Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilatie

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ventilatie

    Korting op 420shop
    Bij een (micro) kweekkast heb je ook 'n vorm van ventilatie nodig. Men doet dit meestal door middel van PC Fans. Dit zijn kleine ventilators die normaal gesproken voor voldoende ventilatie kunnen zorgen in een pc kast.


    Hoe zit het met de ventilatie?
    Persoonlijk zou ik gaan voor 2 gaten; 1 actieve inlaat en 1 (beter) grotere afzuiging. Je zult 2 gaten moeten boren: 1 Bovenin voor de afzuiging, en onderin eentje voor de actieve inlaat:
    .

    Gaten boren kun je doen met een boormachine met zo'n kop:

    PC Fans:


    Met PC Fans heb je 2 keuzes;
    - Of je haalt het vierkante van de 'omhulsing' af, en zorgt dat je van precies in het geboorde gat zit. En dus nergens uitsteekt. Dit ziet er wat mooier uit, en het is wat praktischer. Wel is het een enorm werkje, tenminste bij mij duurde het lang. (Vast maken kan, door middel van kit.)
    - Of je schroeft 'm tegen de opening aan. Gaat wat sneller, alleen gevaarlijk als bijvoorbeeld de plant er tegenaan groeit.. Zo dus:

    Groen = Fan, Zwart = Geboorde gat, rood = plekken waar je 'm kunt vastschroeven.



    Hoe sluit je de PC Fans aan?
    PC Fans moet je aansluiten op iets van (meestal) 12 volt. Het voltage kan verschillen; let daarop, zorg dus dat je Fan en je oplader oid hetzelfde voltage hebben. Denk aan een telefoon lader, of een of andere transformator. Hoe je dit moet doen, zal Darkiess hieronder uitleggen:

    1: Neem een Nokia oplader;
    2: Snij de kop er af, je hebt dan 2 draden;
    3: Dan verbind je de 2 draden van je fan met de 2 draden van de Nokia oplader;
    4: Zorg dat je de plek waar je de draden hebt verbonden goed isoleert, dus door middel van ductape of iets dergelijks, anders komt er vocht o.i.d. in en dat kan zorgen voor kortsluiting.
    Last edited by Weedy; 11 October 2008, 18:16.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    #2
    ? mss stomme vraag bij mij zij het der 3 dus welke van de 3 moet ik met de oplader dan verbinden
    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

    sigpic

    Comment


      #3
      3 Draden? Vreemd. Anders eventjes proberen? Zodra hij gaat draaien zal het wel goed zitten, er zijn maar een paar mogelijkheden.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
        3 Draden? Vreemd. Anders eventjes proberen? Zodra hij gaat draaien zal het wel goed zitten, er zijn maar een paar mogelijkheden.
        ja tis mij gelukt hij werkt .
        tis erg simpel zoals ge zei : gewoon al de kleurkes ne keer combineren

        thx
        Greetz
        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

        sigpic

        Comment


          #5
          Yep. Was die overige draad overbodig?
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
            Yep. Was die overige draad overbodig?
            ja ge moet er maar 2 aansluiten en die overige draad zo kort mogelijk maken.



            ik heb ze zonet allebei geinstaller maar ze maken wat teveel lawaai naar mijn zin hoe kan ik dat verhelpen?
            Last edited by PITcrew; 9 December 2008, 14:38.
            Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
            Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

            sigpic

            Comment


              #7
              waarom moet je dan die overige draad zo kort mogelijk maken??

              heeft ie dan minder weerstand ofzo???

              groet

              Comment


                #8
                je kan beter inneens een kleine afzuiger kopen met een koolstoffilter aan voor een microhok!

                en in de onderkant van je hok een dubbele bodem met daarin de voorziene passieve luchtgaten.

                ik bedoel zoeits

                Comment


                  #9
                  wtf waar koop je die?? en wat kosten ze??

                  groet

                  Comment


                    #10
                    bij leafman kan je ze kopen,en ik dacht 75 of 85euro!

                    dus zeker zijn geld waard vind ik...

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
                      waarom moet je dan die overige draad zo kort mogelijk maken??

                      heeft ie dan minder weerstand ofzo???

                      groet

                      ja die hangt daar voor niks nemeer aandoen dus gewoon wegdoen die draad .


                      en haze'o'later wat bedoeld ge precies met die passieve luchtgaten? daar zijt ge toch nik smee ? (volgens mij)
                      Last edited by PITcrew; 9 December 2008, 16:51.
                      Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                      Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Passief help wel, maar stukken minder dan actief natuurlijk.

                        Hoe heb je de fannetjes gemonteerd? (> foto?) Mss een mogelijkheid om een of ander stofje er tussen te doen (tussen de plekken waar hij vast geschroefd zit), zo iets zal al helpen.

                        Beetje knutselen,

                        Welk geluid maakt hij precies.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          als je een dubbele bodem hebt die op het draagvlak van de potten vol zit met gaten van 3 a 5cm doorsnee om de 5 a 10cm, dan wordt hetgeen dat wordt afgezogen ook automatisch weer via de gaten er terug ingezogen...

                          maar idd weedy,actief zal altijd beter zijn.
                          maar dan moet je zoals je al zei een fannetje bevestigen ergens aan de zijkant aan de onderkant van je hok!

                          grtzz

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                            Hoe sluit je de PC Fans aan?
                            PC Fans moet je aansluiten op iets van (meestal) 12 volt. Het voltage kan verschillen; let daarop, zorg dus dat je Fan en je oplader oid hetzelfde voltage hebben. Denk aan een telefoon lader, of een of andere transformator. Hoe je dit moet doen, zal Darkiess hieronder uitleggen:

                            1: Neem een Nokia oplader;
                            2: Snij de kop er af, je hebt dan 2 draden;
                            3: Dan verbind je de 2 draden van je fan met de 2 draden van de Nokia oplader;
                            4: Zorg dat je de plek waar je de draden hebt verbonden goed isoleert, dus door middel van ductape of iets dergelijks, anders komt er vocht o.i.d. in en dat kan zorgen voor kortsluiting.
                            Het lijkt mij beter (veiliger!) om gewoon een goede adapter daarvoor te kopen i.p.v. zelf een mobiele telefoon oplader daarvoor te gebruiken.
                            Last edited by westport; 14 March 2009, 18:33.

                            Comment


                              #15
                              !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Miss Mist View Post
                              Het lijkt mij beter (veiliger!) om gewoon een goede adapter daarvoor te kopen i.p.v. zelf een mobiele telefoon oplader daarvoor te gebruiken.
                              volgens mijn weten bestaat dat niet . het is veilig en erg simpel
                              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X