Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hydro onder Chinese LED-panelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grappig om terug te lezen dat de enige strain in mijn bestelling met de aanduiding FAST de langste bloeitijd heeft
    Maar goed, de reden dat ik even post is eenvoudig... de temperatuur. Ik ben gedwongen om nu even wakker te blijven, temperatuur gaat wel erg hard om hoog. Kan eventueel de lampen om en om inschakelen, kwartier de een, kwartier de ander. netto zelfde opbrengst als 1 paneel maar wel het voordeel van de spreiding denk ik dan. Eigenlijk geen idee

    Stoned verslag bijwerken doe ik niet vaak. Nu dus wel een keer hoewel de meesten het zouden omschrijven als "high".
    Geen idee welke... had nog wat in mijn tas zitten en die heb ik gepakt. Erg lekker.

    38CC8792-E84D-46A1-972B-C0D2F122E47C.png
    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik ga er ook weer eens eentje draaien

      Kijk uit voor stress he! Bij de dames bedoel ik, met die lampen. Ik zou dat idee laten voor wat het is.

      Afzuiging moet harder lijkt mij. Maar is het niet zo dat ze op hydro beterder tegen hoge temp kunnen als op grond??

    Top... die extra lamp is dus echt te warm. Temperatuur loopt op naar 34 graden. Nu een lamp zo geprogrammeerd dat deze om het uur een uurtje uit gaat. Daarnaast de bevochtiger verplaatst, deze zorgt ook voor koele lucht en mag nu dus onder de lamp door blazen. Of dat dat een goed idee is? Dat zien we na vannacht wel.
    Vandaag niet gebonden want een dagje rust vinden ze vast ook fijn en morgen ga ik toch behoorlijk wat blad snoeien. Het is noodzakelijk.
    Dan laat ik alle toppen nog even een weekje doorschieten en knip alles wat overbodig is er af.
    Ik zie lichte tekenen van overvoeding dus heb de ec wat teruggeschroefd naar 1.6.
    Ik vraag me nu af of dat dat komt door de iets hogere PH waarde (oorspronkelijk 5.5-6.0 en nu 5.7-6.1). Zouden de planten de voeding beter opnemen? Of juist niet? Nou ja, ik heb zojuist teruggelezen dat het water vorige week ververst is dus daar moet ik me nu vooral niet mee bezig houden. Ik laat de EC nu dus gewoon voorzichtig terugzakken naar 1.6 en kijk wat de dames dan doen. Nog steeds overvoeding? Dan laat ik de PH waarde zakken naar 5.5-6.0

    8EA6382A-3824-45DC-A50F-49E1B2744BAF.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nederhigh Dat was aanvankelijk de bedoeling, echter had ik er even niet aan gedacht dat ik daarom de drivers wilde vervangen, de huidige zijn niet dimbaar. Dus ipv 350W hangt er nu dus 700W . Dat wordt vrij warm dus. Nu heb ik 1 van de 2 lampen zo ingesteld dat deze ieder uur schakelt. Dit om even te zien of de afzuiger hiermee overweg kan. Temperatuur kwam niet boven de 32 graden dus dat is op zich redelijk (had ook liever 28 gezien). Vannacht ga ik experimenteren met 4 uur aangesloten aan, en dan kijken wat er met de temperatuur gebeurd. Komt die nog hoger uit dan haal ik het paneel er weer uit.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ah, dan wordt het inderdaad wel een stukkie warmer ja . Ben benieuwd hoe de plantjes om gaan met een lamp die steeds aan en uit gaat. Leuk experiment!
      In de natuur staat een plant door de dag heen natuurlijk ook af en toe in de schaduw etc.. Zou het stress opleveren? Zou mij eigenlijk niets verbazen als het prima kan.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Eigenlijk was de gedachte erachter dat het ene paneel voor continu licht zorgt (deze hangt maar 15 cm verder naar links dan eerst) en het andere paneel draait steeds een uur aan, uur uit. Dus het is hooguit wat extra. Kan me niet voorstellen dat het stress oplevert want ze komen niet in het donker te staan ofzo

    Goedemorgen... vandaag niet veel bijzonders, de 2e lamp heeft vannacht steeds om het uur aangestaan en daarbij kwam de temperatuur niet boven de 32graden. Liever zag ik 28 graden en ik voorspel dan ook dat dit wat problemen kan geven als het warmer wordt (hoewel het in de ruimte waar mijn hok staat sowieso nooit warmer dan 21 graden wordt). Vannacht zet ik hem eens 4 uur aaneengesloten aan om te kijken of de temperatuur beheersbaar blijft. Zo ja gaat hij de volgende nacht volledig aan, zo niet gaat de lamp er weer uit.

    Ik heb ook ergens gelezen dat de dames op hydro een iets hogere temperatuur aankunnen mits de temperatuur rond de wortels rond de 20 graden blijft... klopt dat?

    Dan heb ik nog wat leuks besteld bij iBought... Waarschijnlijk weer veel te duur voor wat ik ontvang maar voor dat geld kan ik eigenlijk zelf niet lopen klooien... het idee is om deze in mijn voorgroeikastje te zetten met een paar autoflowers ofzo, gewoon om eens te zien hoe goedkoop/eenvoudig hydro kan zijn. Laten we wel wezen, mijn huidige systeem werkt prima maar het is niet echt een instap setup.

    1a7bd645614f843c6ae487921ec572f662bf471e.jpg 2821f6977817746f26d7f74b8c06ea0f7a9b9abb.jpg 30c75e21cb7e7dfd110f2227657ea226577a14d9.jpg 935c7fe9a12cdf767f2ef137712d56fa4686c1dd.jpg 9388b07432706f896381dd3b65d6162dbefe2c4a.jpg
    Indien de informatie correct is heb ik dus een vrij complete setup voor net geen 100 euro Heb er gelijk ook een voor mijn buurjongen besteld. Afmeting van het opgebouwde systeem is 100x55cm dus dat is perfect voor een kastje van 120x60 of 100x100. Denk dat je met wat passen en meten ook wel 2 sets in een tent van 100x100 kan plaatsen

    Komt als het goed is morgen binnen dus ik laat wel even wat foto's zien zodra het opgebouwd is. Ben vooral benieuw naar de hoogte van de blauwe bak. Deze is natuurlijk erg bepalend voor de totale hoogte van het systeem of je moet hem naast je tent/hok zetten.

    Bij deze is mijn Bluelab Guardian dan ook niet langer te koop. Of ik hou hem zelf of mijn buurjongen neemt hem over.

    Zo en dan nog even de laatste foto's van vanmorgen...

    IMG_3320.jpeg IMG_3319.jpeg IMG_3321.jpeg IMG_3317.jpeg IMG_3316.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee dacht dat je op het doorhangende paneel doelde in mijn kweekruimte is een beetje zwaar geworden geloof ik. Maar inderdaad ik heb ook mijn twijfels bij het systeem maar anderzijds komt er max 66KG op te staan, dan kan dat dus extra stevigheid bieden of inderdaad erg gammel zijn. Maar op zich zijn pvc pijpen een vrij stevig bouwmateriaal

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat was ook mijn eerste gedachte, en of die stellage zo hoog moet zijn? Dat past niet in mijn voorgroeikastje. Verder zou ik daar een paar schuine verstevingen bij zien, die zou ik er tussen zetten op een of andere manier.

      Leuk systeem om mee te starten inderdaad!!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik weet helaas nog niet wat de afmetingen van die voorraadbak zijn. Maar dat wordt in mijn geval waarschijnlijk de hoogte. Voor buiten kan ik me voorstellen dat die hoogte wel ideaal is. Hoef je niet steeds te bukken

    Goedemorgen... nou vannacht heeft het systeem dus 4 uur aaneengesloten op full power gedraaid... valt me eigenlijk helemaal niet tegen qua temperatuur. Toevallig dat er ook een nieuwe week ingaat voor wat betreft de instellingen in Nido. De luchtvochtigheid wordt nu op 45% gezet. Dit is in onderstaande grafiek goed terug te zien.
    19AE6ECC-3F84-47EA-9B9B-552EB40F5838.png
    Daarnaast is er niet veel bijzonders te melden, ik moet nog elke dag wat binden van met name de OG Kush. Wat ik nu al wel zeker weet is dat de Purple Haze niet per de geschikt is voor scrog indien je deze onder 12/12 ontkiemt. Jammer maar het is niet anders, dat gaat dus een wat tegenvallend resultaat geven qua hoeveelheid vermoed ik. Zowel de Purple Haze als de Purple Kush zijn aan de voorbloei begonnen, heel veel zullen ze dus niet meer in omvang toenemen, vreemd, 1 heeft pas 6 nodes en een ander zelfs maar 5.
    Brengt me wel op het idee om een volgende ronde eens sog ipv scrog te doen. Maar hoeveel plantjes zou je daarvoor nodig hebben in mijn systeem? Denk aardig wat maar ja, anderzijds... er zijn ook aardig wat zaden onderweg.
    Misschien dat jullie het je nog herinneren maar ik had van de Kush en de Skunk ook wat stekken getrokken.. deze lijken aan te slaan. Nog geen idee wat ik er mee moet doen maar het idee dat het eindelijk eens lukt is eigenlijk al voldoende.
    B1A3AB60-74D8-4F25-B5F5-E86E813033FD.jpeg
    (dit wordt mijn inzending morgen voor het Mars hydro contest)
    C37C3B85-E0C1-4622-AF25-54B89E947493.jpeg 1AC9B157-0ADA-440C-A17A-D547876F09F6.jpeg 0E7A089B-970E-4C69-9C62-775C5B492652.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Dat zier er heel goed uit. Ik zie een stekkerdoos bovenop je planten. Water en elek. gaan niet samen. Het zou natuurlijk zijn dat je geen extra snoer hebt, maar ik hou alle elek. boven in mijn tent.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Die gaat de volgende ronde inderdaad ergens anders heen, helaas kan ik er nu niet bij. Zijn gelukkig wel geschikt voor vochtige ruimtes.

    Goedemorgen allen.... Het 2e alipaneel blijft er voor nu nog even in. Vannacht alleen de laatste twee uur niet meer omgeschakeld tussen aan en uit en de temperatuur blijft stabiel. Wel erg belangrijk is dat ik 's avonds de bevochtiger netjes bijvul want anders red die het net niet tot 10 uur (goed te zien op onderstaand overzicht (temperatuur en RH).
    De meeste strek lijkt nu wel uit de OG Kush en Skunk te zijn. De Kush maakt al mooie toppen, de skunk blijft wat achter. Ik heb er voor gekozen de EC te laten zakken naar 1.6 maar het kan wezen dat schijn bedriegt maar ik vind ze wat licht worden... Even in de gaten houden.
    Vandaag ook een theelepel bitterzout per bak. Morgen ga ik water verversen dus dan kunnen ze dat nog even opnemen indien nodig.
    Gisteren hadden ze al allemaal een tablet calcium gehad.
    Mooi van die tabletten is dat ze de calcium vrij langzaam afgeven (circa 4 uur voordat het tablet helemaal opgelost is). Het levert dus wel een stijging in de EC op maar niet ineens... boom!
    De bitterzout daarentegen......... 5 theelepels brengt de EC van 1.6 naar 1.8
    Verder lijkt alles wel prima. Wat blad onderin wat begint te vergelen (niet waar ik me nu zorgen over maak) en de Purple Hazen doen gewoon hun ding. Gisteren al aangegeven dat ik deze niet geschikt vind voor mijn huidige manier van kweken. Ga deze nog een keer herhalen maar dan niet onder 12/12 maar gewoon 18/6. Omdat er nog een aantal hele interessante zaden onderweg zijn kan dat nog wel ff duren.
    ECEB384B-A185-418B-ABC0-E3689269EF8E.png B5C9CA99-6005-461E-9F9A-93409F69B635.jpeg Even zonder licht...
    BEDD85DD-E5A7-4E18-8BAE-580CD63ECF5A.jpeg A2585F99-3C52-48E6-BBF6-782197726636.jpeg 60B529D2-53F3-4DEA-B454-D74731C112B3.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Geel blad door gebrek aan licht.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Gaat precies wel lekker, de purple haze komt idd wat later in de bloei dus die zullen waarschijnlijk ook een pakje langer staan, zeker als het een echte sativa is

    Goedemorgen allen,
    vandaag helaas geen foto's. Ik had veel tijd nodig om water te verversen Neemt niet weg dat dat er voor nu weer even op zit. Ik begin twijfels te krijgen of ze niet wat laag in de voeding zitten. Met name de Purple Haze oogt wat ligt en ook beginnen onderin de plant de bladeren naar geel te verkleuren. Ik heb me wellicht een beetje gek laten maken door de adviezen om zo laag mogelijk in de EC te gaan zitten (nu 1.2) dus waarschijnlijk dat mede daardoor deze gebreken ontstaan. Ik kijk het nu nog heel even aan maar ik denk dat indien ik nu na verversen geen verbetering zie ik de EC naar de aanbevolen 1.8 zet. Het systeem doet dat dan stapsgewijs dus dat scheelt al weer een slok op een borrel.
    Wellicht dat ik ook gewoon iets te fanatiek ben geweest met H2O2 dus een schoon waterbad gaat ze zeker niet schaden..
    Fijn aan de voeding van Hy-Pro is dat indien je ongeveer het voorgeschreven ml/L doseert dat je inderdaad op de EC terecht komt die in het schema staat. De PH zakt ook aardig dus die hoeft nog maar een heel klein beetje bijgestuurd te worden...
    Op naar vanavond en hopen dat het er dan weer mooi fris bij staat. (Merk dat ze iedere keer na water verversen toch even een dipje hebben)
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Morgen maar effe foto van de gebreken dan.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Die hoop ik vanavond al te maken... Valt allemaal nog wel mee hoor, alleen de Purple Haze blijft enorm achter

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    93DB2AA2-BFC4-44FE-A289-46B9C5933CA1.jpeg Toch wat positiefs.. Sommigen weten dat ik al meerdere pogingen had gedaan tot stekken. Ik ben nogal eigenwijs en wilde steeds geen gebruik maken van stekgel of poeder (hier staat steeds op dat het niet geschikt is voor consumptiegewassen). Dus heb ik vorige week een bak met water gevuld, daar een aqauriumverwarming ingevangen en een luchtsteen. Daar 8 stekjes in gezet (7 x Skunk, 1 x Kush) en er een week eigenlijk niet naar omgekeken. Omdat ik deze stekken van de reeds bloeiende planten heb getrokken onder 20/4 TL gezet en inmiddels hebben alle 8 de stekken wortel-puntjes en 6 hebben ook al echt wortels. Nu komt als het goed is woensdag een budget hydro-systeem binnen en ik ben eigenlijk van plan om daar zes dames in te zetten om te zien of het wat is. Daar wilde ik eigenlijk zaden voor gebruiken (die heb ik al besteld en zijn als het goed is onderweg). Echter heb ik die stekken met een reden gezet. Iedere keer heb ik verschillende strains en dus verschillende hoogtes, verschillende bloeitijden etc. Lijkt me wel leuk om eens een minirondje te draaien met 5 identieke exemplaren (had er niet op gerekend dat alle 8 de stekken het zouden gaan doen). De zesde pot wordt dan gevuld met de OG Kush. Heb eigenlijk geen idee of ze nu al vanzelf teruggegaan zijn naar de vegetatieve fase of dat ze daar nog even voor nodig hebben. Is er een manier om dit te controleren? Ik wil ze eigenlijk sowieso weer direct onder 12/12 zetten of eventueel een weekje groei. Hoeven van mij echt niet groter te worden voor dit experiment, is meer dat ik nieuwsgierig ben wat het verschil is tussen bakken van 11 liter en bakken van 30 liter. Daarnaast wil ik graag weten of je met een systeem als deze (slechts 100 euro) succesvol een plant kan afbloeien. Zou wel grappig zijn.
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      Ik vind het knap , die worteltjes zijn wel goed bezig da gaat daar goed komen , al die toestanden ik heb al problemen genoeg met mijn eenvoudige kast , geeft me op't moment nog genoeg voldoening !!

      Maar het kriebelt toch om potgrond achter wegen te laten en over te schakelen naar iets met water !!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ach het grootste voordeel met hydro is dat je makkelijk wat kan uitproberen, opruimen gaat een stuk sneller (water spoelt makkelijker weg dan zand) en veranderingen zijn sneller zichtbaar. Het nadeel.... iets meer stroomverbruik, iets meer geluid (afhankelijk van de gebruikte materialen) en gaat iets fout dan is het meestal ook echt fout lijkt het.

      Goedemorgen dames en heren... Als er op hydro wat fout gaat gaat het wel rap fout
      De Purple Haze leeft nog wel maar is nagenoeg helemaal geel. Gisteren het water ververst en de EC wat lager gezet maar schijnbaar is het toch een tekort aan voeding. Ik zie ook in de Kush en Skunk wat vergeling. Heb nu dus de EC opgeschroefd naar 1.7 en ga volgende week naar 1.8. Ik hoop dat de Purple Haze het overleeft.
      D76FFEC7-5784-4A4B-9AB7-A4228C791D42.jpeg 0ABF8311-43CB-49DC-8C63-5A7CEFCF4E67.jpeg 2BB98A37-D986-49A2-B9A6-98FBCE304E48.jpeg 88E3BAD7-3AE5-4F33-9EC3-FD1932FCA653.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dit lijkt eerder een ph probleem, ik heb de ec weleens verlaagd om het strekken te stoppen, no problem.

        Misschien hesi gerelateerd?

        Ph fluctuaties gehad?

        Lijkt ook calmag en stikstof probleem, die krullende punten en gele vlekken.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Mijn ph schommelt tussen 5.6 en 6.1 Alleen tijdens aanzuren komt deze enkele minuten iets lager uit. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem is om eerlijk te zijn. Zou het een aanrader zijn om eens wat extra waterstofperoxide door het systeem te gooien (zeg 1ml/L 12%)

      Dat ziet er wat verdrietig uit man. Kan me niet voorstellen dat planten vergelen bij een Ec van 1.7. Heb zelf nog nooit mediumloos gekweekt maar wel inert en hield ze nog groen bij Ec 1.3. Is het misschien niet wortelrot?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O yes!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zoeken op endoscoop camera.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Hork... dank je wel.. Even de symptomen van wortelnoten opgezocht, die komen overeen. Dus gelijk de plant uit het systeem gehaald en inderdaad... wortelrot. Zie volgende post

      Met dank aan Hork heb ik geconstateerd dat de Purple Haze last heeft van wortelrot. Mijn vraag nu.. Moet ik het hele systeem spoelen (gisteren nog gedaan maar toen stond deze er nog in).
      Is het slim om nu wat extra waterstofperoxide te doseren om eventueel organisch materiaal op te lossen of gewoon laten gaan. Het is nog niet echt slijmerig dus op zich lijkt de schade mee te vallen hoewel deze plant natuurlijk afgeschreven is.
      Nou ja, hebben we in ieder geval weer een paar plaatjes voor de blad-problemen oplosser
      903C1876-66C1-41C0-B38F-4CC62E211AEB.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik zal vanavond alles extra uitvoerig checken.. Ben me er van bewust dat dit wel eens helemaal fout kan lopen. Het blijft een schimmel en de kans dat de anderen dus geïnfecteerd zijn is zo'n beetje 99%. Nou ja, ik kijk het 3 dagen aan en in het slechtste geval haal ik dit weekend het hele systeem leeg, dan even goed spoelen met peroxide en chloor en opnieuw starten. Nou ja, wiet levert het me niet op, wel een hoop leermomenten (hoewel ik de filters tussen de bakken ook niet per se zie zitten want meer kans op verstopping en een schimmelspoor houdt het niet tegen. Temperatuur van water volgende ronde toch tandje lager, vanavond zet ik hem op 18

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hoelang had jij het water niet ververst, en heb je de peroxide wel aangevuld tussentijds?

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Jammer van de rot. Normaal zorgt de waterstofperoxide ervoor dat de sporen doodgaan, zoals RReppell zegt: zeker elke week terug aanvullen, ik heb ooit (per ongeluk door gaar mis te rekenen, 12% vs 3%) 3x boven wat ik wou doen en daar hebben ze precies niks van geweten.

      D8D48499-6D7D-4030-B158-295BE39ECAA3.jpeg 428207FB-BE18-4818-BAAD-19B8789A848B.jpeg Gisteren nog even creatief geweest. Cupcakes gebakken en wietchocolaatjes gemaakt
      Lopend Verslag

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        oooooooola lekker , en no space in de cupcake ??

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nee de cakejes zijn inderdaad gewoon "normaal".

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Niceee. Ziet er mooi uit! Ik doe niet meer aan edibles. Wordt je veeeeeeeeels te stoned van.

      Je moet minder voeding geven. Een ec van 1,8 haal ik nooit. Je hebt er ook een chiller aan toch? Blijft de watertemperatuur wel onder de 20 graden?

      Doet de pomp wel goed zijn werk?


      Je ph fluctuatie kan ook wat hoger, tot 6,5, dat is beter voor calciumopname.

      Comment


        Je bent nog niet te laat om de boel te redden maar actie ondernemen is wel echt nodig. Het is wat ik je zei aan het begin van je topic, je gaat nu niets meer redden met peroxide, met een product als phc pondsaver of wormencomposthee heb je dit met een paar dagen weer netjes wit. DWC is heel leuk maar wortelrot kan je fun heel snel verpesten.

        Chloor wou je niets van weten maar dat zou je in deze wel snel helpen. Als je preventie goed is kun je zelf prima zonder chiller ik deed het jaren zonder en had geen wortelrot. Je wortels gaan het niet waarderen als je op bijv 17-18 graden gaat zitten en de wortelrot komt toch geheid weer terug. En denk dat die chiller ook het nodige wel verbruikt aan stroom?

        Heb je de luchtpomp nog aan staan?

        die uvc lamp doet niet veel goeds lijkt het? zonde vd de stroom dan.

        En ik zou die handvaten dicht tapen je wilt geen licht in je bakken.

        bedoeld met de beste intenties komt enkel wat rottig uit mn bek

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik heb meer aan advies dat er rottig uit komt dan advies die nergens op gebaseerd is. Om even antwoord te geven op de vragen/opmerkingen...
          Ja ik heb een chiller. Deze verbruikt maximaal 150w en doet zijn werk uitstekend. UV-C is tegen algvorming en doet neem ik aan zijn ding (is ook maar 9W). Met de H2O2 ben ik wellicht wat te zuinig geweest. Als ik dit nog kan redden dan gaan we die dosering dus flink verhogen.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Wat voor chloor en wat is de dosering?

        • mafferd
          mafferd commented
          Editing a comment
          oke, die chiller valt me ergens nog mee maar evengoed ben ik overtuigd dat je zonder kunt. UV-C lamp is idd wel te verwaarlozen wbt verbuik. Zal vast de reden zijn dat je nu wat beter weg komt met die handvaten open en het licht wat in je bakken valt.

          Ik gebruik daarvoor die zwembad chloor tabletten die je overal wel kunt kopen vandaag de dag. Die van mij is per tabletje goed voor 500 liter water, 1 zon pil los ik op in een halve liter water. Dan doseer ik van die halve liter chloorwater wekelijks 1ml per liter voedingswater als preventief. In geval van rot wil je tijdelijk hoger gaan tot 3ml per liter voedingswater.

        Uv-c licht kan ijzer tekorten veroorzaken in hydro.

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dit is voor mij even het onderzoeken waard maar veroorzaakt een ijzer tekort wortel rot?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Oranje vlekken op blad.
      Bezig...
      X