Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groot 2020 Hindu Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    De peuters groeien snel!

    Voor je het weet zijn het volle struikjes

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Vind dit de leukste fase. Altijd bijzonder om ze te zien groeien naar een mooie dichte bos.

    #32
    Ziet er goed uit!

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Thanks. Inmiddels jullie groeischema ingevuld en dit ga ik volgen bij eerste verschijnselen van tekorten! Goed dat jullie ook op dit forum hangen. Zag jullie niet op het dutch chilli feest, leek mij ook een mooie gelegenheid voor plagron.

    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      Wij zijn erg druk met de wat grotere horticultuur beurzen.. maar ik ga deze zeker opschrijven, wie weet.. en je kan ons altijd mailen of aanspreken voor vragen!

    #33
    Samenvatting;
    • Ontkiemen 2 dagen
    • Voorgroei 10 dagen
    HKś krijgen elke dag PowerRoots mee met water van ca. pH 6 - 6.2. Waarvan HK04 een beetje achterblijft. Potten houd ik goed 'droog' na het initieel inwateren en via de potranden bewater ik 2 maal daags 40-60ml mits blaadjes negatief hangen. LightMix heeft voeding voor ca. 2 weken en kom zo langzaam in de buurt van starten met groeivoeding Plagron Terra. Volgens het voedingsschema had ik al moeten beginnen maar ik overvoeding is in dit stadium ook snel bereikt. Blaadjes zien er licht uit, dus was van plan morgen te starten met een halve doses naast power roots.

    In mijn vorige ronde last van beestjes en in de bloei met neem olie lopen kloten. Nu wil ik die beestjes voor zijn en af en toe neem-olie toevoegen en verdund over de aarde sproeien.

    Uitzoeken:
    • LightMix en Voeding check wanneer
    • Neem-olie verdund wanneer
    • Toppen vanaf welke node

    Groot
    Attached Files

    Comment


      #34
      Je kan doorheen de groeiperiode neem-olie sproeien op de plant & de aarde. Zou er wel mee stoppen vanaf de plant de eerste bloeiverschijnselen toont

      Comment


        #35
        Ik zou wel tot na het weekend wachten met groeivoeding.
        Ze hebben 7L lightmix, en die pot is nog niet volgeworteld.
        En dan starten met 50% van het schema, 3x per week ofzo. Ligt er een beetje aan hoe ze eruit zien en hoe snel ze groeien.

        Beestjes komen niet vanzelf.
        Als je met zaden kweekt ben je altijd zelf de oorzaak van beestjes in je kweekruimte.
        Je neemt ze zelf mee op je kleding, gebruikt geen schoon materiaal, de omgeving van je kweekruimte is niet schoon of er staan andere planten met beestjes.

        Toppen: Het zijn geen autoflowers dus je kunt toppen wanneer je wil.
        Met 170 hoogte zou ik alvast niet al te vroeg toppen, ik zou zeker wachten tot de plantjes 2/3 van de pot bedekken met hun bladeren.
        Met meer/groter blad herstellen ze ook veel sneller.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #36
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Zien er idd goed uit nu gaan ze een versnellingske hoger schakelen.
            KEEP EM GREEN

          #37
          mooie plantjes heb je daar zeg, suc6 zal voor je duimen dat je beestjesvrij blijft want god wat heb ik een spint trauma. ga je in de gaten houden. voor je het weet zijn we weer 2 maanden verder
          K-007
          Kishan's kijkdoosje

          Comment


          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Gezellig! Ja beestjes zijn niet fijn.. ook niet op je planten

          #38
          12 dagen groei

          Focus op juiste pH, niet overwateren, niet teveel voeding en dus groen houden van die rakkers. Zit nu op om en om een halve dosis voeding met powerroots en dan een dag aangezuurd kraanwater.

          Bij vijf nodes gaan ze terug naar drie maar voorlopig nog ff groeien.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #39
            18 dagen groei

            Als ik goed tel zit ik nu aan de 5de node. Toppen komt nu in bereik en dat is fijn want qua breedte zitten er twee al mooi dicht.

            pH hou ik laag nu, zo rond de 5.8 - 6.0. Voeding zit ik nog op de helft en geef ik minimaal voeding om de dag en dat vul ik aan met.aangezuurd kraan water.

            Enkele bladen hebben een forse krul of rimpel. Verder zijn ze aan de donker groene kant en dan met name de lagere grote bladeren.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


            • groot
              groot commented
              Editing a comment

            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Dankjewel! Zit laag in mijn pH en dus zure grond en dus een stikstof overschot. Ga nu de komende dagen hoog in mijn pH zitten iig boven de 6.5. Zeg 6.8.

            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Dankjewel! Zit laag in mijn pH en dus zure grond en dus een stikstof overschot. Ga nu de komende dagen hoog in mijn pH zitten iig boven de 6.5. Zeg 6.8.

            #40

            Comment


            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              Ik zou niet teveel dieven man ze hebben die blaadjes nog nodig,die zitten ook vol reserves en idd minder voeding effe juist water.succes

            #41
            Gaat lekker met je plantjes, mooi groen en breed blad

            Comment


              #42
              Niet slecht! Zou iets matigen met de voeding inderdaad en wat meer water geven.

              Comment


                #43
                Ah prima, vind ze inderdaad aan de donkergroene kant. Vergelijk nu de oudere blaadjes met de nieuwere blaadjes van de vier en dat lijkt een goed vergelijk.

                Voeding om de dag en dan 0.15ml voedingswaren/plant en aangevuld met aangepast water. Zit nu hoger in mij pH 6.8 om eens te kijken of mijn stikstof overschot? oplost.

                Jamzieman, alleen de onderste/eerste twee blaadjes weggehaald. Die hingen opp de aarde. Maar inderdaad niet teveel weghalen. Heb ik de vorige keer wat problemen mee gehad.

                En een foto van vanmorgen.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #44

                  Comment


                  • groot
                    groot commented
                    Editing a comment

                  • groot
                    groot commented
                    Editing a comment
                    Maar ik hoor: meer water en nog zuiniger aan met de voeding. Misschien toch net te vroeg begonnen met bij voederen

                  • exmember47012
                    exmember47012 commented
                    Editing a comment
                    De verdamping zal inderdaad meevallen, maar ik denk toch echt dat je meer water moet geven. 700 zou wat te veel zijn. Probeer het stapsgewijs wat op te voeren.

                  #45
                  Vanmorgen dus de water hoeveelheid opgeschroefd naar 200ml en vanavond lijken ze wel een flinke groeischeut gemaakt te hebben. Ga langzaam nu het water opvoeren maar mits de grond voldoende droog is.

                  Groot
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • groot
                    groot commented
                    Editing a comment
                    Zet mij wel aan het denken; ik heb in de ochtend een krap halfuur waarin ik water kan geven. Als de dames nog geen water behoeven is de eerst volgende optie pas na 1800.. De lamp gaat aan om 06:00 tot 00:00 omdat ik het meeste uit mijn zonnepanelen wil halen (ben niet voor niks hollander

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Je kan altijd effe een 50 ml erbij gooien als je het niet vertrouwd.

                  • groot
                    groot commented
                    Editing a comment
                    Helder dan nu!
                Bezig...
                X