Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Bubblegum(keraseeds), 190W T5, SCROG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x Bubblegum(keraseeds), 190W T5, SCROG

    Korting op 420shop
    IMG_20180107_203731.jpg
    2018, Bubblegum, Kera Seeds
    2019, Jack Herer, Kera Seeds

    #2
    Als je beweging ziet mag die kap eraf, en het licht op 10cm.
    Mooie setup, met voldoende groei en alle topjes op dezelfde hoogte kun je daar mooi wat van oogsten.

    Lightmix ja, maar nog geen voeding geven. (nu ook even geen water trouwens)
    Als het 2e paar echte blaadjes er is kun je ze 2x per week nevelen met 0.5ml/L fishmix.

    Na die week (of 2 afhankelijk van de grootte) begin je met voeden maar lichte dosis. De helft of minder van het schema.
    Je moet dat zelf een beetje uitsmeren omdat je groeiperiode een stuk langer gaat zijn.
    - Excuus, je moet niks, maar op die manier zou ik het benaderen.

    De voeding kun je niet langer dan 24u kan bewaren als het gemaakt is, dus niet meteen 5L maken eh
    Anders moet je de huiskamerplanten zo vaak het overschot gaan geven dat die ook te hard gaan groeien.
    Dan moeten die ook weer overgepot worden etc...
    Dan gaat er een hoop tijd in de nieuwe plantenhobby zitten.

    Ahja, ik mis de Bioheaven in je setup, vergeten of kostenbesparing ?

    Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Succes & bovenal veel plezier !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Bedankt voor de info QNQ!

        Bio-heaven: Ik heb blijkbaar een ouder voedingschema van Biobizz bekeken toen ik de voeding bestelde. Nadien zag ik dat op de nieuwere schema's die heaven er wel bij staat.
        Kan het problemen geven als ik die niet gebruik en is er een merkbaar verschil als ik die wel gebruik? Als het echt de moeite loont dan bestel ik een flesje.

        Bedankt voor de aanmoedigingen
        grts
        KB
        2018, Bubblegum, Kera Seeds
        2019, Jack Herer, Kera Seeds

        Comment


          #5
          Merkbaar verschil als je 't niet gebruikt ? Idunno..
          Met Bioheaven gaat het bij mij wel goed. (meestal )
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Update !

            Waar zondag rond 14h enkel sprake was van een zaadje, is sedert gisteren avond sprake van een zaailing!

            IMG_20180111_184842.jpg
            Het grootste voordeel van deze werkwijze zou voor mij het feit zijn dat je gedurende de gehele groeifase (incl groeispurt bij 12/12) toegang hebt tot alle kanten van de plant (je hoeft alleen de pot te draaien). In mijn kast zal het moeilijk worden om na het plaatsen van het net nog aan de achterkant van de plant te kunnen.

            Mijn vraag: Moest ik deze werkwijze willen toepassen, wanneer schakel ik dan best over naar 12/12 zodat ik de laatste groei nog kan opvangen?
            Mijn net hangt +/-35cm boven de pot en ik heb +/- 35cm tussen net en lamp.
            LST ik dan alles tot max 25cm boven de pot om vervolgens om te schakelen en de laatste 10cm tot het net te dichten met de groeispurt? Zo zou er nog +/- 40cm ruimte zijn voor de laatste groei.
            Anticipeer ik en LST ik tot de effectieve bloei?
            Hoe zou ik dat kunnen aanpakken?

            Hij geeft wel aan wanneer hij naar 12/12 over schakelt, maar is niet beperkt in hoogte en heeft video's waar hij met 2 netten werkt om de boel te ondersteunen. Die luxe heb ik niet.

            Een timelapse van zijn werkwijze



            Een van de video's waar hij wat uitleg geeft over zijn LST, toppen en super croppen



            Grts
            KB


            2018, Bubblegum, Kera Seeds
            2019, Jack Herer, Kera Seeds

            Comment


              #7
              Echt bizar een vierkante meter plant mooie dikke vette topper en mooie goeiew lampen.echt super

              Heb de video's gezien... ongelooflijk

              Comment


                #8
                Hij begon wel met flink voorgegroeide stekken, en daarna nog eens 2 maanden groei, da's bij elkaar minstens 3 maanden groei en dan nog de hele bloeiperiode.
                In totaal ben je op die manier wel een half jaar bezig met 1 kweekje.
                @4:25 gaat-ie over naar bloei. Dan zit alles al aardig op z'n plek op het net maar zoiets moet je eigenlijk gaandeweg bekijken.
                De ene plant groeit hard, de andere wat minder.

                Ik vind z'n scrog trouwens wel meevallen, er is nog een hoop open ruimte dat onbenut is, maar een mooie poging inderdaad.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Ik had al een vermoeden dat het om stekken ging toen ik de vorm van de plantjes bekeek.
                  Ik heb er nog wat zitten op denken. Ik begrijp wat hij doet en hoe hij het doet. Ik neem het mee en zie nog hoe ik het precies aanpak.

                  UpdateIMG_20180113_091400.jpg


                  grts
                  KB
                  Last edited by Kleine Belg; 13 January 2018, 17:54.
                  2018, Bubblegum, Kera Seeds
                  2019, Jack Herer, Kera Seeds

                  Comment


                    #10
                    IMG_20180117_211949.jpg


                    IMG_20180117_212006.jpg


                    IMG_20180117_212019.jpg


                    Bij het bekijken van de foto's op pc valt het me op dat de bladrandjes wat opkrullen.
                    Nog maar even opzoeken wat dat kan betekenen.

                    grts
                    KB

                    Edit: even bumpen. Update geplaatst maar niet zichtbaar in "micro kweekverslagen" overzicht.
                    Nu hopelijk wel...
                    Last edited by Kleine Belg; 18 January 2018, 07:28.
                    2018, Bubblegum, Kera Seeds
                    2019, Jack Herer, Kera Seeds

                    Comment


                      #11
                      2018, Bubblegum, Kera Seeds
                      2019, Jack Herer, Kera Seeds

                      Comment


                        #12
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Type foutje waarschijnlijk tussen de 20 en 30 bedoel je Kan zelf iets lager dan 20 met de lamp uit en iets hoger dan 30 met de lamp aan..
                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                          A. The cop!

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Noop, ik tiepte precies wat ik bedoelde
                            20-22 hoef je niks aan te doen.

                          #14
                          UpdateIMG_20180117_212401.jpg


                          De nachtverwarming.
                          Die thermostaat vind ik geweldig. Aan/uit temperatuur is afzonderlijk instelbaar. Kan ook voor koelen gebruikt worden, dus ik zou hem in warme periodes kunnen gebruiken om een extra inlaatfan aan te sturen. De externe sensor is ook best gevoelig waardoor hij regelmatig en accuraat aan en uit gaat.
                          De vorstwachter blijkt een minder ingrijpende manier van bij verwarmen dan een 1000W kachel met fan.

                          IMG_20180120_214128.jpg IMG_20180120_214212.jpg


                          De jongedame
                          (bij de volgende beurt met de plantenspuit toch een druppeltje dreft bijvoegen tegen de druppelvorming)
                          Ze staat ook terug mooi rechtop. Een paar dagen geleden was ze zich precies wat aan het bukken om aan het licht te ontsnappen.

                          IMG_20180120_214257.jpg

                          IMG_20180120_214448.jpg

                          IMG_20180120_214239.jpg

                          grts
                          KB
                          Attached Files
                          2018, Bubblegum, Kera Seeds
                          2019, Jack Herer, Kera Seeds

                          Comment


                            #15
                            Update en vragen....IMG_20180124_212441.jpg


                            Een paar (zorgwekkende?) verschijnselen.
                            De nieuwe groei begint ook paars te kleuren en het steeltje lijkt onderaan wel open te barsten?!
                            Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
                            Ik heb alvast de fans die in de waterbakjes blazen wat gedimd? Hier komt wel een koele bries vanaf waarvan ik denk dat die misschien niet zo leuk is voor de plant.

                            IMG_20180124_211638.jpg
                            IMG_20180124_211437.jpg
                            Verder geen idee eigenlijk....
                            Lv is goed, temp is goed en de enige producten die ik tot nu toe gebruikte was 2x een douche Fishmix (1x 0,5ml en 1x 1ml/l) en 2 waterbeurten met Root Juice (1x 0,5ml en 1x1ml/l)

                            Vandaag ging hier voor een paar uur de elektriciteit uit voor onderhoudswerken in de straat.
                            Ik heb gewoon de geplande 'nacht' geskipt en ga morgen terug op schema. Het leek me beter om een lange 'dag' te geven dan om 2 'nachten' te geven op korte tijd.

                            Verder ziet ze er best wel mooi groen uit

                            IMG_20180124_212237.jpg


                            Tips of adviezen? Ik hoor het graag!

                            grts
                            KB
                            2018, Bubblegum, Kera Seeds
                            2019, Jack Herer, Kera Seeds

                            Comment

                            Bezig...
                            X