groen Er zijn hier vast wel mensen die weten hoe dat komt.

            Succes en ik volg dit topic.

            Greetzz

            Comment


              #7
              Hi daar is die weer!! Ijscoman: Ik heb het hele huis op 21.5 graden constant

              Ik ben net even bij de growshop geweest ( mijn eerste x, meteen dure ontmaagding op zich ) en heb daar wortelstimulator gehaald. Want de worteltjes kwamen ook nog niet echt door dus ik dacht: een beetje hulp geven dan maar! (stiekem bij 2 plantjes gekeken aan een zijkantje) Rhizotonic van het merk Canna. Op de fles staat dat je het ook op de bladeren mag gebruiken dus dat doet ik dan ook maar braafjes. Kostte me wel 23,85 euries voor een liter Maar denk dat velen hier dat niet onbekend in de oren zal klinken.. De kleuren zijn nog het zelfde verders..

              Darkiess: Ik heb bij sommige planten wel 3 internodes op dit moment, maar de plantjes ogen erg fragiel, en zijn ongeveer 10 cm hoog Is dat wel te doen dan voor die kleine lieverds? Bij veel ervan zijn de toppen ook nog niet echt duidelijk, voor zover ik het vergelijken mag met wat ik gezien heb hier
              Ik maak zo wel ff foto's, dan zet ik die erop ter verduidelijking.

              Tot zo!

              Comment


                #8
                De camera die ik gebruik van me zusje is een beetje verziend, kan niet echt scherpe foto's maken van dichtbij. In ieder geval, de groeitop is er wel, en die kleine armpjes aan de zijkant ook maar het is zo ieniemini en dicht op elkaar.. Is dat ff nog een paar dagen wachten of? Misschien vraag ik wel veel, maar beter veel vragen dan te weinig informatie nietwaar?

                EDIT: weet niet precies wat er fout ging maja hieronder alsnog 2 foto's
                Last edited by nosferatu; 5 December 2008, 16:49.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door nosferatu010 View Post
                    Het gaat om 5 bubblegum plantjes ( waren er eigenlijk 20 maar door het een of ander... heb ik besloten er 15 weg te doen om safe te zijn
                    of je nou 1 of 20 planten hebt, als je onder een lamp kweekt ben je strafbaar

                    Comment


                      #11
                      Ach ja ik had licht nodig en wist effe geen betere plek om een lamp op te hangen

                      Comment


                        #12
                        Heb besloten om samen met mijn broertje komende week een hok van 1x1x2 in elkaar te flansen
                        Zowiezo om te leren er van en omdat het beter werkt natuurlijk. Ik lees een hoop verslagen op deze site ( vind die van ijscoman erg interessant )
                        Nu vraag ik me een paar dingen af: Hoe krijg je die pc fannetjes op 12 volt ( als je er een stuk of 3 hebt staan ofzo ) en hoe doe je dat met je deurtje? Lijkt me dat als je er in moet wezen al die lucht naar buiten komt, en als je het afsluit hoe krijg je m dan weer luchtdicht? Ik haal iig een 600 Watt lampje
                        Nu een paar keer die Rhizotonic gebruikt en wacht nog af wat ze gaan doen, echt haast geen groei gehad afgelopen dagen. Ze zien er verder fris uit, dat wel

                        Laters

                        Comment


                          #13
                          600 watt met pc fans gaat niet werken ben ik bang voor.

                          Comment


                            #14
                            Ok weer wat geleerd dan he Robba Ff wat verslagen bekeken dus ik zie wel dat t me weer iets meer gaat kosten dan een paar pc fannetjes.

                            Ok, ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken.
                            Na 3 dagen Rhizotonic gebruikt te hebben nog steeds geen verandering in de plantjes.
                            Ik denk toch dat t komt doordat ik ze wil op laten komen met TL licht ofzo. Zoals Darkiess al zei: iets langzamer.. Ok, maar ze groeien gewoon helemaal NIET.

                            Ziet er wel gezond uit toch?



                            Heb dr maar ff 3 foto's op gezet, maar zo zien ze er allemaal ongeveer uit. Heb ze nu anderhalve week sinds een donderdag. Zijn dus ongeveer 3 cm langer geworden en wel breder.
                            Temp is 21 graden, en er staat een zwenkventilator tegen aan te blazen op de laagste stand. Luchtvochtigheid weet ik niet, maar de was hangt te drogen in die kamer en je merkt wel dat t een stukje vochtiger is dan in de woonkamer

                            EDIT: Net ff gekeken maar er komen ook amper wortels uit. Komt wel een soort hoofdworteltje uit, maar die steekt er nog geen 2 cm uit. Nou ja ik kijk t nog ff een paar dagen aan. Misschien dat die Rhizotonic niet zo snel aanslaat als dat ik wil

                            Nou dat was het dan weer

                            Laters
                            Last edited by nosferatu; 7 December 2008, 09:19.

                            Comment


                              #15
                              Wees voorzichtig met die Rhizotonic, dit kan je waardes aardig verpesten. Ik zou dit niet elke dag gebruiken. Als je wortels of plantjes nu niet groeien komt dat vanzelf wel. Het is best normaal als ze even stil staan, die word vaak gevolgd door een groeispurt. In ieder geval niet forceren met Rhizotonic. Voor de rest gaat het goed dacht ik zo!

                              Keep it up!

                              Comment

                              Bezig...
                              X