Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Bouw Van Een Micro Kweekkast
Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
-
Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast
Spaarlampen en TL zijn een goede optie voor een kleine ruimte, Er worden hier mooie resultaten mee behaald. Spaarlampen en TL zijn lekker goedkoop in de aanschaf, maar je de opbrengst zal laag blijven. Het voordeel is dat de lampen minder warm zijn, dus ventilatie met 2 of 3 pc ventilatoren is al voldoende. Ook is de afstand tussen te lampen en de plant kleiner dan HPS, namelijk 5 tot 10 cm bij spaarlampen en 3-5 cm bij TL. Hierdoor kan je in een lagere ruimte kweken, bijvoorbeeld onder een bureau of zelfs in een pc kast.
De HPS lampen hebben bij veel kwekers de voorkeur, de opbrengst is hoger en waarschijnlijk zal de kwaliteit ook wat beter zijn. HPS lampen zijn er in 70, 100, 150, 250, 400 en 600 Watt en ze variƫren in prijs van ongeveer 60 euro voor een 70 Watt tot 75 euro voor een 600 Watt. richtlijn voor de hoogte tussen de lamp en de plant is 1/10e van het wattage, dus een 250 watter moet ongeveer 25 cm van de plant. Deze lampen zij al duurder en je moet ook nog een betere afzuiging plaatsen omdat ze warmer worden dan SL/TL. De afzuiging moet de helft of 2/3e (iedereen heeft daar een andere mening over en de grootte van je hok is ook nog van belang) zijn van het wattage, dus bij een 400 watter moet je minimaal 250m3 afzuiging hebben.
Ik kan je het licht helaas niet laten zien. Ik heb zelf gekozen voor spaarlampen vanwege de kosten. Ik heb tot nu toe maar 120 euro uitgegeven aan mijn eerste kweekje.
Ik ben wel van plan om in de toekomst onder HPS te gaan kweken, waarschijnlijk een 70 of 100 watt in mijn huidige kastje en ik wil ook heel graag onder een 250 watt gaan kweken in een groter hokje. Maar ik ben een arme student, dus die investering kan ik simpelweg niet maken.
Als je het geld hebt zou ik als ik jou was onder HPS gaan kweken. Voor een zinnige kweek met spaarlampen zit je toch al gauw aan ongeveer 70 Watt ,de meeste kweken met 3x 23 watt lampen. Dus de stroomkosten zijn gelijk (ongeveer 15 euro per kweek bij 70 watt, dat is alleen de lamp, de ventilatie kost ook stroom en eventuele elektronische luchtbevochtigers slurpen ook energie), de eerste investering is dus een stuk hoger, omdat je een duurdere lamp en duurdere ventilatie moet kopen en de stroomkosten zullen ook een paar euro hoger uitvallen. Daar staat tegenover dat met HPS de opbrengst wel hoger zal zijn, mits je de dame met liefde en respect behandelt, maar dat is in alle gevallen waar.
Er zijn op het forum maar weinig kweekjes gedaan met lage wattage HPS lampen, dus er zijn denk ik veel mensen die er erg blij zullen zijn met een laag wattage HPS kweekverslag. Ik in ieder geval wel!
Ik hoop dat je het licht zal zien en het licht laat schijnen op de heilige plant
Comment
-
Ik weet niet of je vraag al beantwoord is, maar dat ligt eraan welke lamp je hebt. Onder spaarlampen / TL moet dat lukken.
(Wel moet je rekening houden dat de hoogte v/d pot ook nog van de totale hoogte af gaat).[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
Comment
-
ik heb even een vraagje, namelijk over de kast zelf!
jij schreef dat je het kan bekleden met alufolie of dure verf!
nu vraag ik mij af, kan verf geen giftige stoffen afgeven aan de lucht als de kast een graad of 28 word? ik heb daar namelijk al eerder problemen mee gehad in een iets grotere ruimte
Comment
-
Verf hoeft niet altijd duur te zijn, gewone (mat) witte verf voldoet goed!
Normaal gesproken zou verf geen giftige stoffen af moeten geven, het zijn juist de MDF platen (zonder verf) die bijvoorbeeld giftige stoffen afgeven.[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
Comment
-
Hey luitjes,
ik heb een volgende setup gemaakt(staat nog niet vast) met alles erop en eraan
6x 23 watt SL van rond de 1200 lumen. (voor 2 plantjes "lowryders")
6x energy blikjes opengeknipt (thanks voor die Weedy)
6x E27 fittingen
1x stekkerdoos met 4 plekken voor stekkers
2x een rij kroonsteentjes voor het splitten van de draden van fannetjes en lampen
1x rol met krimpkous ( voor het isoleren van openliggende draden)
1x rol met dubbelzijdige tape (Just incase)
1x strip kabelgoot ( voor het wegwerken van de draden) ik ga deze kast op langere termijn gebruiken en eerste kweek word opgerookt door mij
en de rest moet nog komen , ik hoop ook dat andere mensen mij misschien informatie kunnen verschaffen( alles is welkom ).
hierbij ook mijn topic met foto's en tekst : http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...-80x80x30-kast!
ook naar alle anderen , veel succes met de grow en als jullie ideeƫn hebben of wat meer willen weten dan kunnen jullie mij gerust een berichtje achterlaten op mijn "page".
Greetz aan alle stoners en thank Weedy ...You da sh....
Comment
-
10072010396.jpg10072010395.jpg10072010397.jpg
Door middel van zoiets dergelijks.. (Een labyrint..)
Zoals je ziet werkte mijn eerste oplossing niet voldoende..
Comment
-
Je kan inderdaad onder HPS kweken, echter kun je daar beter een goede tent / kast neerzetten dan een micro kast. De afstand zou je zelf moeten bepalen.. ik zou zo'n 50 cm aanhouden en dan langzaam laten zakken tot 40cm. Da's tochwel de meest gebruikte afstand. Je gebruikt nu spaarlampen van 100w? Waarschijnlijk geven ze evenveel watt als een halogeen lamp van 100 watt. Dat is heel iets anders
Een HPS lamp kun je inderdaad voor groei en bloei gebruiken. Wel snap ik niet echt waarom je lowryders onder een 400 watter zou hangen.. je opbrengst zal toch drastisch minder zijn dan dat je een ander soortje (geen autoflower) eronder had gezet.[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
Comment

Comment