Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste binnen kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste binnen kweek

    Korting op 420shop
    heey allemaal.

    ik ben vandaag begonnen met mijn eerste binnenkweek.
    eerst iets over mijn kast mijn lekbak is 90x110 totale ruimte is 90x190cm en 2 meter hoog.
    mijn aanvoer en afvoer staan aangesloten via een rooster naar buiten.
    voorderest ben ik in bezit van 2 buisventilatoren met een cap. van 350m3.
    boven in de kast de zuiger met filter en onderin de kast de aanvoer.
    en niet te vergeten de 600watt hps lamp,kachel en zwenkel ventilator.





    5 stekjes waren de bedoeling maar kreeg er 1 kado dus dan maar 6,
    ze staan in 12 liter potten met aarde&perliet vanaf vandaag.
    Ik heb ze alle 6 ,250ml water gegeven met bio 1 wortelstimulator en aardevoeding compo 1 van bio-g-power.

    De lamp staat aan vanaf 19.00 hij hangt nu 1meter 10 boven de plantjes en de luchtaanvoer staat aan en die werkt goed want ik zie de plantjes bewegen .



    De afvoer staat nog niet aan het is nu 23 graden en de vochtigheid is 51%
    Dit is mijn eerste keer dus als het niet goed is hoor ik het graag.

    nou 4 uur later gebeurd er het volgende ???



    2 van de 6 plantjes hangen er heel treurig bij de temp is nu 25 graden en vocht 43% .

    ik heb er wat natte handdoeken in opgehangen en er zit water in de lekbak (of is dit niet goed) hoop zo de vochtigheid op te krikken.

    Graag jullie reactie ,

    Grtz phg
    Last edited by phg27; 6 December 2008, 00:14.

    #2
    ik moet zeggen dat het er pikobelo uit ziet alleen je planten staan er wel heel erg droog bij vind ik zelf

    Comment


      #3
      Idd staan ze wat een de dorstige kant.
      Een 10 minuten voor de lichten uitgaan kan je ze ook eens benevelen.
      Ziet er anders wel mooi uit!
      grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        oke dan ga ik dat doen dat word dan vanmiddag beetje vernevelen en maar wat water erbij doen denk ik of alleen bij nevelen houden?
        maak het uit of je ze water geeft met lamp aan?
        zo ja dat er water bij moet, moet ik er nu weer wortelstimulator erbij doen en aardecompo of gewoon alleen kraanwater gebruiken. ik laat ze ongeveer een week op 18/6 staan .

        bedankt zover.

        grtz phg
        ik hou jullie op de hoogte

        Comment


          #5
          zeer mooi hok phg27. daarin zullen je dames zich wel goed voelen denk ik. alvast veel succes met je kweek

          Comment


            #6
            je lamp staat 1m10 van de toppen van je planten ? zakken ! voor ze beginnen te strekken, hopelijk komen de stekjes erdoor,

            mij ga je nooit met stekken zien werken, je weet nooit hoe gezond ze waren voor je ze kreeg (ziektes, hoe was de transport enz)

            good luck! ik volg je

            Comment


              #7
              Thx allemaal

              ik heb er wat water bijgedaan vanmorgen , en een minuut of 10 voor de lamp uitging de plantjes wat beneveld .
              ben vanmiddag nog een keer wezen benevelen en nu staan er 5 heel mooi en de zesde is goed op weg .
              mijn waardes van vannacht waren max temp 25 min 23.9 vochtigheid was max 49% en min 43% met lamp aan.
              lamp uit is de vochtigheid gestegen naar 65% en de temp ligt rond de 21graden.
              zou er vanavond weer eens een foto van maken en hopelijk staan ze dan wel alle 6.

              P.S ik zou de lamp laten zakken tommy welke hoogte zat je aan te denken gelijk op 50cm zetten?
              grtz

              Comment


                #8
                Beter dat ze weer wat rechter staan. Succes met je spruitjes Ben benieuwd naar de foto's dus ik volg dit topic!

                Peace

                Comment


                  #9
                  Mooi hokje heb je daar. Mijn plantjes doe ik naast normaal water geven ook wat besproeien voor het licht uit gaat en soms tussendoor ook een beetje en ze staan er fris bij. Ga je zeker volgen aangezien ik ook bezig ben met me eerste kweekje

                  Comment


                    #10
                    even over de gezondheid van me plantjes,
                    ze stonden bijna rechtop nou ja 1 helemaal en de andere was goed op weg toen het donker was in de kast.
                    maar nu na weer een paar uur licht gaan ze weer hangen hoe kan dat?
                    de andere 4 blijven gewoon goed overgens.
                    het is nu 26.8 gr en 45% vocht

                    wat gaat er verkeerd ? zie foto's

                    dit is duidelijk de minste


                    Dit is de andere



                    Ze zijn niet allemaal zo gelukkig

                    Last edited by phg27; 6 December 2008, 23:00.

                    Comment


                      #11
                      ik had hetzelfde met mijn stekjes maar iedere keer vlak voordat de lampen uitgaan benevelen,bij mij is het ook helemaal goedgekomen succes!!

                      Comment


                        #12
                        Ja dat doe ik zeker benevelen is ook gelijk goed voor de vochtigheid .
                        nou ik ben net aan het schuifen gegaan heb ze wat verplaats en bij allemaal wat water met wortelstimulator en aardecompo1 erbij gedaan.
                        hoop dat het wat beter word nu !!!

                        Comment


                          #13
                          Knap hokje!
                          Je vochtigheid moet wel naar boven.
                          Emmer water met een handdoek erin die je half in het water laat dompelen en over de rand van de emmer laat hangen zal de LV omhoog doen gaan.

                          Wat je ook kan doen is een doorzichtig zakje (bv diepvrieszakje) over de stekjes trekken. Voozie deze wel van de nodige luchtgaatje, anders stikken ze. Haal ze er ook af en toe af. Tijdens de nachtcyclus mogen ze er ook af.

                          Greetz,
                          zion

                          Comment


                            #14
                            misschien een idee ik werk ook met stekjes

                            maar ik doe in het begin boterhamzakjes om de stekjes zetten met sate prikkers de zakjes aan de binnenkant nat maken en over je stekjes zetten het zakje mag niet je plant raken dus is wel ff priggelen maar dan de eerste paar dagen ff het zakje nat houden aan de binnekant ik weet het is wel ff werk maar je gaat zien dat het werkt

                            volgende keer als je stekjes neem wortelstimulator aanamken met water en je stekjes onderdoppelen in die wortelstimulator mengsel niet het hele stekje alleen het wortel gedeelte en dan pas in je grond zetten en je wortelzakje niet helemaal onder de grond zetten maar ietsje eruit laten steken

                            PS. je luchttoevoer tussen je potten leggen zodat de verse lucht langs je planten omhoog gaat en een zwenkventilator erbij die de wind nadoet voor je plantjes
                            Last edited by BaZe; 7 December 2008, 11:39.
                            2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                            http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                            Comment


                              #15
                              ik heb er sinds gisteren 4 handoeken opgehangen half in me lekbak half eruit en in me lekbak zit water dus komt op hetzelfde neer als de emmers.
                              met de lamp aan mag ik blij zijn met 45% en met de lamp uit haal ik de 65% dus dat is wel aardig .
                              ik kijk het nog even aan tot ze uit de nacht komen mocht er dan geen verschil zijn dan maar de boterhamzakjes proberen .
                              is de zwenkventilator ook een must in de groei? want die staat niet aan en mijn afzuiger ook niet.

                              grtz.

                              Comment

                              Bezig...
                              X