Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CBD kweek onder 60W Invisible Sun LED, SoG 9 planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Om ze te drogen had ik het in een kartonnen doos gestoken en die in mijn kast gepropt met de 3 resterende planten erachter.
    Temp was wat aan de hoge kant en omdat ik geen schimmel wou riskeren had ik er nog een kilo rijst bij in de doos gezet na 2 dagen. Met 5 dagen was het bijna helemaal droog, takjes braken nog net niet perfect maar omdat het dus zo snel was gegaan heb ik besloten ze op dit punt al in potten te steken om dat laatste beetje wat te vertragen.
    Enkel de Church CBD heb ik later nog een dagje terug gezet in mijn kast in een kartonnen zak want die was nog wat te klef.

    Verwacht geen uitgebreide geur en smaak analyse want ik ben niet zo'n fijnproever
    Kan wel alvast zeggen dat de Super Critical Bud CBD toch wel het lekkerst ruikt en ze inderdaad een beetje een ananas geur heeft zoals geadverteerd.

    The Church CBD is een goede om in slaap te vallen de Super Critical Bud CBD trouwens ook wel :p

    Door het snelle drogen is het nog een beetje scherp in de keel, ondanks dat ik nu enkel vape, maar ik vermoed dat dat wel verdwijnt wanneer de boel wat langer gecured heeft, als ik het zo ver kan laten komen

    Als ik de rest ook gevaped heb zal ik proberen een wat uitgebreidere omschrijving van de verschillende soorten te doen.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Dank je voor de update. Klinkt goed! Verder goed blijven checken of de wiet niet te klef in de pot staat en zeker in het begin regelmatig even de potten open laten staan. Zelf ben ik, ondanks dat ik dat deed, gaandeweg al 2 x een flinke potvulling kwijt geraakt aan schimmel welke pas na 5 maanden zichtbaar werd. Mijn les is de opbrengst over veel potten verdelen. Heb je dan eens schimmel dan valt de schade mee!

    #62
    Ben nu twee zaden van de Super Critical Bud CBD x Dinamed Auto CBD aan het kiemen om te kijken hoe dat gaat, het betreft zaad dat in de geoogste wiet zat en dus misschien niet volledig gevormd was nog, buitenkant is niet bruin/grijs geworden maar groen gebleven. Zaden waren wel gezonken in een glas water na anderhalve dag dus ik denk dat ze het gewoon gaan doen.

    Momenteel heb ik de onderste delen van de Northern Lights, Dinamed Auto CBD en Cream&Cheese CBD nog steeds staan en vandaag is 4 weken sinds ik voor de laatste keer met pollen aan het strooien was en het zaad ziet er volledig rijp uit inmiddels maar aangezien de planten er nog fris bij staan laat ik ze denk ik nog een week staan om echt helemaal zeker te zijn van rijp zaad.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


      #63
      Laatste delen zijn geoogst, 5 weken sinds ik voor het laatst met pollen was gaan strooien. De Cream&Cheese had wat minuscule nieuwe groei aan de stam dus ga voor de grap de twee photoperiodieke planten proberen te re-veggen, waarom niet toch?
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Maar je kunt kiezen tussen binnen onder een lamp of buiten zonder elektra te gebruiken.
        Reveggen duurt niet veel korter dan opnieuw met een zaadje beginnen.
        Reken een week of 5-6-7 voor ze compleet terug in de groei is.
        Het is wel een mooi proces om te zien, ik heb er 1-2 of 3 jaar geleden nog eentje bijgehouden hier op jd.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ik heb dat proces toen gezien. Zeker mooi!
        Ja dat scheelt inderdaad niet heel veel zie ik.
        Last edited by Ess; 12 June 2019, 18:42.

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Helaas heb ik de voorgroei kast moeten verplaatsen naar de berging (zonder electra) omdat ik de ruimte waar hij stond dringend voor iets anders nodig had.
        Buiten zijn de dagen hier te kort voor een re-veg ben ik bang, 15 uur licht halen we zelfs op de langste dag niet. Dus re-veggen kan ik wel vergeten nu.
        En QnQ heeft gelijk, zeker met zo'n klein pot volume was dit een vrij kansloze oefening xD

      #64
      Dus als ik het goed begrijp wat het kweken van fem zaad betreft.

      Heb je een vrouwelijke top besproeid met zilverwater en deze na het ontstaan van de ballen omhulst met een lichtdoorlatend box creatie .

      De rest van de plant haar overige toppen kun je wel nog roken??

      en de vrouwelijke plant die je hebt bestuifd heb je ook alleen een paar toppen bestuifd en de overige toppen voor te roken.

      Dus ik kan gewoon een topje aan de onderkant van mn plant bestuiven zonder dat de hele plant zaad aanmaakt?

      ben benieuwd hoe het projectje verder verloopt
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #65
        Ketelhuis
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


          #66
          GOPR3057.JPG

          En daar zijn ze dan eindelijk van links naar rechts:
          18 Cream&Cheese x Super Critical Bud CBD
          35 Dinamed Auto CBD x Super Critical Bud CBD
          37 Northern Lights x Super Critical Bud CBD

          Daarnaast leverde het nog een extra 6.2 gram wiet op ook dus dat brengt het totaal op 47.7 gram oftewel .795 gram per watt

          Al met al ben ik zeer tevreden over hoe het gegaan is deze ronde.

          De CBD soorten vind ik trouwens het prettigst om te roken en zeker The Church CBD en de Super Critical Bud CBD zijn zeer smakelijke soorten. De Dinamed is ook nog steeds een topper maar die had ik al twee keer gekweekt dus dat wist ik al. Ik kijk al uit naar hoe deze kruising zal gaan smaken, hopelijk kiemen deze zaden goed want vergeleken met de rest zijn ze wat bleekjes al ziet de tekening er wel ontwikkeld uit dus ik heb er alle vertrouwen in. Niet alle soorten hebben dezelfde kleur zaad.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Nice!
            Goed gedaan, ben benieuwd hoe de volgende kweek met eigen zaden zal zijn.

          • Cleargreen
            Cleargreen commented
            Editing a comment

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Jee goed man dat je dat kunt. Zou voor mij te veel zijn zoveel zaad.

          #67
          Heel leuk
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #68
            Dus de planten groenen in een cola fles? Geniaal. Kun je mss ook binnenkort de wortelgroei zien. Succes

            Comment


            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Slechts eentje stond in een Pepsi fles, was een 'challenge' op een ander forum. De rest zat in champagne flessen omdat glas mijn voorkeur heeft boven plastic. Wortelgroei is inderdaad te zien maar transparant plastic en glas zorgt natuurlijk wel voor wat alg vorming. Met bruine en groene champagne flessen was dat niet het geval.

            #69
            Iets heel uit de kwestie. Maar ik heb verschillende kruiden ook in doorzichtige potten staan. Gewoon om de wortelgroei te zien vormen.

            Comment


            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Altijd in het licht of in een bak zodat ze doorgaans donker staan maar je de potten eruit kan halen om naar de wortels te kijken?

            #70
            Wat was het doel eigenlijk van de wedstrijd?
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #71
              Dit soort wedstrijden zijn een mooie manier voor kwekers om hun kennis en kunde te meten aan dat van anderen en leren kweken met beperkende omstandigheden zoals een relatief klein volume pot helpt ook om een betere kweker te worden. Voor wie de Pepsi challenge niet uitdagend genoeg is is er ook een jaarlijkse koffie mok challenge. Automatische water systemen zijn uiteraard niet toegestaan

              Wat wedstrijden hier op het forum zou ook leuk zijn mits er genoeg mensen meedoen natuurlijk.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


                #72
                Wnr begint de koffiemok challenge im up for it haha

                Comment


                • Cleargreen
                  Cleargreen commented
                  Editing a comment
                  Die is inmiddels al 3 weken bezig.

                #73
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Overnemen is ook absoluut niet de bedoeling, wou een wat beter idee krijgen van de manier van beoordelen. Dat heb ik nu waarvoor bedankt
                  Ik laat het idee in ieder geval even pruttelen. Nu heb ik het te druk om zoiets op poten te zetten. Dat wil niet zeggen dat ik niet zou aanhaken als iemand anders het initiatief neemt.

                • SweetMango
                  SweetMango commented
                  Editing a comment
                  Weet het, super late reactie. Maar oerhollands? Wat dacht je van klompen?

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment

                #74
                De hollandse klomp challenge
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                  #75
                  Oorspronkelijk geplaatst door Cleargreen View Post

                  35 Dinamed Auto CBD x Super Critical Bud CBD

                  Ik kijk al uit naar hoe deze kruising zal gaan smaken, hopelijk kiemen deze zaden goed want vergeleken met de rest zijn ze wat bleekjes al ziet de tekening er wel ontwikkeld uit dus ik heb er alle vertrouwen in. Niet alle soorten hebben dezelfde kleur zaad.
                  Kleine update, ik heb onlangs 20 Dinamed Auto CBD x Super Critical Bud CBD zaden te kiemen gezet en inmiddels zijn er 19 boven. Wat ik precies ga doen deze ronde weet ik nog niet maar een paar planten zullen wederom worden behandelt met CS en als pollen donor gebruikt worden. Dit keer ga ik hele planten behandelen en die de andere planten vrij laten bestuiven. Momenteel staan ze buiten maar ik sluit niet uit dat ik ze later naar binnen verplaats als de dagen toch wat kort gaan worden of zodra het te vochtig wordt.
                  Over een week of twee, afhankelijk van hoe snel ze groeien, zal ik ze verpotten naar 1 liter potten waar ze de rest van de kweek in blijven staan.

                  Planten die niet goed meekomen zullen zonder pardon verwijderd worden.
                  2019-08-15 20.42.00.jpg
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                  Comment


                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Schattige baby creche heb je daar Succes!

                  • Cleargreen
                    Cleargreen commented
                    Editing a comment
                    Thanks Ess, deze bakken zijn echt super, mits je ze in de lucht laat hangen zodat de wortel eruit kan groeien en dan airpruned.
                    Voor cannabis wordt het echter al snel erg krap vandaar dat ik slechts de helft van de cellen ingezaaid heb.

                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Ja dat dacht ik al. Dat doet hij voor de ruimte. Leuk weer om te volgen.
                Bezig...
                X