Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GREENHOUSE MIX tent SJdr100

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

    Tussentijdse middag update...net effe foto's gemaakt met het licht uit....
    vanavond dus een nieuwe week update....
    reeds 2 weken bloei achter de rug...

    ps: zijn een uurtje geleden effe besproeid.......... en gestofzuigd op lage stand met borstel...
    Last edited by kweker; 22 December 2009, 22:57.
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #47
      Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

      Beste medegenieters...
      hierbij een wekelijkse update van de stand van zaken....
      zware week achter de drug en een drukte.
      Waarom: had last van lentekriebels............
      en werd er van..............

      de 2 stekken zijn verdwenen, en heb nu wel meer ruimte voor de "goede dames"
      de reden: SPINT, wat een rotzooi.... ik trok de tent open en de 2 stekken zagen helemaal verdord en zowat uitgestorven uit...dus meteen die planten naar voor gehaald en zag tot mijn verbazing die kleine witte engerds... meteen deze 2 dames die er niet uit zien tegenover de zaadplanten uit de tent verwijderd en buiten gezet...

      Ook ben ik meteen gaan googlen en zoeken naar spint,
      inmiddels zijn ze 2x besproeid met Bay.. Mas... (wel een dag ertussen)
      de update van vanmiddag was na een grote ontsmettingsbeurt in de tent en in de kamer. waardoor ook alle planten even uit de tent zijn geweest.
      Bovenstaande geef ik ook aan dat ze gestofzuigd zijn.... daarom dus...stofzuiger doet z'n werk ook goed. Over het spul waarmee ik ze 3 x mee besproei met elks een dag er tussen...werkt wel. alleen jammer dat men het zware en sterke spul nergens kan vinden.....
      (de naam mag ik wellicht niet gebruiken want het is verboden...)
      Ook word er verteld dat men 1 maal spint heeft er NOOIT maar dan ook NOOIT meer van af komt. Ook na vele vragen en zoekwerk moet ik zeggen dat het meeste toch weg is. Na de info gelezen te hebben over de beestjes zelf ben ik een stuk wijzer en zie ik per dag wat er gaande is in de tent... ze worden steeds kleiner en minder (eitjes die nog uitkomen dus)

      In ieder geval,...de dames vermaken zich wel tussen de beestjes.... ze staan er mooi bij en doen het super goed. zie hierbij mijn weekverslag van week 2 in de bloei.

      Opstelling:
      -bovenste rij van links naar recht: Neville's, Super silver midden, hawaiien.
      -middenste rij: Arjan's, strawberry, super silver hoek.

      gemiddelde temperatuur: lamp aan 28 uit 23
      gemiddelde vochtigheid is deze week wat opgelopen door de sproeizaamheden maar een gemiddelde van 50% lamp aan en 62% lamp uit
      lamphoogte: 55 cm tot 60 (vanaf de middelste planten aan de zijkant.
      voeding: om de dag water met bijhorende voedingsstoffen van HESI.
      vanaf week 3 krijgen ze weer ietsje meer.

      INFO:
      -neville's haze: groot sterk en zwaar...krachtige geur en gigantisch mooi net als de rest, lengte 74cm 1 hoofdtak die heb ik inmiddels 4 takken naar beneden "DICHTGEKNEPEN" zodat andere zijtakken op gelijke hooghte komen....

      -Super Silver haze midden:idem als boven met een lengte van 70 cm. wederom 1 mooie hoofdtak en ook het knijpen toegepast waar inmiddels al een genezing aan de hand is.

      -Hawaiien snow: steeds een vreemde plant telkens vol verbazingen, scherpe geur en 68 cm hoog, fijne vingertjes..... heeft 6 takken op vrijwel gelijke hoogte en dat is mooi.

      -Arjan's haze: 45 cm, dikke stammen en takken heft de meeste gelijklopende zijtakken en alles evenhoog 6 en dan 2 die er 4 cm onder staan...

      -Strawberry: 38 cm, 1 dikke top en zijtop (foto appart van) alles staat dicht op elkaar vingers over elkaar met tot 13 vingers per blad nog nooit eerder gezien, deze dame heeft het erg naar haar zin en ruikt enorm zoet. ze blijft compakt en is toch de stevigste dame van het gezelschap hoor... dikke bladeren en kan zeker wat verdragen

      -Super silver haze in de hoek: 50 cm en heeft 4 pieken die gelijk gaan bijna... net als haar zusje is ze mooi om te zien al is het zusje boven mooier...maar ze is zooooooooooo lief.........


      verder verloopt ondanks het dagelijkse ruimen van enkele diertjes die niet gewenst zijn toch alles netjes proper en op rolletjes..
      advies betrefd SPINT mag komen hoeft niet want het spul komt er aan.... (erg verdunt dan wel) na info te hebben opgedaan uit de zeeuwsche boeren hahahha....

      tips, suggesties opmerkingen enz...allemaal welkom uiteraard.
      en graag tot volgende week woensdag maar weer.

      FOTO'S HEBBEN EEN NAAM VAN WAT HET IS,.......
      Last edited by kweker; 22 December 2009, 22:57.
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment


        #48
        Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

        en de mooiste foto vergeten excuses
        Last edited by kweker; 22 December 2009, 22:57.
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #49
          Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

          Hey Kweker,

          Dahm, spint wat een rotzooi man, gelukkig heb je de schade weten te beperken.
          Ik moet zeggen dat ik er nog maar weinig van afweet en hou dit liever zo. Als ik ermee te maken krijg dan vraag ik het jouw wel

          Plantjes staan er desondanks stralend bij en zkr een lkkr formaatje. Ze zullen wel heerlijk ruiken.

          Het enige advies dat ik je kan geven wat betreft de spint is: Kill the bastards

          Mooi verslagie

          Greetz

          Comment


            #50
            Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

            KILL THE BASTARDS: zal zeke wel lukken in deze komende week hahahah....de boeren in de buurt he...geweldig
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

            Comment


              #51
              Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

              Wauw dit ziet er mooi uit Kweker, dat gaan beste planten worden denk ik Mooi verslagje trouwens! Sterkte met je spint

              Greetzz

              Comment


                #52
                Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                @ijscoman1: thanks voor je bericht....lol... verslag schrijven lukt me aardig, kweken ook wel alleen de temperaturen op het moment zijn niet om aan te zien............
                betrefd de spint is goed onder controle...lol...
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #53
                  Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                  ziet er daar zeer goed uit.
                  dat die klote spint maar rap weg is
                  temperaturen heeft bijna iedereen nu wel last van.

                  Comment


                    #54
                    Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                    veel te warm hier met die zomer temperaturen...laat het morgen maar flink regenen en onweren (na de middag eerste effe strand) en laat het maar flink noodweer worden en laat die zon maar effe verdwijnen voor de indoorkwekers.....en dat het flink mag gaan koelen buiten en dat het gauw winter mag worden zodat we de haard weer kunnen aansteken en problemen krijgen met een te koude ruimte...stress stress stress en steeds weer stress.... (behalve in de lente want dan gaat alles bloeien)
                    momenteel sta ik voor een temperatuur van 33,4 graden, lamp uit 28,3 graden. ggggggrrrrrrrrrrrrr................ en dat ding maar blazen.....extra stroom hahahha
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #55
                      Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                      Eyy amigo,
                      Bij mij 31,3 met lamp aan en 28 lamp uit. Veel te warm uiteraard, gewoon een grote fan erop zetten en hopen dat ze het trekken.
                      Ik zal morgen een nieuwe update erop zetten, met een mooie verslaglegging deze keer (ff de tips toepassen)
                      Een kloonverslag joh en een bouwverslag. Ik kan niet wachten gozer, laat maar komen dan.

                      Ik blijf je volgen

                      Comment


                        #56
                        Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                        Het is weer donderdag en weer tijd voor een update... De dames hebben week 3 achter de rug... en staan klaar om week 4 in te gaan waardoor de voeding ook word aangepast d.m.v. FOSFOR van HESI plantenvoeding.
                        "NIEUWE KANSEN NIEUWE PRIJZEN"
                        zeer warm afgelopen week waardoor de temperatuur echt niet onder controle te krijgen viel....was te merken aan de dames die er slapjes bijhangen....

                        lamp aan 33,6 graden LV 43%
                        lamp uit 28,6 graden LV 52%
                        Niet normaal maar niets aan te doen...hopend dat het snel zal afkoelen

                        De opstelling: van links naar rechts
                        -bovenste rij: Neville's haze, S.Silver midden, Hawaii snow
                        -onderste rij: Strawberry, S.Silver haze onder, en Arjan's haze #1
                        -e dan nog een kleintje die er achterna komt een strawberry.

                        ik ben net klaar met de onderste 2 internodes ervan af te halen (moet gebeuren in week 3 a 4) zo dat de andere toppen de meeste energie krijgen. Ik heb dus de takken (4 stuks dus) weg geknipt met een scherpe schaar. ik ken de exacte benaming er niet voor (scrog, dieven, weet ik het...) in ieder geval ze zijn er af behalve bij de strawberry NIET.

                        Ter info:
                        -Neville's haze: 82 cm hoog en na het knijpen komen de zijtakken langzaam omhoog daardoor komt de hoofdtak ook niet omhoog. lekkere stevige plant met sterke geur (allemaal wel trouwens) heeft momenteel nog steeds 1 piek de rest komt wel. begint met het aanmaken van toppen.
                        en je ziet ze al aardig.

                        -S.Silver midden: 83 cm en ook 1 piek. ook geplet en de zijtakken komen bij haar ook omhoog.Nog geen vorm van toppen aanwezig

                        -Hawaii snow: 82 cm waarvan maar liefst 7 "gelijke"pieken is en blijft een bijzonder geval. heeft overal toppen staan van doorsnede 1,5 cm rond.

                        -Strawberry haze: is een flink stuk aangekomen in hooghte en breedte met 46 cm is zij nog steeds de kleinste van de groep, heeft bijzonder grote dikke bladeren en heeft 2 pieken waarvan de hoofdtop een doorsnede heeft van wel 3 cm ineens de andere piek zit bijna rond de 2 cm zie closeup foto. ook rondom en overal zitten er toppen, wellicht word dit GEEN wietplant maar zo te zien ene kant en klare TOP...


                        -S.Silver haze midden: 63 cm net als haar grote zus die recht tegenover haar staat heeft nog geen last van topvormingen.... heeft 4 gelijke pieken.

                        -Arjan's haze: 75 cm en ook flinke dame, de meeste pieken die allemaal wel gelijk lopen (8 pieken) waarvan de toppen nog niet zichtbaar zijn.

                        -Dan de kleine achterkomer strawberry haze, vermaakt zich prima tussen de andere haze soortjes. niets op aan te merken doet gewoon maar mee en is inmiddels aardig aan het groeien dus...

                        SPINT: de beestjes, inmiddels allemaal na goed onderhoud en schoonhouden ben ik er vrijwel vanaf denk ik (maar ze komen wel terug) gelukkig geen last van dus het spul werkte prima

                        Verder heb ik weer weinig te melden...foto's spreken voor zich want ze hebben namen he... opmerkingen enz... allemaal welkom.
                        In ieder geval ik hoop op een groeizame en leerzame week 4 die dames in gaan. Hopend op wat koelere temperaturen (sorry voor de strandgangers)
                        en uiteraard graag tot volgende week.
                        PS: zie mijn "kloonverslag"en bouwwerk. groeten KWEKER
                        Last edited by kweker; 22 December 2009, 22:57.
                        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                        Comment


                          #57
                          Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                          Wat een schoonheden zijn het, vooral die strawberry haze is lkkr bossig. Het worden echt al mooie struikjes.

                          Gaan ze eigenlijk nog veel in hoogte toenemen in week 3? je hoort vaak dat ze de eerste 2 weken van de bloei nog flink groeien. Maar de weken erna....?
                          Heb je eigenlijk je boxventilator nog in de tent staan? Extra stukje verkoeling voor de warmere dagen.

                          Het ziet er super sweet uit!!

                          MVG

                          Comment


                            #58
                            Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                            @psycho: ja idd. mooie dames he... en die strawberry is wel appart, dat kleintje komt ook goed. DE haze soorten groeien 3a 4 weken door (ook de enigste soorten) ik hoop dat de achterste niet al te veel meer groeien. maar mag eventueel wel lol. ben op zich tevreden met een gemiddelde hooghte van 70 cm.

                            De boxventilator is vervangen door een hangende gewone tafelventilator. maar de box komt terug........ en trouwens een ventilator is NIET extra koeling maar enkele en alleen luchtverplaatsing... dus geen extra koeling d.m.v. een ventilator.
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                            Comment


                              #59
                              Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                              Ohw, ik d8 dat de lucht die langs de bladeren van de planten wordt verplaatst zorgt voor een grotere aanvoer voor co2 en daarmee en verhoogde stofwisseling, de verplaatste lucht zorgt voor het wegnemen van de eventueel opbouwende warmte rond de plant. Verplaatste lucht verliest energie aan omringend stilstaande lucht. Dit maakt hem volgens mij koeler. Zou het ook bij het verkeerde eind kunnen hebben

                              MVG

                              Comment


                                #60
                                Re: GREENHOUSE MIX tent SJdr100

                                nope...lol..verkeerde einde.... de lucht in de ruimte is b.v. 32 graden. door een ventilator te gebruiken (wat GEEN koeling is) word de lucht gewoon verplaatst maar niet gekoeld jammer genoeg.

                                EVENTUEEL EEN TIP IN DEZE WARME DAGEN:
                                als men net zoals mij en psycho een externe ventilaor heeft staan voor verse aanvoer onder in de tent/kast kun je eventueel aan de ingang een diepgevroren KOELELEMENT leggen...helpt toch enkele graden enigszins.....
                                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X