Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bouw Van Een Micro Kweekkast

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

    Niet bot, eerder de meest wijze opmerking. Vanuit een stoel zal het in je eentje erg lastig worden, da's een feit.
    Het ligt ook 'n beetje aan de beperking, maar een hulpje die eens in de 2/3 dagen komt kijken tijdens de kweek zou wel handig zijn.
    Als je dan eens een salto je tent in maakt kan die je ook nog op tijd oprapen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

      ik gebruik enkel een pc fan voor de intake. Let wel op dat je een fan gebruikt met ijzeren kogellagers omdat er ook fans zijn met plastic lagers en die gaan sneller stuk en maken veel meer lawaai.
      K-007
      Kishan's kijkdoosje

      Comment


        Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

        Het enige wat ik zie werken is een smalle kast met 1 of 2 250 watters naast elkaar en maximum 1 rij planten, op een verhoog. Een gewone tent zal sowieso niet lukken.
        Iets onnozel als een lamp wat hoger hangen wordt al een probleem als je in een rolstoel zit.

        Comment


          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          @beowulf : ik zou een katrollensysteem gebruiken voor het verhogen/verlagen van mijn lampen. Ook ging ik inderdaad maar 1 rij zetten want met 2 rijen lukt dat nooit.

          Comment


            Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

            Kijk dat bied dan weer mogelijkheden met zoon opa en nichtje. Zoals beowulf reeds aanhaalt zou een opstelling met 2 x 250 watt HPS en dan in scrogg de meest bereikbare oplossing voor je zijn.

            QnQ heeft een mooie opstelling in ze kelder misschien eens zijn verslagen doorlezen voor inspiratie.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...811#post313811

            Comment


              Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

              Waar ik aan het denken was. Het principe van een microgolf, maar dan groter. Een grote ronde plaat uit mdf, paar wieltjes op monteren. Zo kan je wel werken in een soort tent opstelling en je roteert gewoon die plaat, zodat elke plant effe vooraan komt te staan om water te geven. Kan je wel kweken in een vierkante kast onder 1 400 watt lamp.

              Comment


                Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Waar ik aan het denken was. Het principe van een microgolf, maar dan groter. Een grote ronde plaat uit mdf, paar wieltjes op monteren. Zo kan je wel werken in een soort tent opstelling en je roteert gewoon die plaat, zodat elke plant effe vooraan komt te staan om water te geven. Kan je wel kweken in een vierkante kast onder 1 400 watt lamp.
                Waaw dat is inderdaad een heel goed idee! Dit ga ik zeker proberen! Thx beowulf!

                Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

                Comment


                  Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jolien View Post
                  Waaw dat is inderdaad een heel goed idee! Dit ga ik zeker proberen! Thx beowulf!

                  Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk
                  Maar gebruik ik niet beter een triplex plaat ipv mdf?

                  Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

                  Comment


                    Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                    Oorspronkelijk geplaatst door BaZe View Post
                    goede uitleg dat zeker weten maar is het niet beter antidetectie folie te gebruiken dat brand niet dat heb ik tenminste gebruikt

                    Comment


                      Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                      Oorspronkelijk geplaatst door zion View Post
                      Radiatorfolie isoleert en reflecteerd het licht inderdaad + het is nog eens brandvertragend ook. Deze week ga ik men kast ermee bekleden.

                      Greetz,
                      zion
                      Hoeveel kost dat zo ongeveer die radiatorfolie?

                      Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

                      Comment


                        Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jolien View Post
                        Maar gebruik ik niet beter een triplex plaat ipv mdf?

                        Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk
                        Triplex gaat buigen door het vocht. Daarnaast is het zo dun, dat het je ventilator kan gaan versterken waardoor je een brommend geluid krijgt.
                        MDF is netjes af te lakken, waardoor vocht geen kans krijgt. Daarnaast is het veel steviger en trilt het minder sterk mee.

                        Radiatorfolie kost ongeveer 5 euro per 4 meter. Het is niet duur iig.

                        Als je in een rolstoel zit, is een hoge energierekening niet erg raar trouwens. Veel mensen met een handicap gebruiken flink wat elektronische apparatuur om het leven gemakkelijker te maken. Daar kijkt niemand van op. Ik ken een boel mensen met een waterbed, dat toch vaak de halve dag aan staat. Dat trekt soms 1500W/uur.

                        Detectie, tsja, een aquarium geeft ook warmte af. Ik weet niet of je lampen door het dak kunt onderscheiden als je een plafond hebt en nog een tent/kast-plaat boven de lamp.
                        Zolang je dus geen losse lampen hebt rondzwaaien, dan is de detectiekans vrij klein. Dat denk ik tenminste..
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                          Ah ok, ik dacht dat het net mdf was die problemen gaf. Begin de dingen door elkaar te slaan met die stroom van informatie [emoji14]
                          Maar ik vind het echt super dat zo veel mensen mij helpen! Mercikes allemaal!

                          Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

                          Comment


                            Comment


                              Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                              De 420 shop hier verpakken hun zaden zeer discreet, niemand weet wat erin zit he.
                              Idem met growshops, de meesten zorgen wel voor een discrete verpakking.

                              Comment


                                Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                                ok dan hoef ik mij daar al geen zorgen om maken

                                Comment

                                Bezig...
                                X