Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x barneys farm cookie kush op cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Tip

    Loombandjes + S clipjes.

    Werkt ook heel goed en ze rekken mee uit. Kosten geen drol, en zijn goed herbruikbaar mits ze niet nat worden.

    Geen schade, geen gedoe.

    Comment


    • kingj
      kingj commented
      Editing a comment
      Thx voor de tip! Ik zal is kijken voor loom bandjes binnekort

    #32
    Hierbij weer een update Dit keer met wat vragen en wat problemen waar ik tegen aan loop.
    Ik geef elke dag +/- 800ml per dag. Dit loopt allemaal goed. Nou geef ik elke plant uit de zelfde voedingsbak water. Toch verschilt het ec en de ph best wel veel van elkaar.. Zou ik elke plant verschillende voeding moeten geven?

    Ook loop ik er tegenaan dat ik voeding geef van bv. 5.8 ph (schommelt wel eens naar 5.9/5.7) en ec tussen 1.91/1.85... Nou haal ik onder uit de pot verschillende maten.. Bv.. Ph : 5.0 / 4.7 / 5.3. Ec : 1.28 / 1.74 / 1.93. Terwijl ik geef ph geef onder de 5.7? Ec het zelfde verhaal.
    Hoe kan dit?

    Vervolgens loop ik er nog tegen aan dat het veeelste vochtig is.. Ik kan er ben ik bang ook niet veel aan veranderen. Ik heb gister aluminium folie over de potten gedaan nadat ik ze water had gegeven (had ergens gelezen dat dat miss zou helpen). En heb vandaag een vochtvreter in de tent gezet en op zolder. Hopelijk werkt dat iets. Ik zit nu op 63% zonder lamp. En als de lamp aan gaat geef ik ze water en schiet die naar 67%. Daarna daalt die naar 65% (tot de lamp uitgaat denk ik).
    Ik moet zeggen dat ik de luchtvochtigheid nog nooit zo hoog heb meegemaakt. Maar eerder kweekte ik op aarde en die kon je goed droog houden,, kokos moet vochtig blijven. Dus ik ben bang dat ik weinig kan doen behalve afwachten en het beste hopen.

    Ook werkt de temperatuur niet mee. Ik heb het ongeveer 15 graden zonder lamp. En met lamp 17/18..
    De meter van de vochtigheid en temperatuur heb ik trouwens op de grond staan!
    ​​​​​


    Ondanks alle negatieve dingen groeien ze opzich nog redelijk. De rechtse 2 iets minder goed maar ik klaag niet !!

    ​​​​​​
    ​​​​​
    ​​​​​​
    ​​​​​

    ​​​​​
    Attached Files

    Comment


      #33
      Koop een luchtontvochtiger en zet hem in de kamer waar je kweekt, op deze manier gaat de temperatuur omhoog en luchtvochtigheid omlaag. Ik gebruik persoonlijk de Qlima DD208 op laagste stand, verbruikt iets van een 150 watt

      Comment


      • kingj
        kingj commented
        Editing a comment
        Ik heb toevallig een luchtonvochter gekocht en een verwarm element. Verwam element werkt goed.. Luchtonvochtiger werkt niet. Ik heb hem momenteel in de tent gezet. Maar het enigste wat die doet is zorgen dat me drainage verdwijnt... Luchtvochtigheid is inmiddels 72%...
        Soms stijgt die naar 77. Het enigste wat tot nu toe werkt is smiddags het raam open zetten en savonds dicht. Dan krijgt ik de luchtvochtigheid ongeveer naar 63%..maar daalt de temperatuur naar 13.5... Ik laat maar gaan en zie het wel.. Ze zien er nog goed uit... Ben alleen heel banh voor schimmel

      #34
      Blaas je uit naar buiten of niet ?? Probeer een gaatje in je drain bodem te boren met een beker aan de onderkant zo kan je makkelijk de drain dumpen, hier luchtvochtigheid 57 % op deze manier
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • kingj
        kingj commented
        Editing a comment
        Ik had de luchtonvochtiger in de tent gezet en hij blaast omhoog. Dus dat zal dus in de tent blazen. Heb hem nu buiten de tent gezet.. Heb het raam vanochtend open gehad maar luchtvochtighwid is nogsteeds boven de 70%. Temperatuur is 14.6%.. Ik weet me geen raad meer.. Helaas is jou plan niet mogelijk.. Ik heb de plantenpotten op houten palen staan daaronder heb ik een bak die het opvangt. Ik zit te denken om de planren maar ff 3dagen geen water te geven ofzo.. Zodat het een stuk minder vochtig wordt in de tent. Maar of dat goed gaat op kokos.. Ik weet het niet.. Ik ga zo de verwarming weer aandoen en het weer rond de 18 graden maken. Iemand nog tips tegen luchtvochtigheid?? Heb al vochtvreters staan.. Ontvochtiger gekocht... Kranten neergelegt.. Raam open en dicht tijdens de middag.

      #35
      Geef je nou van boven of van onderen water? Als je van boven water geeft kan dat het probleem zijn. Als je van onder water geeft is de toplaag gewoon droog dus dat verdampt dan niet.

      Als je nu van boven geeft niet ineens van onderen water geven ivm zout ophopingen eerst goed flushen.

      houten palen is ook niet zo slim. Hout kan namelijk veel vocht vast houden en is ook niet snel droog.

      Comment


      • kingj
        kingj commented
        Editing a comment
        Dat zou het probleem goed kunnen zijn idd. Ik geef idd van boven water. Misschien moet ik idd van onder water gaan geven, alleen heb ik daar 0 ervaring mee.. En zou ik ook allemaal nieuwe potten moeten halen dan en de hele kweek ruimte aanpassen. Helaas is dat nu niet mogelijk, maar wie weet voor de volgende kweek een goeie optie! Hoe heb jij het staan als ik vragen mag? Ik zag een foto met een vierkante pot met grote gaten aan de zijkant (van die echte kweek potten) ik heb een simpele pot van de action en daar wat gaten in geboord voor het water (gaten zijn een stuk kleiner vandaar dat het ook dik 3/4uur duurt voor al het overtollige water echt weg is, dus ik denk dat ik sowieso ook van die echte kweek potten moet gaan kopen). Daaronder heb je iets staan tussen de pot en de schaal.. En onder de schaal heb je een beker die dat water dan opvangt. Zit die beker klem tussen de schaal en de grond? Of zit daar ook ruimte tussen...






        Ik heb inmiddels uit nood dit gedaan :
        - Raam op een kier.
        - luchtonvochtiger buiten de tent aangezet
        - verwarm element naast de tent aangezet
        - airco op dry stand gezet en vol aangezet.
        - 2 vochtvreters op zolder gezet

        Hierdoor lijkt de luchtvochtigheid af te nemen en de temperatuur omhoog te gaan.
        Ik had vanmiddag om 14:45 76% luchtvochtigheid en 16.9 graden. 16:03 had ik het 68% luchtvochtigheid en 19.3 graden goed voor de stroom is het niet, maar ik zal blij zijn als ik de temperatuur naar 20/22 kan krijgen en de luchtvochtigheid naar onder de 50%.. Ik schat dat ze nog +/- 4/5 weekjes moeten..
        De luchtvochtigheid en de temperatuur gaat trouwens over de zolder zelf niet over de tent.. In de tent heb ik nog niet kunnen meeten maar dat komt straks wel. Ook ga ik me is verdiepen in de luchttoevoer in de tent. Eerst had ik een kleine fan aan de zeikant onderin voor de luchttoevoer, maar die heb ik eruit gehaald. Vanavond ga ik hem denk ik weer erin plaatsen!




        Ik heb mn voedingsvat naast de tent staan, zou dat ook slecht kunnen zijn voor de luchtvochtigheid??

      #36
      Update?

      Comment


        #37
        Ja idd. Hoe gaat het nu met de lv? Zeker nog steeds niet goed he?

        Raam open en ontvochtigen..... uhum maar je kunt niet de hele wereld ontvochtigen.

        Comment


          #38
          Update: ik heb de luchtvochtigheid wat meer onder controle.
          Ik ben heel lang aan het stoeien geweest met van alles en nog wat. Veel gekocht en weer terug gebracht omdat het het allemaal niet was. . Maar nu komt het,

          Ik had een mobiele airco in huis staan. En bedacht me dat ik in de zomer elke keer moet opletten of de emmer (waar ik het water van de airco naartoe afvoer) optijd leegte.
          Dus... Hij neemt vocht op . Ben meteen alles gaan aansluiten en kwam tot de conclusie dat mijn airco ook een "dry" stand had ik moet zeggen dat het nu redelijk gaat.

          ​​​​​​Ik ben al 2dagen aan het bijhouden wat er gebeurt als ik bv water geef/ventilator uitzet /ventilator in de tent zet.. Etc etc..
          Nou heb ik het volgende gedaan..
          Aan de zijkant van mijn tent zit een gat. Daar heb ik een 140mm pc fan ingepropt en die aangesloten. 1/2 m van dat gat af staat een ventilator op max stand te blazen recht op de pc fan!...
          Voor de tent staat de airco en die blaast de lucht tegen de muur achter de ventilator .
          De warme lucht voer ik af naar de andere kant van de kamer... (ik heb niet de mogelijkheid om die naar buiten af te voeren, en weet ook niet of dat moet) .. Hierdoor blaast de airco aan de ene kant koude lucht en andere kant warme lucht . Hierdoor is mijn temperatuur ook meteen opgelost.

          Het nadeel is dat ik hem niet dag en nacht aan kan hebben, hij maakt veel lawaai, ik moet de bak met water constant legen, hij vreet stroom...
          Ik zet hem savonds aan als ik thuis kom van me werk En zet hem uit als ik ga slapen.

          Als ik thuis kom is de temperatuur gemiddeld 16/18 graden. En de lv 62/65 %. .
          Wanneer ik ga slapen is het ongeveer 20/22 graden en 53/56 % lv.

          Het is nog niet perfect maar ik zie in iedergeval geen druppels meer op de bladeren van de planten.

          Ik heb ergens gelezen dat je de laatste 2weken eigenlijk het beste met 40%lv kan doen.. Dit is voor mij niet haalbaar.. Zou dit erg zijn?
          ​​​​​
          Ik heb mn raam trouwens op een kiertje

          ​​​​​​
          ​​​​
          ​​​​​​

          Comment


            #39

            Comment


            • kingj
              kingj commented
              Editing a comment
              Bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee!! Super! Ik heb het raam meteen dicht gedaan. Ik blaas de lucht idd in dr zelfde kamer uit. Ik ben benieuwd!

            #40
            Kachel hoog en ventileren kan wel.
            Mjah, tis net wat Sudoma zegt.
            Kwekers staren zich blind op metertjes met een fouttolerantie van 5-10%

            Enige waar ik op let is dat het onder de 70 blijft want dan loopt de werking van het filter hard terug.
            Toprot krijg je niet zomaar en alleen door een hoge LV.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • kingj
              kingj commented
              Editing a comment
              Oke! Ja bij mij zit die soms op 68%... Net op het randje dus.. Dit was overigens wel met het raam op een kiertje. Ik heb wel veel bladeren die op elkaar liggen en daarom dus vochtig zijn.. Best wel nat zeg maar.. Is dit iets om me zorgen om te maken?? Miss drupt dat vocht in de toppen en krijg ik dan alsnog toprot.

            #41
            Mm zelfs bij 80% heb ik geen druppels.

            Heb je de afzuiging uberhaubt wel aanstaan?


            Vindt dat echt raar dat je druppelvorming hebt.
            Is alleen na de nacht neem ik aan?

            Comment


            • kingj
              kingj commented
              Editing a comment
              Afzuiging staat aan idd!! Ja als ik de lamp aanzet en de bladeren een beetje aan de kant schuif zie je het. Ik zal morgen even een foto maken zonder licht (als het lukt)
              Ja heel appart. Heb jij 80% ja?? Geen zorgen daarom?

            #42
            Als bladeren op elkaar liggen zit er altijd vocht tussen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #43
              Mm door de fan moet dat toch vaporiseren?

              Afzuiging aan en een fan(heb je ook?) in je tent zodat de blaadjes lucht krijgen dan heb je dat normaal gesproken niet.
              Bewegen de blaadjes lekker relaxed in de wind?

              Wel idd op de plaatsen waar het echt op elkaar zit en geen lucht bij of tussen komt.
              In zo'n geval maakt het niet uit, al heb je maar 40% lv.
              Tussen de stukken waar geen lucht komt gaat zich idd water vormen. Dat is idd helemaal waar Q.

              Ik zou denken dat de luchtcirculatie in je tent niet goed is.

              Maar ik wacht ff rustig je foto af

              Veel eraan doen kun je op het moment dan toch niet als dat elke dag zo is en alle opties al geprobeerd zijn.


              Comment


                #44
                Bij deze een update met fotos
                Op de laatste 2fotos zie je een druppel hangen. Het is flink afgenomen het water. Ik heb de airco de heledag aangehad en het is nu 50% luchtvochtigheid. Ik denk dat ik ook meteen weet waarom ik daar vocht heb Ik heb geen goeie ventilatie in de tent . Zoals ik eerder al aangaf staat mijn ventilator buiten de tent. En niet in de tent. Ik denk als ik dit wil oplossen zou ik nog een ventilator in de tent moeten plaatsen. Ik heb wel pc fans in de tent maar blijkbaar gaan die niet hard genoeg.
                Ik ben overigens nog dik tevreden. Ik meet voor het eerst alles en heb ook voor het eerst nog groene bladeren in de bloei toppen ontwikkelen zich goed. Ruikt goed!
                ​​​​​
                Attached Files

                Comment


                  #45
                  Ah kijk eens aan.

                  Kun je die ventilator buiten de tent niet op een of andere manier in de tent krijgen?

                  Ik zou echt in de tent een fan zetten of hangen als dat gaat. PC fans werken niet zo goed nee.

                  In dit stadium wil je geen schimmels hebben.
                  Laat die dames maar lekker in de wind zitten.
                  Niet direct op de planten richten. Gewoon horizontaal boven de planten laten blazen

                  Lekker raam dicht.
                  Ventilator in de tent.
                  En ontvochtigen.

                  Dan gaat het wel lukken.

                  Ziet er goed uit inderdaad.

                  Comment


                  • kingj
                    kingj commented
                    Editing a comment
                    Ik had de ventilator eerst in de tent staan. Maar toen ging de luchtvochtigheid flink omhoog. Toen heb ik de ventilator weer uit de tent gehaald en ging t beter... Ik durf dus niet die ventilator van zijn plek af te halen en weer terug in de tent te zetten.. Ik denk dat ik vandaag een nieuwe ventilator erbij koop en die dan in de tent zet. Bedankt voor het advies!!

                    Gister avond was lv 51% vanochtend toen ik wakksr werd weer 60%.. Dit is wat er dagelijks gebeurt ongeveer. Nog een aantal weekjes! Thanks
                Bezig...
                X