Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

neville's haze sjdr120 eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

    Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
    Hey devils haze, je net is niet juist opgesteld.

    Je plant moet onder je net staan, pffft raar op foto 1 is de opstelling verkeerd maar op foto 4 is het wel een goeie opstelling?

    Dus neem een nieuw net, knip daar geen gaten in Zet 4 stokken of bouw een kader of rustpunten voor je net dat +-20cm(ik zeg nu 20 ma das volledig je eigen keuze, wel hoe hoger het net hoe minder kans dat de luchtvochtigheid te hoog word onder het net. Hoe hoger die luchtvochtigheid hoe meer kans op rot en schimmels) boven je potten uitsteekt.
    Dan leg je daar je net op en weeft tussen de mazen van je net alle takken die er anders boven uitkomen, je kan de stengeltjes ook bevestigen aan het netje met draadjes ofzo.
    Als het net +-1/3 gevuld is trek je alles in bloei dus 12/12, en vanaf dan snoei je regelmatig al het blad onder je net om een goeie verluchting te garanderen onder het net.
    Ook aan te raden is dat er constant een ventilator een windje onder je net blaast.



    mooie plantjes

    heey fief
    bedankt voor je info
    maar ik heb het dus opgesteld zoals foto 4 de net staat nu op een frame wat 75 cm van de grond staat en dus ongeveer 50 cm vanaf rand pot ik ben nu aan het w8en tot er wat te binden is voor de rest ga ik de plant vandaag toppen en niet fimmen want dat was aardig mislukt hahahah maar ja oefening baart kunst zeggen ze.

    dus als ik 1/3 vol heb dan moet ik naar bloei overschakelen dan weet ik voldoende
    en raad je me nog iets apparts aan voor de voeding ofzow want heb nu een dag of 5 alleen watergegeven omdat ik ervoor te veel voeding had gegeven ik had mijn plantjes bestrooid met canna rhyzotonic en terra vega

    maar wanneer moet ik daar nu mee verder want sinds ik heb omgepot heb alleen de eerste keer rhyzo meegegeven en daarna alleen nog maar water
    wanneer kan ik weer met de voeding verder???

    Comment


      #62
      Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

      weer ff een kleine update
      week 3 dag 3

      de plant maakt het redelijk goed gister had ik dus een nieuwe scrogg gemaakt die me wel beviel en alle bladeren zijn weer naar boven gericht dit gebeurt overiggens vrij snel.

      na het opmerken dat het fimmen dus 100% was mislukt heb ik de planten alsnog getopt elke zijvertakking is getopt
      dus internode 1 was al verwijderd
      internode 2 getopt
      internode 3 getopt
      internode 4 getopt
      internode 5 getopt
      internode 6 getopt

      verder heb ik bij alle zijvertakkingen de eerste bladeren verwijderd die waren te groot waardoor ze dieper liggende vertakkingen deden afschermen dus die ook verwijderd

      daarom lijkt het plantje nu wat kaal maar is hopelijk snel weg

      de bovenste top het ik niet opnieuw getopt want aangezien die niet verder is gegroeid maar wel uit de oksels takjes komen w8 ik daar nog ff mee af

      voor de rest doet de plant het goed
      alleen een vraagje wanneer kan ik weer met voeding verder ik heb nu een week alleen water gegeven kan ik nu over op terre vega ??? of is dat nog iets te vroeg???

      verder heb ik geen gekke dingen gemerkt aan mijn plant dus die is gezond geen gekrulde bladeren meer nix hahahah eindelijk van die rotzooi af

      ps morgen komt weer een kleine updat voor te kijken wat mijn dame op het toppen heeft gereageerd hier zal wel niet veel fout aan kunnen gaan aangezien het vrijduidelijk en vaak op ons fora staat

      mvg DH

      kijk aub aandachtig naar de foto's en verbeter mij waar nodig alvast bedankt

      Attached Files

      Comment


        #63
        Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

        Oi, flik de schaar erin gehad, alle okselbladen (fanbladen) heb je verwijderd. je plantje zal beslist dat bladverlies willen kompenseren. Daarnaast heb je alle sijtoppen getopt. waarschijnlijk zal de plant daar het eerste beginnen met aanmaak van nieuwe scheuten (dus twee verder groeiende toppen). eens kijken hoe dat volgende week uitziet
        .

        Grtz

        Comment


          #64
          Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

          kweet het nog niet zo ckur monty
          maar dus jij denkt dat ik wel een goede stap richting een volle scrogg heb gezet nou we zullen het zien in de loop der dagen de tijd zal het ons leren hahahaha en jah wat is nou belangrijker ervaring of opbrengst???
          ik wil weten hoe mijn plantje reageert als je iets doet en jah had eigenlijk eerst te hoge verwachtingen maar daar in tegen heb ik mezelf al weer een beedje bedaard.
          ik wil gewoon leuk bezig zijn en me plantje zien groeien (als ik elke dag knip zal hij niet meer groeien hahahahah) maar alles komt goed en jij zegt dus dat mijn plantje goed zal reageren op het feit dat ik de fanleaves heb verwijderd dit stimuleert toch de takken om sneller richting het licht te groeien of heb ik het aan het verkeerde eind??

          de enigste fanleaves heeft die nog bovenin dat is een 7 vinger en een 9 vinger voor de rest is alles weg

          ps monty heb je naar die foto van de top gekeken ik weet niet precies wat die daar aant doen is maar hoop alsnog dat daar 4 stuks omhoog gaan komen darom heb ik dar niet getopt vandaag daar wacht ik nog ckur een week mee voor te zien hoe de plant reageert op de andere toppingen en om te zien of het daadwerkelijk mislukt is het fimmen toch heb ik stieken nog een beetje hoop al hoewel ik weet dat het is mislukt

          Comment


            #65
            Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

            Last edited by devils haze; 4 September 2009, 16:34.

            Comment


              #66
              Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

              een kleine updat van week 3 dag 4
              wat zien jullie in die top want de laatste bladeren gaan heel langzaam
              zeg maar de gehandicapte en de zijtakken eronder beginnen omhoog
              te komen of heb ik toch nog een kleine kans dat ik dalijk 4 hoofdtoppen
              heb ????
              Attached Files

              Comment


                #67
                Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                weinig van te maken man. Zal weer even wachten worden he
                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #68
                  Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                  Hey sorry had effe niet meer gevolgd maar er zit een foutje in men uitleg het is 2/3 gevuld dat ik bedoelde.. en dan in bloei trekken

                  Dat mislukt fimmen zou ik me niet aantrekken, gebeurd bij mij ook veel. Neemt 1 op de 2 van men fim gevallen zijn uiteindelijk ook meer getopt dan gefimmed

                  Voor de rest ziet alles er nog lekker groen uit zo te zien
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #69
                    Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                    heey green kwekers

                    weer een kleine update van week 3 dag 6

                    volgens mij is de voorbloei begonnen ;p
                    ik heb er picca's van bijgevoeg

                    maar nu heb ik 2 vragen

                    1 die foto zie je rode streepjes kan ik die stekjes daar afknippen???
                    2 als ik die afknip gaat de top van die tak dan sneller groeien????
                    omdat die dan minder energie aan die zijstuk hoeft te geven????
                    en is die voor bloei vrouwelijk?????
                    naar eigen weten en zeggen is het een vrouwtje het gaat om feminized
                    zaad van de greenhouse
                    is de kans op herma ook nog aanwezig????
                    Attached Files

                    Comment


                      #70
                      Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                      De rode streepjes op de laatste foto zijn een ideale plek om te gaan stekken... echter is het niet zo verstandig om een plant in bloei te gaan stekken. Ook kun je de tak die links uit de foto zit toppen. Dan groeien die 2 zijscheutjes weer meer. Doe je deze 2 weg dan komt dat in feite neer op dieven en dus gaat er idd meer energie naar de hoofdtop.
                      Verder is de kans op herma's uit gefemd zaad hoger dan bij regulier zaad. Normaal zou de plant daar geen last van hebben maar stress kan alsnog een plant herma doen worden. Dit proces zou ongeveer een 2 weekjes in beslag nemen. Stekken van gefeminiseerd zaad hebben grote kans herma te worden. Het is mij al eens gelukt, het is al eens tegengeslagen dus das 50/50 bij mij. ik zal het niet meer proberen want het was een zware ontgoocheling en kost wat energie en centjes he.
                      Dit ziet er mij een vrouwtje uit.

                      Grtz $iR
                      Last edited by SirSmokeAllot; 8 September 2009, 23:34.
                      sigpic

                      Comment


                        #71
                        Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                        ff een kleine update van
                        week 3 dag 7

                        ik heb ff wat pics genomen van hoe de hoofdtop nu uitziet zo te zien 3 toppen

                        en of jullie ff kunnen kijken naar de foto van de zijtak???
                        ik heb die getopt maar ik wil nu uit elke zijtak 2 toppen takken over houden voor de scrogg zou ik nu die nieuwe zijscheuten dieven of zeggen
                        jullie dat ik die beter kan laten zitten en meenemen in de scrogg of
                        zeggen jullie van jah laat ze groeien tot stek grote en knip ze dan af ????

                        wie o wie

                        $ir met nadruk op jou









                        Attached Files

                        Comment


                          #72
                          Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                          Hey man,
                          je weet van scroggen ken ik niets. Te vaak toppen onder je net lijkt me geen goede beslissing. Eenmaal je plantje boven het net is en je gaat vastbinden, dan zullen automatisch nieuwe zijscheuten in de oksel uitspringen. Dit omdat ze door het horizontaal liggen meer licht krijgen dan rechtopstaand. Onder het net te veel scheuten aanmaken lijkt mij dus tijdsverlies + kan eventueel zorgen voor een te dichte massa onder het net met problemen tot gevolg. Ook denk ik dat het beter is de hoofstam(men) te gebruiken voor je scrogg want die zijtakjes daar zit toch niet zo veel in hoor. Zijscheuten zullen dan uit deze hoofdtakken komen die autostrades zijn met voedingsstoffen.
                          Ik hoop voor jou dat de fim is gelukt en het 3e groeischeutje volledig tot ontwikkeling komt.
                          Voor de rest constateer ik dat je grondvochtigheidsmeter nog steeds op rood staat... Laat je dat ding daar constant inzitten? Het zou wel eens kunnen dat de naald vastzit... Haal ze uit, schud lichtjes en stop ze eens in een beetje water. Meet daarna opnieuw.

                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment


                            #73
                            Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                            @ sir je hebt gelijk hij staat op rood op foto hahaha
                            maar dat was ik kwam net thuis van het werk toen heb ik pics genomen en daarna
                            plantjes verzorgt
                            nu staat de meter weer op 6 ik geef ze water dat die naald zo op 5 of zes staat max op 7
                            en ik doe als ik water heb gegeven de meter op meerdere plaatsen meten en als ik klaar ben laat ik de meter steken
                            je hebt het dus dit keer aan het verkeerde eind de meter doet het wel degelijk maar
                            op de pics moest ik ze nog wateren en dat is inmiddels gebeurd wel bedankt voor je oplettendheid
                            "zie je maar dat jij op de details let die vaak veel belangrijker zijn"
                            thnx thnx

                            mvg DH

                            Comment


                              #74
                              Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                              en ik heb haar lengte voor het eerst gemeten en is jah kijk zelf maar
                              42,5 43,0 cm hahahah morgen gaan we week 4 in





                              en $ir had je naar die vorrige foto's gekeken van wat ik had gepost van de voorbloei of ben ik nu aan het dromen en is het helemaal geen vrouwelijke
                              voorbloei want ik heb wel degelijk NEVILLE'S HAZE van GREENHOUSE SEEDS
                              of kan ik nu nog te maken krijgen met een herma????

                              mvg DH

                              Comment


                                #75
                                Re: neville's haze sjdr120 eerste kweek

                                Zie onderaan in post 74: Dit ziet er mij een vrouwtje uit.

                                Het is iets wat je leert naarmate je skills vorderen. Ik ben in staat om reeds heel vroeg vrouwtje van mannetjes te onderscheiden maar denk altijd 2 keer na voor een definitieve conclusie te maken. Mijn ervaring leert me dat mannetjes vroeger geslacht tonen ofwel ben ik er sinds mijn WWmoeder kater gewoon veel beter in geworden om ze te gaan herkennen.
                                Dit is een foto van mannelijke voorbloei, maar bij jouw zijn duidelijk witte haren zichtbaar en verder niets. Ik vind ook dat de mannelijke bloem iets meer naar onder op het stammetje ontwikkeld maar dat kan een gedacht zijn.



                                Heb al genoeg kans gehad om zelf zon foto's te maken maar dit is me nog nooit zo goed gelukt jammer genoeg.

                                Grtz $iR
                                Last edited by SirSmokeAllot; 9 September 2009, 18:19.
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X