Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad ipv Weed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaad ipv Weed

    Korting op 420shop
    hallo allemaal
    Mijn plantjes staan nu al 2 weken in bloei (van de 7 weken totaal) en 2 van de plantjes tonen al toppen. Maar die andere 2 tonen zaden over de hele plant ipv weed. Is dit normaal (ik denk van niet :s)

    hier een foto:



    en nog een:



    grt mac

    #2
    Re: Zaad ipv Weed

    Haal die er zo snel mogelijk uit mijn jongen, of je moet graag zaadjes wille hebben aan het eind van de rit?
    Die met de "zaadjes" zijn mannelijke planten en bestuiven de vrouwelijke.

    Ik zie dat ze al aardig ver zijn, dus snel handelen van essentieel belang!

    Degene met de knoppen eruit en die met de toppen laten staan.

    Heb je er nog bij welke nog geen van twee tonen dan even wachten met die planten.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Zaad ipv Weed

        Heb ze ondertussen eruit gehaald en in de vuilzak gestopt (met pijn in het hart). Nu hopen dat de andere twee het zullen halen...
        Toen ik ze verwijdert heb uit mijn tent heb ik vlug nog wat fotos genomen.

        Mannelijke plant :@



        Mannelijke plant 2:@ (nog goed dat hij tekort aan water had)



        Laatste hoop, vrouwelijke plant...



        en nog een...



        Toch maar even bijzeggen dat het mijn eerste kweekje is en tis al voor de helft mislukt.

        Comment


          #5
          Re: Zaad ipv Weed

          Niet mislukt !
          Je hebt weer wat geleerd.
          Weet je wat het is als alles goed gaat de eerste keer, je 2e kweekje zal dan misschien wel eens heel erg gaan tegenvallen.
          Ik heb liever dat ik nu tegen zo veel mogelijk problemen aanloop en dat ik snap wat ik aan het doen ben dan dat alles goed gaat en ik bij mijn tweede kweek van alles tegenkom waar ik geen antwoord op heb.
          Je hebt dan toch een hogere verwachting omdat je al eens een kweekje gedaan hebt.
          Neem desnoods alvast een paar stekjes van je vrouwelijke planten, mocht het fout gaan dan kan je met je stekken verder.
          Je kan deze nu prima laten voorgroeien buiten.
          Hoe je een stekje maakt staat ook prima beschreven op het forum en kost je ook niet zo heel veel geld.
          Last edited by Asta; 2 August 2009, 12:45.

          Comment


            #6
            Re: Zaad ipv Weed

            Bedankt voor je antwoord Asta ik ga je raad opvolgen

            Comment


              #7
              Re: Zaad ipv Weed

              En als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
              Veel lezen, daar heb ik mijn beperkte kennis ook van op gedaan.
              ok, ik heb hier ook wat extra hulp van ervaren kwekers (geen canabis) maar deze jongens weten meer van planten dan wij van onze vrouwen of vriendinnen weten.

              Comment


                #8
                Re: Zaad ipv Weed

                Oorspronkelijk geplaatst door Asta View Post
                maar deze jongens weten meer van planten dan wij van onze vrouwen of vriendinnen weten.
                Tjaa daar zeg je dan wel wat ja,
                maar de meeste vrouwen zijn dan ook niet te begrijpen.

                En als je ze dan eindelijk begrijpt, veranderen ze weer van gedachtens.

                ~ Oscar,

                Comment


                  #9
                  Re: Zaad ipv Weed

                  Verbaast me toch wel dat je al zover bent en nog nooit van mannetjes en vrouwtjes hebt gehoord. Het is toch wel 1 van de eerste dingen die je moet weten als je weet kweekt.

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaad ipv Weed

                    Niet in mijn geval :p maar ben blij dat ik het nu weet. Zoals Asta zei, beter in het begin leren van je fouten dan later.

                    Ik zit nu 7 weken ver, 4,1/2 groei; 2,1/2 bloei. Toen ik die zaadjes zag, mannetjes dus, dacht ik dat die gingen openbloeien ofzo, blijkbaar niet
                    Last edited by westport; 14 August 2009, 12:57.

                    Comment


                      #11
                      Re: Zaad ipv Weed

                      Het zijn trouwens geen zaadjes die je ziet, deze vormen zich bij de vrouwtjes als ze bevrucht worden.
                      De bolletjes die je zag zijn de knoppen waar de bloemetjes uitkomen van de mannelijke Cannabisplant.
                      Het stuifmeel wat hier vanaf komt dat kan de toppen van je vrouwelijke plant bestuiven waardoor deze cannabiszaad gaat produceren i.p.v. mooie rookbare

                      Je moet maar eens op je gemak gaan lezen op het forum en je verdiepen in de materie.
                      Want ook al ben je nu op tijd geweest, de volgende keer krijg je misschien wel met een ziekte of ongedierte te maken.
                      Het is dan wel zo handig als je al een beetje van de hoed en de rand afweet, want juist dan is snel handelen belangrijk.

                      Daarnaast zag ik dat je net zoals ik "vrouwelijke" zaadjes gekocht hebt.
                      Kennelijk is er dan veel stress bij je planten geweest dat ze alsnog mannelijk zijn geworden.
                      Dit kan van alles zijn geweest:
                      - Temperatuur niet goed in je kast +/- 25 graden. (controleer deze)
                      - Ergens licht door je tent gekomen in de 12 uur donker tijd?
                      Die temperatuur moet redelijk constant zijn, heb je hiervoor b.v. een regelaar aan een afzuiger hangen?

                      Het kan ook zijn dat je regular seed gehad hebt, dit is namelijk gewoon een mix van man en vrouw.
                      Hoeveel zaten er in het zakje b.v.?
                      Meestal koop je feminized per 5 (kan wel per 10).
                      Met regular zaad moet je altijd meer nemen om voldoende vrouwen te hebben.
                      Last edited by Asta; 3 August 2009, 08:00.

                      Comment


                        #12
                        Last edited by westport; 14 August 2009, 12:56.

                        Comment


                          #13
                          Re: Zaad ipv Weed

                          Dude, koop gewoon de volgende keer vrouwelijke zaden.

                          Comment


                            #14
                            Re: Zaad ipv Weed

                            Hee Mac,

                            Jammer van je ontdekking dat er toch licht in je tent gekomen is, volgende kweek goed opletten!
                            De regelaar is om de temperatuur regelmatig te houden, deze gaan harder of zachter afzuigen als de temp schommelt.
                            Probeer ook zo min mogelijk in je tent te komen als je licht uit is, je planten schieten hiervan in de stress.
                            Ik kweek ook voor de lol hoor, ben zeker geen pro en ben dit jaar begonnen.
                            Ik heb wel wat hulp zeg ik je eerlijk, uit de kassenbouw dus geen jongens die wiet kweken maar werkelijk alles weten over planten.

                            In feite hoef je niet zo paranoia voor je buren te zijn als je een goed filter gebruikt, deze filtert alle ongewenste luchtjes eruit en kan je weer gebruiken om b.v. in de winter je kamer of meerdere ruimtes te verwarmen!

                            Verder ben je gewoon goed bezig, twee plantjes voor de lol niemand die zich zorgen maakt dat je aan het kweken ben voor geld.
                            Zorg gewoon dat je van deze twee plantjes een klein beetje wiet krijgt, volgend jaar (ik denk dat je dat niet red en dat je eerder al een tweede kweek begint ) dan haal je er weer meer af.

                            Nogmaals, k vind het leuk om zo ervaringen uit te wisselen, hier leren we allebij van.
                            Last edited by westport; 14 August 2009, 12:56.

                            Comment


                              #15
                              Re: Zaad ipv Weed

                              Oh sorry man had geen zin om alles te lezen

                              Comment

                              Bezig...
                              X