Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Goed, even een korte update en even kijken hoe de update van het forum werkt op mijn mobiel.
    ​​​​
    De meiden zien er redelijk uit volgens mij, de toppen komen een beetje omhoog en ben wat LST aan het toepassen ter voorbereiding van de scrog. Ik denk dat ik ze nog een keer wil toppen, maar vind het lastig in te schatten aangezien ze enorm gedrongen zijn. Ze zitten nu op dag 22, maar volgens mij mogen ze nog wel even voordat ik het scrog net op ga hangen.




    Daarnaast zijn mijn vrouw en ik aan het kijken of we van het roken af kunnen komen. Alletwee aan de vaporizer met smaakje en nicotine, maar wilde nog iets voor de wiet/hasj. Dus ik heb de Storm maar besteld, want ik was niet van plan om een paar 100euro uit te geven, terwijl ik nog nooit gevaped had. Het vapen van e-liquids is erg lekker moet ik zeggen, en die enorme rookwolken zien er geweldig uit, dus dat gaat wel lukken . Maar het vapen van wiet is wel even wat anders.

    De Storm Is vandaag binnengekomen, dus direct uitgeprobeerd, maar ik vind het maar lastig en de smaak is niet echt om over naar huis te schrijven (vind de smaak erg "groen", alsof ik net gemaaid gras aan het eten ben). Nu is de wiet ook niet van geweldige kwaliteit, slecht gedroogde wiet met een vreemd geurtje, dus dat zou de vreemde smaak kunnen verklaren. Misschien van het weekend eens kijken of ik een ander soortje bij de shop kan halen.
    filedata/fetch?id=1268109&d=1555165436&type=thumbOok de temperaturen vind ik nog wat lastig, hogere temperaturen meer stoned, lagere temperaturen meer high etc, heb wat voorbeelden op zamnesia zien staan. Maar als ik op wit (220) vape, krijg ik toch gewoon alles binnen? En hoevaak kan ik van 1 "vulling" hijsen, wanneer is het op? Mijn vrouw klaagt dat paars en wit ruiken naar amandelschaafsel wat iets te ver aangebroken is (dus ze vind het stinken) en gaat eigelijk liever weer terug naar de bong.


    Ow jee, over 5 uur haat de wekker alweer, zal binnenkort weer een iets uitgebreider update doen, incl. wat meer foto's van de plantjes. Voor nu welterusten!

    Gr MV

    Oja, ook nog even een paar fototjes van de peperkast . Geen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    Last edited by MV1977; 18 January 2017, 01:04. Reden: Argh!!! Updaten vanaf de telefoon werkt niet echt lekker, en Tapatalk werkt ook niet goed, volgnde update vanaf de pc. (Sorry voor de fotos, geen idee of dat goed is gegaan)
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #47
      Even snel wat foto's, erg druk dus weinig tijd. Heb de dames even wat omgegooid en bijgewerkt (alles bij elkaar 5 bladeren weggehaald).

      Inmiddels zitten we op 25 dagen groei (vanaf lobblaadjes) en het lijkt redelijk te gaan, maar toch wat kleine "dingetjes".

      ​​​Nr.4 ziet er erg groen uit, in vergelijking met de rest (of de rest ziet wat bleekjes).

      Nr.2 heeft wat zwarte vlekken die ik niet helemaal thuis kan brengen (nog maar een keer de bladproblemen oplosser doorlopen).

      Nr.1 had 1 topje die geen licht kreeg en een beetje vastzat onder een blad, waardoor de top bijna wit leek. Begint een beetje bij te trekken.

      Nr.3 heb ik per ongeluk 1 top beschadigd, maar al een paar dagen geleden denk ik.

      Hmmm, foto's invoegen vanaf mobiel blijft ik lastig vinden. Snap het nog niet helemaal. Tapatalk krijg ik niet goed aan de praat, zelfs na nieuwe installatie niet.

      Gr. MV


      Oh ja, nog even wat extra info . Tot gister alleen maar kraantjeswater gegeven, dagelijks of om de dag gemiddeld zo'n 200-250ml. Gister hebben ze voor het eerst weer voeding gekregen, halve hoeveelheid van het kweek schema (0.5ml/l BioGrow en 1ml/l BioHeaven). Dit omdat ik het blad wat aan de lichte kant vond, zeker het nieuwste blad. Lamp hangt op ong 50-60cm in de hoop dat ze nog wat strekken zodat ik de scrog kan gaan beginnen. Ze moeten echt nog de hoogte in voordat ik het scrog net op ga hangen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 11 photos.
      Last edited by MV1977; 21 January 2017, 20:25. Reden: Extra info erbij is wel handig...
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

      Comment


        #48
        Ziet er leuk uit kerel

        Comment


          #49
          Hehe. Je kiest daar ook een lastige soort om te gaan scroggen Als er eentje is in hun gamma die ni wil strekken dan is het die mohan ram wel.

          Comment


            #50
            Ik geef ze nog een weekje en ga dan kijken wat ik ga doen. Als ze nog te laag zijn gooi ik de boel waarschijnlijk gewoon op 12/12 en kijk ik de eerste week aan wat ze doen. Als ze in de eerste week 12/12 nog strek gaan vertonen van meer dan 10cm gooi ik het scrog net erop en probeer ik ze nog 2 weken op te binden . Strekken ze de eerste week 12/12 niet veel dan laat ik ze gewoon gaan. Denk ik.....
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #51
              Ze groeien pas 3 weken.
              Haal ff een kopje geduld bij de buurvrouw.

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #52
                @Q, pas drie weken?, het lijkt al een eeuwigheid . Geduld is inderdaad een schone zaak, maar niet iets waar ik ervaring mee heb.

                Hoeveel weken groei zouden ze moeten hebben dan? Ik lees een hoop verslagen waarin men na 3 weken al op 12/12 gaat en het scrog net al half gevuld is. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik met dat dat waarschijnlijk meer sativa types zijn, en de mohan ram is natuurlijk indica dominant.

                Ik ga therapeutische werken aan mijn geduld, moet ik dan denken aan 4-5 weken voorgroei, of zelfs nog langer (rekening houdend met mijn gelimiteerde hoogte)?

                Eerst maar even vapen, dan ga ik nog wat inlezen. De dames gaan zo slapen, vanavond eens kijken hoe de blaadjes eruit zien.

                Dank aan ieder weer voor de comments en info!
                Last edited by MV1977; 22 January 2017, 09:28. Reden: Tikfoutje, knopjes op de telefoon blijven klein..
                1e kweek - Mohan Ram (Done)
                3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                Comment


                  #53
                  Ligt t er niet aan dat t zaailingen zijn en geen stekkies MV?
                  Denk nog wel zeker een week of twee a drie, of vergis ik me hierin kwa tijd?
                  Ziet er iig mooi uit kerel

                  Comment


                    #54
                    Thanx Acesw, oorzaak moet ik denk ik vooral bij mezelf zoeken en een beetje bij de strain (begreep ik van Beo). Ik heb de eerste periode de lamp er heel dicht op gehad. Ergens tussen de 15 en 25 cm, zou even in mijn dagboekje moeten kijken naar de exacte hoogte, maar heb geen zin om naar zolder te lopen (ben volop aan het experimenteren met men Storm, en ben druk met CoD ).

                    Daarnaast een beetje weinig geduld en eigenlijk 0 ervaring met binnenkweek op 2 grows in een pc kastje na.

                    ik heb nog redelijk wat ruimte tussen canopy en lamp (zit nu geloof ik op zo'n 60cm) dus hoop op nog een beetje strek zodat ik mijn scrog net er boven kan gaan hangen. Q vertelde dat geduld een schone zaak is en daar vertrouw ik nagenoeg blindelings op. Dus voor nu gaan we gewoon door, beetje voeden en zorgen dat ze in de groei blijven.

                    Vooral veel proberen te leren en kijken of ik kan zien wat mijn plantjes mij vertellen (ik heb wel het idee dat ze een dialect spreken die ik nog niet ken, maar dat gaat vast goedkomen).

                    Gr. MV

                    1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                    Comment


                      #55
                      Tijd voor weer een kleine update, en wat vragen.

                      De dames zitten inmiddels op 31 dgn vanaf het moment dat ze hun lobblaadjes hebben laten zien. Op zich gaat het redelijk, maar heb hier en daar toch wat vragen/onzekerheden. Zoals op de fotos te zien is, is er 1 dame die duidelijk groener is dan de rest en ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Is deze nu de enige die lekker in haar vel zit, of heeft ze ergens een tekort/overschot? Op de eerste foto is duidelijk het kleur verschil te zien tussen de dame rechtsvoor, en de andere drie.

                      Daarnaast zie ik bij de andere dames nog steeds bruine vlekken op het blad bijkomen, ik snap dat dit bij het oude blad niet meer terug groen word, maar zelfs nieuwer blad lijkt er last van te hebben/krijgen. Dit zou kunnen wijzen op een tekort, dus ik ben weer met voeden begonnen, gewoon volgens het schema (1ml/l Biobizz grow, 2ml/l Biobizz heaven). Was dit een juiste beslissing of moet ik de oorzaak toch ergens anders zoeken ?

                      Laatste vraag is mbt het scrognet, de canopy zit op zo'n 50cm van de lamp (nog steeds in de hoop de strek een beetje te stimuleren) en dat ik oos gelijk de maximale hoogte van de lamp, hij zou misschien nog een centimeter of 3-5 omhoog kunnen maar dan zit ie echt op de maximale hoogte. Kijkend naar de planten, wanneer zou het verstandig zijn om het scrognet er boven te hangen en langzaam te gaan binden?

                      Temperatuur en LV heb ik inmiddels redelijk onder controle, hoewel de sensoren in de tent niet helemaal/helemaal niet 100% accuraat zijn, kloppen de waardes ongeveer met mijn "gewone" meter. LV zit tussen de 25%-45% en de temp tussen 19 en 25 graden. Zit nog steeds te wachten op mijn nieuwe sensoren, maar helaas is het vliegtuig neergestort waar deze in zaten, dus heb nieuwe moeten bestellen via AliXpress, maar is nog maar de vraag of die nog binnenzijn voordat de dames klaar zijn.

                      Graag jullie menig over de dames, alle tips en kritiek is welkom!

                      Gr. MV

                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.
                      1e kweek - Mohan Ram (Done)
                      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                      Comment


                        #56
                        Ik denk dat die drie lichtere inderdaad gewoon wat honger hebben.
                        Die donkere zou ik dan iets minder voeding geven.

                        Bruine vlekjes kan ik niet over oordelen, die zie ik niet.
                        Meestal is dat een Calciumtekort, wat me onwaarschijnlijk lijkt zo vroeg, of door natte voetjes.

                        Ze staan zo mooi op gelijke hoogte dat je je misschien moet afvragen of je wel zou gaan scroggen ?

                        * Blindelings? Vertrouwen is goed, controle is beter heh
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #57
                          Thanks QnQ, natte voeten zeer zeker niet, eerder te droge voeten . Het valt me op dat de air-pots niet heel veel water vast lijken te houden aangezien de grond zowel aan de bovenkant als aan de onderkant regelmatig erg droog is. Ik geef gemiddeld om de dag water (tussen de 250ml en 350ml), maar merkte dat dit niet echt genoeg was, eergister hebben ze een voetenbad gehad en een volle watergift van boven, per plant ging er ong. 1 liter in. Vanochtend was zowel de bovenkant als de onderkant bijna helemaal droog. Vanavond (licht is imiddels weer uit) gaan ze dus weer een beetje water krijgen met voeding (behalve de hele groene dame dan).

                          Voor wat betreft het scroggen, heb ze met LST redelijk op gelijke hoogte gekregen, maar ben een beetje onzeker (bang is niet het juiste woord) voor de strek die ze nog gaan maken als ik ze overzet naar 12/12. Hierdoor kunnen ze ineens op ongelijke hoogte gaan komen (zijn niet allemaal gelijk, sommige topjes zijn een stuk kleiner) wat dus straks de lichtverdeling niet ten goede gaat komen. Maar het zou zeker een optie kunnen zijn om gewoon niet te scroggen en dat voor de volgende ronde (eventueel met meer sativa strain) te bewaren.

                          Vragen, vragen, vragen....

                          (Hahaha, zeker is controle beter, maar vertrouwen is ook wat waard. Als ik naar jou staat van dienst kijk durf ik best op jou advies te vertrouwen)
                          1e kweek - Mohan Ram (Done)
                          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                          Comment


                            #58
                            Hey MV, ziet er goed uit allemaal. Beetje kleur verschil idd, maar sluitt me bij QNQ aan wat voeding betreft. Veel weet ik er ook nog niet van, maar lijkt me een logische verklaring. Wat scrognet betreft, heb t afgelopen zomer buiten gedaan. Ik zou zeggen. Ze zijn nu op gelijke hoogte. Hang je net erboven en begin gewoon te binden tot en met de eerste week waar je ze op 12/12 zet en dan onder t net begin tweede week nog wat dieven en t zijn gang laten gaan. Ik weet zeker dat je een leuk resultaat ermee haalt. Alleen al t scroggen is leuk om deze hobby te doen . Succes kerel!

                            Comment


                              #59
                              Thanx Acesw, zo meteen tijd voor de water/voeding gift, gelijk maar even toepassen, de 3 ietsje meer, die andere ietshe minder.

                              Scrog ben ik nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen, ik denk dat ik hem een aantal centimeter boven de canopy hang (tussen de 5 en de tien) en dan zodra de "hoofd"toppen vastgezet kunnen worden over zetten naar 12/12. Iemand hier een mening over?
                              1e kweek - Mohan Ram (Done)
                              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                              Comment


                                #60
                                Goed bezig

                                Comment

                                Bezig...
                                X