Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ergo's kweektentje 2016/2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ondertussen ben ik al wat aan het nadenken wat ik binnen een paar weekjes ga zaaien en voorgroeien voor de volgende ronde.

    de keus gaat tussen
    https://www.nirvanashop.com/marijuan...feminized.html

    Of

    https://www.dutch-passion.com/nl/can...roduct/shaman/

    Eventueel aangevuld met 1 of 2 black domina van wietzaadjes.nl (deze word nog vaak herhaald denk ik)

    Nu las ik hier en daar vage opmerkingen ivm dutch passion dat hun fem zaden een hoog herma % hebben. Iemand ervaringen? Anders gaat deze los ipv op een net zodat ik makkelijk ev. Planten kan weggooien.

    Momenteel voel ik wat meer voor de papaya, maar dat paars intrigeert me.

    verslag 1, verslag 2

    Comment


      Sommige trekken hier en daar wat geel, is niet zo erg. Ze hebben nog meer dan voldoende blad om sowieso het einde te halen. Ze gaan zo vlug nog niet sterven...
      Ik vermoed dat ik ze een tikje te weinig water gegeven heb. Ga ze vandaag es ietske meer geven en zien binnen x tijd of het iets veranderd. Er mocht wat blad weg om wat meer licht te hebben mss is het een automatisme van de plant om dit te bereiken?
      Alles lijkt me ok qua waardes.
      als het binnen een paar dagen nog doorzet probeer ik wat enzyme+ in het water en enkel de all in one basisvoeding zonder boosters aan een gemiddelde ec.

      Deze avond plaats ik wat foto's, mss ziet iemand iets dat ik mis. Het lijkt een algemeen tekort maar mn watergift is 1,5 tot 1,8 dus lijkt me sterk. Durf precies niet echt hoger te proberen, bang dat het meer kwaad dan goed zal doen.

      Verder ziet het ernaar uit dat het een sterk rokertje word. Zo wit had ik ze nog niet eerder. En dat geld voor beide soorten. Maar dat is voor ergens in mei...
      Last edited by ergonaut; 5 April 2017, 13:48.
      verslag 1, verslag 2

      Comment


        Valt me op dat de buutenrand van veld veel groener staat. Vreemd
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        verslag 1, verslag 2

        Comment


          Dat ze aan de buitenkant groener zijn zal vast met licht en warmteverdeling te maken hebben. Ik zag dat ook al laatst bij mij.
          Ik zou niet teveel gaan zitten klooien met voeding etc.. gewoon goed je waterhuidhouding met de juiste PH is belangrijker. Ze halen het echt wel. Zo slecht staan ze er niet bij, zeker niet.

          Succes nog ff.

          Comment


            Ondertussen ben ik gestopt met voeding geven. Ze hebben wel nog een 2 tal weken nodig maar ik geloof er niet in dat voeding op een paar dagen verdwenen is. Liever iets minder gr. Maar zeker mooi gespoeld. Tis tenslotte enkel ik die het rook dat beetje mogelijk verlies maakt niet uit.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.
            verslag 1, verslag 2

            Comment


              Huidige waarden.
              temp. Dag 27-28
              Nacht 18-20

              Lv. Dag 35-40%
              Nacht 50-60%

              Voeding laatste tijd was het volledige aptus schema.
              Boosters halve dosis behalve topbooster die doe ik aan de volle dosis. Een gemiddelde waterbeurt verdeelde ik een 4tal liter over de 5 potten om de 2 dagen. Soms moest ik er es 3 wachten en soms was de aarde na 1 dag al terug droog. Ivm de watergift begin ik wat het gevoel te hebben dat ik m doorheb. Nu nog de tijdsduur voorgroei onder net wat onder de knie krijgen en 12/12 schakelmoment beter bepalen. Al is deze al een mooi stukje voller dan vorige ronde. Maar dat toont de schaal wel binnen een maandje.

              Ph 6,3
              ec 1,4 tot 1,6 een 2x week alle andere giften zonder voeding.

              Sinds enige dagen krijgen ze geen voeding meer enkel aangezuurd water. Dik weekje voor ze omgaan gaat er dan 1x enzyme+ bij en stop ik met aanzuren. Ik vermoed nog een dagje of 10. Binnenkort begin ik trichomen te checken. Dan probeer ik es mn macrolensje...

              Fotos volgen later in een paar dagen is er niet veel veranderd. Ze beginnen wat te zwellen nu. En zodra de tent opengaat ruikt heel het huis. Ik ruik geen citroen eerder skunk achtig dus vermoed dat de wonder woman zo sterk geurt. Al dacht ik dat slh ook ergens wat skunk genen heeft.
              verslag 1, verslag 2

              Comment


                Ze krijgen langzaam allerlei mooie rode en andere herfstkleuren dus toch nog wat foto's. Laatste voedingsbeurt is nu een weekje geleden. Ng ff geduld hebben...
                watergift is nu zo minimaal mogelijk. Halve liter per pot om de 2 dagen ofzo. Tmag wat droger blijven nu. Laatste 4 dagen krijgen ze geen water meer. Donker zetten, splitten,... Probeerde ik es en vond het niks uitmaken, dus doe ik niet meer.
                tot de volgende!!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 7 photos.
                Last edited by ergonaut; 26 April 2017, 15:03.
                verslag 1, verslag 2

                Comment


                  Ziet er lekker uit, nog even geduld
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    Ja, het begint zo wat te jeuken, scharen al es gereinigd...
                    gecheckt of er nog handschoentjes zijn...
                    vandaag es de loep bovengehaald.
                    ruw geschat 70% milky 25%clear 5% amber
                    ik wil minstens 30-40% amber dus week fzo geen idee. Kan ook enkel de voorste planten bekijken en dat zijn de wonderwoman die moeten normaal weekje minder. Dus mogelijk gaan die 2 om binnenkort en de slh nog wat laten staan zonder net.
                    Macrolens werkt niet zoals gehoopt, of ik doe het niet correct. Google time dus.

                    Volgende update word waarschijnlijk als ze uit het net gehaald worden.
                    Tot later
                    verslag 1, verslag 2

                    Comment


                      1 van de wonder woman ladys heeft het loodje gelegd.
                      kzag voldoende amber. De andere volgt vandaag of morgen. Super lemon ng ff. 1 van de 3 lemons ruikt naar citroensnoep heerlijk. De andere 2 niet... Die geur zou pas op het einde echt komen dus mss volgen ze nog.

                      het slamandje zat mooi vol, al vergat ik er een foto van te nemen...
                      ​​​​​​​
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 8 photos.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        Damnit, hele kweek zo'n beetje gemist... teveel gestuurd op de 'mijn recente berichten' functie... sorry Ergo

                        Maar... mooie herfskleuren in je tapijtje, dat wordt een fijne oogst zo te zien.

                        Comment


                          Dankje meglow.
                          Als ik deze keer een 0,7w haal ben ik tevreden. Dan ben ik in een jaartje tijd van 0,25/w naar dit gegaan met telkens een iets beter resultaat. De vorige ronde eindigde op een 0,55/w.

                          Ik overweeg naar de toekomst toe iets langer voeding te geven. Met mn 3 weken speel ik op safe, maar iets langer voeding kan mogelijk iets extra gewicht geven.


                          *drogen en curen*
                          De beide wonder woman zijn ondertussen om.

                          Die zijn nat geknipt, alle toppen van de takken en op droognetten gelegd in mn voorgroeitent. Het is er 17-21 graden en een 50-60% lv. Na een dag of 4 a 5 zijn ze meestal al behoorlijk droog zo. Dan gaan ze in een papieren zak voor enkele dagen. Worden ze terug te nat gaan ze terug op het droogrek een paar uur en dan terug de zak in. Dit hou ik aan tot ze naar mn gevoel voldoende droog zijn om in potten te gaan, maar nog wat vocht bevatten vanbinnen om lekker verder te curen. Meestal is drogen + papieren zak een dag of 10 samen.Die potten check ik eerst dagelijks, tot ze niet meer sissen bij het openen. Dan check ik om de 2 dagen Na een week of 2 a 3 in de potten is wekelijks ff luchten voldoende. Lange termijn opslag hoeft niet hier hehe.

                          *toekomst*
                          De volgende ronde word sjaman van dutchpassion. Geen scrog, niet toppen, niks...
                          Ik las ergens iets van behoorlijk herma kans bij deze in binnenkweek, al vind ik dat topic niet meer terug. Daarom ga deze kort voorgroeien en direct in bloei gooien. Als ik iets bespeur kan ik ze makkelijk verwijderen. En de papaya van nirvana starten.
                          De enige reden dat ik de sjamans koos is het 50/50 paars kansje. Als er dus 1 paarse overleeft ben k blij. Opbrengst,... Is geen factor bij deze.

                          slh lijkt het dat ik een citrus pheno, een vroegrijp skunk geurende pheno en een ietwat ziekelijk uitziende met extreme thc productie pheno die groener blijft heb met weinig geur. Denk dat deze het langst zal moeten.

                          Vandaag is de vroege slh met skunkgeur waarschijnlijk aan de beurt. Straks ff kijken met de loep.
                          Attached Files
                          verslag 1, verslag 2

                          Comment


                            Geinig die Shaman, wel grappig die review op dp dat deze het buiten veel beter zou doen dan binnen... dacht dat het meestal andersom was.

                            Comment


                            • ergonaut
                              ergonaut commented
                              Editing a comment
                              Ja inderdaad, als het klopt zou deze het fantastisch doen in een serre. Hoop dat ze goed kiemen, kocht er slechts 3. Dacht heb ik 150% kans op paars, hopelijk is dat voldoende.

                            *Een nieuw begin*

                            Vandaag zijn er 3 shaman zaadjes in de grond gegaan.
                            https://www.dutch-passion.com/en/can...roduct/shaman/
                            Stiekem hoop ik op dat mooie kleurtje van hun foto.

                            ​​​​​​Daarnaast heb ik 2 papaya's van nirvana.
                            https://www.nirvanashop.com/marijuan...feminized.html

                            De sjaman zou een 7-8 weken moeten en de papaya een 7-9. Dus qua timing liggen ze hopelijk wat bijeen. Ik wil es zien wat er gebeurd zonder toppen of enige andere behandeling. Mogelijk wat lichte lst met wat touw om ze open te trekken indien nodig.

                            In september ben ik ff enige weken afwezig dus max een maandje groei ik wil ze zeker optijd kunnen knippen en drogen.

                            Ontkiemen
                            Wat zaai en stekgrond in een ontkiembakje, zaadje erop, wat aarde erover, ff sproeien en deksel erop.
                            Dan de tent in aan een 25 graden. En nu afwachten.

                            De slh heb ik in verwoede bui er 2 van de 3 geoogst ondertussen. Vermoed omstreeks de 70-80g droog per plant. Waar ik de wonderwoman een 50g vermoed.
                            MAAR, nu weet ik dat de ene slh reeds amber vertoonde, maar het ehmm rokerige entertainment tijdens het knippen zorgde ervoor dat ik me.met de beste wil niet kan herinneren of ik die 2e slh ook bekeek... Hopelijk was ik niet tevroeg met 9,5 weken, want de laatste zie nog noppes amber. Zoja... Weer een les geleerd.

                            Kan men dit enkel levend bekijken het hele milky, amber gebeuren of kan ik dit na even drogen ook nog zien? Niet dat ik er nog iets kan aan veranderen maar dan weet ik dat de potentie eigenlijk wat beter kon zijn dan nu, wat meeweegt in de beslissing of ik ze herhaal of niet ooit.

                            Fotos? Nja een potje aarde is niet zo speciaal. Eens ontkiemt komen die wel...

                            Zaden, soortjes... Het werkt wat verslavend he.?

                            Vandaag zag ik op 420shop terwijl ik tipjes bestelde de exodus cheese en king kush in aanbieding van greenhouse. Aangezien de slh er goed uitziet en ze mooi geprijsd waren, worden deze dus binnen enkele maand geprobeerd.





                            ​​​

                            Last edited by ergonaut; 6 May 2017, 20:33.
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                            • ergonaut
                              ergonaut commented
                              Editing a comment
                              In september gaan we huwen. Dus verwacht veel bezoek, reis... Vandaar dat de tent dan leeg zou moeten zijn.
                              Wedding is comming...

                            Vandaag werden de tipjes, zaden, flesje voeding,... Geleverd. Zoals altijd netjes en vlot verstuurd van 420shop.

                            Nieuwsgierig naar het gratis zaadje van de huidige actie?

                            ik koos een femzaadje, Het werd moonwalker kush en lijkt me een leuke. Citrusgeur en slaapmuts. Net wat ik zoek. Al wijk ik er ondertussen best es van af. De slh is leuk als ik es overdag wil roken. En ik hou van citrussmaken!

                            Een laat geoogste slh zou volgens een bevriend kweker die het es deed bijna als een slaappil werken ipv het uppy puppy effect. Dat ga ik testen met de laatste slh die er nog staat. Die is nu volledig milky met wat amber. Dit weekend bekijk ik die nogmaals.

                            *shaman & papaya*

                            Deze worden vervolgd in een nieuw topic met wat meer editing vanop de pc.
                            Deze doe ik met de telefoon en vind de layout, foto's plaatsen,... wat moeilijk. Las es wat terug naar oudere posts, en vind het wat vrolijk warrig geworden...

                            Hier zal ik enkel nog de eindgewichten + eventueel smaak/rooktestje van de slh en wonderwoman plaatsen binnenkort.





                            ​​​​​​

                            verslag 1, verslag 2

                            Comment

                            Bezig...
                            X