Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

neville's haze sjdr120 eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

    Hee Devil

    Goed bezig daarzo. wat doet dat pak ice tea in je pot?
    Oh ja en eerst even vragen he voordat je mn signature steelt! Haha

    Grtz
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

    Comment


      #17
      Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

      mooi, heel mooi.
      Hou AUB rekening met de totale hoogte van de plant, heb hem namelijk zelf ook staan en deze word echt drastisch staan nu net in week 5 van de bloei, 3 weken voorgroei waarvan 1 met tl. de andere 2 weken onder een 600 watter. maar het groeid nog steeds....lol.
      Ik kijk wel eens mee ....
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment


        #18
        Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

        Oorspronkelijk geplaatst door bassassin View Post
        Hee Devil

        Goed bezig daarzo. wat doet dat pak ice tea in je pot?
        Oh ja en eerst even vragen he voordat je mn signature steelt! Haha

        Grtz
        dat gebruik ik voor me plante een beetje te bescermen tegen de regen van de mistmaker.

        sorry sorry sory van die naam komt spoedig een nieuwe
        maar weet jij de antwoord op mijn vragen eerder gesteld.

        Comment


          #19
          Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

          ik begin me nu een beetje zorgen te maken mss niet nodig
          maar ik denk dat ik blad problemen heb

          ik heb nu op de 4e internode 5 vingerige bladeren alleen krullen die op een
          rare mannier IN DE LENGTE zoals je een vloei dichtdraait
          of moet ik de wiet tussen de krullen leggen dichtlikken
          en w8en tot de jointjes gerijpt zijn nee grapje

          en de bladeren wat op de 5e internode zitten zijn 7 vingerige bladeren
          alleen zijn die gelemaal niet open gegaan
          lijken wel cones (rietjes)

          een vriend zei tegen mij dat ze misschien koudkrijgen omdat de ventilator er recht op staat?

          een andere optie is dat de lamp te laag hing stond op 60-55 cm nu weer op 80 cm?

          een andere optie is over bemest?

          wie kan en wil mij hepen alvast bedankt.



          Attached Files

          Comment


            #20
            Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

            Hm ik denk dat je ventilator gewoon te hard staat man...
            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #21
              Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

              Zet je plant in een normale pot en mandje mets pons er onder in is nooit goed die spons gaat schimmelen das 1
              2 jou plant/ aarde kan zo nooit water vast houden je bakje is veel teveel open.
              Als ik jou was zou ik eerst is gaan over potten normale donkere potten met gaten er onder in en dan flinke slok water geven zet evt in je kweek ruimte ook nog een emmer water met een natte handdoek er half in dat water verdampt dan flink

              Monty zegt Waarom zo vijverbak ? Wortels houden niet van licht dusss???
              Last edited by belladonna; 28 August 2009, 17:31.
              God was never on your side..

              Comment


                #22
                Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Zet je plant in een normale pot en mandje mets pons er onder in is nooit goed die spons gaat schimmelen das 1
                2 jou plant/ aarde kan zo nooit water vast houden je bakje is veel teveel open.
                Als ik jou was zou ik eerst is gaan over potten normale donkere potten met gaten er onder in en dan flinke slok water geven zet evt in je kweek ruimte ook nog een emmer water met een natte handdoek er half in dat water verdampt dan flink

                Monty zegt Waarom zo vijverbak ? Wortels houden niet van licht dusss???

                ik ga je raad opvolgen thnx

                Comment


                  #23
                  Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                  licht vernietigd wortels omdat ze zich er niet tegen kunnen beschermen dmv chlorofiel.
                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                    heey allemaal hartstikke bedankt voor hulp
                    iedereen wil toch het beste voor zijn spruit
                    maar ben dus gelijk op meerdere verzoeken gaan ompotten
                    heb de spons eruitgehaald luchtpomje weggegooid en mistmaker ook van balkon
                    alleen heb ik nog een vraagje kan ik die onderste enkel vingers afknippen/knijpen.
                    en is het in deze bak/pot wel goed genoeg als zijn uiteindelijke huis?
                    ook heb ik emmer met handdoek zoals sommige zeiden


                    Attached Files
                    Last edited by devils haze; 28 August 2009, 19:09.

                    Comment


                      #25
                      Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                      Ja heb je geen foto?
                      Hoeveel liter is je pot en zitten er onder gaten in ?
                      Die mist maker kan je altijd neer zetten ijn je hokje hoor dat zal je plant alleen maar warderen.
                      Heb je de aarde goed nat gemaakt ?
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #26
                        Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                        Dat ziet al beter uit. Onderste blaadjes zou ik er wel vanaf halen, je kunt ze ook nog wat laten verschrompelen de plant haalt er nog voedingstoffen uit. wel ff opletten dat ze niet op de aarde gaan komen i.v.m. schimmel.

                        Grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                          hey DH, en hoe is het verder gegaan met de bladeren staan ze al wat rechter? volgens mij moest je Devils haze ook nog wat te drinken geven. Ojah...hoe gaat het trouwens met Arjans Haze, alles nog goed

                          veel succ6 nog

                          Comment


                            #28
                            Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                            Yo devil,

                            Heb da hier eens allemaal gelezen en de tips warden je reeds aangerijkt maar er liep iets fout met de interpretatie volgens mij. Ik denk dat je na de chat wel het licht hebt gezien maar ik zet graag nog eens alles op een rijtje voor je van bij het begin:

                            - je hebt je zaadje goed laten ontkiemen maar volgens mij direct in voedingsrijke bodem geplant. Dit is een grote fout. Ga naar het plaatselijk tuincentrum en schaf je daar wat zaai en stekgrond aan (bestaat ook met perliet) en wat Jiffy potjes (dit zijn turfbakjes die biologisch afbreken, worteltjes kunnen erdoor groeien. Dit is voedingsarme grond en dwingt de plant worteltjes te maken om voeding te gaan zoeken. Vervolg bij volgende streepje
                            - over de verhouding rhizotonic begin ik nu te twijfelen, maar volgens mij is het 1:250 wat betekend 4ml per liter water. Je mag dit enkel gebruiken wanneer het plantje reeds geworteld is. Bij het overpotten begiet je je nieuwe medium rijkelijk met rhizo. Ik weet wat op het etiket staat, maar zoals markster al aanhaalde is dat veel te veel. Ikzelf geef de dag erna geen water meer, want reeds rijkelijk begoten maar dat moet je zelf wat gaan aanvoelen (eventueel water puur geven). 48u na eerste behandeling geef ik de halve dosis, 2 ml en de dag erna nog 1 ml. Daar eindigt het voor rhizo in het water.
                            Bij het ontkiemen in jiffy pots wacht ik tot het worteltje onderaan het jiffypotje (ik denk 8 op 8 cm, neem zeker geen te kleine!!!) uitkomt, daarna zet ik ze in de goeie voedingsrijke potgrond die je voorbehandeld met rhizo. Omdat het plantje reeds geworteld is nu mag je volgens hetzelfde principe als hierboven gaan werken.
                            Dus kun je het eigenlijk al voor een stekhttp://jointjedraaien.nl/wietforum/f...jst-t6612.html
                            Jammer dat het zo lang heeft geduurd voor je, maar ik raad je toch echt aan wat te gaan studeren. Begin bij de basis en de sticky posts en werk je er een weg doorheen. Ikzelf heb hier ook alles geleerd (in combi met nog enkele andere sites, maar hier is alles aanwezig…) en ben in de growshop ontelbare vragen gaan stellen.
                            Ik heb gevote doe zo voort omdat je nu de beste weed van heel het forum zult kweken Monty zal het me wel laten weten lol. Veel suc6 nog!

                            Grtz $iR

                            Op de toegevoegde foto zie je de wortelvorming van 1 van mijn lemon skunks van amper 14 dagen oud (kiem tot wat je ziet)... Dit met enkel rhizo zoals uitgelegd, puur regenwater en dagelijks een besproeiing of 4 met rhizo-oplossing. stonden onder dubbele TL (codes 840 en 865).
                            Wat je onderaan ziet in de pot zijn hydro-korrels. Dit kost ook niet zo heel veel en helpt bij het afvoeren van overtollig water. Het zijn poreuze bolletjes uit natuurlijke klei die dezelfde functie hebben als perliet namelijk water opslaan om af te geven als de plant ze nodig heeft. De kluwen van wortels onder in de pot kunnen niet in water staan...
                            Attached Files
                            sigpic

                            Comment


                              #29
                              Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                              Sodeknetter $ir.

                              Comment


                                #30
                                Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                                sow das een hele hap maar ik ga het bestuderen je ult van mij horen $ir thnx

                                Comment

                                Bezig...
                                X