Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Iemand een idee? Volgens mij een magnesium tekort. Zijn namelijk ong een maand oud, hebben bruine plekken op de middelste bladeren, onderste blad wordt geel en sterft langzaam af.

    Wat kan ik hier tegen doen? Is zeker geen overbewateringsprobleem, eventueel watertekort?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #62
      Niemand een idee of het een mg tekort is en wat ik hier aan kan doen (rekening houdend met biobizz allmix + biobizz voeding)?
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

      Comment


        #63
        Nee, da's een schoolvoorbeeld van een Calcium tekort of blokkade.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #64
          Zou toch genoeg kalk in kraanwater moeten zitten? Ofwel gaat dat niet zo goed samen met bio.

          Comment


            #65
            Thanx Q! Gaan we daar naar kijken.

            Blokkade zou evt kunnen komen door een te hoge PH van mijn kraantjes water, deze schommelt tussen 7.6 en 7.8. Maar ik heb altijd begrepen dat ik met bio voeding daar niet naar hoef te kijken...

            Anders een calcium tekort; dan doe ik voor nu even een voeding met 50% extra Biobizz Grow en Heaven.

            En even verder inlezen in mogelijk oplossingen van een blokkade of cal tekort op aarde met bio voeding.
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #66
              Goed, ga er maar even voor zitten, ik kan nogal lang van stof zijn en aangezien de laatste echte update alweer een weekje geleden is kan dit best een lang stukje text worden.

              Inmiddels zitten we op dag 38 vanaf lobblaadjes en denk dat het snel tijd wordt om de 12/12 in te gaan zetten. De 3 dames zien er nog steeds niet helemaal gezond uit en ik heb ook niet het idee dat ik een echte verbetering zie. Dus laten we proberen te beginnen met wat fotos van de meiden. Fotos zijn gemaakt net voor het licht aan ging, dus met flits gemaakt.

              De voorste twee dames waar duidelijk een probleem te zien is, plantjes zijn de oude bladeren aan het leegzuigen zodat het gebruikt kan worden in het nieuwe blad.





              Een overzicht van de voorste twee(argh, hoe kan ik de rest van de fotos er nu bij "slepen", in mijn "foto schermpje" onder mijn text stukje zie ik er maar 3 staan die ik kan slepen):
              (Kijken of ik mijn post zo aan kan passen en de fotos er alsnog tussen kan proppen.)


              En een overzichtsfoto waarop duidelijk te zien is dat de plant links-achter een stuk groener is:
              (ook kijken of ik deze zo alsnog kan tussenplakken)
              filedata/fetch?id=1270502&d=1554036373&type=thumb

              En nog een paar fotos van boven:
              (idem)
              filedata/fetch?id=1270501&d=1554036373&type=thumb

              Kijkend naar het nieuwe blad lijkt de kleur tussen de nerven lichter te zijn, dus evt. Mag tekort, maar de bruine vlekjes op de oudere bladeren (hoewel sommige nieuwe blad ook bruine vlekjes heeft) lijken meer op een Cal tekort. Uiteraard kan het ook een blokkade zijn, dus nogmaals mijn PH metertje gecheckt en in mijn kraantjes water gestoken, PH = 7.5. Ben er nog steeds niet achter of dit iets uit zou mogen maken met mijn BioBizz voeding.

              Inmiddels heb ik de 3 lichtere dames 3 keer een boost in voeding gegeven (1,5* de aangegeven hoeveelheid, oftewel 1,5ml BioGrow per Liter en 3ml BioHeaven per Liter) en de dame links-achter volgens schema (1ml BioGrow en 2ml BioHeaven per liter). De dames krijgen rond de 500ml water per 2 dagen incl. de aangegeven voeding. Volgens de website van ons waterbedrijf hebben wij "zacht" water (6.0 DH) en een PH van 7.97 (hoewel mijn "geijkte" PH meter tussen de 7.6-7.8 aangeeft), kan dit er iets mee te maken hebben?

              Zoals op de fotos te zien is heb ik ondertussen toch het scrognet opgehangen omdat de voorste twee dames toch een stukje hoger zijn dan de achterste twee. De voorkant zit al volledig tegen het net aan en zie dat ik geen moeite zal hebben om het net vol te krijgen, eerder een uitdaging om lege gaten te vinden voor de verschillende topjes .

              Ik weet op dit moment even niet wat ik moet doen en merk dat de onzekerheid de overhand aan het nemen is. Ik merk dat mijn meisjes het toch wat moeilijk hebben en als vader zijnde wil ik graag goed voor ze zorgen, maar weet niet precies hoe. Ze willen mij duidelijk iets vertellen maar heb geen idee wat. Ben nog maar een keer in mijn dagboekje gaan lezen of ik iets verschillends heb gedaan met de dame links-achter (die er volgens mij veel gezonder uitziet), maar ik heb ze eigenlijk allemaal op dezelfde manier behandelt, tot een paar dagen geleden toen ik de andere 3 meer ben gaan voeden.

              Het enige probleem wat ik zou kunnen verzinnen is dat ze in de tweede week groei te droog hebben gestaan waardoor er misschien toch een wortel probleem is ontstaan bij de 3 dames, wat zich nu begint te uiten.

              Zoals altijd, alle commentaar, tips, kritiek, hulp, of ideeen zijn meer dan welkom, zou het heel zonde vinden als al mijn moeite straks voor niks geweest is.

              Oh ja, ook nog een paar fototjes toegevoegd van de peperkast van moeder de vrouw. Deze draaien onder twee cheapo chineese immitatie burple ufo's, wie weet ga ik die in de winter nog wel vervangen door een enkele COB. (ja, ook hier zijn er twee die wat problemen lijken te hebben met de warmte, zou ik dan echt zo slecht zijn met plantjes)

              filedata/fetch?id=1270505&d=1556378529&type=thumbfiledata/fetch?id=1270504&d=1554036373&type=thumbfiledata/fetch?id=1270503&d=1554036373&type=thumbfiledata/fetch?id=1270506&d=1556378529&type=thumb

              Attached Files
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 10 photos.
              Last edited by MV1977; 3 February 2017, 17:03. Reden: Poging 23 om de fotos op de juiste plek te krijgen... Laat maar zitten, ik ga de Storm opwarmen, dit wordt niks zo....
              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

              Comment


                #67
                HELP!!! Full panic mode is kicking in!!!

                Zojuist even bij de plantjes gekeken en ik ben helemaal lost. Gisteravond (2 uur na licht aan) hebben ze allemaal 500ml water + voeding gekregen, de drie slechte hebben 1.5x de dosis gehad van het voedingsschema, de 4e gewoon volgens schema (2ml/l heaven, 1ml/l grow). Maar ze zien er eigenlijk alleen maar slechter uit. Ben ik in mijn paniek modus nu gaan overboeken? Heb ik inderdaad een lockout? Moet ik toch mijn PH aan gaan passen voordat ik voeding geef? Moet ik stoppen met voeden (of misschien helemail stoppen en gewoon naar de sjop blijven gaan?

                Eigenlijk wil ik ze ergens de komende dagen op 12/12 gaan zetten, maar als ik het probleem niet op weet te lossen ben ik bang dat ze de omschakeling niet gaan overleven...

                Wat moet ik doen?

                Foto's van zojuist, hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 10 photos.
                1e kweek - Mohan Ram (Done)
                3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                Comment


                  #68
                  Gewoon blijven kweken! het is echt leuk! je kunt niet verwachten dat alles de eerste keer perfect gaat. ik snap dat het kl*te is, die paniek is mij ook zeker meer dan eens overkomen. Maar ze gaan zomaar niet dood hoor tis net onkruid.

                  Ben ook geen dokter in blad problemen, maar mn eerste gedachte als ik zo naar je blad(lichtelijk bol naar beneden hangend) zelf kijk dan lijkt ze wel wat te nat te staan.Steek je vinger eens goed ver in de pot en voel dan eens hoe nat het is. Als ze te nat staan kunnen de wortels ook niets opnemen en krijg je ook tekorten te zien. Dat de bladeren onder aan je plant afsterven kan ook komen omdat ze niet langer in het licht staan (overschaduwd) en dat de plant er daarom afstand van doet.

                  dat is zo ff mijn eerste indruk.

                  hoe staat het met je klimaat?


                  Zo deze doe ik er ook nog even bij, soms ook wel handig.
                  marijuana-deficiency-chart-jorge-cervantes.jpg




                  hopelijk komen er nog wat meer meningen en kom je tot de oplossing. In elk geval niet de moed opgeven!!

                  Greetzz Mafferd

                  Comment


                    #69
                    Thanx Maf, uiteraard blijven we doorgaan en heb ik niet de illusie dat ales zonder problemen gaat. We gaan gewoon door, alleen weet ik dat ik iets verkeer doe maar heb geen idee wat.

                    Klimaat zou goed moeten zijn, LV tussen de 40% en 50%, temp tussen de 19 en 27 graden.

                    Teveel water, Hmmm.... evt de laatste 4 a 5 dagen, door mijn paniek mode. Daarvoor was het eerder te droog.

                    dank voor het schema, straks maar weer even in de tent kruipen om te vergelijken...

                    Dank voor de tips! Much appreciated.

                    (niet toevallig iemand die een klankentapper heeft , of een cannabisfluisteraar in de buurt )
                    1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                    Comment


                      #70
                      Check ook het gewicht van de pot. Als die zwaar is dan zit er nog genoeg water in.

                      Dat is altijd het probleem met die blad plaatjes. Een verkeerde pH of verzopen wortels laten ook allerhande tekorten zien, maar dan moet je dus niet het "tekort" oplossen, maar de oorzaak dat de plant het niet op kan nemen.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #71
                        Thanks fras, ik denk dan ook eerder aan een blokkade. Tot afgelopen week (toen ik mijn net erboven heb gehangen) tilde ik de potten regelmatig op. Voelde vaak eerder te licht dan te zwaar. Maar uiteraard kan een te droge grond in het verleden ook voor wortel problemen gezorgd hebben.

                        Het hele PH verhaal snap ik nog steeds niet, ik weet dat de PH van mijn kraanwater te hoog is, maar daarom heb ik juist voor Biobizz voeding en Biobizz all-mix soil gekozen, zodat ik me daar geen zorgen over zou hoeven maken.


                        ​​​​​Of moet ik hier nu toch iets mee gaan doen, PH- naar 6.5 en dan de Bio voeding erin?

                        Lamp gaat zo weer aan, als de piepers op het vuur staan maar weer even een blik gaan werpen...
                        1e kweek - Mohan Ram (Done)
                        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                        Comment


                          #72
                          Niet gaan afzuren als je bio voeding en grond gebruikt. Je bio bodemleven gaat het niet op prijs stellen als je er zuur in gaat mengen.

                          Comment


                            #73
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 3 photos.
                            Last edited by MV1977; 4 February 2017, 16:55. Reden: Kon even niet op het woord tensiometer komen, even toegevoegd :)
                            1e kweek - Mohan Ram (Done)
                            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                            Comment


                              #74
                              Ow ja, toch nog een vraagje. Ik lees veel over het verwijderen van het onderste blad onder het net. Nu lijkt me dat op dit moment niet verstandig aangezien ze nog voeding uit dat blad kunnen halen (zeker zolang ze nog een tekort/blokkade laten zien). Sommigen volgen de filosofie "lekker laten zitten, alleen de fluff topjes straks weghalen", en anderen roepen "heel rigoureus alles onder het net weghalen na 2e/3e week bloei".

                              Wat zijn de meningen hier? Alles laten zitten en straks fluff weghalen bij begin echte bloei, blad en fluff wegknippen 1 week voor de omschakeling, alles weghalen 2e/3e week na omschakelen, of gewoon helemaal niks mee doen?
                              1e kweek - Mohan Ram (Done)
                              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                              Comment


                                #75
                                ik zeg blad laten zitten, en dieven max tot je voor-bloei hebt. Wat je zelf ook al zegt uit dat blad kan de plant nog reserves halen.

                                greetzz

                                Comment

                                Bezig...
                                X