Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stef's zolderkweekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ze straalt in elk geval en dat toont ze ook

Comment

Besloten toch maar niet te lollypoppen en te knakken ne het gewoon maar te laten gaan. Deels omdat ik denk dat ik wat te laat was en niet wilde stressen en deels uit luiheid.
      Gisteravond het koolstof in het filter vervangen.
      Verder komt er een heerlijke geur het uit kastje zodra ik het deurtje opentrek 😋
      IMG_3502.jpg
      IMG_3503.jpg
      IMG_3504.jpg

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik heb vorige ronde een dame lolly gepopt, of gelolly popt
        Uit noodzaak omdat ze per ongeluk gezaaid was
        En het was een mega dikke top superwiet
        Als je zelf zaad maakt en dan 2-4 dames in een 11 liter zet krijg je allemaal van die toppen
        Alleen te doen als je zelf zaad maakt echt rendabel lijkt mij

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        En
        Ook supersnel klaar met de knipknip! Dat is niet onbelangrijk

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Precies Takke, en dat is (samen met verlagen vanLV) mijn hoofdreden, sneller knippen

Vooralsnog wel redelijk onder controle . Als het daadwerkelijk een probleem wordt zal ik wel gaan snoeien.
      IMG_3506.jpg

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Netjes zo!!
        Snoeien ben ik ook niet zo n fan van.
        Ik haal persoonlijk liever blad weg dan takken 👌🏻

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja ik bedoelde ook weghalen van blaadjes idd, zal nu zeker geen takken meer weghalen 👍

Vanmorgen nog wat ontbladerd, scheelt weer paar procent in de LV. Morgen ga ik lang weekend weg naar festival (Graspop) en zal mijn vrouw het vaatje van het weekend bijvullen (ik zal haar daar ook wel ff aan herinneren😉). De toppen zijn lekker aan het aandikken. Morgenochtend voor ik vertrek zal ik nog wat Bio PK5-8 geven. Ben benieuwd wat voor knuppels ik aantref als ik thuis kom maandag middag
      IMG_3545.jpg
      IMG_3546.jpg

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Je verbranden punten zijn zo goed als weg, ik heb er nog last van zoals je kan zien in me verslag 🤣

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja 2 tabs toch echt teveel voor AF denk😅

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Jup daar zijn we wel achter 🤣

Tijd voor een update. Heb niet veel tijd gehad voor dit kweekje helaas. Had er ff iets meer bovenop kunnen zitten. Het water huishouding is nog altijd niet helemaal op orde, de helft van de pot is goed nat maar de andere helft van de pot, gort droog. Wellicht beter 2 blumats moeten gebruiken. Op zich gaat het wel goed met het plantje maar ik had er meer uit kunnen halen denk ik. Ach ja, dit rondje is ook maar voor de leuk.
      10 juli is ze 10 weken boven de grond en volgens rqs doet deze 10-11 weken. Maar gezien de pistols zou het nog wel eens 10 weken kunnen zijn. Dan nog een een dag of 10 te gaan.

IMG_3666.jpg
      IMG_3665.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks guys

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Nou ja, als dit het resultaat is van weinig aandacht....
        Boeie
        😀

Zoals ik het zie mag ze nog ff ja
        Mooi man

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        😁 😁 😁

Veels te warm in het hokkie (gister 34 graden), ik heb nu de verlichting maar op 12/12 gezet. beetje laat maar ja. Kan de verlichting niet dimmen helaas

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Je krijgt ook wel gratis update maar het is allemaal omslachtig en hebt er extra hardware voor nodig (kost paar euro) maar is nogal omslachtig. Het display is nu wel geüpdatet maar het main board nog niet. Moet ik nog doen, communicatie gaat een beetje langzaam bij Fred (als hij de juiste fw niet bij de hand heeft). Maar komt goed. Na dit kweekje ga ik er weer achteraan.
        We probeerde eerst de mgb 19 te upgraden maar dat was niet gelukt dus was toen terug gedraaid.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dus eerder een ontwerp fout dat het zo omslachting is

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Moet niet kunnen vind ik met zon kosten plaatje

Toppen dikken lekker aan. Ze ruikt ook lekker. Eens kijken wanneer ik haar ga omhakken😁

IMG_3721.jpg
      IMG_3724.jpg
      IMG_3722.jpg

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        De biotabs man zelf zegt dat beide het beste is, maar die verkoopt het spul ook he

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja dat is zo, altijd in gedachten houden he, wij van wc eend..
        Maar misschien dat de compost thee meer toevoegd qua kwaliteit (terpenen, etc) dan kwantiteit, dunno. Toch denk ik dat als ik voor kwaliteit ga, ik toch die compost thee ga gebruiken naast de bio pk. Onderste uit de kan halen. Als ik een keer een lui rondje voor de leuk doe, laat ik het achterwege

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Mijn overbuurman kweekt al 30 jaar waarvan 10 met leds, die vent zit standaard op 2,2/2,3 gram per watt. Hij zegt hoe minder je geeft hoe beter, in biotabs zit ook PK wat voldoende moet zijn om mooi af te bloeien zonder enige toevoegingen en geloof mij als je zijn haze rookt je gaat plat 😅

Bij mij komt de smaak van de BZ ook nog niet echt door, maar dat komt omdat ik nog niet de goed gecurede BZ heb geproefd. Ik heb per ongeluk alle wiet in grove bags gesealed maar had wel nog een topje in een mini weckpotje gedaan. Dat weckpotje rook ik de eerste week behoorlijk dus er waren een hoop terpenen verdampt denk ik dan. Als ik haar vermaal om te vapen en dan aan mijn vingers ruik, ruik ik een combinatie van gas en een zoete geur, die elkaar heerlijk aanvult. Weet niet wat ik ruik in die zoete geur maar daar ben ik ook erg slecht in, herkennen van evt fruitsoort oid. Ik denk wel dat als dit wietje op de juiste manier gecured wordt je dan wel degelijk iets heerlijks hebt. Het profiel ruikt echt verrukkelijk. Zodra dit topje op is, zal ik zo'n grove bag openen en opnieuw proeven. De high is in ieder geval een heerlijke combi tussen een head high en een body stone in de juiste propoerties, erg blij mee! Ik vond wel nog een beetje schimmel in een topje, die heb ik weggegooid. De rest nog geinspecteerd maar niet gevonden, hopelijk blijft dat zo 🤞
      De blueberry og ruikt zowiezo al heerlijk​ zodra ik de pot open doe, een heerlijke zoete bessen geur. De smaak is ook verrukkelijk, heerlijke zoete smaak met blauwe bessen en een soort mint afdronk zeg maar. Heb altijd al een zwak gehad voor blueberry wietjes. Het effect is ook heerlijk stoned met een lichte head high, tot dus ver 1 van mn favoriete wietjes! Maar ik denk dat het met de BZ ook wel goed gaat komen, ze heeft een goede cure en wat tijd nodig vermoed ik, ben benieuwd!
      Last edited by stef273; 9 July 2025, 07:08.

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Takketoelli ik denk dat jij de Dos si dos 33 van Barney ook wel lekker zal vinden. Zeker met de vape een cocktail van zoete frissigheid 👌🏻
        En de Rosin ervan is ook zo bizar lekkah

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die heb ik nog nooit gehad, zal ik onthouden

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Oeh lekker hoor die soortjes, ga ik onthouden!

uw toppen zien er echt mooi uit. Ben echt benieuwd als je kan beginnen drogen en curen.
      Ziet er mij echt wel een top-weedje uit en zeer goed gekweekt ook

proficiat makker

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de complimenten! Al heeft dit wietje voornamelijk zichzelf gekweekt😊

het kweekt idd zichzelf maar het geeft zichzelf wel geen water, voeding, warmte en licht
      Als jij dit voor haar in orde brengt beloond zij jou nadien wel

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Pas wel op met autopot dat heeft ook zeker zijn minpunten.
        Zo moet de schaal super vlak en waterpas staan anders kunnen de vlotters gaan lekken en loopt je schaal vol
        Maar als je de min punten weet en er scherp op bent is t n perfect systeem ook

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        (ik heb zelf geen ervaring met autopots @Minigrowcase)

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Grow Co gelukkig is mijn kastje waterpas 🤣😅 maar bedankt voor de tip!!

Nou, ze is om. Wat een dikke knotsen zaten er aan dit mini plantje zeg. Had ik niet gedacht. Als de geur, smaak en effect ook nog eens goed zijn is dit wel een perfect plantje voor in de MGB.
      De blumat digital stond al een lange tijd op 0 en was ook helemaal leeg zag ik. In het begin wat issues gehad met waterhuishouding maar toch nog goed verlopen verder, ze kan wel wat hebben dus.

Nu laten drogen, hopelijk niet te snel. Dan ga ik de toppen meten met een houtmeter en als de vochtigheid op 10-12% zit gaan ze de grove bags in. Ditmaal seal ik ze niet haha. Doe er ook een hygrometer in zodat ik de boel wat in de gaten kan houden en weer kan openen mocht het toch nog te vochtig zijn, Ben ook erg benieuwd naar de smaak en het effect!

IMG_3782.jpg
      IMG_3781.jpg
      IMG_3779.jpg
      IMG_3784.jpg
      IMG_3783.jpg
      Last edited by stef273; 14 July 2025, 07:02.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ik had dus hetzelfde probleem maar dan met weckpotten. Ik denk dat we het iets langer hadden moeten laten drogen

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Als je soms n pot open maakt en de lv is in de kamer hoger dan in de pot kan je weer opnieuw beginnen 😂

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja das niet handig😁

Ff een vraagje. Een grotere top bestaat eigenlijk uit kleinere topjes. Halen jullie die allemaal los na het drogen/voor het curen? Zodat je de alleen de kleinere topjes over houdt?
      Tot dusver heb ik altijd de (grotere) toppen in z'n geheel in weckpotten gedaan. Kan ik die beter uit elkaar halen?

Comment

De topjes waren toch stuk minder compact dan ik dacht. Ook wel veel pistols, viel me ook op bij mijn vorige autoflower (northern light). Is dat een dingetje van autoflowers, de hoeveelheid aan pistols?
      Eergisteren de kleinere toppen uit elkaar gehaald zodat ik de individuele topjes overhield, en in grove bags gedaan. 24u later was de LV 60%, 48u later 61%.

Gister avond de topjes van de grotere toppen afgehaald en in grove bags gedaan (3 zakken). Vanmorgen nog steeds 54-56%. Ik vermoed dat als je de toppen uit elkaar haalt zodat je de kleinere topjes overhoudt dat je iets minder lang hoeft te drogen, omdat de takken ook veel vocht vasthouden. De kleinere topjes op zichzelf drogen sneller dan de takken. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel haha (heb meer koffie nodig). Nu zit alles in de bags.

De geur van de wiet in die eerste zak was al erg lekker, je merkt al snel verbetering in de grove bags.
      Ik heb de boel nog niet gewogen, komt later wel. Valt wel een beetje tegen denk ik, zeker omdat ik de toppen uit elkaar gehaald heb en dus de takjes niet meegewogen zijn, en de toppen minder compact zijn dan ik dacht. Zo ook de foto's, zodra ik ff meer tijd/energie heb volgen die ook.

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zolang je uitkomt tot de volgende oogst is het goed he. Ik hoop dat dat zo is

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Ik denk dat dit ook meer een lekkernijen kastje is toch? Dat word mijn andere kastje dadelijk wel van 30x30cm

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ik heb zeker genoeg tot aan de volgende oogst. Als het curen klaar is geef ik wat weg, wat vrienden en collega's blij maken .
        En idd de MGB is idd voor de lekkernijen.

Helaas toch wel schimmel gevonden en best wel wat ook. Wilde ff topjes uit een zak van LV 61% verdelen over zakken met te lage LV, foto's maken en wegen en toen vond ik een beschimmelde top (zie onderste foto). Gelijk de rest nagekeken en kwam hier en daar wel nog meer tegen. Ook in de zak met te lage LV (55%). De wiet heb ik paar dagen geleden er in gedaan en nog steeds te lage LV dus dacht dat ik te lang het laten drogen. Wel vreemd. In de opslag liggen de zakken tegen elkaar aan, misschien moet ik toch wat afstand houden tussen de zakken, zodat ze zeker hun gassen etc kwijt kunnen? Of misschien zat het er al, geen diee. De LV heeft wel wat geschimmeld en de ontvohtiger heeft ook wel aangestaan zo nu en dan. Maar ja, wie zal het zeggen
      Ik heb het geheel (voordat ik de schimmel vond) gewogen en de opbrengst viel toch wel mee moet ik zeggen, 72 gram. Had ik niet gedacht.. Maar ja, of ik er nog lekker van zal kunnen genieten nu ik schimmel gevonden heb... Maar ja daar moet elke hobby kweker mee dealen. Dus moest het er vroeg of laat ook wel bij mij gebeuren. Misschien heb ik wel eerder schimmel gehad maar niet gezien of gemerkt.. Elke top waar beetje schimmel in zat of verdacht uitziet heb ik weggegooid, schat zo'n 15 gram.

IMG_3825.jpg
      IMG_3832.jpg
      IMG_3830.jpg
      IMG_3833.jpg

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Onderste foto: in het.midden een gaatje met pluis aan de binnenkant.

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Gespot!! Thanks @kelderkastje
        En jij Stef helemaal goed gespot met je kleurdislectie. 😂

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Zag het pas toen ik de foto's terug keek🤣

Ik vermoed dat de oorzaak is dat ik tot het laatst de blumats aan heb gehad, om te voorkomen dat de toppen te snel drogen. Voorheen zette ik ze een aantal dagen voor de oogst uit. Denk dat kern van de toppen toch iets te vochtig waren. Hoe doen jullie dat, in de zin van hoe lang van te voren stoppen jullie met de watergifte? En doen jullie dit om schimmel te voorkomen? Of om de plant te stressen, of beide?

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ding is duurder in aanschaf en gebruik dan die paar gram die ik ermee red

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik kan niet zonder werken, ik gooi altijd meer als 100gr aan rot weg anders. Ding heb ik snel terug verdiend als ik dat in de shop weer zou moeten kopen.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dan is het wel nodig ja
        Ik een gram of 10-20 denk ik
    Bezig...
    X