Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Tgaat weer beter.
Minmax staat op 28,4 en 17,8 dus dat is dik prima. 17,8 zonder verwarming 's-nachts, dus daar ben ik ook wel happy mee.
Gemiddelde temp nog steeds rond de 27,5, afzuiging doet het stuk beter.
Bij deze de plantjes, ook met hullie gaat het beter.
Okay, goeie 4 dagen verder weer. Geen bijzonderheden, zorg er nu wel beter voor dat de toplaag van de grond vochtig blijft met plantenspuit (ff 's-ochtens inspuiten, LV omhoogkrikken met natte handoek in glas water, 's-avonds half uurtje voor de lampen uitgaan plantjes vochtig spuiten en bodem beetje meepakken.) Grond blijft nu ook wat donkerder van kleur dus dat is prima.
Geef iedere 2 dagen nog steeds dezelfde hoeveelheid water, afgezuurd met citroensap, en daar ben ik sinds de laatste keer ook een druppel voeding en weer wat wortelstim aan't bijdoen. Dit ligt nog onder de verhoudingen die op de verpakking staan. Als dit water op is (500ml aangemaakt, genoeg voor ca. 8-10 dagen) geen wortelstim meer en iets meer voeding.
De kleinste heb ik getopt, gezien dat dit de eerste keer was en ik nog niet weet wat het plantje gaat doen, heb ik enkel de kleine getopt en wacht het resultaat even af. De grotere moet nog steeds wat hoger worden, breder/meer vertakkingen komt (hopelijk) nog wel zodra deze de juiste hoogte heeft bereikt en ook getopt wordt. (15cm)
Temperaturen zijn wegens de kou wat naar beneden gegaan, stook 'savonds de kamer iets warmer als voorheen maar dit is ook nodig. Min 14.8(!! Eerste flinke vorst nacht 2 dagen terug ofzo) max 27.4. Maar staat nu al dag op 25.4 en 16.8, nog steeds flinke schommeling maar daar hebben ze het maar mee te doen, ga niet de hele nacht mn woonkamer stoken.
Updateje, voor de piccas.
Gaat wel lekker, hot en her beetje rare dingetjes maar niks zorgwekkends (mijn inziens).
Blaadjes zijn wat aan de droge kant, ga weer iets meer water geven. Ipv 100ml per 2 dagen (200 voor de bak) schroef ik het op naar 150ml (300 voor de bak), voeding en supplementen voorlopig nog hetzelfde.
Ook laat ik sinds gisteren de tijdschakelaar 30min per dag eerder uit gaan, dus over 8 dagen staan ze op 12/12.
Drie dagen, niet heel veel spannends gebeurt, wel is het wat koud geweest en dit heeft de groei gestagneerd, jammer. Maar dat trekt wel weer bij, weekenden hier zijn ook goed, verwarming staat dan net wat vaker hoog en dat scheelt toch die nodige paar graden in m'n hok. Toch zijn ze nog wel wat gegroeid, ook de bladeren zijn weer forser geworden en de eerste twee 7 vingerige bladen zijn nu mooi prominent.
Verder dus het SCROG net geplaatst, en zodra de bladeren er tegenaan aan het duwen waren ze even wat geholpen. Even een testje draaien om te kijken of deze het goed gaan halen, zo niet is het ook geen ramp, zal vast wel wat moois van komen.
Min 14.2 (Brrrr)
Max 24.6
LV Gemiddeld zo'n 35, daar blijft ie ook wat langer op hangen, scheelt ook weer wat. Min 23, max 48.
Over 6 dagen staan de planten 12/12 waar ze de rest van de kweek op blijven staan, gezien ik nu al duidelijk voorbloei heb moet dit geen probleem zijn en zijn de dames tegen die tijd er goed klaar voor!
Overigens, zonder verrassingen - feminised - Twee dames.
En natuurlijk wat plaatjes, hoef je dat stuk test eigenlijk ook niet voor te lezen, hehe.
Had liever nog even gewacht voor ik iets noemenswaardigs had om te melden, maar helaas hierbij een tegenslag.
Tref zojuist m'n dames aan, waarvan er 1tje last heeft (Al eerder gehad, maar nooit meer geworden) van een paar gaten in de bladeren, enkel bovenin de plant, en tevens op diverse bladeren een klein beetje vergeling.
Ook, bij nadere inspectie, een grote hap uit 1 van de bladeren aangetroffen, vreemd - Geen verkleuring.
Wijst mijn inziens op de aanwezigheid van een beestje... Maar welk, en hoe hiermee om te gaan?
Ik check de bladeren iedere dag aan weerszijde, maar zie geen stipjes of puntjes, laat staan stipjes die je langzaam ziet 'bewegen'. Erg frustrerend dus. Ook vliegt er nooit wat mn kast uit als deze open gaat (Weet niet of dat normaliter het geval zou zijn..) maar ben dus nog niks tegen gekomen: Ongeacht de uitkomst hiervan even langs GS om zo'n plakvel te halen.
Groei gaat redelijk rap, nog maar even en ze staan op 12/12 en dit willen we wel fatsoenlijk gaan afronden natuurlijk.
Temperatuur weer beter onder controle, al wil het niet meer zo warm worden als gewenst, is het toch een stabiele 22-23 graden.
de LV stijgt met de groei van de plant, ook zeer prettig gezien ik dit simpelweg niet langdurig omhoog kreeg (Ook niet met zo'n natte lap in bak met water, scheelt wel wat en alle beetjes helpen, maar niet wat het zou moeten zijn.)
Mocht iemand zien wat er hier aan de hand is, en vooral wat hieraan te doen, hoor ik dat graag!
Denk dat je bezoek hebt gehad van de "sambalus auwanus", Dit is een klein peper etend chinees rijstvliegje..
Dit beestje heeft een voorliefde voor kunstmatig zonnige ruimtes en dan vooral na een maaltijd.. Het meest bijzondere aan dit beestje is zn overlevingstechniek, helemaal aangepast aan het eten van peperzaadjes heeft de natuur een rare oplossing bedacht.
Dit vliegje vliegt na het eten achteruit om zn anusje te koelen...
Uiteraard ziet ie bij het achteruitvliegen niks en zo er stervener er dan ook hoop...
Raar beestje.. Gelukkig heeft jouw blad zn leven hoogstwaarschijnlijk gered.
Comment