Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • grinderke
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2014
    • 974

    #31
    Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

    Mijn huis en garage hangt er al vol mee
    Ze gaan al jaren mee bij mij

    30 euro is veel te veel
    Zoveel koste mijn 125w spaarlamp
    Geen slecht idee dat volhangen
    Ik zou dan voor 4 lanpen in totaal gaan 2 per plant is toch al redelijk
    Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk
    Last edited by grinderke; 22 October 2014, 14:25.

    Comment

    • sphoaxie
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Sep 2014
      • 267

      #32
      Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

      @grinderke thanks voor de tip!

      Comment

      • grinderke
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2014
        • 974

        #33
        Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

        Geen probleem
        Hopelijk maak je er een goede kweek van en hebben we bewijs dat spaarlampen helemaal niet zo slecht werken als sommige denken

        Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

        Comment

        • Kwasimodo
          Grower
          Nieuw Lid
          • Jul 2014
          • 688

          #34
          Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

          Het bewijs dat spaarlampen niet goed werken wordt geleverd door alle kastuinders in het Westland.
          Als spaarlampen het goed zouden doen, hingen alle kassen er vol mee in plaats van die dure stroomvretende HPS-lampen.
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

          Comment

          • grinderke
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Jul 2014
            • 974

            #35
            Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

            Spaarlampen hebben hun nut al in vele micro en pc kweeken bewezen in mijn ogen
            Fun>gewicht telt hier niet voor iedereen blijkbaar :rolleyes:
            Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

            Comment

            • Kwasimodo
              Grower
              Nieuw Lid
              • Jul 2014
              • 688

              #36
              Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

              Voor mij is gewicht inderdaad van ondergeschikt belang.

              Voor sommigen kennelijk wel: ik ken een topic van een beginnend kwekertje dat zich rijk rekende met één gram per watt onder spaar- of tl-lampen, omdat dat kwekertje maar liefst € 50 had geïnvesteerd in spaarlampen en een platgeslagen cakeblik, dat als reflector moest dienen.

              Moet ik dat topic voor je opzoeken of kun je zowel het topic als de schrijver daarvan nog voor de geest halen?
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment

              • LR2
                Mother of all Growers
                MemberLucky Member
                • Nov 2011
                • 8552

                #37
                Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                Voor sommigen kennelijk wel: ik ken een topic van een beginnend kwekertje dat zich rijk rekende met één gram per watt onder spaar- of tl-lampen, omdat dat kwekertje maar liefst € 50 had geïnvesteerd in spaarlampen en een platgeslagen cakeblik, dat als reflector moest dienen.
                Zo ben ik ook begonnen. Wat een tijden, wat een tijden. En elke week met een spaarlampje uitbreiden, kortsluiting, aquarium in de fik, halve liters schultenbrau drinken om reflectoren te maken. Dan koop je opeens een T-neon en dan gaat er een wereld voor je open.
                Maar wat inderdaad het belangrijkste blijft, is plezier beleven aan de hobby.

                Ik zie wel graag dat je die schildertape vervangt door iets.. Iets minder brandbaars? Spaarlampen kunnen alsnog kapot gaan en ontzettend heet worden. Droge schilderstape scheurt ook ontzettend makkelijk.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                • grinderke
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2014
                  • 974

                  #38
                  Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                  halve liters schultenbrau drinken om reflectoren te maken. Dan koop je opeens een T-neon en dan gaat er een wereld voor je open.
                  Maar wat inderdaad het belangrijkste blijft, is plezier beleven aan de hobby.

                  .
                  Helemaal mee eens

                  Comment

                  • sphoaxie
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2014
                    • 267

                    #39
                    Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                    Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                    Ik zie wel graag dat je die schildertape vervangt door iets.. Iets minder brandbaars? Spaarlampen kunnen alsnog kapot gaan en ontzettend heet worden. Droge schilderstape scheurt ook ontzettend makkelijk.
                    Inderdaad!
                    Rolletje duct tape was op en had dringend plakband nodig. Zal ik zo snel mogelijk vervangen!

                    Comment

                    • sphoaxie
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2014
                      • 267

                      #40
                      Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                      UPDATE!

                      Ik heb ze vandaag getopt.
                      Ziet het er goed uit? [emoji120]

                      ImageUploadedByTapatalk1414102352.900172.jpgImageUploadedByTapatalk1414102367.035845.jpgImageUploadedByTapatalk1414102373.973438.jpgImageUploadedByTapatalk1414102381.208542.jpgImageUploadedByTapatalk1414102388.622966.jpg

                      Comment

                      • GDog
                        Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2014
                        • 671

                        #41
                        Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                        Ziet er niet slecht uit! hoeveel lampen heb je nu hangen?

                        Sent from my C2105 using Tapatalk
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #42
                          Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                          Potjes effe tot de rand vullen en je zit heel goed in de richting. Ik zo lekker gaan buigen/knakken als ik jou was. Spaarlampen stralen niet zo ver als andere lampen, dus je wilt al het blad zo dicht mogelijk bij de lamp hebben als het effe kan.
                          Succes!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • sphoaxie
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2014
                            • 267

                            #43
                            Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                            Oorspronkelijk geplaatst door GDog
                            Ziet er niet slecht uit! hoeveel lampen heb je nu hangen?

                            Sent from my C2105 using Tapatalk
                            Thanks!
                            Momenteel hangen er 4 x tornado's in. 4x 23watt

                            Comment

                            • sphoaxie
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2014
                              • 267

                              #44
                              Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                              Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                              Potjes effe tot de rand vullen en je zit heel goed in de richting. Ik zo lekker gaan buigen/knakken als ik jou was. Spaarlampen stralen niet zo ver als andere lampen, dus je wilt al het blad zo dicht mogelijk bij de lamp hebben als het effe kan.
                              Succes!
                              Oke zal ze iets meer vullen dan.
                              Ik had al eens gemerkt dat ik een stuk van een wortel zag... En gisteren merkte ik een laagje schimmel (denk ik?) op de aarde? Had er geen foto van getrokken, maar misschien weet iemand wat het is?

                              En ik zal het eens bekijken hoe ik kan beginnen buigen.

                              Comment

                              • sphoaxie
                                Wicked Stoner
                                MemberLucky Member
                                • Sep 2014
                                • 267

                                #45
                                Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                                UPDATE! - Dag 24

                                Hier wat foto's van 2 dagen na het toppen van de plantjes. Ziet er goed uit volgens mij?

                                ImageUploadedByTapatalk1414355797.760206.jpgImageUploadedByTapatalk1414355809.534301.jpgImageUploadedByTapatalk1414355865.312862.jpgImageUploadedByTapatalk1414355872.258490.jpgImageUploadedByTapatalk1414355886.590327.jpg

                                Comment

                                Bezig...