Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    na een uitgebreide vakantie ben ik helemaal klaar om weer aan de slag te gaan met een nieuw binnentuintje.

    Ik heb me een paar maandjes afzijdig gehouden op het forum, maar wel veel kweek avonturen van anderen gevolgd, terwijl ik zelf even pauze hield. De combinatie van de warmte en vakantieplannen maakte dat ik even geen nieuwe kweek op kon starten.

    Maar nu ben ik weer terug, voorheen heette ik 'VapingMMJ', maar dat heb ik veranderd naar 'Lacy LaPlante'. Nieuwe naam, nieuw seizoen, nieuwe ronde... nieuwe kansen!

    Dus... let's get started.


    Mijn Kweekkast:
    Ik heb de G-tools G-kit 400 combi:
    http://www.g-tools.nl/product/kweekk...kit-400-combi/
    Deze kast heeft 3 ruimtes: Een zaad/stekruimte, een moederplant ruimte en een grotere groei/bloei ruimte. Voor deze kweek verwacht ik alleen de zaad/stekruimte even te gebruiken en vervolgens de groei/bloeiruimte.

    De zaad/stekruimte is 35x78x48cm met 2x18 Watt TL verlichting.
    De groei/bloei ruimte is 78x78x176cm met een 400W HPS lamp.


    Mijn Kweekspullen:
    Aarde: Zaai- en stekaarde en Plagron Batmix
    Potten: Ontkiemen in de propagator met Eazy Plugs, dan in 2 liter Rozenpotjes en vervolgens in 11L potten.
    Voeding: Wortelstimulator Huismerk Organic Earth, Alga Bloom, Vita Race, Sugar Royal en Green Sensation van Plagron.

    Ook heb ik een Warmtekabel met Thermostaat en timer aangeschaft, om de temperatuur wat hoger te houden wanneer de lamp uit is, mocht dat nodig zijn.

    Mijn Kweekdoelen:
    Let's Grow!
    Vrijdag 28 Augustus: Zaadjes te ontkiemen gelegd tussen twee vochtige stukken keukenpapier.
    Zaterdag 29 Augustus: Nog geen 24 uur later zijn alle 4 de zaadjes ontkiemt, dus ze gaan de Eazy Plugs in. Tegelijkertijd besluit ik hun volgende bestemming vast voor te bereiden: de 2l Rozenpotjes. Ik heb ze voor ongeveer 2/3 gevuld met een mix van zaad- en stekaarde en ingewaterde Plagron Batmix. Vervolgens goed gemengd. Daarbovenop 1/3 alleen zaad- en stekaarde.

    Ik heb tot nu toe altijd last gehad van wat overvoeding in de eerste weken door de Plagron, ik ben benieuwd of deze mix beter gaat zijn voor de kleintjes om mee te beginnen.

    De Eazy Plugs zijn in de kleine zaad en stekruimte in de kast geplaatst, onder 2x 18W TL. De ingewaterde rozenpotten heb ik even in moederruimte gezet, omdat ik deze ruimte toch niet gebruik. Bijkomend voordeel is dat ze daardoor als het ware boven de 2x 18W TL staan (want die ruimte zit eronder), waardoor de aarde lekker kon drogen.

    Zondagavond 20 Augustus: Het laatste plantje (De Choco Haze) laat ook zijn koppie zien. De rest was zondag al eerder boven aarde komen kijken. CBD Yummy 2 is met een helmpje op geboren, de rest stond meteen goed.

    Maandag 21 Augustus: Ze zijn met z'n allen verhuisd naar de rozenpotjes, en hebben om te beginnen elk 25ml water gehad met een halve dosering Wortelstimulator. Vanaf nu wordt ook de tijdklok ingeschakeld. Tot nu toe hebben ze 24u licht gehad, maar vanaf dinsdag krijgen ze 20/4. Dan na een paar dagen op 18/6. Zodra ze iets meer blad hebben aangemaakt, gaan ze onder de HPS. Ik vermoed zo tegen het weekend. Even kijken hoe snel ze gaan.

    Ik ben tot nu toe heel tevreden. Alles is ontkiemt en alles is groen, groeit en staat rechtop. Geweldig toch? Nu gewoon zo doorgaan.

    Foto's:



    Tot zover mijn nieuwe ronde, advies is altijd welkom!

    - Lacy LaPlante.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

    #2
    Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

    Hele mooie setup, succes en ik blijf meekijken!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

      Wat een kast! Luxe wietjes
      Baas in eigen brein.

      Comment


        #4
        Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

        Origineel van die wasknijpers... Zo'n naamplaatjes die je gewoon in de grond steekt zijn geen mooi zicht .
        Allesinds succes met de kweek!
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

          Comment


            #6
            Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

            He Lacy,
            Ik schuif graag bij je aan, succes !
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

              Wow vette kast....

              Is wel ideaal alles zo compact, je bent volledig zelfstandig, zonder zelf te gaan bestuiven etc (meer ruimte nodig lijkt me, voor mannetjes).

              Ik volg, en keep 'em inderdaad green

              Comment


                #8
                Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                Gave kast!! Ik blijf volgen.

                Veel succes,

                Ron

                Comment


                  #9
                  Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                  Ik schuif ook eens aan.
                  Succes!

                  Comment


                    #10
                    Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                    Welkom allemaal!
                    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                    Comment


                      #11
                      Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                      Mooie kast ik ben zeer benieuwd wat het wordt en schuif dan ook gezellig aan


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                        Welkom Webstman


                        Er valt nog niet zoveel up te daten bij de kleintjes, maar hier is eens een update van het plantje dat nog altijd bij oma op het balkon staat.

                        Ze ziet er niet zo mooi uit, is erg dun en slungelig, maar het is ook maar om even te proberen hoe het (oma) bevalt.

                        Plantje is van binnen naar buiten verhuisd na een maandje groeien onder de tl.

                        Ik denk buiten wat te weinig licht gehad en ze heeft last van ondervoeding, want ik heb geen alga grow in huis en was - net zoals het plantje - totaal niet voorbereid op een buiten kweek.

                        Maar deze week is er dan eindelijk wat voorbloei te zien.. Is het eigenlijk normaal dat dat zo lang duurt buiten?[emoji56]

                        Oh, het is een Blue Grape Dream btw.

                        Foto's:


                        - Lacy.
                        Last edited by Lacy LaPlante; 4 September 2015, 15:19.
                        Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                        Comment


                          #13
                          Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                          Inderdaad heel mooie setup! Als je zoals gezegd je wat ingelezen hebt en met al deze kennis op het forum moet deze goed gaan!
                          Ik zet m'n stoeltje bij, veel succes!

                          Comment


                            #14
                            Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                            Gezellig, DJ Felix, kom erbij.


                            Kleine Update:
                            Gisteren zijn de kleintjes verhuisd naar de grote ruimte, ze staan nu dus onder de 400W HPS.
                            Ze hebben ook allemaal zo'n 50ml water gehad. Op zich gaat het goed, alleen de Choco Haze heeft iets meer moeite. Deze was met ontkiemen al een dagje later en heeft nu moeite met rechtop te blijven, dus daar heb ik een klein takje aan verbonden. Ik hoop dat ze nog een beetje bijtrekt.

                            Het plan is om ze vanaf morgen op 18/6 te zetten. Ze stonden tot nu toe even op 20/4.
                            Het is vrij consequent 26 graden met de lamp aan, en zo rond de 22 met de lamp uit.
                            LV zit tussen de 40% en 50%.

                            - Lacy.
                            Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                            Comment


                              #15
                              Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                              Ik heb de plantjes tot nu toe om de dag 50ml water gegeven, maar gisteren stonden ze er best dorstig bij, dus vanaf vandaag ga ik ze iedere dag 50ml geven.

                              Foto's zonder HPS, gisterochtend gemaakt. Dag 9 boven de grond:

                              CBD Yummy 1&2:





                              Choco Haze:


                              Chocolope:


                              Overzicht:




                              - Lacy.
                              Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                              Comment

                              Bezig...
                              X