Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GREENHOUSE MIX tent SJdr100

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

    dat ziet er goed uit zeg. Mooi systeem met die stolpen en emmertjes. Weer wat geleerd hier knap werk kweker.

    Grtz

    Comment


      #17
      Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      dat ziet er goed uit zeg. Mooi systeem met die stolpen en emmertjes. Weer wat geleerd hier knap werk kweker.

      Grtz
      stolpen? wat is dat nu weer.....
      betrefd de emmertjes, zoals ik tegen iedereen zeg waarom een bevochtiger kopen als het gegarandeerd makkelijker kan toch... Thanks Monty
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment


        #18
        http://images.google.nl/images?q=kaa...title&resnum=4

        maar in ieder geval simpel en effectief. goed over nagedacht

        Grtz

        Comment


          #19
          Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

          Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
          http://images.google.nl/images?q=kaa...title&resnum=4

          maar in ieder geval simpel en effectief. goed over nagedacht

          Grtz
          Nee nog nooit van gehoord, die dingen gekocht bij de "boerenbond" kosten 9 euro voor 3 stuks hebben ze ook groter is ook voor sla in de moestuin, maar ik zweer nog steeds bij m'n zelf gemaakte emmertjes die verhoogd worden door andere emmertjes. is nog het beste denk ik. Dingen zijn nieuw en te koop hoor.....lol...

          (maar ik rook niet)
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

          Comment


            #20
            Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

            hmm, Je stapelt dus met die emmertjes, slim bekeken

            Grtz

            Comment


              #21
              Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

              Hi Kweker,
              Zat je topic te lezen en kom nogal wat tegen waarvan ik denk mmmm...
              Ik neem aan dat je plantjes in de groei staan?Ik zie namelijk dat je bloei noemt in combinatie met 18/6,dit is de groeitijd,als ze in bloei staan of gezet dienen te worden moet de klok op 12/12 anders bijven de planten groeien,
              Ook denk ik dat je lamp toch nog wel dichter bij de plantjes moet,1 meter afstand is te veel.
              De tent moet niet naar binnen gezogen worden,dit betekend dat je afzuiging te hard werkt ten opzichte van de aanvoer van verse lucht...
              Dus grotere luchttoevoer is gewenst.
              Bijzonder dat je al zulke ,volgens eigen zeggen,ongeloofwaardig goede resultaten hebt behaald,moet toch je geheimen maar eens delen.

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #22
                Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                @monty: eigen creatie's werken nog het best, elasticjes van de postbode en folie....

                @misty 71: Ja de planten staan in de groei typfoutje denk ik, sinds gisteren staan ze 1 week in GROEI. De lamp is een 600 watter en 1 meter afstand tijdens de groeifase neem ik aan, als ik hem dichter zet ben ik bang ze te verbranden. Het LV is rond de 65% (door die creatie) maar zal hem wel ietsje verlagen naar 80 cm denk ik.

                Als de tent naar binnen word gezogen, is dit toch alleen maar goed??? word er wel gecirculeerd toch?? geen idee....misschien heb je wel gelijk want het is tenslotte maar een badkamerventilator aan het kozijn. meestal in de nacht (planten dag) zet ik de zijflap open dan trekt de tent niet naar binnen..... een grotere aanzuiger is meer lawaai he aan m'n kozijn. Afzuiger lager zetten gaat niet door de warmte weer. even iets om over na te denken.

                Betrefd nogmaals de emmers:
                -neem grote 10 liter emmers (ik heb 5 liters vandaar de dubbele) die je overal in de frituren kan afhalen. snij de bodem eruit, trek er een plastic folie over en maak vast met tape of elastic. prik wat gaatjes erin. mochten uiteindelijk de emmers te klein worden neem je nog een emmer en doe het zelfde alleen zet je ze met de opengesneden kanten in elkaar....plak vast.
                ideale vocht bereik je wel.

                Meer geheimen: om de grond luchtig te maken neem je 2/3 potgrond en meng dit met goed uitgespoelde hydrokorrels (1/3) de meeste kwekers leggen een bodem korrels .... meng jhe ze erdoor blijft de grond lekker luchtig en zakt het water ook niet zo snel..........groeten Kweker
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #23
                  Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                  PROBLEEM:
                  planten staan nu 1 week in de GROEI, temperatuur 29,3 graden als de lamp aan is (600 watt)
                  lamp hangt op 1 meter hooghte. LV is 63%
                  en heb bij 1 plantje krullende en gele hoekjes.

                  bij een andere plant lijkt dit ook te komen.
                  iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?? water teveel....
                  Last edited by kweker; 4 October 2009, 00:06.
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                  Comment


                    #24
                    Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                    Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                    PROBLEEM:

                    iemand enig idee wat het zou kunnen zijn??
                    Hoe hoog staat je lamp tov je plantjes?
                    node voor node van klein naar groot
                    LST LEMON SKUNK VERSLAG

                    Comment


                      #25
                      Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                      Hoogte van de lamp is 1 meter deze vanmorgen naar 80 cm gedaan.
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                      Comment


                        #26
                        Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                        Hey Kweker, hoe zit het met de PH-waardes van je grond? Meet je deze na?

                        MVG

                        Comment


                          #27
                          Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                          Nee heb geen meters....is voor de volgende keer. Zou het daar mee te maken hebben denk je? Zat zelf te denken aan iets te veel water...200 ml per dag in de groeifase met toevoeging van wortelcomplex en groeivoeding. Misschien iets te veel.... zuurstof hebben ze genoeg alsook verse lucht dat gecirculeerd word dus daar zal het niet aan liggen....
                          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                          Comment


                            #28
                            Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                            Kan ook overvoeding zijn,als je verse potgrond hebt gebruikt moet je ze nog niet voeden,wortelstimulator na planten van de stek daarna max 1x p.w.meegeven(alleen indien nodig) is genoeg.
                            Kan toch wel een zuurstoftekort zijn door het vacuum in je tent door te lage instroom van lucht.

                            Is denk ik kwestie van proberen en goed rondkijken op het forum.

                            En nog een topic over verlichting.

                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #29
                              Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                              @misty71: opervlakte is effectief...maar waardeer het zeer dan heb ik ook een te grote wattage denk ik zo.... betrefd de voeding: heb alles van HESI, ik moet inderdaad wel zeggen dat de plantjes (rode takjes vertonen) verschijning bij te veel aan voeding dus ga meteen minderen of effe paar dagen water geven....de wortelen zullen er inmiddels na een weekje wel zitten (ik zet ze nog niet in de bloei) in ieder geval.... zeer gewaardeerd...thanks...groeten (kweker)
                              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                              Comment


                                #30
                                Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                                Beste lezers:
                                wellicht heb ik het gevonden wat het probleem is met krullende topjes van de bladeren en het geel...
                                toen de zaadjes bovenkwamen vanuit de sprouds heb ik ze laten groeien en kort daarna in de 18 litter potten geplant. ze kregen toen meteen 200 ml wortelstimulator en groeivoeding zo elke dag in de groeifase....
                                maar dit mocht niet want de voeding moet je langzaam opbouwen en verhogen...elke dag was ONNUTTIG dus denk dat het probleem hierdoor komt...vanaf nu krijgen ze komende dagen enkel natuurlijk bronwater...

                                de plantjes vertonen ook rode stengeltjes en uit ervaring duid dit op een voeding teveel....aangezien de grond ook al voeding in zit krijgen ze drastisch te veel voeding...dus effe dimmen de komende dagen....
                                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X