Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #32
      Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

      Vijf hoeken in de sonoconnect. Kun je die eens testen zonder die vijf hoeken, een 90 graden hoek kost veel vermogen en vijf helemaal natuurlijk. Misschien dat dat scheelt?
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #33
        Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

        Hmm, ik zou er eventueel misschien 1 hoek/bocht uit kunnen halen als ik de hele tent omgooi, maar meer dan dat gaat echt niet lukken. Heb nu de variac op vol vermogen staan en de meter voor de uitstromende lucht geplaatst, eens kijken wat die zegt.

        Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

        Comment


          #34
          Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

          Goed, het lijkt erop dat de dames de temp en lv echt niet leuk vinden. De bladeren beginnen de krullen en te draaien, en Nr.4 heeft nu ook geel/bruine vlekken.

          Zie fotos:
          Draaiend/krullend blad:


          En de geel/bruine vlekker:


          Via de verschillende blad probleem oplossers, lijkt het een combo van warmte/lage lv en een cal/mag tekort.

          Ok, warmte en lage lv wisten we en proberen op allerlei manieren dit te verbeteren. Maar een cal/mag tekort zou nu nog niet mogen, ze staan in 10ltr all-mix van Biobizz. Dus er zal geen tekort zijn, maar op 1 of andere manier kan ze de voeding niet opnemen.

          Iets met de wortels dan? Overbewatering zou kunnen, maar daarvoor zijn de potten te licht en de grond te droog. Misschien is dat juist het probleem? Dus even wat beter naar de potten kijken, inderdaad, alle aarde is kurkdroog, tja temperaturen boven de 30gr en lv van 20% of lager zorgt natuurlijk voor veel vochtverbruik. Dus ik heb ze allemaal even meegenomen naar de badkamer en heb ze een minuut of 10 in een emmer met water gezet, aangezien het airpots zijn nemen ze behoorlijk snel water op. Na de bewatering wegen de potten 6kg (had ze eigenlijk ook even van te voren moeten wegen).

          Wat denken jullie, zou ik in de goede richting zitten? In ieder geval de komende dagen even geen water , even kijken hoe ze zich de komende 48 uur gaan houden.

          Gr MV

          Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            #35

            Comment


              #36
              Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

              Thanks Beo voor de feedback. Inderdaad, geef/gaf voeding mee bij elke watergift, maar zal dat even niet meer doen. EC en PH meten doe ik niet, aangezien ik bio voeding gebruik (lees overal dat het met bio voeding niet nodig is, mits je je aan het schema houdt).

              Inderdaad, lv in huis is erg laag, hoger dan 20% komt het niet. Oud huis, mechanische ventilatie, ventilatie roosters in alle ramen en veel tocht in huis door slechte isolatie en dergelijke. Dat zorgt voor constante kou in huis en dus veel bijverwarmen. Geen gaskachel, maar gewoon centrale verwarming.

              De aarde is nu weer helemaal vochtig, wat zorgt voor een lv van zo'n 30%, temp loopt op tot zo'n 29gr (ik heb de lamp ook wat hoger gezet, staat nu op 35cm-40cm in de hoop de warmte bij de plantjes iets te verlagen).

              Luchtbevochtigers moeten er sowieso gaan komen en heb moeder de vrouw hier ook van weten te overtuigen (roepen dat een lage lv in huis zorgt voor droge huid helpt best ). Maar zal ik even moeten wachten tot volgende week voordat ik ze kan bestellen.

              Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

              Comment


                #37
                Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                Ik woon nu ook in een oud huis. Maar ik stook met gas en dan stijgt de lv, in de winter heb ik een ontvochtiger nodig. Compleet omgekeerde situatie. Dubbel glas helpt in dat geval al veel. 20% is idd gewoon slecht voor uw huid en ademhaling. Alles tussen 40 en 60 is ideaal. Lv omhoog krijgen is wel makkelijker en goedkoper dan omlaag. Dus dat valt mee.

                Die schema's zijn om weg te gooien. Eerste drie weken best enkel water geven als je op aarde kweekt. Ook op light mix. Tekorten zijn uit te sluiten want ze hebben nog niks nodig. Als de onderste bladeren dan wat verkleuren kan je beginnen bijvoeden.

                Comment


                  #38
                  1e kweek - Mohan Ram (Done)
                  3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                  Comment


                    #39
                    Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                    Interessante topic. Aangezien ik ook net bezig ben/nog moet beginnen zal ik je zeker blijven volgen!
                    Ziet er goed en leuk uit je opzet!

                    Comment


                      #40
                      Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                      Hey Acesw, thanks en wees welkom! Is ook mijn eerste "echte" kweek, dus zal nog tegen redelijk wat beginnersfoutjes aanlopen ben ik bang .

                      Ik vond het wel weer tijd voor een kleine update, dus bij deze.

                      Lief dagboek, vandaag alweer dag 15 vanaf het moment dat de lobblaadjes boven kwamen. Hoewel het er in het begin toch best goed uitzag (ok, ik had al eerder verteld dat plantje Nr. 1 niet zo snel was als de Nr's 2, 3 en 4), ging het een dag of 3 geleden toch de verkeerde kant op. Op dat moment was er even grote paniek in de tent !!! De drie grootsten waren de dag ervoor getopt en de bladeren begonnen behoorlijk te krullen en te draaien, de Nr.4 vertoonde zelfs wat roestbruine vlekken. Alleen Nr.1 leek zich er gewoon doorheen te slepen, maar die liep dan ook wat achter en was nog niet getopt.

                      Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en lijken de genomen maatregelen effect te hebben. Het nieuwe blad ziet er volgens mij redelijk goed uit, maar wat hebben we in de tussentijd gedaan? Eigenlijk niet zo heel veel, alleen de omstandigheden voor de plantjes iets verbeterd.

                      - De plantjes hebben een badje gekregen, om de beurt een minuut of 10 met de voetjes in een emmer met water en vervolgens een half uurtje uit laten lekken.
                      - Aangezien de toplaag droog bleef, hebben ze allemaal ook wat water bovenop gekregen, om er zeker van te zijn dat de wortels genoeg water en zuurstof hadden.
                      - De lamp is een behoorlijk stuk omhoog gegaan, deze hing op ong 25cm van de bovenkant van de plant, maar staat nu op zo'n 40cm-45cm. (hoop dat ze ook iets gaan strekken, ze zijn nu wel erg gedrongen.)
                      - De afzuiger staat nu constant op 200v (het is me niet gelukt om de bochten uit de afzuigslang te halen)

                      Door de aarde vochtig te houden, de lamp te verhogen en de afzuiger hoger te zetten, gingen zowel de temperatuur als de lv op planthoogte een betere kant op. LV is met licht aan zo'n 25% en met licht uit zo'n 45% (+/- 5%). Temp schommelt tussen 27 met licht aan en 20 met licht uit (+/- 5%).

                      Voor nu even wat fototjes.
                      Eerst het overzicht:
                      20170110_195651.jpg

                      Nr.1:
                      20170110_195657.jpg20170110_195703.jpg20170110_195927.jpg

                      Nr.2
                      20170110_195756.jpg20170110_195742.jpg20170110_195708.jpg20170110_195935.jpg

                      Nr.3:
                      20170110_195803.jpg20170110_195944.jpg


                      Nr.4:
                      20170110_195820.jpg20170110_195814.jpg20170110_195955.jpg

                      Daarnaast ook druk bezig geweest met de Arduino, hoewel ik mijn nieuwe sensoren nog niet binnen heb, toch maar vast aan de slag gegaan met dat wat er in de starterkits zat (2x DHT11, 1x DS18B20 en 1x LM35). Duidelijk is dat de LM35 moeite heeft om een constante waarde af te geven, lijkt wel compleet stoned te zijn .

                      Maar goed, ik heb dus 4 sensoren aangesloten die in totaal 6 metingen doen (4x temp + 2x LV), 1 keer per minuut. Deze waardes gaan vanaf de Arduino via de USB/Serial naar een Raspberry Pi-2, die de data lokaal opslaat in een .csv bestand, de huidige/laatste waardes in een html bestand zet van de lokale webserver, en vervolgens upload naar mijn ThingSpeak.com channel. Deze kan ik gewoon via mijn pc bekijken, of via een Andriod app (ThingView geloof ik).

                      De eerste vier laten de DHT11's zien, waarbij er 1 midden in de tent hangt op plant hoogte, en de andere in mijn aanzuigslang hangt. Daarnaast hangen op dezelfde plekken ook de DS18B20 en LM35 (de LM35 hangt in de tent, de DS18B20 in de aanzuigslang).

                      ThingSpeak-1 - Copy.jpgThingSpeak-2 - Copy.jpg

                      Leuk om die grafiekjes te zien, maar helemaal tevreden ben ik nog niet. Volgens mij moet er veel meer met ThingSpeak kunnen, maar heb nog geen zin gehad om me daarin te verdiepen. Zo zou het leuk zijn om b.v. de verschillende grafieken te combineren in 1, de mogelijkheid te hebben om een langere periode te bekijken (waarbij hij dan niet iedere meeting pakt, maar b.v. het gemiddelde per 10 metingen), etc. Ook ben ik er nog niet helemaal uit hoeveel meetingen ik zou moeten doen (1x per minuut, 1x per 5 minuten, iod). Ik heb er nog aan zitten denken om dit misschien in MRTG op te lossen, maar dat gaat me te veel tijd kosten, die ik eerlijk gezegd niet heb (of wil maken). Dus voorlopig blijft het waarschijnlijk gewoon hierbij, in ieder geval tot mijn nieuwe sensoren binnen zijn. Wie weet, maak ik de volgende vakantie weer wat tijd vrij om hier mee te gaan spelen.

                      Nou lief dagboek, dat was een langere update dan in eerste instantie gepland, tot de volgende update .

                      Gr. MV
                      1e kweek - Mohan Ram (Done)
                      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                      Comment


                        #41
                        Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                        Lekker bezig! Keep it up!

                        Comment


                          #42
                          Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                          goedbezig
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                          Comment


                            #43
                            Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                            zo die plantjes zijn zeker compact zeg. Je lamp zo hoog mogelijk ophangen dan gaan ze misschien nog een beetje streken en later weer laag hangen.

                            Als je je hand onder lamp zet kan je voelen hoe veel warmte ie geeft, en kan je zo ongeveer bepalen hoe laag die boven de plantjes kan hangen, maar volgens mij kan ie opzicht vrij laag met led.
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              #44
                              Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                              Thanks mafferd en joremkrank! We blijven doorgaan 😀.

                              @MZZ, dank, heb inderdaad de lamp een stuk hoger hangen nu. Hij hing eerst op 20-25cm van canopy en nu op 40-45cm. Even een dag of twee afwachten wat ze gaan doen en anders gaan hij nog verder omhoog.

                              Op een centimeter of 10 a 15 kan ik mijn hand er makkelijk onder houden zonder dat het heet wordt, maar had in een aantal kweek verslagen met COB's gelezen dat ze op 20-25cm hingen.

                              Voor nu hangt hij in ieder geval een stuk hoger, hopen op een beetje strek zodat ik ze opzij kan gaan binden en voorbereiden voor de scrog.

                              Ik blijf het in de gaten houden en updates posten. Kijk altijd weer uit naar de adviezen en tips!

                              Gr MV


                              Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                              1e kweek - Mohan Ram (Done)
                              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                              Comment


                                #45
                                Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                                als de groei eruit is op 15 a 20 cm hangen
                                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                                Comment

                                Bezig...
                                X