Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

Lieve Lacy, waarom geef je nu water ? Heb je de potten nu wel kunnen optillen ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Haha, ik kweek niet voor een theetje, dus dat is niet de bedoeling natuurlijk.
      Ik ben een plan B aan het maken, denk dat het niet veel meer gaat worden. Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar ik zit te denken om ze in een hoek van de kast te zetten (als het allemaal gaat passen) en dan met een paar overnieuw te beginnen. En dan maar kijken of het nog wat wordt.

@Stemma:
      Ik heb ze water gegeven, omdat de aarde kurkdroog leek. Alleen echt recht onder de plant ben ik er niet zeker van, maar ik heb er ruim omheen gegoten. Dat met die potten optillen, ik probeer het wel hoor, maar ik bak er niks van. Ik vond ze licht aanvoelen, maar vind het erg lastig. Een dag na de watergift zie ik weer minimale groei, ook bij rechtsvoor. Geen idee of ik er nou goed aan gedaan heb, je opmerking maakt me aan het twijfelen.

Ik weet dat er in huis ergens een oude digitale weegschaal moet liggen, ik ga dat ding eens opzoeken. Eens kijken of hij het nog doet en of hij gevoelig genoeg is om 100ml water te kunnen traceren.
      Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Update:

Daar ben ik weer, dit wordt een lange update denk ik want er kan veel gebeuren in 3 dagen...

Ik heb ze vanaf de laatste watergift van een paar dagen geleden niets meer gegeven. Wel even goed nagedacht over hoe nu verder te gaan, en een aantal veranderingen doorgevoerd. Ik heb besloten om 2 nieuwe zaadjes te laten ontkiemen. Ik wil deze twee nieuwkomers de beste kans geven, maar tegelijkertijd de ouderen plantjes nog niet wegdoen. Dit had als gevolg dat twee ouderen plantjes hun 11l pot moesten afstaan, anders gaat het qua ruimte niet passen. Dus na even wikken en wegen, uiteindelijk besloten om m'n Freebie Chocolope en m'n Choco Haze te gaan pesten met een verhuizing naar een kleinere pot. Ik heb deze keus gemaakt, er vanuit gaande dat ze er vermoedelijk niet bovenop gaan komen. Ik weet dat deze potwissel niet gunstig is nu.

Ik heb dus de twee Choco's uit hun potten gelicht en eens even goed de aarde bekeken. De aarde was in het bovenste deel kurkdroog, maar onderaan helemaal nat! De pot lijkt daar onderin helemaal niet te drogen. Dus daar moest even iets op bedacht worden. Ik heb uiteindelijk een soort verhoging gebouwd van Duplo, zodat de gaten onder de potten vrij komen van de grond en er hopelijk wat meer zuurstof bij kan komen. Vervolgens onder iedere pot zo'n Duplo stellage geplaatst, potten staan zo omhoog en toch mooi stabiel.

Vervolgens de kluit van de Choco's wat verkleind (), zoveel mogelijk wortels proberen te sparen, maar er zijn er uiteraard toch wel een aantal gesneuveld. Ook zoveel mogelijk van de natte aarde weggenomen, en vervolgens ieder plantje een potje van zo'n 5 á 6 liter gegeven. Verre van ideaal dit, maar goed. Wel weer wat wijzer geworden in ieder geval. Ik laat ze staan en kijk even of het nog wat wordt. We gaan er niet van uit, maar dromen mag, toch?

Foto's van woensdagavond - er is sindsdien niet veel veranderd:

Ondertussen eens even flink met mijn ouders gebabbeld over mijn kweek frustraties. Want ja, ik had er echt even de balen van. Dit is me de eerste keer ook gebeurd, vind het gewoon zo dom van me. M'n moeder heeft besloten zich in de strijd te gooien en heeft een zaadje geadopteerd. Dat wil zeggen, ik ben er nu twee aan het ontkiemen, en eentje daarvan, de Hawaii Maui Waui, zal door haar worden grootgebracht (terwijl ik toekijk en hopelijk wat leer, natuurlijk).

Mijn vader had een andere insteek, en vroeg zich hardop af waarom ik toch zo met aarde aan het klungelen was. "Waarom probeer je niet eens Hydro?". Ik zag al allerlei festijnen met slangen en pompen en waterreservoirs voor me, en zag het niet zo zitten allemaal. En dan hebben we het nog niet over de extra uitgaven gehad. Maar goed, dat was volgens hem allemaal niet nodig. Kon ook best simpel allemaal. Dat is waar natuurlijk, en hij zette me wel aan het denken. En als ik ga denken, dan ga ik ook vanzelf Googelen.

Dus om een lang verhaal kort te maken (Nou ja, een beetje minder lang dan), zo ben ik dus tegen de Hempy Methode aangelopen. Dat sprak me wel heel erg aan. Tegelijkertijd valt het me op dat ik er opvallend weinig van terug zie op de Nederlandse websites en fora. Ik vraag me erg af waardoor dat komt, er is vast iets dat ik mis... maar kan het niet laten, werd toch wel enthousiast van al die positieve verhalen elders in de wereld. Waarom is het niet populair onder de Nederlanders? Ik ben vastbesloten om het antwoord op die vraag te vinden. Ik mis ergens een addertje denk ik.

Voor degene die de Hempy Methode niet kennen: Hier een Link
        Ik vind het taalgebruik en de schrijfstijl van DalaiHempy zelf heel vervelend, maar hij is wel de bedenker, dus toch maar een link naar zijn verhaal.

Hempy Bucket Diagram.jpg

Bij Hempy Buckets moet je veel meer regelen en veel meer zelf in de gaten houden dan bij aarde, en daarom wordt het beginnelingen aangeraden om met aarde te starten. Vermoedelijk gaat dit dus een ramp worden, want ik ben een beginner die overduidelijk op aarde kweken niet beheerst! Tegelijkertijd denk ik dat ik juist doordat ik meer zelf moet doen, er wel heel veel van zou kunnen leren. En dat ik die info dan weer goed kan gebruiken voor mijn aarde kweek taferelen.

Een groot experiment dus, met vele uitdagingen en een redelijke kans op nog een dode plant. Misschien gek, maar ja, dat zie ik dus wel zitten. Ik ga het dus gewoon maar doen, mocht je dat nog niet geraden hebben.

Ik heb besloten om voor de officiële versie van de Hempy te gaan: een mix van 80% Perliet en 20% Vermiculiet. GHE Hydro Voeding: Flora Gro, Bloom en Micro. Helaas even niet Organisch, dat is voor de toekomst.

De emmer staat al klaar, net als de fles waarin ik de zaailing zal starten:

Men roept dat het niet nodig is om de PH te testen, maar dat betwijfel ik. En ik had toch al een PH druppelsetje aangeschaft om mijn water te checken, dus die ga ik mooi gebruiken. Is niet helemaal exact natuurlijk, maar ik kan in ieder geval een richtlijn aanhouden.

Ik wilde aan dit hele avontuur niet weer een zaadje verknallen, dus ik heb een Freebee van Zamnesia uitgekozen om dit experiment mee uit te gaan voeren. Het gaat om Sweet Moby, en ik vraag me af of dit soortje niet te sterk gaat zijn voor mij en of het wel effect gaat hebben tegen mijn klachten. Maar gewoon uitproberen, ik zie wel wat er van komt, en of we überhaupt de eindstreep gaan halen.

Vermoedelijk zullen sommigen me voor gek verklaren, en ik moet zeggen, misschien zitten ze er ook wel niet ver naast.

Ik heb lang getwijfeld of dit wel het goede moment was om het roer zo om te gooien, of dat ik beter kon wachten tot ik het kweken op aarde wat beter onder de knie heb. Maar ik heb dus besloten om uiteindelijk maar gewoon door te zetten en gewoon te gaan starten. Mijn kast is nu toch al wat chaotisch, daar kan nog wel een Hempy bij. Bovendien heb ik nu veel vrije tijd die ik kan gebruiken om me overal goed in te verdiepen en de planten te bestuderen.

Ik ben verschrikkelijk theoretisch aangelegd, praktisch aan de slag is niet mijn sterkste punt. (Mocht dat nog niet opgevallen zijn .) Bio op aarde kweken moet veel meer op gevoel, hydro is wat technischer, misschien past dat gewoon wat beter bij mijn karakter. Wie weet, ik zal het vanzelf gaan ondervinden.

Mijn moeder is meer van het praktische, dus het zou me niet verbazen dat ze een geweldig mooie Maui Waui groot zal brengen. Ik hoop het maar, dat zou geweldig zijn natuurlijk! Al met al veel ontwikkelingen hier zo, hopelijk dan eindelijk met resultaat.

Ook de buitenplant is aan haar laatste fase begonnen, denk nog een week of 2. Weet het niet precies.

Foto's:

Heb ook nog de PH van m'n kraantjeswater getest, dat is ongeveer 7.5-8.0.

Zo, dat was een heel lang verhaal, excuses voor de grote lap tekst. Ik hoop dat het allemaal nog een beetje te begrijpen valt.

Groetjes,

- Lacy.
        Last edited by Lacy LaPlante; 23 October 2015, 22:21.
        Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Het wordt hier steeds interessanter

Gebruikt je moeder ook jouw kast of heeft ze zelf iets?

Ik zal de Hempy methode ook eens gaan bekijken.
          Misschien dat je je ouders even mee kan laten kijken naar de Hempykweek, zodat ze je 'over' kunnen nemen als je door omstandigheden je planten niet kan verzorgen.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes !!
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Jaja, ik krijg versterking.
            Mijn moeder doet gewoon mee in mijn kast, dus in praktijk zullen we het een beetje samen doen. Ze gaat gewoon meekijken zeg maar, want ik ga niet zo goed in m'n uppie.
            Ik geef niet op totdat het lukt!

Ja, dat zal ik zeker doen, ik ben nogal eens ziek. Dus ze moeten wel vaker invallen, is wel zo handig als ze dan de Hempy ook mee kunnen pakken.

Comment

Ben benieuwd hoe dit gaat, succes.

Comment

Bedankt, en ik ben zelf ook heel benieuwd!

Comment

Succes man, ik zet er ook even een stoeltje bij!
                  Ik ga de volgende ronde trouwens ook een keer stoeien met een Aquafarm, heb er nog een extra zuurstofpomp etc. bijgekocht en hoop dat het wat wordt
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Welkom Michevan.
                    Ik heb ook naar die Aquafarms gekeken, maar wilde er even geen geld aan uitgeven. Lijkt me wel een mooi systeem, ik zal je verslag volgen zodra je van start gaat. Ben benieuwd of dat bevalt.

Comment

al vast heel veel succes met de nieuwe spruiten.

en wees zuinig met water nu he, gewoon naar moeders luisteren.

Comment

Update:

De kleintjes lieten gistermorgen hun koppie zien, dus we zijn weer van start. Ze staan nu eerst even een paar dagen op 24-0 onder de tl, zodat ze even kunnen wennen voordat ik ze bij de anderen onder de HPS zet.

De anderen heb ik gisteren voor het eerst weer water gegeven, en heb besloten om dit water ook een beetje af te zuren, gewoon met citroensap, want ik heb nog even geen ph min in huis, staat op het boodschappenlijstje. Water afgezuurd tot een ph van +/- 6.8.

Ik zie eindelijk enige vorm van reactie in de plantjes, de blaadjes staan nu, zo'n 24U na de watergift een stuk vrolijker omhoog gericht. Met name bij de Yummy met een enigszins betere overlevingskans is dit goed te zien. Ik zie verder nog geen groei oid, maar goed, we moeten ergens beginnen hè.

Heb de grote potten ieder 150ml gegeven en de kleintjes ieder 100ml. Dit was ook de eerste keer dat ik ook maar een druppeltje water onderuit de pot zag komen (bij de Chocolope duidelijk meer), dus mijn duplo bouwwerk lijkt te werken!

Ik zal ze nu geen water meer geven, totdat ik zie dat de blaadjes weer gaan hangen. [emoji18]

Foto's:

Vlak na watergift:

24U later:

De Yummy lijkt wel tevreden te zijn, naar omstandigheden dan.

Ik ga even zo door, ben benieuwd of er nog beweging gaat komen in deze plantjes. Tot nu toe leken ze bevroren.

- Lacy.

Comment

nou dat ziet er helemaal niet verkeerd uit. als je ze vergelijkt met de laatste foto
                          van post 74 dan zie je een enorm verschil en dus ook vordering. het gaat heel
                          traag, maar ik zie weer hoop ontstaan.

steek even een lange saté prikker in de potten (liefst tot aan de bodem), laat ze ca 10
                          seconden zitten en trek ze eruit. je ziet aan de kleuren van vocht en aarde wel waar ze nat zijn.
                          (tip omdat je er nog geen metertje voor hebt.....toch?)

maar serieus (veel is het nog niet) er is hoop.

Comment

Begin hier langzaam aan "bad aire syndrom" te denken. Als er weekmakers vrijkomen in de ruimte dan kan dit ook zoon beeld geven. Weekmakers worden gebruikt om kunststoffen als pvc zacht en flexibel te maken. Ze komen geleidelijk vrij uit het materiaal waarin ze zijn verwerkt. Voorbeelden van voorwerpen met weekmakers zijn speelgoed, sommige elektrische snoeren, tuinslangen, opblaasbare voorwerpen, douchegordijnen, vinylbehang, vinyl vloerbedekking, regenkleding.
                            Planten kunnen weekmakers, zelfs in heel lage concentraties, slecht verdragen.

Comment

@Bramonius:
                              Ik ga er vanuit dat ze het niet gaan halen, mochten ze toch bijtrekken, dan is dat een meevaller. Ik zou graag een paar gram van de Yummy afhalen, maar ik heb er nog niet al teveel vertrouwen in. We zullen het vanzelf gaan zien!
                              Ik zal de satepriktest strakkies even proberen, ze slapen nu.
                              Denk dat ik met met name op de bladeren zal richten als leidraad. Ik merk dat ik alweer wat bijleer.

@FlintStoned:
                              Hmm, daar heb ik nog nooit van gehoord. Weet niet zo goed waar het dan zou moeten komen. Ik denk zelf dat het toch echt overbewatering is geweest. Maar zeker ben ik er niet van. Ik heb wel vloerbedekking liggen op die kamer, en de lucht wordt van onderen aangezogen...
                              Ik zou echt niet weten of er vinyl in m'n vloerbedekking zit. Vast wel. Maar het lijkt me toch nog wat vergezocht eigenlijk.

Comment

Is idd misschien wat ver gezocht. Ik poste het eigenlijk ook enkel als mogelijke oorzaak als je alle andere oorzaken hebt uitgesloten. Als je niet weet dat bad aire syndrom ook bestaat denk je er natuurlijk ook niet aan.

The cause of inexplicable poor plant health and vigour may be a result of BRS. Indoor air quality is lower than fresh outside air. Homes are filled with materials designed to resist fading, abrasion and time. Many of these materials emit toxic vapours at a low to very low concentration into...

Comment

Bezig...
                                X