Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Tijd voor een update!
Plantjes staan nu op dag 5 12/12. Moet zeggen dat het mijn inziens wat traag gaat met duidelijke bloeisignalen, maar wellicht ligt dat aan mij. Van de week hadden een aantal bladeren een goede claw te pakken, maar dit vrij snel weer verdwenen, denk dat deze bladeren iets te dicht in de buurt van de lampjes zijn gekomen.
Temperaturen blijven 's-nachts redelijk beroerd en als de verwarming overdag uit is daalt de temperatuur ook fors. Dit bevestigd mijn gedachte, voordat ik met mijn volgende kweek van slag ga maak ik een aanpassing in de lucht inlaat - Deze trekt nu lucht op ca. 10cm hoogte vanaf de grond door het 'licht labyrint', aangezien ook ik met de verwarming op 20 nog wel eens koude voeten wil hebben in ons huis (Zo lek als een mandje), kan ik me voorstellen dat dit te maken heeft met het simpele principe: Warme lucht stijgt op.
Als ik de inlaat dus in ieder geval zo'n 30cm hoger maak zal dit vermoed ik al een verschil maken van zeker 1 graden gedurende de nacht, en zelfs 2/3 met de verwarming aan.
Dit heeft, vermoed ik, ook de groei wat gestagneerd en werkt wellicht ook de bloeifase wat tegen.
Ook heb ik deze week een poging gedaan om e.e.a. te dieven.
De zijtakken die onder aan de stam groeide en die het netje niet meer zouden bereiken, alsook het grut dat er niet meer echt lekker uitzag en onderontwikkeld was door een lichtgebrek heb ik verwijderd.
Wel heb ik nog wat kleine blaadjes laten zitten aangezien ik een tip heb gehad dat de plant deze bladeren gebruikt om haar afvalstoffen in te dumpen.
Geen nieuwe gaten (Wel 1 of 2 zelf veroorzaakt.. Shit happens) of bruine vlekken. Blijft een vreemd verhaal maar ik maak me der niet zo druk om, zal wel los lopen.
Per begin volgende week begin ik met lichtjes toevoegen van Aptus topbooster ipv startbooster. Aangezien hiervoor staat dat ik er het beste mee begin na 1 week 12/12 onder 600w hps wacht ik hier natuurlijk iets langer mee - Zou niet reëel zijn om dit te hanteren. Wel gebruik ik de gestelde waardes, dat gaat tot op heden gewoon goed, ondanks dat ik wat minder licht heb lijkt ze het prima te kunnen gebruiken, er is zover ik kan zien absoluut geen sprake geweest van overvoeding in welke zin dan ook.
Ook geef ik iets meer water, ik merk dat, nogmaals ondanks het beperkte licht/temperatuur, dat de dames wat meer zijn gaan drinken. De grond is vrijwel iedere dag zo'n 8-10cm diep echt droog. Ik geef ze nu 1L samen per 2 dagen ipv 3. Dit hou ik aan mits de bladeren geen verandering gaan tonen of gaan bollen.
Kan niet wachten tot de zomer, denk dat mijn hok dan nog een stuk effectiever zal zijn gezien de betere temperaturen. Wel moet ik nog steeds iets vinden op de LV: Gedurende de regenachtige dagen was het top, maar naarmate h et weer droog en kouder werd is ook deze weer gedaald. Spijtig. En die handdoek doet dus weinig.
netje begint al lekker vol te worden, denk dat je iets te vroeg bent voor de bloei signalen. Zeker als ze het wat te koud hebben heb je snel vertraging. Maar het kan niet lang meer duren als je zo kijkt.
Gister (de 9e dag 12/12) begonnen met afbouwen van de startbooster, en beginnen met topbooster in de voeding. Verder geen wijzigingen. (Thanks voor die tip B!) Dit zal ik in de komende 3 liter (ca 8 dagen) om gaan zetten naar enkel topbooster. Ook zal ik een dezer dagen een keer een Mg/Ca boost toevoegen, maar dat is waarschijnlijk iets voor volgende week. Immers..Als ze 't niet nodig heeft..!
En dus wat foto's. Netje raakt mooi vol, scroggen is kutwerk - Ze blijven maar doorgroeien en ik hou amper ruimte over om te buigen en vast te zetten (Tevens doe ik dit volgens mij niet helemaal zoals het hoort.. Maar ben al lang blij als ik de dames ongehavend op dezelfde hoogte krijg) én ook nog eens ervoor te zorgen dat te toppen voldoende licht krijgen.
Ben dus benieuwd wanneer ik wat fan leaves kan gaan weghalen om hiervoor te zorgen? Dat ik hoor ik dan weer graag van jullie.
komt helemaal goed hoor! je zit nu op 10de dag alst goed is... dus ze zullen nog iets opkomen cm of 5-10 maar dan is meeste strek eruit en heb je boven het net. zon 20 cm staan voor de bloemen.
het doel van scroggen is nog altijd de toppen op 1 lijn krijgen niet zozeer dat al je toppen vast op het net moeten zitten.
Nee precies, maar wel de stukken waar de hoofdtoppen uiteindelijk gaan groeien, daar doelde ik meer op. Tis lastig om ze naar een open stuk te buigen zodat ze zich daar kunnen oprichten, als alles zo vol zit met bladeren.
Het bladerdak zorgt dus voor een slechte ventilatie, het PC-fannetje zit nu onder het dakje en tja.. Temperaturen liepen weer gauw op richting de 30 zoals voor mijn eerdere aanpassingen. Heb zodoende nóg maar een PC fan vastgemaakt boven de lampen, de enige fan die op een tijdschakelaar loopt. Deze zuigt de warmere lucht van onderen aan en blaast deze naar boven richting uitlaat. Ben blij als deze run voorbij is en ik de nodige aanpassingen kan gaan doen zonder de planten onder het zaagsel te gooien. Wel staan ze er redelijk vrolijk bij, dacht ik zelf zo. Vandaag maar even wat foto's gemaakt van alle opgerichte takken, en hopelijk toekomstige buds. Temperatuur trouwens meteen gedaald naar een aangename 26 sinds het installeren van de fan. Dat gaat dus goed.
En dus wat piccas plempen omdat 't kan, heb ik later ook nog wat om terug te kijken van m'n eerste
Okay, inmiddels dag zoveel op 12/12, moet ik volgende keer maar es wat beter gaan noteren want hier blijven m'n posts 3 eeuwen op '1 week geleden' en '2 weken geleden' etc staan ipv datum, dus dat was even lastig bekijken hehe. Denk iig dag 18, zal binnenkort wel duidelijker worden
Voeding is vorige week wat aangepast (zoals aangegeven, afgebouwd), startbooster is inmiddels weg en nu topbooster in de aangegeven hoeveelheid.
Ook enzym+ vrijdag aangeschaft en gaan toevoegen volgens de aangegeven hoeveelheden, niks spannends dus, zouden de dames in theorie prettig moeten vinden.
Vandaag voor het eerst in een kleine hoeveelheid super-PK toe gaan voegen, ook deze ga ik langzaam opbouwen gezien ik niet de luxe heb dat alles zo snel gaat als dat het zou kunnen gaan en de behoeftes dan dus ook lager zijn ten aanzien van het voedingsschema.
Dit zal ik in de komende week opbouwen tot de aangegeven hoeveelheid.
Gister flink lopen huishouden in m'n hok, erg sexy bondage - en besloten om der zo maar erbij te laten, pilsje gepakt en tv gaan kijken.
Zorgt wel voor gelijke hoogte in de planten en toppen, wat dus stukken beter is voor dat marginale licht wat ik heb. Ook ziet het er nu al een stuk beter uit qua lichtval op de toppen, hebben mooi de ruimte gekregen om groot te worden zonder elkaar te belemmeren (Denk en, vooral, hoop ik.)
Even wat luchtiger gemaakt, en bladeren die vol tegen de wanden aan zaten verwijderd op tip van de guru. Dit dus ivm verhoogde kans op schimmelvorming, en dat willen we natuurlijk niet hebben! Ook blaadjes wat in het gareel gelegd, ziet er nu wel goed uit en dus nóg meer ruimte voor de toekomstige toppen.
Comment