Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hydro onder Chinese LED-panelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Lang verhaal weer maar in het kort de Nido PRO komt er voorlopig nog niet dankzij die fantastische growshop uit Zwolle... Pfff als ik toch zo mijn bedrijf zou voeren zeg..
    Lopend Verslag

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dan had je heel je kapitaal in je voorraad zitten ?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Welke shop dat is vertel ik nog wel, zojuist belden ze dat ze via een spoedbestelling alsnog de Nido dinsdag/woensdag in huis hebben... Ik heb er niet veel vertrouwen meer in maar goed, ik had al besloten tot as maandag hun reactie af te wachten. QnQ nee hoor, ik zou gewoon niet iets beloven wat ik niet waar kan maken. De reden dat ik hun vroeg naar de levertijd is omdat er op de website van Nido vermeld staat dat de units pas vanaf medio april leverbaar zijn. Zij vertelden dat ze deze binnen een week konden leveren. Dus ja, dat zie ik als hun fout en niet de mijne. Maar ik geef toe, jij lijkt me een makkelijke klant, breng de auto maar een keer. Mag je vooraf betalen en in de loop van het jaar (of volgend jaar) staat hij wel een keer klaar als het mij mooi uit komt. En als het me niet uitkomt nemen we gewoon nog een paar maandjes extra de tijd. Ik snap je kritiek op mijn ongeduld, echt. Maar afspraak is bij mij afspraak.
      Last edited by Voor het eerst; 19 March 2021, 10:42.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Wat ga je met mijn auto doen dan, dat je er zo lang voor nodig hebt ?

      Nja, ik neem levertijden op een site meestal niet zo serieus.
      De keren dat iets echt binnen de levertijd aankomt is eerder uitzondering dan regel.
      Ik snap je ongeduld wel met zo'n bestelling. Als iets een week te laat is dan ga ik ook contact opnemen en als ze dat niet serieus nemen dan zwengelen we bijvoorbeeld de Twitter aan om de aandacht te trekken met mijn ervaring

      ohja, beetje late reactie. Ik had deze over het hoofd gezien.

    #32
    Nou het begint ergens op te lijken.... Merk uiteraard wel een flink verschil in temperatuur met 1 lamp minder maar dat is maar voor een weekje als het goed is. Zometeen even een frame maken voor de Mars Hydro's en dan ophangen en terugdimmen naar ongeveer 400W. Deze komen dan boven de Purple Hazes te hangen. Wortelontwikkeling is fantastisch echter zie ik in de leidingen ook al wat algvorming. Dit is op zich vreemd want CO2 gehalte in het water is perfect (volgens de testvloeistof) en ook de temperatuur is superstabiel op 18 graden. Aangezien de EC inmiddels op 1.2 zit, de PH nog steeds op 5.8 verwacht ik ook niet dat het daar aan ligt. Iemand tips??
    IMG_2640.jpeg IMG_2641.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Als je die van 3% gebruik 1 ml op 10 liter, die van 12% 0,25 ml op 10 liter

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Top. Gaat goed komen

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, ik gebruik 3% en ik heb aan 0.1 ml genoeg!!!!!!!!!!

      Dus je hebt helemaal geen hoge concentratie nodig!!!!!!!

      Eventueel zou je met de 3% oplossing, elke dag 0.1 ml kunnen toevoegen, voor als je twijfelt.

    #33
    Fascinerend !!

    Een vraag'ske , foto'ke voor aanzicht van uw tent misschien ?

    Hoeveel liter water circuleert er eigenlijk door heel het systeem !??!

    En den PH schommelen de waardes niet gedurende den dag , stuur jij dan nog bij naar uwe 5.8 ?


    Keep it green
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou, ik had ook verwacht dat de PH meer zou schommelen. Echter heb ik nu steeds water aangezuurd, na enkele uren nogmaals en daarna blijft het zo een dag op 6-7 op 5.8 staan. Deze loopt daarna wel iets op naar 5.9 maar dan is de EC al wel weer zover gezakt dat ik voedingsstoffen kan toevoegen waarmee de PH ook weer zakt tot net iets onder de 5.8. Dat valt me echt reuze mee dus. Naarmate de kweek nu vordert begin ik me dan ook meer en meer af te vragen of een voedingscomputer wel noodzakelijk is (neemt niet weg dat ik dat gewoon hoe dan ook leuk vind)
      PS vooraanzicht staat op pagina 1 maar zal er vanavond een nieuwe neerzetten

    #34
    Soooww.
    Wat een projecten maak jij er altijd van eh.
    Mooi om te zien man.
    Ik had eerder de moed nog niet gevonden om dit topic te lezen. Iets met functionele luiheid ofzo.

    Maar zojuist alles doorgenomen, en dat was dik de moeite waard.
    Heel leerzaam. Ik was echt leek op hydro gebied, nu ietsie minder, Thx!
    Ik blijf zeker volgen, ​​​​​volgens mij gaat dit wel goed komen. Veel succes!
    ​​

    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Eigenlijk is de enige reden dat ik het altijd zo uitgebreid doe dat ik graag controle heb over de situatie en overzicht vind ik ook fijn. Als er dan iets mislukt ben ik zelf de enige oorzaak en die is dus altijd te verbeteren. Anderzijds vind ik het ook gewoon heel leuk om uit te vogelen hoe bepaalde processen werken en vooral waarom. Daarom volg ik niet altijd de (meestal juiste) adviezen op maar probeer juist uit wat er gebeurd als ik dat niet doe. Voorbeeld daarvan is het ontkiemen... dat gaat bij mij nog steeds niet zonder slag of stoot terwijl er toch zat methoden op dit forum staan die zich bewezen hebben. Ik probeer toch iedere keer weer of dat daar geen efficiëntere methode voor is.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het zelf verklootten is altijd de beste/snelste manier, om te snappen dat een ander gelijk heeft.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is inderdaad de korte uitleg

    #35
    Echt mooi systeem, ben benieuwd binnen een paar weken en zeker naar de bloeiperiode toe, dit zal pure magie zijn

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #36
      CCBD1B85-9F4F-4691-8BC1-111AD6EBD0FB.jpeg
      7CA9C28E-F0D6-496A-BE12-C528F91DEE25.jpeg 2DFE9999-B8D6-4A1C-BCBA-FC508F409920.jpeg 7959FC95-AEE2-4A30-A23C-70D6A0AAC5D4.jpeg CE36BFDE-63DF-4218-805A-4F78575221DA.jpeg FBBFD478-44EF-475F-A0E9-D402B1F515C2.jpeg 3 van de 4 purple haze hebben een staartje dus ik heb de steenwol blokken in de voedingsoplossing te weken gelegd (ph 5.8 ec 1.3). De freebie (purple kush) heeft ook een staartje dus vanavond gaan er sowieso vier in de blokken. Moet ik deze eerst nog leegknijpen? Vorige keer niet gedaan maar lijkt wel of daardoor de groei stopt (te nat?)
      Wortelontwikkeling ziet er nog steeds prima uit, de ph is opgelopen naar 5.9. Voeding lijken ze nog niet veel te verbruiken want ec blijft op 1.3.
      Gisteren een 9W UV-C lamp toegevoegd tegen algen (die had ik inderdaad al een tijdje liggen maar bleek niet waterdicht). Dit is natuurlijk weer veel te zwaar voor de toepassing maar aan de andere kant, er zitten als het goed is geen levende organismen in het water (en anders nu zeker niet meer). Aangezien ik die net voor het filter heb geplaatst verwacht ik dat nu het meeste ook daar blijft hangen.
      Ik ben wel erg benieuwd of ik de wortels zo wit kan houden.. Lijkt nu nog sterk op mihoen en volgens mij is dat goed (ruikt in ieder geval allemaal normaal en ziet er fris uit). Het idee achter de UV-C lamp is dat ik geen peroxide hoef te gebruiken (die ik overigens voor de zekerheid wel besteld heb).
      Nou ja.. hoe dan ook, tot nog toe tevreden.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De peroxide verhoogt ook het zuurstofgehalte, de lamp niet.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat is waar, maar met die lamp kan ik niet uitschieten, met peroxide wel. Maar wel iets om over na te denken want wellicht dat ik de luchtsteentjes dan achterwege kan laten.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        0.1 ml is al genoeg, voor je aan 3 ml per liter zit ben je een maand verder.

      #37
      Goedemorgen.. Zojuist de grootste maar even getopt. Tegen einde van de week hoop ik dat de purple haze opgekomen is en dan zet ik alles op 12/12 zodra ik wortels zie. Ook ben ik van plan vandaag het scrognet te bevestigen, deze komt op hoogte van de getopte plant. Deze zal weliswaar hierdoor het meeste oppervlak in beslag nemen maar dan kan ze in ieder geval geen licht wegnemen van de achterste. Ik heb de hoop dat ik net als bij mijn Jack Herer ronde vorige keer dat de plant in scrog wel bijtrekt. Het idee achter het toppen is dat deze hierdoor wat stilstand krijgt. Het hoeft nu ook geen klassieke scrog te worden, ik wil het deze ronde vooral doen om een wat gelijkmatig veld te verkrijgen.
      Wellicht plaats ik daar zo nog een foto van.
      2BA53DC3-E9DB-4FFA-918A-8D3BB88FE64B.jpeg 93ECE474-B057-4B4D-B1A2-EC23586BB178.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        #38
        En zoals beloofd met scrognet
        14E27896-0323-487E-B659-D67C1C1E5042.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als je de achterste wil vrijhouden zal je gewoon regelmatig de voorste moeten bijsnoeien.

          Knipperdeknip!

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Knap, echt waar!

        #39
        Nou... uiteindelijk is het netjes opgelost door Greensell, ik heb vandaag de NidoPro kunnen ophalen en ga deze zo uitpakken en installeren. Zoals gebruikelijk zal ik proberen alles zo compleet mogelijk te fotograferen en met een beetje pech vergeet ik dat ook weer zoals gebruikelijk bij de cruciale stappen. In ieder geval is de eerste indruk erg goed. Engelse en Italiaanse handleiding, geen indicaties dat er onderdelen uit china komen maar dat zegt op zich ook niet alles. Feit is, er zit 2 jaar garantie op (6 maanden op de PH-probe). Dus moet vreemd gaan dat het niet goed komt.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Ik ben alvast zeer nieuwsgierig!

        #40
        Het lijkt wel een laboratorium, maar het gaat je af als een prof!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #41
          Ok, de aansluiting was zo eenvoudig dat ik het beperkt heb tot 2 foto's. Kwestie van handleiding volgen en eigenlijk kan er niets fout gaan. Dus eerst 2 foto's van de installatie (ja als het goed is lekt hij niet maar dat weten we morgen pas zeker) en vervolgend 2 foto's hoe ze er nu bij staan. Uiteraard heb ik wel het water zo ver mogelijk richting de gewenste ec-waarde gebracht zodat de dames in ieder geval wel gewoon kunnen drinken. De PH staat nog wat aan de hoge kant maar niet dermate zorgwekkend dat ik denk dat ze het niet een paar uur volhouden en ik wil ook wel graag weten hoe snel de gewenste waarde is bereikt.

          image_399333.jpg image_399335.jpg image_399334.jpg image_399336.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ok goe bezig

          #42
          Mooi apparaatje maar niet goedkoop, maar ze zeggen altijd goedkoop is duurkoop en als hij doet wat hij moet doen heb je er dadelijk veel plezier van, dan is het alleen eens in de zoveel tijd je water verversen, ik had al zitten kijken om zoiets met een arduino te maken maar dat is ook nog niet zo simpel, nu maar hopen dat het goed werkt, ben benieuwd suc6.
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Met de Pigrow kun je normaal wel zoiets maken, aanrader!

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Zal eens op onderzoek uitgaan

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik heb wat opties bekeken mede door een tip van QnQ. Maar heel veel goedkoper dan dit kom je niet uit als je alles rekent. Uitbreiden is dan wel weer veel voordeliger.

          #44
          De statistieken tot nog toe, ter eigen referentie...
          A7996E4D-F8F2-43B3-9458-2C90B6A79188.png 925DDB32-D0C8-4F18-A74A-BFC4AD0D10EE.png 901C2822-3B56-4076-9729-B0F166FD2AE9.png 56F2DAF8-1FB8-4630-B901-0A9914DF287B.png D8463AFC-45B9-43A5-8F1A-175BD2DE300E.png 00FACF65-0F70-456C-B712-72A26BAFDB61.png
          Lopend Verslag

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            !!

            Fascinerend moet ik zeggen , hier kunnen we alleen maar van dromen keep it green

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Het schijnt dat de unit 2 dagen nodig heeft om stabiel te worden.. Dus ik wacht rustig af. Zojuist even een half uurtje gespeeld met het "recept". Best grappig, ik zal hem hier onder neerzetten.

          #45
          Het is dus mogelijk de gehele cyclus voor te programmeren. Dat heb ik zojuist gedaan met de volgende instellingen:
          Basis waarde water: PH 7.8 EC 0.3 mS (A/B/C)
          • 23-03/06-04 PH 5.5-5.8 EC 1.5 mS (5/5/0)
          • 07-04/21-04 PH 5.5-5.8 EC 1.7 mS (5/5/0)
          • 22-04/06-05 PH 5.5-5.8 EC 2.0 mS (5/5/0)
          • 07-05/21-05 PH 5.5-5.8 EC 2.3 mS (5/5/0.7)
          • 22-05/12-06 PH 5.5-5.8 EC 2.5 mS (5/5/1.5)
          A = Hy-Pro Hydro A, B= Hy-Pro Hydro B, C = Hy-Pro Epic Boost De getallen achter de waarden zijn de mengverhouding dus bijvoorbeeld 5 ml A, 5ml B en 1,5ml C per liter water. Dit zijn geen absolute waarden maar uitsluitend voor de verhouding. EC is leidend.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            1.5 als begin is al hoog, tenzij ze in de voorgroei naar dit niveau zijn gebracht.

            Er zijn kwekers die de meerwaarde zien van lage ec, 1.8, gedurende de kweek en dan vaker geven, ik kom met dutchpro nauwelijks tot 2.3 max.

            Maar de plantjes zeggen vanzelf dat ze genoeg hebben.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Vaker geven? Het is een RDWC waarin de voeding continu tot hun beschikking staat. Zodra de EC zakt wordt deze aangevuld met voedingsstoffen, hetzelfde geldt voor water en eventueel PH-. Ik kan me dus vanuit jouw standpunt wel bedenken dat het inderdaad wat aan de hoge kant is. Ik zal het dus goed in de gaten moeten houden. Aan de andere kant zijn ze ook op 1.2 ontkiemd. Nou ik hoop oprecht dat je geen gelijk hebt dat het te hoog is.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Omdat het een continue systeem is, moet je inderdaad oppassen met je ec en verschillende soorten.
        Bezig...
        X