Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x barneys farm cookie kush op cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Gister heb ik het scrog net geplaatst.
    Hij hangt +/- 25cm boven de planten (gemeeten van net tot kokos)
    Planten groeien verder goed!
    Ik zie wel dat de planten achterin de tent harder groeien als voorin, dus ik heb de lamp wat meer naar voren gehangen. Fotos zijn met lamp aan gemaakt. Ik zal binnekort nog even wat fotos zonder lamp toevoegen!

    Ik geef elke plant nu een andere hoeveelheid water.. 2 krijgen er 1l water per dag. 1 krijgt 700ml.. 1 krijgt 500ml.. En 1 400ml.
    Allemaal wel uit de zelfde waterton met nogsteeds een ph van 6.0 en ec van 1.3

    Eigenlijk wil ik dit langszaam naar 1.4 gaan doen. Al vind ik het wel een beetje link want ik heb nog ruim 40l met 1.3 ec.. Ik ben bang als ik er voeding bij ga doen dat die dan tehoog uitkomt, en ik zou ook niet weten welke voeding ik dan moet upgrade.
    ​​​​​Het plan is deze ton leeg te maken met een ec van 1.3 en dan een nieuw vat aan te maken met 1.4..ik zie tot nu toe ook niet aan de planten dat ze voeding tekort hebben. Dus wat dat betreft is het geen probleem . Alleen geef ik nu al heel wat weken 1.3. En het plan was om het ec elke week op te hogen . L

    Ik heb het scrog net gemaakt van groen gaas (gekocht bij intratuin) en aan elkaar gemaakt met ti-rips.. Ik heb in de hoeken stokken staan.. Die staan met ti-rips vast aan de tent zelf. En de scrog netten staan dan weer met ti-rips aan de stokken.




    ​​​​​
    Attached Files
    Last edited by kingj; 26 October 2018, 17:34.

    Comment


      #17
      De groei gaat nogsteeds lekker. Alleen ben ik er achter gekomen dat ik witte pluisjes (lijken het) op mijn kokos heb. Ik vermoed dat dit voedingsresten zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan controleren ?
      Attached Files

      Comment


        #18
        Dat zijn de wortels van je plant
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • kingj
          kingj commented
          Editing a comment
          Dat witte op de foto bedoel ik he. Die pluisjes zijn toch geen wortels?

        #19
        Voor de duidelijkheid Even ingezoomd op de pluisjes
        Attached Files

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Wortels. Afblijven. Niks aan doen.

        • complex
          complex commented
          Editing a comment
          ik zou zeggen haal wat zand bij en vul het tot de rand

        • kingj
          kingj commented
          Editing a comment
          complex dat is helaas niet mogelijk omdat ik ten eerste de kokos niet meer heb. En ze verkopen het alleen per 50l zak. En de onderste bladerin zitten al onder de kokos. De eerste waterbladeren die zitten ook 1cm boven de grond, elke keer als ik water geef komt er wel iets over die bladeren heen. Dus wanneer ik nu kokos bij de potten in zou doen zouden die bladeren onder de kokos komen

        #20
        Oke bedankt voor de reactie. Toppie!!

        Comment


          #21
          Even weer een update!! Ze groeien nogsteeds goed door. Af en toe zn ups & downs, maar dat heeft iedereen wel een denk ik.
          De achterste 2 planten groeien nogsteeds het best.
          Die krijgen ook iets meer water.
          De rest ben ik een beetje mee aan het experimenteren.. De ene keer veel water, de andere keer wat minder water.
          Ik ben er nog niet achter hoeveel water ze nou willen
          Je ziet al dat ze een beetje voedings tekort krijgen. Ik wil mijn vat eerst leegmaken (denk 10l).
          ​​​​​​Dan wil ik een nieuw voedingsvat maken met een ec van 1.4/1.5

          Over ongeveer anderhalve week hoop ik over te gaan op de bloei. (ik heb de planten een paar dagen geleden nog een keer getopt/gefimmt dus even afwachten hoe dat loopt)
          Voordat ik in de bloei ga wil ik de kokos nog even goed doorspoelen met een ph van +/- 6.0

          Op foto 6 zie je een foto van een blad wat helemaal vervormt is . Hij hangt onder het net, misschien is dat het. Moet ik me hier zorgen om maken?
          Het lijkt voor mij op overhitting. Maar het is 17.1 graden in de tent zonder lamp. En met lamp +/- 21 dus ik neem aan dat dat het niet kan zijn. En de afstand van de lamp heb ik al opgehoogd naar 55cm..



          ​​​​​
          Attached Files

          Comment


            #22
            drie vragen :

            geef jij water tot je min. 10% drain hebt? , wat meet deze?

            waarom ga jij het geheel doorspoelen als je van groei naar bloei gaat?

            en waarom zegt niemand dat ph 6 was aan de hogere kant van het spectrum is?


            Comment


            • kingj
              kingj commented
              Editing a comment
              roller Ik geef idd water tot de 10/ drain.. Soms lukt dit niet helemaal. Ik heb dit niet gemeeten (in de 1e paar weken wel maar die uitslag zag er oke uit) ik zal dit vanavond is gaan meeten!

              Ik ga geheel doorspoelen omdat ik al een paar kweekjes achter de rug heb. En elke keer is de smaak niet goed van de wiet. Nou heb ik gelezen dat je de plant het beste kan spoelen voor je overgaat naar 12/12 en aan het eind van de kweek spoel je hem dan nog een keer door.

              Ph 6 aan de hoge kant?? Waar zou ik hem naar toe moeten sturen dan?? Ik moet zeggen dat de voorste 3 planten het wat slechter hebben. Maar die 2achterin hebben het prima naar hun zin. Zou ik dat niet moeten zien als de ph aan de hoge kant zou zijn??

            • roller
              roller commented
              Editing a comment
              die 3 die het slechter hebben zou ik direct de ph en ec van meten !

              laat me weten hoe et loopt

            • kingj
              kingj commented
              Editing a comment
              roller ik heb vandaag de ec en ph gemeeten van alle planten bij elkaar (niet de 3slechte alleen).. Ze krijgen allemaal van het zelfde voedingsvat water. Dus jk neem aan dat de ec / ph van elke plant onderuit bijna hetzelfde moet zijn)

              De ph onderuit kwam uit op : 6.2
              De ec onderuit kwam uit op : 1.16

              Overigens zien die 3planten er iets slechter uit. Maar nog niet schrikbarend (denk ik).
              Alleen wat bladeren die vervormd zijn (door het net?!)
              Ze groeien alleen wat minder lekker. Maar verder geen klachten

            #23
            als je het op je planten moet aflezen zit je in een gevorderd stadia al , als je de runoff meet , weet je al direct hoelaat het is

            meet de ph voor je bewaterd , en meet wat uitkomt
            evengoed voor je ec's

            de laatste week/en half met enkel water spoelen voor de smaak ja!
            tijdens de overgang zie ik het nut niet van in, maar ben dat al tegengekomen dat sommigen dat doen , je spoelt wel alle goede elementen ook ineens mee door...

            ec's op en afbouwen int begin en einde van je kweek doet ook al wonderen , evenals de ph van laag naar iets hoger

            ik start rond de 5.6 en ga omhoog tot de 5.8 , 6 kan ook , maar dat vind ik aan de hogere kant van het spectrum
            je vind op google ook een hoop tabellen met de ph waardes van coco wanneer je te laat of hoog zit krijg je vaak tekorten omdat ze dan wel het een maar niet het ander goed kan opnemen

            makes sense?

            Cheerio

            Roller

            Comment


            • kingj
              kingj commented
              Editing a comment
              Oke, ik zal morgen het water per plant meeten (wat ik vandaag heb gegeven)
              Ik meet zometeen even de ec en ph en zal dit voor mezelf noteren (zodat ik weet wat ik vandaag heb gegeven, en dit morgen kan vergelijken met wat er onderuit kwam)

              Oke dan ga ik 1plant spoelen voordat ik hem in de bloei zet (als test) en de rest spoel ik dan aan het eind van de bloei! (en natuurlijk die ene die al gespoeld was ook)

              Ik zal de ec vanaf morgen wat omhoog doen (ik geef nu voor zover ik weet 1.3 ec en ph 6.0)
              Ik zal de ph naar 5.9 halen en de ec naar 1.4.


              Bedankt voor de duidelijke uitleg!

            #24
            is op hydro , maar dit bevestigd wat ik bedoel

            Comment


            • kingj
              kingj commented
              Editing a comment
              Ik zie wat je bedoelt!! Thanks

            #25
            Hierbij weer een update!
            Ik controleer dagelijks de water die ik geef op de ph en ec.. Ook controleer ik dagelijks wat er onderuit komt. Hoeveel ml maar ook de ec en ph
            ​​​​​Ik heb de planten vandaag ook op 12/12 gezet en gescrogt. Fotos zonder licht volgen snel
            Attached Files

            Comment


              #26
              Hoi Kingj,

              ik vul altijd een half plastic koffie bekertje met cocos, helft van de pot schep ik voorzichtig de cocos met een lepel langs de rand. En doe er het zelfde hoeveelheid gedemineraliseerd water bij en laat dit een half uurtje staan en meet dan de EC en PH.

              Dit water heeft namelijk geen EC.

              de dames zien er sexy uit man, top

              gr janga85

              Comment


              • kingj
                kingj commented
                Editing a comment
                Oke! Dat is duidelijk ja . Ik doe gewoon voeding met water in mn pot met kokos.. Dat water vang ik op en dat meet ik. Is dat niet goed?

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Bij kokos meet je toch nooit het medium? Dat is iets voor aardekwekers.
                Kokos kan je gewoon spoelen met ph5.5 ec 1.1 (bijv) als het mis gaat.
                En dan zit alles weer op de standaard waardes.
                Bij kokos geef je water met drain.
                En af en toe meet je die drain om te zien of je nog op de goeie weg zit.

              • kingj
                kingj commented
                Editing a comment
                QnQ dus wat ik doe is goed?
                Ik geef water met een ec van +/- 1.6/1.7 op dit moment en ph van 5.7/5.8 ongeveer. Dit wisselt nog wel eens omdat ik een vat van 100l heb. Maar de ph van het vat is 6.5 (dat is niet erg, kan heel makkelijk met ph- naar beneden gehaald worden. De ec van het vat is 2.55. Das veelste veel, dus wat ik nu doe... Ik haal 2l eruit.. Die mix ik met water tot ik ongeveer op de ph/ec zit die ik wil. En dat geef ik dan met een drain van +/- 10%.
                Vandaar dat de ph en ec elke dag een beetje verschillen.

              #27
              Hierbij nog wat fotos zonder het licht! De fotos zijn gister gemaakt! Ik weet niet zeker of ik goed heb gescrogt! Ik ben heel benieuwd naar reacties! Dit is de eerste keer dat ik scrog.
              Ik heb de takken aan de randen van mijn rek gebonden met kleine ti-rips. Ik heb ze niet te strak vastgebonden.


              Op de foto lijken ze wat geelig, maar ze er nog top uit! Die gele gloed komt door mijn camera
              ​​​​​
              Attached Files

              Comment


                #28
                staan er goed bij zo te zien!

                Comment


                • kingj
                  kingj commented
                  Editing a comment
                  Goed om te horen

                #29
                Hierbij weer even een update. Ik heb wat kleine dingetjes gehad die mis gegaan zijn. Ik had de ti-rips iets te strak.. Waardoor sommige takken afgekneld werden en niet goed meer groeide. (ik heb zonet alle ti rips kapot geknipt.
                Ik heb sommige planten helaas wel beschadigd met de schaar, al zal dat wel goed komen!
                Paar blaadjes eraf en een paar schaafjes in de stam overleven ze vast.
                Ik zit met het probleem dat het te vochtig wordt in de tent.. De bladeren zijn steeds nat op bepaalde plekken (ze zitten te dicht op elkaar) .
                ​​​​​​
                De temperatuur is ook niet super. Ik heb het zonder licht +/- 15graden. Met licht +/-17 graden..

                ​​​​​​
                Ondanks al deze dingen groeien ze nog goed na mijn mening.


                ​​​

                ​​​​
                Attached Files

                Comment


                  #30
                  Ty-rips kun je beter andersom gebruiken.
                  Langs de andere kant door het gat duwen, dan kun je ze ook weer loshalen
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • kingj
                    kingj commented
                    Editing a comment
                    Thanks voor de tip! Ga ik de volgende keer zeker gebruik van maken.
                    Deze oogst heb ik geen ty-rips meer nodig.
                Bezig...
                X