Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Ver-)bouw verslag kweekruimte 5x Imperium X en 4x Future #1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Nou dat is allemaal weer flink weer meer werk dan verwacht maar het begint ergens op te lijken... Bij deze de tussentijdse foto's. Nu de lampen ophangen en de bakken vullen.
    Ik heb de Royal Amnesia laten ontkiemen in een koffiefilter en besloten dat ik dat ik deze zonder steenwol in de perliet gooi. Geen idee of dat dat gaat werken maar ik wil het toch eens geprobeerd hebben.
    De "test" bakken blijken in ieder geval iets vocht vast te houden dus dat is op zich al gunstig.
    De lampen ophangen valt nog wel wat tegen... heb een houten balk in het midden en daar past dus net geen lamp. Omdat ik mijn zinnen heb gezet op de Imperium dus maar besloten om 3 lampen links te hangen en 2 rechts. Waarschijnlijk kan ik sowieso niet op 100% vermogen draaien want ik denk dat ik de temperatuur dan niet onder controle kan houden.

    DCFA1761-F0E5-4ABC-88A3-361F096B7103.jpg EF3E7A19-B300-429F-90D7-A018FE1B9D3A.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lijkt me wel Voor het eerst maar zelf geen ervaring!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Als ik zo zie hoe lang steenwol nat blijft lijkt me dat toch wel een probleem. Ik ben juist van de steenwol startblokken afgestapt omdat ik het idee heb dat ze het ontkiemen bemoeilijken. Nu heb ik aan de rechterkant 4x Royal Amnesia Gold er zo ingepleurd en die zijn direct boven (na 1 dag!!) Voor nu zie ik het nog als geluk maar las het de volgende ronde weer zo is weet ik genoeg. Ik merk dat de perliet ongeveer een nacht nodig heeft om verzadigd te raken dus nu is het zaak om uit te vinden hoe vaak ik van bovenaf moet voeden en hoe lang. Staat nu op 24x 5 minuten tijdens licht aan en 12x 5 minuten tijdens licht uit.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Steenwol blijft vrij lang nat maar het klinkt niet in, dus is dat geen probleem. Ontkiemen in steenwol gaat bij mij altijd prima.

    #17
    Petje af, ziet er super uit!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #18
      Tussentijdse foto's... inmiddels klaar maar daar maak ik zo foto's van... 30505BDF-1345-42D0-B6BC-EC469B10F729.jpg EA449ED8-51C3-4E9C-839A-A33753C6E470.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou dat was wel de eerste opstelling maar omdat ik het geheel ook al wat zag doorhangen tijdens het vullen heb ik dus in het midden ook maar 2 buizen geplaatst. Nu is het stug.. Ik zal zo de foto's met de lampen plaatsen. Ziet er aardig vet uit vind ik zelf

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Harde werker!

        Mooi hoor

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        jup nog eens , k' blijf het fascinerend vinden !èé!

      #19
      Zo.. eindelijk kan ik het geheel klaar noemen. Zeer tevreden met het resultaat. Leuke bonus is dat de Amnesia ook nog snel even boven is komen piepen tijdens de verbouwing.
      Vandaag dus DAG 1!

      De perliet neemt het water mooi op. Ik heb er voor gekozen om de perliet niet eerst te bevochtigen (2 bakken wel, je ziet wel welke) om te zien hoe snel het water optrekt naar boven. Dat duurt dus ongeveer een nacht. Ik had het al als antwoord gegeven op een van de comments maar ik heb de irrigatie nu ingesteld op 24 keer 5 minuten tijdens licht aan en 12 x 5 minuten tijdens licht uit. Ik verwacht dat morgen alle perliet mooi groen is (vreemd genoeg verkleurd dat spul bizar snel onder een flinke bak licht).

      Vermogen van de verlichting staat nu op ongeveer 50%, om precies te zijn 612 Watt. Alles op 100% is 1178 Watt. Ik denk nog steeds niet dat ik dat kan gebruiken maar we gaan het zien.
      CO2 staat nu op 800 PPM en gaat zodra alle dames de eerste node hebben naar 1200 PPM. Dan gaat de verlichting naar 75%

      Zoals al eerder aangegeven start deze ronde op 12 uur licht/12 uur donker.

      EC voor de eerste week is 1.0 en PH 5,4-5,8

      IMG_6748.jpg IMG_6749.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja heb dan ook eindelijk het voordeel van die Corona ellende meegemaakt. Mondkapjes zat Maar zodra het vochtig is stuift het niet meer hoor

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        ik zie maar en pot dien groen aan't worden is , wa gaat ge daar aan doen ??

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Daar doen we niets aan. Zo worden ze uiteindelijk allemaal. Komt door het licht

      #20
      Zo.. kast zit dicht.. wilde nog even de stof van de verbouwing weg hebben zodat we weer schoon starten.. Heb ook de gaten in de buizen nog even afgedicht zodat er minder licht doorkomt (even alutape halen is nu niet echt een optie dus maar labels gebruikt). Feit is.. ik heb nog niet zo'n strakke start gehad dus als het op deze manier blijft ontwikkelen ben ik blij. Ik twijfel nog om een zaadje in 1 van de gaten in de buizen te stoppen in een sponsje. Waarom? Omdat als dat werkt ik ditzelfde systeem ook voor NFT kan gebruiken en dat wil ik nog steeds een keer proberen. Ik ben alleen van mening dat je dan dus hele kleine planten krijgt dus vandaar dat ik het nog niet eerder geprobeerd heb. De buizen zijn 50mm dus heel veel ruimte om fatsoenlijke wortels aan te maken hebben ze dan niet.

      Verder zie je goed dat er een week verschil zit tussen de Amnesia en de Imperium X maar goed, dat is logisch. Ik ben nu vooral heel erg benieuwd hoe de start gaat verlopen. De Imperium X staat dus in kleine steenwolblokjes (45mm) in de perliet, de Amnesia staat los in de perliet. Mijn gevoel zegt me dat dat laatste veel efficiënter is maar goed, we zullen het zien. Verschil in verlichting is er nu niet dus ben wel benieuwd of de rechterkant nu weer groter/fluffier wordt dan de linkerkant. Tot nog toe was dat in alle ronden zo met CO2.

      Tevens de Mars Hydro stikkers verwijderd... die voegen deze ronde helemaal niets toe...

      Webcam hangt weer niet naar mijn zin dus ik kan hem de eerste paar weken gebruiken en dan is het weer klaar. Heb eigenlijk een groothoekversie nodig, dat zou het oplossen.

      Vraag... hoe groot achten jullie de kans dat ik de volle 1200 Watt succesvol kan gebruiken op 1,2 M2? Dat is 1000W Led per M2 en dat is best veel naar mijn idee. Nou ja, het zal hoe dan ook een zeer lage gram per watt ratio worden denk ik want ik kom steeds maar niet over die 800 gram per M2

      Als die dan maar lekker compact is en ramvol trichomen doe ik het er voor. Kwaliteit prevaleert boven kwantiteit.
      Ik meende ergens de vraag gelezen te hebben hoezo ik nu al de CO2 inzet... Dat is omdat ik gelezen heb dat CO2 voornamelijk tijdens de groei toegevoegde waarde heeft. Ik probeer deze dan ook zo hoog mogelijk te houden maar ja, ze moeten wel even geleidelijk wennen. Ik wil dan de CO2 tijdens de bloei weer langzaam afbouwen.

      Nu is het wel zo daar ik verwacht dat het gruwelijk warm gaat worden in mijn hok als de lampen op volle capaciteit draaien dus ik heb de drivers al preventief wat hoger opgehangen. De CO2 moet hittestress voorkomen maar ik ben wel erg benieuwd tot hoever ik daarbij kan gaan. Sommige studies zeggen 38˚ Celsius maar ik heb ook al gelezen dat bij 2000PPM de temperatuur zelfs nog hoger mag zijn. Probleem is dan natuurlijk wel de verdamping dus ik bereid me vast voor op een continu draaiende ontvochtiger. Gelukkig heb ik die in de vorige ronde zo geïnstalleerd dat het water uit de ontvochtiger rechtstreeks terugvloeit in het buffervat dus ik hoef hem dan in ieder geval niet 2 x per dag te legen.

      Streefwaarden LV: 70% tijdens groei, 55-60 tijdens bloei. Actueel...38% Loopt wel op zodra er echt blad aan de dames zit

      Wast me ook opgevallen is.... perliet laat geen licht door, ofwel de toplaag reflecteert nog een paar dagen totdat deze rood met groen is (morgen zien jullie wel wat ik daarmee bedoel) en verder verwacht ik nu dus fors minder alg dan bij de wedding cakes...

      Waar ik nu het meest nieuwsgierig naar ben.. hoe eenvoudig is het straks om de perliet uit de wortels te spoelen als ze eenmaal klaar zijn. Ik moest van de week de pompen er tussen uit peuteren en dat was een hels karwei. Nu komen de pompen in ieder geval niet meer bij de wortels in de buurt dus dat probleem is uitgesloten. Ik vind het ook wel een fijn idee dat de voeding nu vooraf gemengd wordt in plaats van rechtstreeks in de bakken. Wellicht een beetje overkill maar ik heb de chiller aangesloten op een 2500 Liter per uur pomp (de max die de chiller aankan) en deze stroomt dus uit in het voedingsvat. Ofwel ik ben 36 liter water aan het circuleren met 2500 Liter per uur.... Totaal zit er 60 liter in het systeem (36L reservoir, 9x2 liter per bak en 6 liter in de chiller)de leidingen bevatten zo weinig water (1,2mm) dat ik dat niet meetel.

      Stroming zat in ieder geval dus geen enkele reden voor irritante luchtpompen. Ik ga de dosering peroxide dan ook fors lager houden dan voorheen. Ik heb de indruk dat ze meer baat hebben bij een wekelijkse dosis dan om de dag.

      Ga deze ronde GEEN Green Sensation gebruiken maar wel een alternatief, Atami B'Cuzz Bloomstimulator. We zien wel wat het brengt. Waarom geen GS? Omdat ik absoluut geen verschil heb gemerkt t.o.v. alleen basisvoeding.

      Zo dat was het dan voor vandaag. Nu de keet opruimen want dat is er de afgelopen dagen wel een beetje bij ingeschoten
      061DC421-0E99-4776-A107-ED6BDDFFC7F9.jpg 9BB62E55-25BD-48A3-A53B-A9F286D4FA87.jpg CA61CAF2-9FC5-4DA6-8CA3-D5779130085A.jpg D3CFF7C7-8EAA-49F5-A3A6-82B290DA8EA3.jpg 3C5F63C6-C212-44AE-8EE7-F22F673D9EE5.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Zo de kneiters je hebt weer lekker geklust en flink geüpdatet Mooi om allemaal te zien en bij deze ook veel succes deze nieuwe ronde! Ik zit toevallig ook op dag 1

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ah gaaf... dan kunnen we weer mooi vergelijken.. Jij hebt toch die mooie ingebouwde kast (volgens mij heb ik een tijdje geen verslag van je gezien)..?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Perliet spoel je zo tussen de wortels uit, en als ze onder de perliet uit komen gaan ze de pomp in.

        Misschien moet je van onder gaan bij lichten.

      #21
      ok nice we zijn vertrokken , ik duim mee voor nen goede verloop van dit teeltje !!!!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        #22
        Ziet er weer gelikt uit, veel succes met deze ronde, ga der weer voor zitten.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #23
          Zo.. vandaag even met de par-meter wezen spelen naar aanleiding van een discussie die ik gisteren had op Facebook. Iemand was van mening dat ik met het 12/12 systeem nooit en te nimmer aan de juiste DLI kon komen als ik ze niet op 100% zet (volgens hem 35). Meten is weten zeg ik dan dus bij deze wat gegevens.

          DLI 12/12:
          Average DLI: 61.7 mol/m2d
          Peak DLI: 84.9 mol/m2d

          PAR:
          Average: 1404
          Peak: 1989

          Met andere woorden.... ik zou de lampen nog een keer kunnen halveren in vermogen om de door LuxLed aanbevolen DLI te behalen. Bovenstaande gegevens zijn op basis van ±50% vermogen en de DLI is berekend op basis van 12/12.

          Ik vertelde gisteren al dat de perliet zou verkleuren.... zie foto's. Begint al rood te worden... Vraag me wel nog steeds af waarom het rood wordt. Mijn gedachte is dat de kleurstoffen uit de voeding dit veroorzaken. (Ja het A component is echt rood).

          IMG_6772.jpg IMG_6773.jpg
          Attached Files
          Last edited by Voor het eerst; 21 December 2021, 09:11.
          Lopend Verslag

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            DLI Nou die moest ik even opzoeken, een nieuwe term voor mij, weer wat geleerd
            Maareuh.. Je pakt het wel héél serieus aan zo (interessant en mooi om te zien!)
            Zou dat rode niet één of andere alg zijn?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Waarschijnlijk voeding ja.
            Roodalg word veroorzaakt door veel stikstof, dacht ik, google maar.

          #24
          Het lijkt wel hutspot waar je ze op hebt te staan!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          #25
          Ik denk dat dit rode/oranje schimmel is veroorzaakt door vocht en warmte, google maar is op oranje schimmel, misschien de potten afdekken met zwart/wit folie, is maar een idee.
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ben benieuwd wat dit kweekje wordt, heb het nog niet eerder gezien, een kweek op alleen perliet. Maar aldoende worden we steeds wijzer

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik ook niet hoor.. Het is weer een van mijn hersenspinsels.. Heb ik soms last van als ik stoned ben. Dan denk ik... hmmm maar als dat zo werkt en dat zo... kan ik dat combineren? Vind het ook altijd wel leuk. Ben nu dus vooral benieuwd OF en zo ja HOE SNEL de Amnesia aanslaat. Want als dat gaat werken zoals ik hoop heb ik een nieuwe methode voor de rest van mijn leven.. Heb nog nooit eerder ontkiemd in perliet. Dus ik doe mijn naam hier weer eer aan ;p

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ja dat is zeker waar dat je je naam eer aan doet, nou we duimen dat het goed afloopt, ik verwacht niet anders.

          #26
          Goedemorgen.... op dit moment zeg ik nog dat de dames in steenwol het beter doen dan de dames in perliet maar er zit wel een week verschil in. Dus helemaal eerlijk vergelijken kan ik dat pas volgende week.
          Buiten dat lijken ze het allemaal gewoon prima te doen en had ik daardoor tijd over om uit te zoeken wat de rode verkleuring veroorzaakt. Rreppel zit er vermoedelijk het dichts in de buurt want de afbeeldingen van roodalg lijken wel enigzins op hetgeen ik in de bakken zie. Oorzaak uiteraard licht. Schadelijk? Als het echt roodalg is niet, dan is het een bron van calcium en magnesium en wordt het schijnbaar (door zeeaquariumhouders) ook met regelmaat bewust gekweekt. Voorlopig ga ik me er in ieder geval niet druk om maken dus.
          Heb al wel een nadeel gevonden van het perliet..... je kan de wortels niet zien.... duuuhhh.

          Opvallend detail.... Mijn PH is over 24 uur gedaald van 5.4 naar 4.9.. Dit heb ik in dit stadium nog niet meegemaakt.. Nou kan het zo zijn dat nu pas alle perliet verzadigd is en daardoor het water nu pas terug begint te lopen maar toch lijkt me dat stug. Ik heb het water in ieder geval bijgevuld en daarmee is de PH nu nog wat aan de lage kant met 5.3 maar ik wil voorkomen dat de Nido PH- gaat doseren om te kunnen controleren waar dit vandaan komt. Wortelrot is onmogelijk want ik heb nog geen wortels die daar lang genoeg voor zijn.

          Altijd weer ff wennen een nieuwe opstelling en de daarbij komende voor- en nadelen.

          Groei lijkt wel vrij vlot te gaan overigens voor de Imperium.. Eerste nodes zijn aan het vormen

          Verlichting heb ik iets teruggeschroefd. Ik zat op een DLI van bijna 50 ondanks de 12 uur licht en dat is voor zaailingen een beetje veel van het goede. Heb een mooi schema gevonden voor de juiste DLI en geleerd dat ik die met 1.5 mag verhogen zolang ik dat ook met de CO2 doe. In ieder geval moet ik niet boven de 65 komen want dan verbranden ze. Het grappige is dat alle schema's suggereren dat de DLI mede bepaald of een plant wel of niet overschakelt naar de bloeifase. Zou ik dus een DLI van 35 hanteren als vaste waarde op basis van 18 uur zou ik de planten 550 umol/s/m2 moeten geven tijdens de groei. Schakel ik dan over naar 12/12 maar wil ik 35 hanteren dan moet ik naar 800 umol/s/m2 verhogen. In theorie heb ik dan de snelste omschakeling.

          Door mijn 12/12 schema heb ik dat verschil in lichtduur niet, het lijkt erop dat dat een nadeel is. Ik ga dat deze ronde niet wijzigen, daarvoor vind ik dit experiment nu al te uitgebreid i.v.m. de perliet. Mijn plan van aanpak is om zodra ik de dames groot genoeg vind dat ik ze normaal zou omschakelen de DLI te verhogen naar 50 (1150 umol/s/m2) en ze daar een week of 2 op te laten staan tot er toppen zijn. Dan (indien mogelijk) naar 1400 umol/s/m2 (DLI 60) tot 2 weken voor einde bloei (dat is 100% vermogen). De laatste 2 weken bloei ik dan af op DLI 50.

          Mogelijke problemen: ernstige voedingstekorten (wordt als het goed is ondervangen door de Nido), zeer hoge benodigde CO2 concentratie (1500-1800PPM) en dat lukt niet als het te warm wordt door de afzuiging) en eventueel ruimtegebrek als het inderdaad zo wordt dat ze als idioten gaan groeien.

          Ik was van plan geen training toe te passen deze ronde, scroggen heb ik dan ook geen zin in, maar ik denk dat ik toch wel 2 of 3 keer zal moeten toppen om de hoogte iets te beperken. Een gemiddelde PPFD van 1400 haal ik alleen op 35 cm volgens mijn PAR meter dus dat wordt de maximale afstand. Nu is mijn par-meter niet een apogee mee een eenvoudige SpotOn van Innoquest maar wat ik uit de reviews begrijp is die behoorlijk accuraat.

          Ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen. Ben eigenlijk niet van plan om dagelijks bij te sturen op DLI (staan tenslotte binnen en hebben dus geen last van schaduw, bewolking etc.) en de enige variabele is dus de afstand tussen lamp en plant.

          Wat het toppen betreft... Ik ga dat deze ronde doen op de 5e node. Waarom dan al? Omdat ik op 12/12 gestart ben en mijn idee erachter is dat ze meestal vanaf de 7e node beginnen te bloeien op 12/12. Als ik dat dan daarmee iets uit kan stellen is dat mooi. Of dat dat werkt? Daar komen we maar op een manier achter...

          Groetjes IMG_6789.jpg IMG_6796.jpg

          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            En razend interessant!!

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Leuk om je motivatie te lezen
            We beginnen een beetje hetzelfde, informatie opdoen, kijken of het van toepassing is en experimenteren
            Het doel van automatiseren zal voor genoeg uitdagingen zorgen. Het heeft ook even door mijn hoofd gespookt. Om dat doel te behalen vind ik mega interessant en leuk. Alleen het idee dat ik daarna mezelf heb uitgeschakeld in het kweekproces vond ik wat minder Natuurlijk zal je altijd overzicht moeten houden, maar ik ken mezelf, ik zou me ook gedragen alsof ik uitgeschakeld ben

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat heb ik al eens een ronde gedaan... beetje overzicht is toch wel wenselijk

          #27
          Zojuist de PH meter gekalibreerd (Nido vertelde me dat dat toch echt eens moest gebeuren) en er is toch wel sprake van een lichte offset. 0.2 om precies te zijn, dat is nu weer ok. Verder wordt mijn vermoeden bevestigd... Water wat OP de perliet gedruppeld wordt zorgt voor alg-aangroei, water wat net onder de toplaag gedruppeld wordt niet of in ieder geval veel minder. Nadeel is dat ik dan niet kan zien of ze nog druppelen dus ik neem genoegen met de alg mt in mijn achterhoofd dat die aangroei over een week of 2 stopt als de potten bedekt zijn met blad. Tot nu toe erg tevreden over de lampen. Ze halen de opgegeven specificaties ruimschoots in mijn hok. Ik heb een aantal apparaten gezien die mijn interesse wekken. 1 daarvan is een bladtemperatuur camera die ik op een dimlicht controller kan zetten. Die heb ik niet maar ben wel benieuwd wat ik er mee kan.... Nou ja, iets voor volgend jaar.

          862523C1-87CD-48AC-A721-C39A826117D2.jpg 3CA0B00E-49B8-40CC-BFFE-EAD666C5DDDB.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            En als je dat nou weet te automatiseren..?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            BIO automatiseren....... Geen idee hoe je dat in gedachte hebt.. Zal vast kunnen maar ik ben tot nog toe best tevreden met mijn systeem. Wellicht dat ik er na deze ronde anders over denk maar volgens mij ben ik wel bijna daar waar ik wil zijn

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Ik ga de uitdaging maar niet aan om daar over na te gaan denken, dan kom ik niet meer tot rust
            Bio-hydro automatiseren was ook meer een grapje, na het lezen van je motivatie om lekker te experimenteren

          #28
          Nou dat was me het nachtje wel... Lig ik lekker op de bank filmpje te kijken.... BAM!!! WTF???
          Direct allemaal alarmen.... waterflow niet ok... temp niet ok.... CO2 uitgeschakeld..... verlichting uitgeschakeld....... Oh...oooooooo....

          Dan maar ff kijken wat er aan de hand is..... GVD ophangkabel van de verlichting is losgekomen met stuk muur en al... Nou het is 03.00u, alles uit, morgen zien we wel weer.

          Nou dat had ik beter niet kunnen doen want een van de lampen was op het doseerventiel terecht gekomen van de PH-......... Ofwel PH 3.3
          Vanmorgen dus een nieuwe beugel gelast, lampen opnieuw opgehangen en gehele reservoir leeggepompt. Vers water erin en inmiddels zijn de waarden weer bijna ok..(PH 6.06 EC 1.518).

          Gelukkig zijn de dames nog erg klein, die had niet een week later moeten gebeuren want dan had ik absoluut schade gehad... PS best heftig om te zien hoe ver een draadspanner onder spanning weggeworpen kan worden....
          Nou ja.. o begon mijn kerst dus
          Ik wens jullie allemaal betere feestdagen!!
          C0D14A8E-0339-4402-963A-CD88E73F0767.jpg E58460E6-DC78-47C0-91AF-9DBE2BEE57E7.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Jij ondanks de ellende toch ook nog fijne dagen en fijn dat het weer opgelost is

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Damn, dat zal wel ff schrikken zijn geweest! Leuk man, op deze eerste kerstdag....

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wees blij dat je thuis was.

          #29
          Das kak éè , werk aan de winkel , en dat op kerstdag !!

          Maar een stuk uit de muur , hoeveel gewicht hangt daar dan wel niet aan ??

          btw ze gaan er niet wakker van liggen , t'zijn wel mooie pubers !!

          En kèép ik grèén moet ik tegen jou niet zeggen zekere
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Qua gewicht valt wel mee maar ik had er 4mm staalkabel tussen gezet en die met hydraulische spanners op 250KG gezet. Dan hangt die niet door met al die lampen. Nou dat klopt, maar schijnbaar vond mijn spouw dat dus niet zo heel fijn.. Ach, nu is dat stuk weer lekker stevig en na deze ronde stuk ik het wel netjes af

          #30
          Dat is schrikken zeg! Gelukkig ben je een handige baas en staat alles alweer!

          Fijne kerstdagen!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Gelukkig geen Verisure alarm want dan had je blauw licht in je hok gehad!

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            👮🏾‍♂️-- 👮

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Juist die ja Remco (waren ze maar zo klein)
        Bezig...
        X