Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stef's zolderkweekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Stef's zolderkweekjes

Korting op 420shop
    Goede dag!
    Toch besloten een verslag te maken, ik zal hier mijn huidige en toekomstige kweekjes bijhouden ipv afzonderlijke verslagen te openen. Ik heb dit met mn huidige kweekje niet gedaan vanwege energie gebrek, een gezin met 2 jonge kids gaat niet in je koude kleren zitten haha.
    Op dit moment heb ik nog de Blueberry OG (Barneysfarm) en Blue Zushi (Dutch Passion) in bloei staan. De BB staat nu 7 weken in bloei en de BZ 6 weken.
    In de Blue Zushi vond ik een zaadje paar weken terug, maar daarna niets meer gevonden (geen zaadjes of banaantjes of zaadzakjes oid), dus we gaan het zien wat ik tegen kom na de oogst.
    De Blueberry OG heeft flinke foxtail vorming, waarschijnlijk door licht/hitte stress, dus we gaan het zien hoe dat verloopt met afrijpen. Ik zie dat de onderkant van de toppen de pistols al zijn ingedroogd maar niet in de foxtails.

De Sour Diesel heb ik helaas 2 weken voor einde de weg moeten doen vanwege een blokkade in de blumat, kreeg deze al geruime tijd geen water. De bladeren werden steeds geler. Ik had verzuimd de bodem te checken en nam aan dat het stikstof te kort was dus dit heeft helaas haar de kop gekost, ze rook al muf, de aarde was gortdroog en de blumat was al helemaal leeg getrokken. Het was niet het slangetje dat verstopt weas maar het membraan was vast komen te zitten. ik vermoed doordat ik lomp de compost thee e/o de bio pk 5-8 er over heen gedumpt had en dat het membraan was vast gekoekt (is mijn theorie). Wel balen maar heb mn lesje weer geleerd. Daarna heb ik de Blue Zushi van de mgb naar het tentje verhuisd.

Aangezien de mgb nu vrij was toch besloten nog een snel kweekje tussendoor te doen. Ik had nog F1 titan zaadjes liggen die in 10-11 weken klaar zouden moeten zijn. Precies voor mijn zomer vakantie dus. Ook daar had ik een probleempje met de blumat, ik had namelijk een runaway. Ik zag al dat de blumat bleef druppelen maar ik dacht dat het door het warme weer kwam. Totdat ik een laagje water in de opvang schotel zag liggen, toen heb ik meteen de blumat uitgezet. Bij nadere inspectie bleek er een luchtbel in de blumat te zitten, terwijl ik juist zorgvuldig te werk ben gegaan om dit te voorkomen. En voor installatie dit nog had gecheckt, heel vreemd maar goed. Nu laat ik de blumat uitstaan en wacht ik totdat de pot droog genoeg is om opnieuw in te wateren en de blumat af te stellen. Gelukkig bleef de schade beperkt. De zaailing ziet er goed uit. Ze is nu ruim een week oud. Ik heb er nu een blumat digital in de aarde gestoken en hou ik de boel in de gaten. Zo nodig giet ik een klein beetje water rondom de zaailing.

De nodige uitdagingen gehad, maar wiet zal er zijn

IMG_3089.jpg
    Links Blueberry OG, rechts Blue Zushi

IMG_3085.jpg
    Blueberry OG
    IMG_3088.jpg
    IMG_3084.jpg
    Blue Zushi

IMG_3090.jpg
    De F1 Titan
    Last edited by stef273; 11 May 2025, 07:38.

Mooi zeg, succes!
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• pleuriskind
      pleuriskind commented
      Editing a comment
      Ziet er lkkr uit! Is de blueberry og een auto?

Had toevallig een gratis zaadje gehad bij mijn bestelling (bb og auto)

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Het is een foto en ruikt erg goed. Al ruikt de blue zushi nog meer, die komt er wel over heen😊

Mooie setup! Maakt die secret jardin afzuiging veel geluid?
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto
    ​

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat geeft trillingen door, frequenties dus, gauw in de rubbers dat ding.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn👍

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Dat is inderdaad hard, wel goede lampen zag ik 👌

Gauw maken dat je weg komt, voordat ze denken dat je hun vader bent!!

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      🤣🤣🤣

Leuk ik ga je volgen.
    Die Blue Berry ziet er super uit zeg Toppen van de Blue Zushi ook trouwens
    👌🏻
    Suc6 verder

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks mate! ja ben ook erg benieuwd hoe ze straks ruiken en smaken als ze gecured zijn

Wat een knappe dames zeg!

Leuk ik volg je weer. Veel plezier met je kweekjes. 😊

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dank je wel Babz!

De toppen van de blueberry og dikken lekker verder aan.
    IMG_3115.jpg

Vrijdag is ze acht weken maar ze moet nog wel ff zeker een week, anderhalve week.
    IMG_3127 (1).jpg
    IMG_3128 (1).jpg
    Maar gaat de goede kant op

IMG_3132.jpg
    De F1 titan groeit ook lekker door. De bodem begint aardig in te drogen, de blumat staat nu op 93. Het oppervlak spuit ik steeds vochtig zodat de bovenste laag niet uit droogt. Nog even en ik ga de blumat opnieuw afstellen. Er zit nu nog maar 1 tab in, die heb ik er na 1 week in gedaan, volgende week gaat de 2e er in (11 liter potje). Ik heb besloten dit gefaseerd te doen omdat dit een autoflower is en die wat gevoeliger zijn voor overvoeding.
    Last edited by stef273; 14 May 2025, 06:17.

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Lekkere dikke tetten!

Die Blueberry OG is een beste brenger zo te zien. Daar zie je heel duidelijk aan hoe bepalend genetica is. Wat een knotsen!
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      echt he, ik sta er ook van te kijken!

De blueberry og is een prima plant,makkelijk te kweken, goedde genetica,een perfect gebalanceerd wietje van appeal,gewicht en geur.
    en een pittige drager.

Ik was er altijd zeer tevreden van,dat zul jij vast en zeker ook zijn daar is geen twijfel aan mogelijk.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dat denk ik ook ja, kijk er naar uit om 'm te vapen als het zo ver is👍

Het blijft me verbazen hoe snel die krengen kunnen groeien. F1 titan vandaag 2 weken boven de grond.
    De blumat digital geeft inmiddels 130 aan. Gister avond de tropf afgesteld👌

IMG_3138.jpg
    IMG_3137.jpg

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Gaat lekker hier! Groeit goed hoor

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Echt he, nog ff en dan ga ik het stammetje platleggen

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Gaat zeker hard zeg 👀

jouw kweekje heeft mijn aandacht getrokken gaat lekker
    die OG gaat wel een mooie opbrengst hebben
    veel succes verder

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dank je wel!

Woesndag of donderdag gaat het gebeuren, dan gaat de Blueberry OG om🪓. Ik bespeur alleen nog maar troebele trichomen. Nog weinig amber maar dat hoeft van mij ook niet. Stoppen op je hoogtepunt😁.Ik las ook op twitter ahum X, dat als je oogst als je trichs melkachtig zijn en niet amber, dat je rosin ook schoner is (minder lipiden, vetten en waxen), dus dat gaan we zien😉. Vrijdag is ze 9 weken in bloei.
    Ik heb de wierook alvast in huis gehaald, en ik heb ook een potje ona gel. De wierook steek in aan in de ruimte waar ik knip (nat) en de ona gel gaat op de overloop om geur overlast in huis te minimaliseren.

IMG_3206.jpg
    IMG_3205.jpg
    IMG_3203.jpg
    De Blue Zushi staat vrijdag 8 weken in bloei maar zie nog teveel heldere trichomen, die mag nog wel even

IMG_3209.jpg
    IMG_3207.jpg
    De F1 titan groei ook lekker door en ik ben haar stammetje al aan het plat leggen. De aarde voelt nog wel wat droog aan en de digital gaf ook 200 aan, ondanks dat ik opnieuw afgesteld heb. Blijft toch wel lastig om de blumats af te stellen als je kweekje al in bedrijf is. Ik heb rondom beetje bewaterd en eerdaags gaat ook de 2e tab erin. Maar gezien de puntjes van het nieuwe blad mag ik daar nog wel even mee wachten. Maar als de 2e tab er in zit komt er een laagje hennepvezel (heb ik toevallig liggen) over de aarde om de vochtigheid op oppervlak beter vast te houden en de wortels de kans te geven meer van het oppervlak gebruik te maken
    BTW vorige keren had ik tegen het einde m'n blumats dicht gedraaid om minder te bewateren (om LV laag te houden/krijgen) en waren m'n toppen binnen enkele dagen droog. Nu heb ik dat niet gedaan, eens even kijken of dit invloed heeft op de droog snelheid. Ze mag er wel 7-12 dagen over doen wat mij betreft🤗
    Last edited by stef273; 20 May 2025, 06:54.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dank jullie wel!😊

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Mooie volle toppen de OG
      Blue Zushi mooie roze gloed.
      Titan in aankomst lekker bezig 👀

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Oh idd nu zie ik het ook, de toppen van de zushi hebben een roze gloed. Had ik nog niet gezien, kleuren kippig zijn is niet echt handig🤣
      Maar thanks!😊

ik moet toch ook toegeven dat uw plantjes een streling voor het oog zijn.
    Ik denk dat die mijn volgende kweek zullen zijn

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Staar je niet blind op een ander,dat kan nog al eens tot een teleurstelling eindigen

ik was vooral bezig op de structuur van de plant en de kleur van de toppen. lekker veel trichomen

Comment

Denk wel dat ik wat zaden tegen ga komen in de blue zushi, als ik die volgende week ga omhakken:
      IMG_3222.jpg

En dit vind ik ook zo gek:
      IMG_3221.jpg
      Alsof er een zaad zakje is opengesprongen (dit zie ik her en der op de bz), zou ook vernieuwde bloei kunnen zijn?

Attached Files

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Kunnen altijd wel nieuwe bloeiharen nog komen hoor, ziet er lekker uit! Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken👌

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Nieuw blad / foxtail.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Nou goed om te horen, thanks guys!
    Bezig...
    X