Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAGIC O.G. KUSH van Amsterdam Genetics in MINIGROWBOX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: MAGIC O.G. KUSH van Amsterdam Genetics in MINIGROWBOX

    Korting op 420shop
    Hallo, m'n beste medekwekers,

    zoals je kan zien in de titel kweek ik in de minigrowbox, De afgelopen jaren heb ik een aantal kweekverslagen zien passeren in de minigrowbox die toch altijd min of meer op een flop uitdraaiden. Jammer genoeg, want binnen zijn beperkingen is het echt wel een geweldig ding vind ik. Ikzelf heb "het ding" aangekocht omdat ik geen ruimte heb om een kweektent te zetten, en ik moet toegeven dat ik ook de bomen door het bos niet zag om een setup samen te stellen die perfect op elkaar is afgesteld. Bovendien MOEST het ook absoluut geruisloos en geurloos zijn. En weinig stroom verbruiken. En omdat ik zo snel mogelijk wou beginnen was de minigrowbox voor mij de logische keuze.

    Voor diegenen die de minigrowbox niet kennen, hier een kort overzichtje van de specs:

    de Magic O.G Kush kweek ik in m'n nieuwe minigrowbox ( ik heb er een 2e bijgekocht), en die blijkt een beetje groter te zijn dan m'n oudere.
    dus:

    - De binnenafmetingen zijn 36,2cm op 38cm op 68cm
    - Er steekt een ledpaneel in met 32 stuks 3W OSRAM leds, met 65W effectief verbruik, 400 tot 730nm full spectrum
    - Aan de 2 fans zit een supersmal fitersysteem met actieve koolstof
    - Passieve inlaat onderaan met lichtlabyrint
    - Aan het ledpaneel zit een aansluitmogelijkheid om een warmtematje te installeren.
    - Aan de voorzijde zit een touch screen schermpje waarmee je heel intuitief de afzuiging, de verwarming en het tijdschema voor de belichting en duisternis kan instellen.
    Er is een "groeistand" en een "bloeistand" in te stellen, waarbij er telkens andere groepen leds gebruikt worden.
    - Er is ook een "droogstand", waarbij de leds uiteraard niet branden.

    bij de installatie van m'n warmtematje zag ik op het paneel dat er ook een LED AUX aansluiting is... geen idee wat daarmee aan te vangen is. mogelijkheid om meer licht in mn bakske te hangen? ik ben van plan om de gasten van minigrowbox nog eens te contacteren om eens te horen. Geweldige klantenservice trouwens! Elke keer als ik een mailtje stuur krijg ik binnen het uur antwoord.

    Dit zijn dus de omstandigheden waarin ik kweek.

    En dan het kweken zelf natuurlijk...

    Om m'n zaadjes te ontkiemen heb ik indertijd een "PLAGRON SEED BOX" gekocht. Dat is een setje met 12 kokos (denk ik) podjes, een flesje 250ML SEEDBOOSTER, en een gek doosje met een kapje waar ik niets mee ben. Omdat ik maar 1 zaadje tegelijkertijd ontkiem heb ik indertijd 250 gedeeld door 12 (seedbooster gedeeld door aantal podjes), en dus 20,83ml seedbooster gemengd met 20,83ml afgezuurd water (Ph 6,3 / 20°C). de koksjiffy zet ik dan in een kommetje en ik kap het mengsel over de jiffy en wacht tot het zich helemaal volgezogen heeft. In de tussentijd meng ik wat zaai- en stekgrond (van AVEVE) met perliet (AVEVE) en vul een klein plastic kweekpotje. In de jiffy zit een handig gaatje in het midden van ongeveer een halve cm diep en daar pleur ik m'n zaadje in met behulp van een ontsmet pincetje. Dan stop ik het gaatje toe en steek de kokosjiffy in m'n kweekpotje en giet hetgeen aanvankelijk niet opgezogen is nog over de jiffy.

    Vervolgens zet ik mijn bakske op de groeistand en zet het tijdschema op 24u (waarschijnlijk volledig overbodig, maar ik ben er indertijd zo mee begonnen en blijkbaar ben ik een gewoontedier soms) en de verwarming op 21°C. Aangezien ik mijn ledpaneel niet kan verstellen in de hoogte gebruik ik boeken om m'n kweekpotje te verhogen of te verlagen. Ik zet het op ongeveer 25cm van m'n lampen, doe een plastiek zakje over m'n kweekpotje (het zakje bevochtig ik vanbinnen eerst nog een beetje met water waar ik de chloor heb uit laten verdampen).

    En dan wacht ik (doorgaans een dag of 3), en denk ik elke keer weer dat het niet gaat lukken, maar dan ineens is het er! een piepklein voorovergebogen groen babytje!

    vergeef me de groene kleur op de eerste foto. Als ik m'n kastje open doe gaan de kweekleds automatisch uit en springen er gewoon witte leds aan. In de nieuwe minigrowbox hebben ze daarvoor blijkbaar leds gestoken die groenig afschijnen. beetje irritant, maar het is niet anders. Voor de 2e foto heb ik m'n babytje uit de kast gehaald.

    24 maart heb ik m'n zaadje in de grond gestoken
    28 maart is m'n plantje boven de grond gekomen
    vandaag (3 maart) ziet het er uit zoals op de laatste foto

    ik heb nu een paar keer een beetje water gegeven (+- 60/70ml, ph 6,3 ofzo, 19,5°C), en het groeit

    Voila, het begin van m'n eerste kweekverslag! Nu ga ik een hapje eten en buiten spelen (misschien eerst nog even naar m'n plantjes gaan kijken ) want het is kei mooi weer!

    Gegroet
    Attached Files

    #2
    Wat een mooi "baby'tje" gaat goed, en ben wel benieuwd naar die minigrowbox.
    Alvast succes met deze mini ronde.

    Comment


      #3
      Merci Old dawg,

      het is uiteraard m'n bedoeling om de grenzen van het mogelijke met die minigrowbox af te tasten. Een kilo wiet is waarschijnlijk onmogelijk, maar richting 80 a 90 gram er uithalen zou echt wel supercool zijn. Te mini hoeft het voor mij niet te zijn. En het mag ook heel erg lekker zijn! Maar, beginnen bij het begin en dit baby'tje eerst groot brengen tot een frisse jongedame en dan zien we wel weer verder. Geen haast, geen stress, veel liefde. Komt goed!

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        scrogg netje plaatsen volgende kweekje en miss een iets beter lampje met een hogere umol zou je alleen al met scrogg als je oogst flink verhogen en geen kleine topjes

      #4
      Succes! Ik kijk mee😁

      Comment


        #5
        Mercy, Giinnoo, wees welgekomen


        ​​​​​​​​

        Comment


          #6
          Interessant, ik kijk ook mee, suc6
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


            #7
            Thanx Don Corleone,

            Jou plantage van afgelopen jaar is ook interessant, en heel erg indrukwekkend. Kweek je voor heel de buurt en heerst er een omerta?

            Geweldig hoe je het aanpakt met een verduisteringstent. Je steekt er heel erg veel moeite in, en het loont dan nog ook!

            Respect!

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Nee om olie te maken heb je nogal wat nodig, daarbij gebruik ik nogal wat voor te vapen en nog wat vrienden, dan bij mij dan bij hun, buiten gaat het wel altijd lekker en ook vaak voor het slechte weer klaar met mijn verduisterkamer, vroeg beginnen en vroeg klaar.
              Omerta allee de naam zegt al iets hé, suc6 met je minimale ruimte, is niks voor mij, maar ben wel benieuwd.

            #8
            Hey Corleone,
            ik vroeg me gewoon af hoe je het discreet houdt. De geur die van zo'n bossen af komt moet toch heel de wijk bezwangeren. Ik persoonlijk hou wel van de geur van bloemekes, maar buren kunnen rare beesten zijn...
            wat m'n minimale ruimte betreft, ik begrijp dat mijn setup niets voor jou is, maar ik vermoed dat jij al wel wat kweekervaring in de vingers hebt... Dus dat zou idd onnozel zijn moest jij je daarmee bezig houden.
            Maar tot voor kort had ik geen ruimte om te kweken. Nu heb ik 2 piepkleine ruimtes om te kweken een vooruitgang van 200% !!! En in principe zou ik moeten toekomen met de oogst van die 2 kastjes. En ik ben nog maar een beginneling natuurlijk. Ik sluit niet uit dat als ik het maximum aan wiet uit deze kastjes kan halen en de prijs van die kastjes in wiet terugverdiend heb, ik ook wel zal opschalen naar een groter hok met betere lampen e.d. . Als ik wat werk in m'n kelder steek is het wel mogelijk om daar iets deftig te bouwen. En als ik uit deze krengetjes nu 1,5 gr./Watt kan halen denk ik dat ik dat ook wel kan met een lamp van 400watt
            ...eerst kruipen, dan wandelen. Lopen is tegen mijn principes.

            Succes met je buitenkweek dit jaar, Corleone !

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Heb dit in overleg met de buren gedaan, gaan er mensen klagen en ze komen het ophalen ja helaas dan ben ik het kwijt. Tot nu nog geen last van gehad, volgende buitenkweek gaan we er weer voor, wie niet waagt zal nooit winnen.

            • Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              als je het goed onder de knie hebt in die mini grow box gaat het je vast en ceker ook goed af ze zeggen dat zoon micro kweekje vaak moeilijker zijn

            #9
            Goooo Micro !

            succes, gaat vast goedkomen.
            Proberen zoveel mogelijk uit een micro te halen is een super hobby.
            Happy growing bro.

            Comment


              #10
              I'm ON the motherfocker, Mr. Magic !

              Comment


                #11
                Ik kijk ook mee , heb ook een eerste kweekverslag lopen met de minigrow. Voor een beginnend grower met weinig plaats is die box wel makkelijk, en afgaand van de kweekverslagen is het echt wel mogelijk om 70-80gr af te halen.
                Als beginnend kweker zal hij mijn niet direct lukken, maar ik ben er 100% zeker van dat ik na een kweek of 3 dat gewicht wel zal halen.

                Succes man

                Comment


                • Captain fantasy
                  Captain fantasy commented
                  Editing a comment
                  You go man! Ideale tijden om met zo weinig mogelijk stroomverbruik zo veel mogelijk wiet uit een kweekkast te halen!

                #12
                Als er 70 watt aan led inzit, kun je zeker wel gram per watt verwachten.
                het licht kan nergens heen,anders dan naar de plant.
                ik heb kleinere kastjes lopen van 30x30x80 cm, en het gaat heel goed.
                ik vind het ook erg leuk, een klein doosje vol met wiet.

                succes met de minigrow, en laat zien wat een klein kastje kan doen.👊🏻

                Comment


                  #13
                  IMG_20220408_180201.jpg IMG_20220408_180213.jpg 3 dagen geleden verpot naar een 15 liter pot gevuld met plagron royal mix, ingewaterd met ongeveer 1,5 liter afgezuurd water (PH 6,4 - 18,6°C). Ik had eigenlijk een dag te lang gewacht met water geven omdat ik ging verpotten, en baby een beetje te dicht bij de zon gezet. Vond ze niet zo leuk. Droevige blaadjes... Het verpotten had ik tussen de soep en de patatten gedaan (hectisch druk werkweekje en kind dat behoefte had om zich te manifesteren) en daardoor eerst vergeten grond in te wateren. Dus plantje er terug uitgehaald, grond mengen met water, plantje er terug in en met een papatraan in m'n linkeroog kijken naar de droevige blaadjes van m'n baby, "sorry sorry sorry" prevelend met een bibberlipje... Plantje wat lager gezet.
                  Vandaag echt blij dat baby terug min of meer in superheld houding staat! En, het is gegroeid! Ook altijd een goei teken!

                  Baby is een topwijf dat tegen een stootje kan!

                  Vandaag dag 12 sinds bovenkomst!

                  Het is een thriller !

                  Comment


                    #14
                    Mooi mooi mooi, Ik vroeg me wel af of die pods zullen afbreken en niet teveel energie van de wortels zullen vragen om er door te breken. maar aangezien het geen auto's zijn kan het niet zoveel uit maken
                    Die groene leds zijn eigelijk voor tijdens de donkere uurtjes te kunnen kijken zonder dat de planten lichtstress ondervinden, omdat de plant alle spectra van het licht opnemen behalve het groene licht, dit is overigens ook waarom de meeste planten groen zijn van kleur omdat ze het groene licht weerkaatsen.Maar om even terug te komen op de lichtstress, aangezien ze dus het groene licht terug kaatsen, telt dit niet als lichturen voor de plant, en worden ze zo niet verstoord in hun lichtschema.
                    Succes!
                    Geduld is een schone deugd.
                    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                    Comment


                    • Captain fantasy
                      Captain fantasy commented
                      Editing a comment
                      Nog nooit geen last gehad van wortels die niet door zo'n pod geraken hoor. Als dat volgezogen is, is dat een pap met een soort van gaasje rond om de boel bij elkaar te houden. M'n eerste 2 kweekjes waren autoflowers en die hadden daar ook geen probleem mee. Trouwens ook nog nooit een zaadje gehad dat niet boven kwam.

                    • Conqueringlion
                      Conqueringlion commented
                      Editing a comment
                      destebeter wat ik al een keer heb gehad is dat er nog een vliesje rond de zaadlobben zaten toen het kopje bovenkwam, dan heb ik heel voorzichtig het eraf getrokken, nd everything went fine
                      Ik kan je wel aanraden om het zaadje goed in de aarde te leggen door er even op te sproeien met water wanneer je het in je putje legt, dan komt het vanzelf in de goede positie terecht en zal je nooit rare toestanden krijgen dat ie gedraait boven komt.

                    #15

                    Comment

                    Bezig...
                    X