Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Als de pH van je kraanwater erg hoog is kan aanzuren ook bij bio wel degelijk helpen hoor. Het bodemleven heeft ook een pH van rond de 6 nodig om optimaal te functioneren. Bij een te hoge pH doen de schimmels het niet en bij een lage pH de bacterieen niet.

    Maar goed, als je gaat aanzuren enzo dan moet je wel goed meten wat de pH is. Anders beter maar gewoon laten inderdaad. Of je moet het aan je planten zien. Bijvoorbeeld lichte nieuwe uitgroei is voor mij altijd een teken dat de pH te hoog is. Dat geeft een ijzer blokkade (zichtbaar als tekort).

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #77
      Dat is n goede om te onthouden Wietefras! Thx.
      Ben pas ook begonnen en kreeg in t begin wat gele bladeren maar dit kwam door dat ik er bloeivoeding bij toegevoegd had.
      Beginners foutje . Maar ze gaan lekker nu.
      Pictures laats bijgevoegd in een van mijn topics.
      Zal snel weer eens wat foto's toevoegen

      Comment


        #78
        De mohan rams bij mij staan nog redelijk groen in vergelijking met de rest. Dus die hebben heel wsl niet al teveel voeding nodig. De vorige keer dat ik ze staan had was al enkele jaren geleden, maar ik herinner ze mij groen.
        Ik ben nu wat aan het prullen met growmix en bio voeding en afzuren. Heb voor het eerst wat bladproblemen op de autoflowers die bij de nieuwe zaailingen staan. Dus ik denk dat je van te hoog kraanwater toch beter de ph iets naar beneden haalt of dat je extra schimmels moet toevoegen. Het is nu de eerste keer dat ik geen bacto meer heb... Dus dat valt op.

        Comment


          #79
          Ik gebruik zelf nu voeding van Dutch pro voor mn moby dick soort.
          Zuur m altijd af na 5,8, en voeding laat ik voorlopig weekje of 4 a 5 eens achterwegen.
          En voeg maar de helft van aanbevolen hoeveelheid toe. Ivm led, beter iets te weinig dan teveel.
          Altijd goed toch?

          Comment


            #80
            Thanx WF, inderdaad, het staat in de FAQ van BioBizz. Niet heel duidelijk, want twee q's lager staat dat je niks met de PH hoeft te doen (nadat je voeding in het water hebt gestopt).

            Goed, morgen even wat citruszuur halen dus, mijn PH meter nog een paar keer checken, en mss even wat regenwater op gaan vangen.

            Thanx gents, wederom waardevolle info!!!
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #81
              Tja, wat zal ik zeggen... Ze krijgen de afgelopen dagen afgezuurd water (met limoensap) op 6.8 (zoals aangegeven op de site van BioBizz). Vervolgens gaat er voeding bij volgens het schema. Ja, ik weet schema's zou je niet moeten volgen, luister gewoon naar de planten. Maar ik spreek nog geen cannabischies, dus heb geen idee wat ze zeggen.

              Ook worden de uistekende topjes netjes vastgebonden op het net, voel me soms net Christian Grey... Morgen en overmorgen nog een watergift met voeding en dan gaan ze maar over op 12/12. Beetje laat, ik weet het, maar ik durfde ze eigenlijk niet op 12/12 te zetten zolang het probleem alleen maar erger wordt.

              Hieronder de foto's, niet schrikken, het is geen bewuste mishandeling van de dames, ik weet gewoon nog niet zo goed wat ik doen. We houden de moed erin en gaan vooral door.

              ​​​​
              ​​​​
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 7 photos.
              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

              Comment


                #82
                MV77 welke hoeveelheid voeding pas je toe. De exacte volgens schema, of daar de helft van?
                Heb me wel eens laten vertellen of gelezen dat als je met led werkt beter de helft kan nemen van de aangegeven hoeveelheid.
                En mn ph moet rond de 5.8 ergens zitten. Weet niet of dit per voedingslijn verschilt natuurlijk?
                heb zelf in het begin bladprobleem gehad maar kwam omdat ik er bloeivoeding bij gedaan had. Veel te vroeg natuurlijk, maar beginnersfoutje.
                Te enthosiast zal ik maar zeggen
                hoop dat alles goed komt daar so. Succes kerel

                Comment


                  #83
                  Thanks Acesw, voeding doe ik in principe volgens schema, 2ml/l bioheaven en 1ml/l biogrow (ik heb biobizz all-mix grond), soms zit ik op het streepje, soms er net iets boven of er onder. Maar als het goed is maakt dat verschil niet uit. Als het een overvoedingsprobleem zou zijn, zou ik verbrande bladpunten verwachten, maar correct me if i'm wrong.

                  Wietefras wees me erop dat volgens de site van BioBizz een te hoge PH af zou moeten zuren, volgens de FAQ moet dat dan tussen de 6.8 en 7.2 uitkomen voordat de voeding erbij gaat. Aangezien mijn kraantje water een PH van tussen de 7.6 en 7.8 heeft, gebruik ik nu limoensap om de PH op 6.8 te krijgen, 6 druppels op een liter lijkt hiervoor voldoende.

                  Ach ja, we houden get gewoon vol, blijven kijken, lezen, noteren en leren. Hopenlijk leer ik op deze manier steeds beter de planten te lezen waardoor het uiteindelijk goed komt.

                  1e kweek - Mohan Ram (Done)
                  3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                  Comment


                    #84
                    Wat ph betreft zou best kunnen MV77. Ik gebruik Dutch pro maar gebruik maar de helft van aan gegeven hoeveelheid. Zojuist nog foto's Ge plaats van mn dames in keuze led verlichting.
                    Maar zoals je zegt. We blijven positief en houden elkaar up to date! Zodat we nog veel kunnen leren van elkaar

                    Comment


                      #85
                      Nja, had het al is laten vallen. Ik heb veels te weinig voeding gegeven en mijn mohan rams zagen nog vrij groen op het einde. Die hebben heel weinig voeding nodig. Ik gaf max twee keer per week een ml of 5 per 8 liter water, verdeeld over alle planten. Dus dat is echt een hele lage concentratie voeding geweest en toch was dat al bijna voldoende.

                      Als je elke keer voeding meegeeft en volgens het schema dan zijn ze sowieso overvoed. Wsl ga je geen verbrande bladpunten zien omdat die bio voeding trager wordt opgenomen. Minerale voeding direct, daar zie je snel resultaat van. Blaadjes staan ook bol en hangen, die hebben het niet naar hun zin. Heel wsl staan ze dus ook te nat. Dan bouwt de voeding zich natuurlijk snel op.

                      Comment


                        #86
                        Hey MV

                        ik sluit me bij beowulf aan wbt dat de MohanRam maar weinig voeding vraagt. Deze twee MohanRam dames krijgen nu ook maar een ec van 0,95

                        MohanRam1eWeekFlower.JPG150W Cree Cobs.


                        Ik zou nu ook even geen water/voeding geven tot je blad weer wat meer omhoog staat. Net wat beo al zegt dikke kans dat je nu flink veel voeding in die bodem pompt wat dadelijk tot uiting komt en je planten overvoed raken zodra ze weer meer gaan opnemen. Dat blad onderaan doet mij wel denken aan een veel te hoge ph.

                        Ik weet dat er velen zijn die zweren bij de Bio grond en voeding, maar zelf heb ik er ook alleen maar ellende mee gehad en dat had ik niet of veel minder met minerale voeding. Heb ook beide scenarios geprobeerd, zonder afzuren en afzuren met citroenzuur poeder. Toen weer terug op normale potgrond en voeding. Ondertussen op DWC en dat bevalt me nog veel meer als aarde ooit gedaan heeft.

                        Heb je nog ruimte over voor grotere potten? dat zou je nu evt nog kunnen doen.

                        Ben eens benieuwd wat het de komende dagen gaat doen bij je.


                        groeten Mafferd

                        Comment


                          #87
                          Bio is idd een stuk lastiger. Je kan met minerale voeding wachten tot je tekorten ziet en dan bijvoeden, ze nemen dat dan direct op. Met bio moeten ze nog effe op hun honger zitten. Ondertussen denk je dat het verder achteruit gaat, je doet er wat meer voeding er bij en tis om zeep. Leek voor mij in het begin veel blabla, maar de praktijk wees anders uit. Ik heb nu wat planten in voorgroei en daar heb ik voor het eerst bladproblemen gewoon omdat ik geen schimmels toegevoed had. Minerale voeding zou sowieso wel zijn opgenomen, daar moet gewoon de ph juist zijn.

                          Comment


                            #88
                            Ok, dat had ik niet verwacht, ben altijd uitgegaan van "overvoeden =verbrande bladpunten" en "Bio is veel makkelijker dan mineraal". Nu weet ik toch al dat ik voor de zomer geen tweede ronde meer ga halen, dus heb straks de hele zomer om me in te lezen over minerale voeding en te gaan kijken naar een EC meter en verdere benodigdheden. Maar dat is voor de volgende keer. Dank Beo en Maf voor de tips!

                            Maar goed, we gaan de ronde gewoon uitzitten dus kijken of er wat te redden valt. Grotere potten gaat niet meer lukken, ze zitten al helemaal vast in het net en heel veel ruimte is er niet over (tent is 60x60 en die airpots die ik heb zijn 25cm in doorsnee. Dan hoor ik je denken, dan heb je nog 5cm per pot over en als je voor vierkant gaat levert dat toch weer een paar liter op, maar dat kost me minstens een dag om alles los te halen en opnieuw in te richten, met de kans dat ik meer kapot maak dan me lief is. Dus die sla ik voor nu over.

                            Wel slapen de dames vanaf vandaag voor het eerst uit. De vakantie Is begonnen dus in plaats van maar 6 uurtjes slaap, mogen de dames een 12 uur durende schoonheidslaap gaan doen. Daarnaast zal ik de komende 1 a 2 weken niet voeden, maar alleen water geven (en dan met citruszuur naar de 6.5-6.8 PH brengen). Kijken of dat effect heeft. Bloeivoeding wachten We sowieso nog een paar weken mee, totdat de dames hun pruiken op gaan zetten. Eerder is zeker niet nodig. Uiteraard neem ik ook jullie tips mee om een stuk minder te voeden, ik was me er niet van bewust dat de mohan ram minder voeding gebruikt. Nu je het schrijft meen ik me er inderdaad iets over te herinneren dat je al een keer haf aangegeven dat de MR bij jou een stuk minder nodig hadden.

                            Ach, ik leer wel een hoop op deze manier .

                            Ik ga de Storm nog maar even aansteken en de XBox opstarten, lekker als schietschijf door Infinite Warfare heenvliegen...

                            Gr MV
                            1e kweek - Mohan Ram (Done)
                            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                            Comment


                              #89
                              6.5 is te hoog, beter ga je naar 6.2 op aarde.
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #90
                                Als uw grond ok is boeit dat niet. Ik heb mijn vorige ronde helemaal niet afgezuurd, kraanwater ph van 8 en meer. Nu wel problemen zonder die extra schimmels. Dus gewoon bij het begin bacto toevoegen oid en je hoeft niet af te zuren. En ik kweekte in 4 liters he. Dus in normale potten mag het zeker geen probleem zijn.

                                Comment

                                Bezig...
                                X