Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

    Korting op 420shop
    Ik was bezig met een nieuw kweekje van Bubblegummers (geen kweekverslag daarvan, want is toch gewoon hetzelfde als de vorige keer) en ik las over Monster Croppen. Daarbij neem je stekken van planten die 2 tot 3 weken op 12/12 staan. Dus eigenlijk als ze net in de bloei schieten. Die stekken laat je wortelen en probeer je weer terug in de groei te krijgen. Het resultaat zou een plant zijn die van nature heel veel vertakkingen heeft en dus veel kleine topjes zonder dat je de plant zelf hoeft te toppen.

    Deze "guide" geeft een mooi overzicht van allerhande varianten aan plantmishandeling met ergens aan het eind een stukje over Monster Cropping: ICMag: A Complete Guide to Topping, Training and Pruning

    Nou ben ik sowieso een fan van alles een keer proberen en in dit geval leek het me ook wel handig om nog wat stekken te nemen van mijn planten zodat ik de volgende ronde wellicht met die stekken zou kunnen draaien. Scheelt weer zaad kopen/ontkiemen etc.

    Dus, toen de planten 21 dagen op 12/12 stonden heb ik stekken genomen. Ze zouden vooral van de onderkant van de plant genomen moeten worden, omdat die makkelijker wortels krijgen. Dat komt mooi uit, want die takjes gooi je anders toch weg bij het dieven en opruimen van de topjes die te ver van de lamp af zitten.

    In totaal had ik een stuk of 30 van dat soort takjes weggehaald. 18 stuks gingen in de bubblecloner en de rest had ik als reserve in de vaasjes gehouden voor als er uitvallers waren. Een flink deel van die reserves is uiteindelijk ook wel gebruikt.

    De eerste batch stekken. Sommige zagen er direct al beroerd uit. Bijvoorbeeld die rechts vooraan en links vooraan. Die waren de volgende dag al vervangen:
    20141222_MonsterCrop_Stekken_Start.jpg

    een beetje bloei was er dus wel, maar ook weer niet al te veel:
    20141222_MonsterCrop_Stekken_Start2.jpg

    20141222_MonsterCrop_Stekken_Start3.jpg

    Inmiddels zijn we een maand verder. De stekken hebben het zwaar gehad, maar ik heb er een stuk of 10 met een bosje wortels:
    20150122_StekkenOverzicht_DSC5583.jpg
    20150122_StekkenWortels_DSC5587.jpg

    De rij stekjes vooraan kwam van een latere "benen scheren" ronde en die zijn twee weken later toegevoegd. Die zijn dus nog niet geworteld. Al is er daar ook wel eentje van die al een flinke bos wortels heeft. Die stek beetje midden achterin met wat minder maar wel langere wortels. Die heeft ook een wat dikker stammetje. Dat geeft toch doorgaans ook wel een grotere plant.

    Veel groter moeten de wortels overigens niet worden voordat ze uit de bubblecloner over zijn gegaan naar de netpotjes met kleikorrels.


    De nieuwe uitgroei ziet er door dat reveggen wel vreemd uit. Je herkent die blaadjes haast niet als wietplant:
    20150123_Stek1Boven_DSC5632.jpg

    Zelfde stek, met de worteltjes erbij:
    20150123_Stek1FullMonty_DSC5636.jpg

    Een enkeling blijft een maand later nog steeds bloeien:
    20150123_Stek2Boven_DSC5645.jpg

    Daar waar de oranje haartjes zitten was de oorspronkelijke top en daar is dus nog een hele zooi aan bloei bovenop gegroeid.


    Ik had het licht op 18/6 gezet, maar ik had waarschijnlijk beter voor 20/4 of zelfs 24/0 kunnen gaan. Zeker zo lang ze niet uit de bloei zijn. Nu zijn de stekken hoofdzakelijk gewoon door blijven bloeien. Neem aan dat dat met wat minder donker wel sneller over zou zijn geweest. Al zou dat ook wel weer de wortelvorming tegenwerken.

    Na een week of 2 hebben ze nu wel 3 dagen 24/0 gehad, omdat ze maar niet stopten met bloeien. Had het idee dat dat wel al hielp.

    Als deze stekken daadwerkelijk aan slaan en weer gaan groeien, dan is het de bedoeling om ze in de 80x80 tent af te bloeien in 2 DWC bakken. Dat wordt dan weer een nieuw experiment waarbij ik twee manieren ga vergelijken om de schimmels en bacterien in de DWC bakken te onderdrukken. Maar goed, eerst nog maar even afwachten of deze stekken echt gaan lukken

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    #2
    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

    Leuk en interessante test van je wietefras. Ik hoop dat het lukt.
    Het kan best dat de tijd waarop je de stekken neemt belangrijk is vanwege het reveggen dat ze gaan doen.
    Als een plant revegt zal die dus weer opnieuw in de groei schieten. Dat begint die wel weer vanaf het begin van de groei, zoals bij planten uit zaad.
    Eerst 1 blad, dan 3, dan 5 enz. Als je de stekkies dan vroeg in de bloei eraf haalt dan hebben ze als het waren al en 1 hoofdstam.
    Als je wat later in de bloei een stek neemt dan zitten er al verschillende "zijtakjes" in de bloemknop zelf (de takjes die je in een wat groter formaat droge top tegenkomt), die gaan uitschieten en een monstercrop resultaat geven.

    Misschien heb je wat aan mn info. Ik blijf je volgen.

    Comment


      #3
      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

      ik volg ben beniuewd.

      thugz
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

        @Cookaap, Ze gaven aan dat je de stek het beste kon nemen na 21 dagen 12/12. Dat heb ik dus ook maar aangehouden.

        Ze beginnen inderdaad eerst met 1-vingerig blad en dan 3. Hopelijk komt de rest ook dan

        Bedankt voor de tips. Ik kan er eigenlijk maar weinig over vinden anders dan die paar foto's uit die guide. Moet maar gewoon afwachten wat het brengt. Voorzichtige voorlopige conclusie is eerlijk gezegd wel dat dit te lang duurt.

        @thugz, Ja ik ben zelf ook benieuwd

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

          Je bent zo'n 9/10weken onderweg dan vanaf 12/12 schiet ze alle kanten op.
          Dus volgens mij zit je wel redelijk op schema.

          Comment


            #6
            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

            Dwc kweekje ik volg
            Daar zie je vaak superresultaten mee,ben dit ook van plan zelf te bouwen,met aquarium pompje e.d,interessant

            Comment


              #7
              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

              Bedankt voor de link van ICMAG.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                Gaan we zien !


                Grts Budha

                Comment


                  #9
                  Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                  Zeer interessant zeg. Wel is wat over gelezen. Op youtube vind je ook filmpjes hierover. Ik volg sowieso!

                  Comment


                    #10
                    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                    Heerlijk en interresant topic....
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #11
                      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                      ik heb het vorig jaar met een skunk gedaan! men stekjes stonden wel al een week of 3-4 in bloei voor ik ze nam!
                      maar het gaf een mooi bos van een plant! werd wel niet hoger dan een meter, wat laag is voor een skunk vind ik!
                      ik volg je!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                        Bedankt mensen. De stekken gaan steeds beter. Al wordt het verschil tussen de eerste batch en de later toegevoegde stekken nu wel snel groter.


                        Deze Bubblegummers zijn normaal gesproken al niet hoger dan een meter. Ben benieuwd hoe hoog (of laag) deze stekken dan komen.

                        Heb de lamp weer even een paar dagen aan gezet. Nog maar een keer proberen om de bloei er nou eindelijk eens echt uit te krijgen. Lamp (2x55W T-Neon) hangt er nu ook wat dichter op. Ze hebben al een flinke bos wortels, dus ze mogen wel wat onder druk gezet worden lijkt me.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                          Damn, wat een mooie klinische opzet!
                          Ook leuk om eens wat anders te zien, totaal andere methode dan we gewend zijn. Gaaf! Ik volg op de voet!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                            Had ze even een nieuw folietje gegeven ja

                            Ik had oorspronkelijk ook bijgehouden welke stek van welke plant kwam, omdat er nogal wat pheno verschillen tussen die Bubblegummers zitten. Die registratie is in de loop der weken helaas een beetje door de war geraakt. Tsja

                            Kreeg vandaag wel bericht van Fungi.com dat de spullen eraan komen. Dat is dan voor het volgende experiment

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                              - mooi man , zeer interessant stekken van 2-3 weken bloei
                              - ben zeer benieuwd wat het eindresultaat word , succes

                              - Grts Amazing

                              Comment

                              Bezig...
                              X