Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met bonsai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met bonsai?

    Korting op 420shop

    #2
    Denk dat het op zich wel zou moeten kunnen, maar het is natuurlijk een 1-jarige plant, dus geen blijvertje. Ik heb geen idee hoeveel ze in een vensterbank groeien en hoe lang ze het blijven doen.

    Maar ga eens op zoek naar LST (Low Stress Training) kan je echt hele gave dingen mee doen .
    maxresdefault.jpg ​​​​​​​
    Attached Files
    Last edited by MV1977; 18 January 2018, 17:25. Reden: Soms gaat het heel goed met die fotos, soms gaat het echt helemaal niet zo goed.... zeg maar... ​​​​​​​​​​​​​​​
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #3
      MV1977 , thnx! Ik zal er naar op zoek gaan

      Comment


        #4
        Gaat niet lukken enkel als je bijlicht met een lampje. Eenmaal de dagen licht minder dan 14/18u zijn gaat deze willen bloeien en eenmaal uitgebloeid gaat deze dood..
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Smoking Fifi

          Comment


            #6
            Nu, die gaat nergens voor te gebruiken zijn als uw bonsai techniek effectief werkt. Gewoon voor de leut kan natuurlijk altijd. Je gaat de groei net belemmeren, dus om stekken van te nemen is dat controproductief. Neem 3/4de van de wortels weg en die plant staat stil en gaat mogelijk herma trekjes krijgen. Dus dat lukt wsl ook niet met de eerste de beste plant, je gaat dan ook nog is mogen selecteren op eentje die al dat geweld aan kan.

            Comment


              #7
              Thnx beowulf

              Comment


                #8
                Ik heb de meeste van mijn planten als bonsai gehouden. Meer dan 20W licht aan spaarlamp is niet nodig, als het er maar dicht op zit. Na een jaar of 3-4 beginnen ze wel kuren te krijgen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  LR2. In welke vorm krijgen ze kuren?
                  En thnx for the info!

                  -J

                  Comment


                    #10
                    In geen enkele vorm, maar door genetische instabiliteit. De planten zijn gebouwd om 1 jaar te leven.. Na meer dan 3 jaar, gaan ze zich anders gedragen; er ontstaat soms hermafroditisme en dwerggroei.
                    Ik bewaar mijn planten als bonsai zodat ik de jaren er na weer stekken kan nemen om buiten te zetten. Maar na 3 tot 4 jaar, soms 6, zijn de planten gewoon 'opgebruikt'. De stekken die daar vandaan komen, gedragen zich totaal anders dan het materiaal waar ik ooit mee begonnen ben. Dat is iets om rekening mee te houden.
                    Als je de plant gewoon voor de sier wilt, dan maakt dat natuurlijk niks uit.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      LR2 hier heb ik wat aan! Dankjewel.

                      ​​​​​​

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Ik moet er wel bij vertellen: niet elke plant leent zich er even goed voor. En autoflowers in zijn geheel niet, die hebben een geprogrammeerde killswitch: na een X-aantal maanden gaan ze gewoon dood, zonder weg terug.
                        Probeer in de reguliere zadenhoek te kijken (dus geen fem) en als het doel bonsai is, dan vooral de sativa's. Dan kun je de bloei nogal lang uit blijven stellen.

                      #12
                      LR2. Van de reguliere en autoflowers wist ik, maar de sativa is nieuw, waarom zou indica's niet of moeilijker kunnen? Beiden hebben toch hetzelfde lichtschema nodig?

                      Comment


                        #13
                        [Glad ijs mode aan]
                        Volgens mij hebben sativas langer nodig om in te bloei te komen, en duurt de bloei gemiddeld langer. Daarnaast groeien ze snellen en groten, dus is waarschijnlijk makkelijker om die te vormen tot een bonsai.
                        [Glad ijs mode uit]

                        Maar dat is slechts een gokje. LR2 heeft daar waarschijnlijk ook nog de echte biologische uitleg voor
                        1e kweek - Mohan Ram (Done)
                        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                        Comment


                          #14
                          Da's inderdaad nogal glad ijs
                          Sativa's groeien niet groter of sneller dan indica's. Dat is een fabel die heel moeilijk de wereld uit geholpen wordt. Sativa's groeien dunner (meer de hoogte in) dan indica's die bossiger blijven. Dat is echter een gemiddelde. Als we over de hele linie kijken, dan zien we alleen dat de bladvorm en de topbouw soms iets verschillen. Over het algemeen kun je van alle cannabis een giga-boom krijgen in 5 maanden, met gelijk potente wiet. Een indica ziet er alleen bossiger uit, en is dat ook. Maarja, top je een sativa vaak, dan zie je dat verschil nauwelijks. Ga je zitten dieven bij een indica, idem dito.
                          Veel beschrijvingen van cannabis stammen uit de beschrijvende biologie, waarbij een stel hippies met pen en potlood en wat papier in een veld gaan zitten neerkalken hoe een plant eruit ziet.. Dat gebeurde op toeristische plaatsen. Dat zijn echter heel beperkte plaatsen, met heel beperkte wietpopulaties; alles daar lijkt hetzelfde.. Maar 200km verderop is de indica een stuk slanker gebouwd. Die verschillen zijn nooit goed verwerkt. Dat is met veel planten nog steeds zo; meer dan wat jaren 1960 beschrijvend werk is er niet over veel planten en dieren. Biologie is nou ook niet echt een sexy vak natuurlijk..

                          Sativa's hebben inderdaad langer 12/12 licht nodig om in bloei te komen, en groeien makkelijk door bij bijvoorbeeld 14 of 15 uur licht. Bij indica's wil dan de bloei nog wel eens van start gaan. Dat maakt het moeilijker om ze met bijvoorbeeld kamerverlichting (die uit gaat zodra je gaat slapen) in de groei te houden.
                          Mijn indica's bloeien op 15.5 uur licht (daar heb ik ze specifiek op geselecteerd), wat revegging en als bonsai houden bemoeilijkt, omdat de lamp slechts 16 uur aan staat. Om van bloei weer naar groei te gaan, heeft dit jaar 3 maanden mogen duren (op 16/8). In die tijd is de plant flink afgetakeld en meerdere malen op het randje van de dood geweest. Zodra de groei weer begonnen is, gaat het weer zoals normaal. Die kritieke fase is belangrijk om goed door te komen, en dat gaat nu eenmaal makkelijker bij een Sativa; de prikkel om weer te gaan groeien ligt bij (bij wijze van spreken) een sativa op 14 uur licht, en bij indica's bijvoorbeeld op 16. Alle uurtjes extra belichting, zorgen voor extra groeikracht en beter herstel. Zou je beide planten op 24/0 lichtschema zetten, dan zijn ze vrijwel tegelijk weer in groei.
                          Hoe kan ik dat goed samenvatten? Ik zou zelf zeggen: de drempel voor een indica om te gaan 'stunten' ligt lager dan bij een sativa.


                          Ook geldt: voor veel planten is de regel dat hoe ouder de plant is, hoe moeilijker de stekken wortelen. Voor wiet gaat die vlieger niet zomaar op, dat wortelt als een gek. Maar het is wel iets om rekening mee te houden; als stekken niet aanslaan en alle omstandigheden zijn goed, dan kan het best eens de leeftijd zijn!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #15
                            Thanx LR, duidelijk verhaal! Dus eigenlijk wil je dan een lampje op de plant hebben staan die minimaal 18 uur per dag aan staat, zodat ze nooit in de bloei schiet. Zou er dan een maximum aan zitten hoe lang je zoiets vol kan houden? Zou een cannabis plant na een paar jaar niet gigantisch in de stress zitten en spontaan in de bloei schieten?
                            1e kweek - Mohan Ram (Done)
                            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                            Comment

                            Bezig...
                            X