Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAGIC O.G. KUSH van Amsterdam Genetics in MINIGROWBOX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    ...blijkbaar kan ze tegen een stootje...

    Omdat ik gisteren niet genoeg plek had om de hoofdstam vast te binden om heel het spel horizontaal te krijgen heb ik haar een node lager moeten vastbinden. Toen ik vanmorgen ging kijken leek het of er helemaal niets gestopt of vastgebonden was. Eerst dacht ik dat ze de touwen had losgerukt, maar dat was helemaal niet. Bleek dat ze een cm gegroeid was en de kop die niet vastgebonden was, is helemaal terug recht gekomen...

    Het woord "bodybuilder" kwam in me op toen ik het zag. En "te lief zijn is ook niet altijd goed". Dus nam ik de rest van m'n touwen, sloeg er eentje rond de top en trok het naar de grond. Dan alle nodes blootgelegd door de gigantische indica bladeren ook uit de weg te trekken.

    ...het is bijna obsceen...

    Ik zal haar nu maar een weekje gerust laten.

    IMG_20220418_111003.jpg IMG_20220418_111037.jpg IMG_20220418_111049.jpg IMG_20220418_111326.jpg

    Comment


      #32
      Je kan ook al wat blad weghalen, nou kan ik een heel verhaal typen, maar inplaats daarvan heb ik een YouTube linkje voor je, dus kijk zelf maar ff.

       

      Comment


        #33
        Dus eigenlijk ben ik nog altijd een beetje te lief.

        Ik dacht altijd dat supercroppen enkel iets was voor de laatste week voor de switch naar 12/12. En de hoofdstam heb ik zelfs nog nooit gesupercropped. En bladeren wegknippen deed ik enkel als het te gortig werd. Misschien hier en daar toch eens kijken waar de bladeren nu echt op elkaar liggen en er nog een paar wegknippen. Ik zit altijd wat gewrongen tussen de mening van sommige kwekers die zeggen dat een wietplant elk blad nodig heeft en het weten dat de onderste groei gewoon volle bak licht nodig heeft. Mijn oplossing tot nu toe was bladeren wegduwen en 1 blad wegknippen. Maar bladeren die tegen elkaar plakken zijn ook niet goed he.
        dat onderste blad dat tegen de grond hangt gaat er sevens af denk ik.

        Merci old dawg ! Als je nog tips hebt, laat maar komen!

        Comment


          #34
          ontbladeren kan geen kwaad waar het blad opelkaar licht kan je beter weghalen en de onderste nodes die krijgen normaal te weinig licht zonder die gaat alles naar de grote toppen als je kijkt bij old dawg die knipt de plant bijna kaal en week later staat er overal weer flink blad maar gaat wel een mooi plantje worden met de nodes zo dicht op elkaar

          Comment


            #35
            Ok dan... Down the rabbit hole i go...!!!

            Alle grote fanleaves weggedaan behalve de 2 bovenste en hier en daar een node nog wat opzij getrokken.

            En voor alle zekerheid ook een stekje er per ongeluk afgesneden...

            Ziet er een beetje funky uit IMG_20220418_160348.jpg IMG_20220418_160423.jpg IMG_20220418_161801.jpg

            Comment


              #36
              Ow ja, ik heb het plantje ook terug 5cm hoger gezet en vandaag weer water gegeven met Zym & root. Het beest had weer dorst!

              Go, baby, go...!!!

              Comment


                #37
                Nou... Ze lust er wel pap van 🐷 IMG_20220419_135931.jpg IMG_20220419_135950.jpg

                Comment


                  #38
                  Mmmmh... Nu is er nog een tak half afgebroken aan de stam... Tak leeft nog, maar...is dit sowieso het begin van het einde voor deze tak? Ik heb het met duct tape een beetje terug bij elkaar geplakt in de hoop dat het zoals bij supercropping terug een verbinding maakt die harder en steviger is als voorheen...en sterk genoeg wordt om een grote dikke top te kunnen dragen...

                  Ik heb het gevoel dat dit plantje liever gesupercropped zou worden ipv met touwen gebogen te worden. Zwakke verbinding aan de stam blijkbaar. dit is eigenlijk de eerste keer dat er takken afbreken bij een plant in m'n kast, ik ben het gewoon om daar keihard aan te trekken. Nog nooit niets gebeurd. Ik zal er maar efkes met m'n pollen afblijven een paar dagen. Een beetje laten groeien. Sterker worden. En dan ga ik knakken. En misschien nog een beetje toppen.

                  Ik heb gisteren een afgebroken tak in een kommetje water gezet. Weet er iemand of je op deze manier wortels kan krijgen? Ik zal het sowieso te zien krijgen, maar misschien heeft er iemand dit al geprobeerd ? Vandaag ziet het takje er tot mijn verbazing eigenlijk nog prima uit.

                  Het is wonderbaarlijk!

                  Er gebeuren vreemde dingen in het betoverde sprookjesbos!

                  Liefde en fantasie!

                  Comment


                  • Corleone1933
                    Corleone1933 commented
                    Editing a comment
                    Daar gaan wel wortels aankomen, je kan hem ook in een potje met aarde steken, aarde goed nat maken dan lukt het ook wel

                  • Conqueringlion
                    Conqueringlion commented
                    Editing a comment
                    Ik zou wel de plakband er af halen of toch nog wat gaten in maken, dit om schimmelvorming te voorkomen door condens, zodat het wat meer te laten uitdrogen als je wilt dat ze niet aan elkaar groeien terug,
                    als je het er weer tegen wil duwen zodat het aan elkaar gaat, moet het wel waterdicht zitten, of luchtdicht, waterdichtheid is belangerijker voor buiten omdat er dan water in kan blijven staan als het gaat regenen of er condens in druppelt bij hoge LV, waardoor er rot kan ontstaan, dit kan je doen met een soort rubber er over te smeren, Het luchtdichte is tegen schimmels en bacterien die zich op de wond kunnen zetten.

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    supercroppen is wel beter krijg je stevige takken van die haast niet te breken zijn en met die tak die je op water hebt kan je in stek gel doen zodat er wortels komen dan heb je een stekje straks of in een potje met zand en als je geluk hebt wortels zij dan ook en als dat lukt heb je bijwijze voor volgende ronde al een mooie stek

                  #39
                  Dag 32 sinds het plantje boven de grond is komen piepen. Dag 22 sinds ik het plantje verpot heb in 15 liter royal mix. Afgelopen weekend heb ik de meeste takken "geknakt" om ze een andere richting uit te laten gaan. En minder tegen elkaar aan te liggen plakken. Op die manier kon ik die takken wel lager krijgen. Plantje geeft er niets om en ziet er chronisch gelukkig uit.

                  ... Ik vind het maffe takken. Een maf plantje eigenlijk. Alles is zo kort op elkaar gebouwd en behoorlijk onbuigzaam. Het plantje is ook nogal klein. Niet zo'n felle groeister. Maakt op zich weinig uit behalve tijdsgewijs. Binnen een aantal dagen is de 5e week groei weeral voorbij en naar mijn gevoel mag er nog wel een stukje bij. Nog een 6e week erbij zit er zeker wel in. Het is natuurlijk een indica beest, maar toch... IMG_20220426_155023.jpg IMG_20220426_155301.jpg IMG_20220426_155321.jpg ​​​​​​​

                  Comment


                  • giinnoo
                    giinnoo commented
                    Editing a comment
                    Ziet er netjes uit! Strek komt wel in de bloei 👌🏼

                  #40
                  mooi plantje inderdaad maar wat je zecht is nog erg klein voor 5week voorgegroeit maarja hoe langer je voorgroeit des te meer wiet straks aan je plantje komt je hebt al getopt toch ?

                  Comment


                  • Captain fantasy
                    Captain fantasy commented
                    Editing a comment
                    Ik heb enkel de hoofdtop getopt. Misschien is het nu wel de moment om nog een aantal vertakkingen te toppen, nog een weekje groei en dan 12/12.

                  #41
                  IMG_20220429_074213.jpg Gisterenavond nog een hoop blad dat toch maar in de schaduw tegen andere bladeren aan het plakken was weggesnoeid, nog een tak gesupercropped en opzij geduwd omdat die maar tegen een andere tak bleef plakken door zijn geringe lengte en nog 800ml water met 1ml pure Zym, 1ml root spul, 10 druppels calmag en 2 ml plagron alga grow gegeven. PH 6,4 / 23°C.
                  Met vorige kweekjes begon ik altijd in de groei met de voeding die in de grond zit. Plagron royal mix dus. 6 weken voorbemest. Maar vanaf dat ik ook maar iets van een tekort tegenkwam begon ik mineraal bij te voeden met de plagron terra producten. Nu ben ik na 4 weken begonnen met bijvoeren met de alga grow. Bio dus. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in om bio te kweken omdat ik dat niet goed ken. Ik denk dat als je bodemleven echt in orde is en je plant echt gewoon constant neemt wat ze nodig heeft dat het dan wel goed is. Maar blijkbaar heb je minder opbrengst van bio, wat ik al ne lastige vind. En als het mis gaat met bio kan je niet direct iets doen. Maar je kan ook niet direct een overdosis van iets geven in een paniekreactie natuurlijk.

                  Ik ga het aanzien. Als het misgaat doe ik gewoon mineraal verder. Als het goed gaat zal het misschien wel een biokweekje worden.

                  Ik heb ook nog een proefpakket van biotabs liggen. Misschien moet ik dat eens proberen met m'n black Harlequin van sensi.

                  We zien wel

                  Wiet zal er zijn.

                  Greetings

                  IMG_20220429_074247.jpg

                  Comment


                    #42
                    der is niks makkelijker dan bio mineraal moet je elke je ph en ec meten

                    Comment


                    • Tijnie82
                      Tijnie82 commented
                      Editing a comment
                      en veel beginnen pas te laat met groeivoeding geven zodat ze in week 4een plant hebben met alleen geel blad beetje voeding kan geen kwaad

                    • Captain fantasy
                      Captain fantasy commented
                      Editing a comment
                      Mwah... Ik vind PH meten en voeding aanmaken eigenlijk nog wel tof als deel van het wietkweekritueel. Geeft me het gevoel dat ik een zinnige bijdrage lever aan de ontwikkeling van de plant ofzo. Misschien zelfs de illusie dat ik de teugels in handen heb.

                    #43
                    Ik ben nu ook met een bio rondje bezig, en heb ook de Biotabs lijn, inclusief de bio pk 5-8, en de pk booster compost tea.
                    Tot nu toe gaat alles naar wens, geen problemen

                    Comment


                      #44
                      En hoe staat ze er bij?

                      Comment


                        #45
                        Ok.

                        Ze leeft nog en ze is ondertussen al 48 dagen oud. 7e week bijna gepasseerd. Pffff.... Duurt me allemaal iets te lang eigenlijk. Focking klein plantje! Maar alle, alles is nog een hoop(je) gegroeid ondanks m'n gekut met m'n flesje biovoeding van 3 jaar oud bijna dat waarschijnlijk zo dood was als een pier waardoor m'n baby wel teen en tander te kort is gekomen. En in combinatie met de stress van m'n aanvullend getop, geknakt en ontblader zag dat er vervolgens zo uit IMG_20220503_163117.jpg IMG_20220505_170642.jpg gek genoeg voor mij zag ik ook een paarse verkleuring op sommige bladeren bovenaan. Voornamelijk aan de puntjes en aan de randjes van de karteltjes van het blad. Iemand een idee wat dit betekent? Ik kwam in een of andere post hier op JD wel een catalogus van allemaal bladproblemen tegen waarin zoiets beschreven stond. Het verwees toen naar een opname probleem van een voedingsbestanddeel (geen idee wat dat voedingsbestanddeel was). Ik legde toen eigenlijk direct de link met de biovoeding die ik aan het geven was. Dus ben ik gestopt met biovoeding geven en ben ik overgeschakeld op mineraal. Plantje zag er direct terug een pak frisser uit. Biologisch kweken zal op een dag wel eens gebeuren. Deze kweek zal het niet zijn.

                        Maar m'n doel was om m'n blijkbaar genetisch bepaald heel klein plantje toch nog een pak groter te laten worden. Helaas moest ik voor m'n werk een weekje weg van thuis. En m'n vrouw kan ik helaas niet vertrouwd krijgen met de verzorging van een wietplant. Dus net voor ik vertrok heb ik m'n streken baby met de stijve beentjes en de dwerggroei nog een litertje water met 3 ml plagron terra grow, 1ml pure Zym, 1 ml power Roots en wat druppels cal mag gegeven ( PH meter gecallibreerd, PH 6,4). In de hoop dat het nu (zoals voorheen) ook maar weinig zou drinken.

                        Pats! Kei warm weer elke dag heel de dag!

                        Toen ik thuiskwam met een bang hartje m'n kastje opengedaan en blijkbaar was er wel een beetje honger en dorst geleden. Ikke heel blij dat ik nog 1 groot blad had laten hangen als hongertje voor de dorst... Dat is nu heel erg geel geworden...
                        IMG_20220514_114933.jpg IMG_20220514_115002.jpg amai, onscherpe foto... Whatever

                        Dus... Gisterenavond na thuiskomst een litertje water met 2,75 ml terra grow, 1ml pure Zym, 1 ml Roots spul gegeven ( PH 6,3).

                        En vanmorgen was ie al wat opgekikkerd en was ie alweer klaar voor nog een voedingsbeurt. Gek genoeg. Of net niet.

                        Dus nogmaals een litertje van hetzelfde recept gegeven, alle uitgroei in de mate van het mogelijke nog eens platgelegd met LST en een paar blaadjes weggeknipt.

                        Plantje is nu wel groet genoeg om in bloei te zetten en door het bijkomende toppen heb ik wel genoeg vertakkingen.

                        IMG_20220514_115952.jpg IMG_20220514_120046.jpg de paarse verkleuring op sommige bladeren is er nog steeds. We zien wel hoe dat verder evolueert. Als iemand een idee hierover heeft, deel gerust IMG_20220514_114946.jpg morgen zet ik het spel op 12/12

                        Greetings!

                        Comment

                        Bezig...
                        X