Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stef's zolderkweekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De kleintjes doen het nog steeds. Links onder groeit gestaag verder en heeft minimaal last van nutriciun burn, de kleinste 2 hebben er wel veel last van maar de nieuwe aanwas ziet er wel beter uit. Rechtsonder heeft ook minimaal last maar is een stuk kleiner. Ik hoop dat links onder een vrouwtje is.
    IMG_5132.jpg
    IMG_5133.jpg

De Strawberry Cough en Sour Diesel groeien beginnen de ruimte te vullen, vooral de SC. De hoofdstam stak alweer een stuk naar boven, diue heb ik meer plat gelegd naar voren. De andere takken ook verbonden en uit elkaar getrokken. De voorbloei is al een aantal dagen zichtbaar en ze begint ook lekker te ruiken. De strek is begonnen.
    De SD heeft uiteindelijk toch 2 zijtakken gekregen waar ik haar getopt had. Ze begint nu ook zijtakken te vormen. Nog geen voorbloei te zien. De SC is duidelijk al een stuk verder.

IMG_5134.jpg
    IMG_5135.jpg
    IMG_5136.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ik doe nu steeds "leaf tucking" om onderste regionen in het zonnetje te zetten maar kan idd wel wat bladeren weghalen👍

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik kijk of een blad een top bedekt, of dat een blad vochtig wordt omdat ze op elkaar liggen. Die haal ik weg

Als een blad niet weg hoeft gewoon laten zitten of je moet inderdaad een lv probleem hebben

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja goeie, ik propte de overhangende bladeren onder het onderliggende top zeg maar, maar je blijft bezig haha. dus heb al eea weggehaald. Wil niet teveel want dan kun je de strek juist bevorderen, niet wat ik wil.

M'n Orange Bud 2.0 van dutch passion is bijna op en redelijk uitgedroogd, en aangezien dit 1 van mn go to wietje is, weer een kweekje begonnen in mn vrije MGB🤗.
    Ook dit keer biobizz lightmix gebruikt in combinatie met biotabs shizzle.

IMG_5183.jpg
    IMG_5184.jpg

Van de 4 Blue Zushi zaailingen ga ik die 2 kleine mongooltjes weggooien. Zo ga ik in ieder geval niet over de 5 planten heen (als dat uberhaupt nog iets uitmaakt, met mijn "professionele apparatuur"🤣)
    IMG_5147.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Maar inderdaad Grow Co, vraag me af of die grote een mannetje is en die andere een fem misschien? Of beide mannetjes maar verschillende phenos 🤣
      Die 2 andere misbaksels heb ik er uit geknikkerd

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Kush is lekker hoor maar moet je van houden

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Nog 2 nodes dan kan je waarschijnlijk al zien wat t word.
      Regulier zaad geeft wel n extra persoonlijk stresspuntje 😂

3/4 dagen geleden OB2 in het koffie filter gedaan en BAM daar is zal al😎

IMG_5207.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja ze heeft er zin an

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Eindelijk een vrouw die zin heeft🤣

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      😆😆😆

De kleine OB2 aan het infuus gelegd vandaag. Moest nog wat blumat spullen hebben, all4plants is failliet helaas, dus bij bloomling besteld (is duitse webshop dus duurde iets langer voordat het aankwam).

IMG_5234.jpg
    IMG_5235.jpg
    De kleine gaat lekker.

De 2 Blue Zushi gaan ook goed. De grootste getopt van de week en hersteld goed. De nieuwe scheuten groeien al snel. Nog steeds een beetje last van overvoeding.

IMG_5237.jpg

De Strawberry Cough (links) en de Sour Diesel (rechts) vullen het tentje aardig op, zowel in de breedte als in de hoogte. Ben ze steeds naar beneden aan het binden. Heb niet al te veel ruimte boven in.
    IMG_5241.jpg
    IMG_5240.jpg
    IMG_5244.jpg

Al met al gaat het voorspoeding op zolder!
    Attached Files

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Dat het er goed uitziet en zat ruimte heeft voor meerdere dames😜

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Denk dat Rrepp doelt op je typo

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Typo

We zijn weer aan een update toe, was alweer even geleden.
    De OB2 is lekker aan het groeien. ze is nu 8 dagen oud en gaat deze week op 12/12. Vorige keer groeide ze mn kastje uit, dat wil ik niet nog een keer. Dit keer zit ik er meer boven op., Ook een laag cementzand boven op gegooid tegen rvm.
    IMG_5349.jpg
    IMG_5348.jpg

De Sour Diesel en Strawberry Cough zijn ook nog lekker aan het strekken. Heb gisteravond nog een aantal takken gesupercropped om zoveel mogeljik gelijk bladeren dek te behouden. Nog een tak gebroken (half), hopelijk hersteld dit nog goed in deze fase.
    Verder nog een beetje orgatrex/bactrex gegeven want ik had het idee dat ze dat wel kon gebruiken (vond bladeren ietwat gelig worden hier en daar). Vanavond maar weer een rondje ontbladeren.
    IMG_5350.jpg
    IMG_5351.jpg

Een van de Blue Zushi plantjers heeft haar geslacht laten zien, het was de grootste, daar hoopte ik al op.
    Meteen overgepot in een 11L potje. Dat ging beter dan de vorige keer. De pot was mooi doorworteld.
    Ik hada de lightmix weer voorbereid met biotabs startrex en bewaterd met orgatrex/bactrex. Ik bedacht me later dat in deze fase, vlak voor de bloei orgatrex niet zo'n goed idee was omdat daar veel nitrogen in zit, die heeft ze minder nodig in de bloei, ik had een lagere dosering moeten geven. Ben benieuwd of dit weer verbrande randjes opleverd. 2 biotabs toegevoegd.
    IMG_5337.jpg
    IMG_5347.jpg
    Dat was het weer, tot de volgende keer!
    Last edited by stef273; 26 October 2025, 06:18.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Jazeker, want de stretch moet nog beginnen

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Mooi man. Tent is mooi egaal
      Kleuren zijn mooi 👍🏻

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Bedankt man! Ben zelf ook wel tevreden 😊

Eergisteren ff bezem door het tentje gehaald. Ik heb voorzichtig een rondje ontbladerd en gelollypopped, vooral de Sour Diesel en een beetje de Strawberry Cough. Volgend rondje is als de strek gestopt is. Want die is nog steeds gaande. Blij dat ik zo snel geschakeld heb (SC na een week, SD na paar dagen). De lamp staat nu op 80% (van 100watt) en hangt nu 16-18cm boven bladeren dek, ppfd is 900-100. Wel wat veel maar hopelijk remt dit de groei een beetje, ik zie nog geen stress dus laat het zo. Als de strek eruit is, hang ik de lamp een stukje hoger en gaat ie op 100% zodat de onderste regionen wat meer verlichting krijgen.
    Oorsponkelijk zit hier een 100m3 filtertje in, die is wat kleiner dan degene die er nu in zit (150m3). Ik wil liever de 150m3 er in laten zitten zodat ik (lees mijn vrouw) minder last heb van geur overlast. Met het 100m3 filtertje kan de lamp een stuk hoger. Maar ja, ik heb niet veel wiet nodig dus hoop het met het grote filter te kunnen doen.
    IMG_5386.jpg
    IMG_5387.jpg
    IMG_5388.jpg
    IMG_5389.jpg
    IMG_5391.jpg

De OB2 ook al minimale LST gegeven, ben hier ook van plan het stammetje plat te leggen.
    IMG_5390.jpg

De BZ doet nog niet veel groeien, moet nog ff wennen in haar nieuwe potje denk ik. Ik zie wel beginnende klauwtjes.
    IMG_5383.jpg
    Dat was m weer, tot de volgende keer
    Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Waarschijnlijk verloopstuk 100 of 110/125.

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Hoeveel weken zit je bij de SC nu? Ziet er echt goed uit! Hoe groot is ze?

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ze zit nu in bloei week3 en groeit lekker door haha. Weet niet hoe groot ze is maar wel groter dan ik zou willen haha. Foto's hier onder😉
      Last edited by stef273; 2 November 2025, 07:58.

Dit is zo’n ring maar denk ook dat hij al in je tent zit hier schuif je de 100m3 filter in
    IMG_2934.jpg

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Homebox tent is top kwaliteit!
      Als je wilt dat het niet zichtbaar is dan je huidige tent in een kast zetten van ikea ofzo.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ik hou jullie adviezen in gedachten heren, thanks!

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Ja homebox ook wel fan van, vroeger zo'n 1x1m bij Organic Earth gekocht nog de zwarte versies, jaren in gekweekt en dan aan een kameraad gegeven en die is daar nu in bezig en die binnenkant van de tent is nog altijd top. bij die zilveren tentjes begint dat spul na enkele jaren hier en daar te delamineren.

Nog ff een korte update, de 2 dames in het tentje blijven maar groeien 😅. Heb inmiddels de lamp nog verhoogt. Als ze door blijven groeien gooi ik het kleine 100m3 filter erin zodat ik de lamp kan verhogen. Ik merk dat met 14 liter potten de planten gezonder zijn en minder te korten tonen maar ze worden wel groter😅. Gister avond 1 van de hoofdtoppen per ongeluk gebroken toen ik haar wilde supercroppen. Die zal wel wat vertraging hebben in haar ontwikkeling.
    De OB2 gaat lekker en oogt ook gezonder dan de vorige ronde ob2. 1 maatje grotere pot en beter water management denk ik.de blue zushi oogt overvoed en droog. Hopelijk komt dat nog goed. Ik wil haar gebruiken om rosin van te maken. Want sowieso is de smaak van BZ echt fantastisch maar ik begin haar high ook steeds meer te waarderen.

IMG_5458.jpg IMG_5459.jpg
    IMG_5460.jpg
    IMG_5461.jpg
    IMG_5462.jpg
    IMG_5456.jpg
    IMG_5463.jpg
    Attached Files
    Last edited by stef273; 2 November 2025, 07:59.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Gezellig. En heb je je nieuwe lichting BZ al geproefd? Ruikt en smaakt net zo als de vorige ronde?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ja deze is beter dan vorige rondes. Dat was iets fluffie deze is super compact zoet/zuur en potent echt n coffeeshop wietje. Wel n bankplakker ook.
      De Holy Zushi groeit ook al joh.
      Gister nieuw topic aangemaakt 👍🏻

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Klinkt goed hoor, lekker wietje is dat toch😎
      Ah tof, ik ga je topic checken

En elke keer als je denk dat ze klaar zijn met strekken, strekken ze nog even meer 🤣. Ik onderschat elke keer hoeveel strek kracht die plantjes hebben, ook met maar 1 week of enkele dagen 18/6.
    Ik denk dat ik voor deze ronde het kleine filter ga bestellen, die was op de vorige keer. Dan kan de lamp weer wat hoger en op 100%. ppfd staat nu al op >1000 in het midden ter hoogte van bladerendek. Gisteravond ontbladerd en lollypoppen.
    IMG_5485.jpg
    IMG_5490.jpg
    IMG_5489.jpg
    IMG_5487.jpg

De OB2 nog ff verder plat gelegd, en 1 fan leave weggehaald die het licht blokkeerde voor de onderste opkomende scheuten. OB2 gaat erg lekker.
    IMG_5492.jpg

De BZ gaat niet lekker, erg overvoed. Ik heb gisteren gespoeld om zouten weg te spoelen 2x 2L op 11L potje, met wat tijd er tussen om aarde tijd te geven het te verwerken. Ik denk er aan deze af te breken en iets ander neer te zetten (Mokum's Tulip misschien) Maar kijk het even aan nog paar dagen. De kleur van de top is ook wat bruinig, anders dan voorheen.
    IMG_5495.jpg
    IMG_5496.jpg
    Last edited by stef273; 4 weken geleden.

Comment

Ondertussen zijn er hier ook wat ontwikkelingen geweest, de BZ heb ik er uitgeflikkerd, dat werd niets meer. Heb daar weer een hoop lessen mee geleerd, vooral hoe het niet moet.
      In mijn tentje had ik moeite om de LV op orde te houden sinds ik het grote filter niet meer kon plaatsen omdat de planten te hoog waren. Het kleine filtertje had teveel weerstand dus als ik de afzuiger maximaal zette, toe had het te weinig zuig kracht. Het tentje stond niet geheel vacuum en ik voelde ook bij mij inlaat stuk minder zuigkracht. Misschien dat mn tentje ook te vol staat ik weet het niet.
      Uiteindelijk voor de meest eenvoudige en kosten effectieve oplossing gegaan, ik heb een nieuw tentje gekocht bij onze sponsor, een DS60 R4, die is weer een stukje groter (60x60 ipv 60x40 en een stuk hoger 160, ipv 112) . Daar kon ik mijn hudige afzzuiger gebruiken met het grote filter. En omdat er 100mm flensen bij zitten kan ik altijd nog mijn afzuiger/filter upgraden naar bv een AC infinity t4 (die had nomercy niet op voorraad). Zondag acond alles overgezet in combinatie met het grote filter en ik heb nu geen moeite meer om de LV laag te houden. Ik denk er aan om in de toekomst een PAX kast omheen te bouwen voor incognito.
      De OB2 doet het nog super, af en toe LSTen om de boel te spreiden en laag te houden.
      En tussendoor ben ik heerlijk aan het snoepen van mn wiet voorraad met een dynavap, wat is dat toch mooi spul. Gewoon met torch en een plukje wiet er in (of beter nog 3 kleine plukjes wiet) en genieten maar. Ik grind niet meer, ik pluk gewoon stukjes wiet van een topje en doe die er in. En man man man wat een vershcil (tov grinden), de smaak komt 10x beter tot zijn recht. Paar seconden voorbij de klik en je heb een heerlijk smaakvolle damp. Niet mega grote clouds, soms zelf erg weinig, maar de smaak is echt fantastisch. Ik merk dat ik een flavor chaser ben ipv een cloud chaser. De dynavap smaakt echt het beste van al mijn vaporizers, ik denk er zelfs over om de anderen te verkopen. Behalve mn Venty, die hou ik nog . Ik gebruik ook kleine grove bags 15gr dacht ik, waar ik mijn kleine voorraadje in hou waar ik uit pak om te vapen. Dan kan ik de hoeveelheid lucht ook minimaliseren, droogt ook minder snel uit dan kleine glazen potjes.

Nog ff wat foto's, hieronder in de bijlagen, op 1 of andere manier, kan ik ze nu niet in de tekst inserten... :-/
      Attached Files
      Last edited by stef273; 3 weken geleden.

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Het verschil in de soorten de 1 gaat sneller in bloei.
        De plant t dichtstbij de luchtinlaat loopt meestal iets voor

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Vorige keer stond de sd op dezelfde plek idd

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Netjes hoor!

Nu ik een groter tentje heb wil ik ook een grotere lamp, ik gebruik nu nog de cosmorrow lamp uit m'n 60x40 tentje. Dan kan ik de OB2 naar het tentje verhuizen zodat ik alleen m'n tent gebruik om af te bloeien.
      Ik hoop dat er mooie black friday deals aan komen en dan een mooi koopje op de kop te tikken.
      Ik zit te kijken naar:
      G-bars 170 watt
      Sanlight evo 3-60

Zat ook te kijken naar lumatek maar past niet lekker in m'n tentje.

Iemand tips? Ik wil niet boven de 200 watt gaan.

Comment

De trichomen productie op de sour diesel is echt fantastisch, zelfs de fan leafs zitten onder😋. Weet niet of je het goed kunt zien op de foto.
      IMG_5674.jpg
      IMG_5672.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ah ja, ik zie inderdaad in de manual van biotabs dat ze bij 8.5L autopots 2 tabs adviseren. Maar bij gewone potten 2 tabs pas vanaf 10L. Dus ik deed er dan ook netjes 1 tab in🤣 brave jongen

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Je hebt wel gelijk n goed bodemleven gedijd beter in grotere potten

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Je kan beter de 2e wat later toevoegen lijkt mij

Korte update: er valt weinig te updaten. De Strawberry Cough en Sour Diesel zijn verder aan het aandikken. Ze krijgen nu elke week een booster, de ene week Bio PK-5-8 en de andere week compost thee, die laatste hebben ze gisteren gekregen.
      De Orange Bud2 is in voorbloei en begint nu aan haar stretch fase. Zodra de nieuwe lamp binnen is (kreeg al een mailtje dat dit vertraagd is door drukte bla bla bla) verhuisd OB2 ook naar de tent.
      Ik denk er over om volgende rondjes gewoon continue opn 12/12 te laten draaien. Ik heb niet veel wiet nodig, gaan de rondjes lekker snel en daarmee hou ik ze lekker klein. Ik denk er over het volgende rondje 3 planten te zetten: Mokum's Tulip, Melonade Runtz en weer Blueberry OG. Wederom Indica dominant, ik neig de laatste tijd meer naar indica merk ik. De Blueberry OG is echt fokking lekker en de voorraad gaat aardig snel merk ik.

IMG_5708.jpg
      IMG_5709.jpg
      IMG_5711.jpg
      IMG_5710.jpg
      IMG_5706.jpg
      IMG_5707.jpg
      Last edited by stef273; 2 weken geleden.

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Netjes 👀
        Op 12/12 kan je ook wel meer planten kwijt toch maar meer wat meer wiet gebruiken 😉

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja nou ik zag op growdiaries dat sommige planten ondanks starten op 12/12 toch nog redelijk groot werden, dus dacht er aan ze toch te toppen..
        Ik begin rustig aan met 3 of misschien wel 4 potten en dan kijk ik hoe het gaat.. Ik merk dat ik het niet prettig vind als het 1 groot oerwoud is en ik continue bezig ben met ontbladeren, lst etc. Dus begin rustig aan..., denk ik😉

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        En nu ik vooral plukjes wiet voer aan m'n dynavap gaat de voorraad ook wat sneller😬

De lamp is binnen gekomen😎. Gister avond opgehangen, afgesteld en ik ben erg tevreden. Zo te zien heb ik ook betere bladerendek penetratie.
      De orange bud verhuis ik dit weekend naar het tentje. En ik heb een blueberry og zaadje gepopt. Binnen 32uur had ik een penwortel van 1,5cm! Viel me vorige keer ook als op dat de bbog supersnel is. Voor nu in een voorgroei potje gedaan aangezien het niet lukte gister avond nog de eindpot te preppen. Die verhuist eerdaags ook naar het tentje. De SC en SD staan in 14 liter potje. De OB2 in een 11 liter potje en ik ga de BB ook in een 11 liter potje doen.

IMG_5758.jpg
      IMG_5750.jpg
      IMG_5760.jpg
      IMG_5756.jpg
      IMG_5755.jpg
      IMG_5761.jpg
      Last edited by stef273; 2 weken geleden.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Nice, ben benieuwd!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Wauw, gaaf!
        Ik wist niet dat het dit gaf. En goedkiper als mijn ECTC van gtools

Is ie echt stil?

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ik heb zelf de T6 die is 150 tot standje 4 is ie echt stil daarboven ga je m wel horen

Doet onze sponsor roy ook aan black friday?​
      Nee we doen niet aan de Black Friday idioterie, dan had ik 2 maanden geleden de prijzen moeten verhogen om nu de kortingen te kunnen geven.

Wij hanteren gewoon het hele jaar eerlijke prijzen.
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

Bezig...
      X