Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAGIC O.G. KUSH van Amsterdam Genetics in MINIGROWBOX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Wat jammer! Misschien toch te veel water gegeven?
    succes met knippen!

    Comment


      #92
      IMG_20220726_185835.jpg IMG_20220726_185819.jpg dit zijn géén gezonde worteltjes...

      ....misschien omdat ik altijd water geef langs onder?... Te weinig zuurstof, te veel water, alhoewel ik een te veel aan water altijd terug wegnam met een doseerspuit? Genetische aanleg voor wortelrot zal ook niet geholpen hebben... Ik denk dat ik voor m'n volgende kweek eens een miljoen gaatjes ga boren in deze pot nadat ik hem heel erg grondig ontsmet heb.

      In ieder geval, alles is geknipt en hangt te drogen. Geen toprot tegengekomen godzijdank.

      IMG_20220726_185239.jpg ... Deze zal ik wel weer voelen in m'n opbrengst...

      Soit, wel terug wat rustiger geworden tijdens het knippen. Blij dat ik het uiteindelijk toch opgemerkt heb en blij dat er terug wiet in de pot gaat zitten, al is het niet volledig kunnen afrijpen. Stoned ga ik er wel van worden.

      Op naar de volgende




      Comment


      • amanderine
        amanderine commented
        Editing a comment
        Zo jammer, ik keek al erg uit om die obese toppen te zien! Misschien is het een idee om de bodem van de pot eerst een laag drainage-bolletjes te doen, op je foto's zie ik dat die er niet inzitten.

      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Idd geen drainage bolletjes. Nog nooit gebruikt, maar dat zou idd geen kwaad kunnen. Denk ik. Ik denk ook dat ik nog eens wat ga lezen over heel de wortel/water/voeding/plant huishouding

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        jawel das nen mooie wortelkluit , van zo een wortelgestel word ik happy !!

        Goe bezig geweeeeest èé

      #93
      Airpot of smartpot kopen?

      Comment


      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Ik was net aan het kijken bij online top garden naar een airmaxx pot van 25 liter. 30 CM doorsnee, 35 CM hoog. Of een 14 liter. 30 CM doorsnee, 20cm hoog.
        Ik heb idd niet veel zin om die rotpot te ontsmetten en een miljoen gaatjes te boren als een airpot 8 euro kost. Ik ga in ieder geval stoppen met PVC potten, denk ik nu.

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        14 liter lijkt me meer als genoeg ook maar 20cm hoog, ik gebruik smartpots werkt ook zeer fijn

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        airpot kruipen heel snel de beestjes aan de gaten van de zijkant erzo in hoe groter de pot des te beter vind ik dikke wortels zijn dikke toppen

      #94
      je kan ook growbags kopen werkt super veel betere resultaten dan met een pvc pot en veel meer zuurstof bij de wortels heb k ze ook ben dr ook zeer tevreden mee en een andervoordeel is die kan je precies alle ruimte gebruiken voor de pot in je kastje en je het is beter voor de wortels

      Comment


      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Growbags heb ik al een paar keer gebruikt. 1 keer een 19 liter (denk ik) die in principe net door het deurgat kon. In de praktijk bleek dat als je die growbag vult met aarde het een onregelmatige vorm wordt en het net niet in het kastje ging. Uiteindelijk heb ik de zak er toen ingestampt en bedekte het idd heel m'n bodemoppervlak maar ook voor een groot stuk m'n luchtinlaat onderaan. Ik ben op zich wel een fan van een groter volume aan medium om in te kweken, maar ik wil de pot/zak wel kunnen draaien en eventueel uit m'n kastje halen als het nodig is. De PVC potten die ik nu gebruik zijn 28cm breed en 28cm hoog. De deuropening van m'n kastje is exact 30cm breed. Zo'n airmaxx pot is exact 30cm breed. Ik denk dat ik die er wel in krijg zonder stampen. En ik denk dat ik toch voor de 25 liter ga gaan. Die is 35cm hoog, wat wel iets te hoog is voor in een kastje van 75cM hoog. Maar ik heb net een filmpje gezien over die airmaxx potten.en het lijkt me dat ik er wel een stuk af kan snijden tot een hoogte die me bevalt.
        Ik denk dat ik ondertussen al 5 of 6 verschillende potten/zakken uitgeprobeerd heb en de ideale pot heb ik nog niet gevonden.

        Heel de boel nog ff overdenken en dan beslissingske pakken

      #95
      Misschien ook wel eens tijd om een tensiometer aan te schaffen... Water geven is lastig.

      Comment


      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Die tensio lijkt me een strakker plan. Ken je ook gewoon je oude plastic pot gebruiken nadat je die hebt ontsmet

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zelfs ideaal voor als je buiten kweekt, maar indoor inderdaad fijne apparaten om mee te werken

      #96
      Captain fantasy

      Ja je mooie plantje heeft net tevaak nat gestaan aan de wortels te zien.

      Deze optie dan? Is een 17,5 liter zak.
      Onderzetter is 35 cm in doorsnede en dat past helaas net niet, maar ik heb de overhellende zijkant van de onderzetter eraf geknipt waardoor het nu wel past 😅

      20220728_155543.jpg

      Comment

      Bezig...
      X