Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

    Bedankt mensen.

    Het is gelukkig ook wel heel lekkere wiet. Al zeg ik het zelf

    Ben de boel nog even aan het schoonmaken en verder klaar maken en dan kunnen de monster croppertjes uit hun tijdelijke onderkomen over in de 80x80 tent. Denk dat ze inmiddels een MH lamp ook wel zullen kunnen waarderen.

    Nieuwe batch wormenpoep thee is ook onderweg

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #62
      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

      De monster crop stekken zijn verhuisd van hun tijdelijke onderkomen in een grote kartonnen doos naar de 80x80 tent:
      20150222_MonsterCrop_Verhuisd.jpg

      Het verschil tussen de bak met de wormencompostthee (rechts) en de bak zonder (links) is er alleen maar groter op geworden. In beide bakken zit nieuw voedingswater

      Zit nu wel te dubben wanneer ik ze op 12/12 zal zetten. De rechter bak lijkt me wel klaar voor 12/12, maar de bak links nog niet helemaal.

      Ik wacht nog even af hoe de overgang van T-neon naar de 400W MH lamp ze bevalt.

      De wortels in het water (30l) na een verse dosis van 2l wormencompostthee:
      20150222_MonsterCrop_Wortels.jpg

      Beetje schuimig, maar dat zal er wel bijhoren De fles schuimt inderdaad ook wel wat als de thee aan het bubbelen is.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #63
        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

        Ziet er goed uit wietefras ben zeer benieuwd naar de smaak,is het te vergelijken met bio gekweekte weed?

        verstuurd met mijn preiphone over het wortelkanaal

        Comment


          #64
          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

          Ik vind die Bubblegummers van de laatste oogst zelf heel erg lekker. De wiet moet nog curen natuurlijk, maar het is nu al behoorlijk geurig, lekker zoet en heel zacht op de keel.

          Denk dat dat Mineral Magic bij een hydro kweek toch echt helpt om de smaak te verbeteren. Het geeft in het water een hele complete basis aan microvoeding en sporenelementen net zoals je op aarde hebt.

          Al is die Bubblegummer nou niet bepaald een soortje wat veel smaak en geur geeft (ik ben zelf vooral een fan van het effect), maar dit keer had ik er wat afwijkende pheno's tussen zitten die wel een stuk meer geuren en smaken. Vooral een pheno die flink gestrekt was (meer sativa) is erg lekker.

          Het zijn nu weer stekken van dezelfde Bubblegummers die in die thee staan, dus dat zou een goeie vergelijking moeten geven. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of die thee nog wat gaat doen voor de geur en smaak. De thee werkt dan weer niet direct in combinatie met Mineral Magic, maar dat zal ook wel niet nodig zijn. De micro voeding en sporenelementen komen toch wel uit die wormencompost thee lijkt me. Gaat alleen nog wel een paar maanden duren voordat die planten te oogsten zijn


          Ik ga overigens wel "vals" spelen. Met dit verschil in ontwikkeling kan ik de boel niet behoorlijk afbloeien lijkt me, dus ik geef die linker bak ook maar gewoon een scheut thee. Als dat niet helpt dan haal ik die linkerbak eruit en ga alleen verder met de wormenthee bak. Met alleen die 5 planten krijg ik dat tentje ook wel weer vol. Ervaring met peroxide in het water heb ik toch wel al, dus ik kan de vergelijking ook wel maken als ze niet naast elkaar opgroeien en eerlijk gezegd ben ik ook wel al overtuigd om die thee gewoon te gaan gebruiken ipv peroxide. Er zitten blijkbaar veel meer voordelen aan dan alleen het bestrijden van schadelijke organismes.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #65
            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

            Dus die thee werkt goed? Ik heb nog een nieuw middeltje waar ik zelf aan werk, met hetzelfde principe alleen een fractie van de kosten. Zin om een sample te proberen? Stuur me even een PM dan.

            Ziet er verder heel netjes uit man! Lekker om zo te zien!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #66
              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

              Ja, ik ben eerlijk gezegd verbijsterd over hoe goed die thee werkt. De kosten vallen ook wel mee hoor en het kan waarschijnlijk zelfs wel met alleen de wormenmest en suikers.

              Kreeg vandaag toevallig nog een tip over een onderzoek waar Wageningen UR mee bezig is. Die zijn ook bezig met een project over het verbeteren van hydro kweken en in het kader daarvan doen ze onderzoek naar ziektebeheersing in substraatloze teeltsystemen.

              Een nieuwsberichtje over de laatste update die ze deze maand gepubliceert hebben:
              http://floranews.com/nieuws/7261/Nie..._op_water.html

              De project pagina zelf:
              http://www.glastuinbouwwaterproof.nl...teeltsystemen/

              Opmerkelijke conclusie vind ik wel dat ze zeggen dat waterstofperoxide niet echt werkt om schimmels te bestrijden en dat het in de zomermaanden voor de telers niet te doen is om de wortels gezond te houden in DWC. Daarom zijn zijn ook bezig om te testen of het beter gaat als je vriendelijke micro organismes in het water doet en ze hebben inderdaad ondervonden dat ze zelfs zieke wortels er doorheen kunnen trekken door gezonde organismes aan het water toe te voegen. Zelfde principe wat ik nu aan het proberen ben dus.

              Zij gebruiken dan geen zelf gemaakte wormencompostthee uiteraard, maar kant en klare commerciele producten met hetzelfde doel.

              Het onderzoek begon in 2013 met kijken naar de invloed van de pH en zuurstoftoedining. Zij kwamen dan uit op een zuurstof behoefte van 1g zuurstof per uur per m2. Andere grappige conclusie is dat ze zeggen dat luchtbubbels in het water zorgen voor CO2 in het water en zodoende voor een toename aan organische stof. Ofwel, geen luchtstenen in de waterbak stoppen.

              Hoe ze de zuurstof er dan wel in krijgen heb ik nog niet gelezen, maar ik wilde zelf nog een keer experimenteren met de zuurstof die uit waterstofperoxide bubbelt. Die kun je ook weer het water in leiden en dan zonder luchtstenen of peroxide direct in het water (wat je bio leven weer om zeep zou helpen) toch voldoende zuurstof in het water krijgen.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #67
                Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                Potverdomme de WU was me voor. Nouja, qua onderzoek dan. Hahaha! Goed om te zien dat het werkt, is bij mij een goede motivator.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #68
                  Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                  Het heeft deze keer bij mij wel gewerkt in ieder geval. Zou het water eigenlijk eens moeten onderzoeken op wat voor organismes er nou eigenlijk in zitten en hoeveel.

                  Heb vandaag toch die controle bak er maar uitgehaald. De planten in de "thee bak" zijn geplet zodat het tentje goed gevuld kan worden en dan zo snel mogelijk op 12/12 kan.
                  20150228_BBG_Thee_Geplet.jpg

                  Die monstercrop stekken zijn wel enorm vertakt inderdaad. Heb alleen niet het idee dat het nou echt super groeiende stekken zijn. Ik zie geen dikke stammen ofzo, maar misschien komt dat nog.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #69
                    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                    Geduld is een schone zaak
                    Dmv monstercroppen hebben ze vaak een 'recover' periode dus staan ze ff zo goed als stil
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      #70
                      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                      Dat stilstaan is wel al flink wat weken geleden geweest hoor Ze zijn inmiddels al 10 weken oud.

                      Vandaag stonden de kopjes weer overeind en ik heb de klok op 12/12 gezet.
                      20150301_BBG_Thee_KopjesOvereind.jpg

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #71
                        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                        mooie planten hoor wietefras. laat de bloei maar komen.
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment


                          #72
                          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                          Dat gaat een mooi vol tentje worden
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                          Comment


                            #73
                            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                            Ja, ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Al zie ik helaas niet zo heel veel verschil meer met een gewone stek. Wellicht iets meer vertakkingen en daardoor dan ook iets dunnere steeltjes.

                            Afgezien daarvan duurt het dus een eeuwigheid. Ik had in die 10 weken tijd vast ook wel een moeder kunnen opgroeien, stekken nemen, laten wortelen en die wat voorkweken

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #74
                              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                              Maar, jij (en wij dus ook) hebt er wel weer wijze lessen voor terug. Da's ook wat waard
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                #75
                                Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                                Ha, ja dat dan weer wel. Heb een hoop dingen geleerd die ik niet zo snel nog een keer ga doen

                                Op zich heeft het ook wel voordelen dat het wat langer duurt. Qua doorlooptijd passen die bloeiend stekken wel goed. Eigenlijk liep het nu redelijk naadloos door.

                                Zo kan ik stekken nemen van de planten uit de huidige kweek en die dan gebruiken voor de daarop volgende kweek. In plaats van een moederplant in leven te houden.

                                Dus het heeft ook wel voordelen. Eerst een rondje met zaadplanten en dan twee (of meerdere) rondjes met de stekken daarvan.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X