Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Critical in kast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Critical in kast

Korting op 420shop
    Joehai,

Eerste kweek. Kast staat op kastenforum.
    Licht op dit moment 2*32w tornado a 2255lm elk, ga vanavond als het nacht wordt voor de plantjes mn ophangdinges eruit halen en nog eenzelfde erbij hangen.

Zaadjes zijn ontkiemt m.b.v. plugs, waar ze ook nog steeds in staan (neem aan dat de wortel erdoorheen groeit dus zal wel los lopen, mocht dat anders zijn hoor ik het graag), 3 geplant, 2 ontkiemt. 1tje trok het erg slecht in de pot en zag er beroerd uit na 1.5dag ofzo: Verwelkt (toen al verzopen?), en miniscule bruine blaadjes, steeltje ook wazig gevormd - lamp stond er recht boven en nog is ie krom gegroeid. Geen idee waarom, doet er niet toe, inmiddels half verzopen (ben ik me van bewust, bodem was eerst droog maar nu.. tja.. verzopen), dus laat ik voorlopig maar even met rust: Deels opgegeven, maar ziet er al beter uit als 3-4 dagen terug. Ggaat nu om nog 1 plantje die groot -moet- worden.

Staan nu, dag 6 na ontkiemen nog op stek/zaai grond, met beetje kraantjeswater met wortelversterker Canna.
    De grote heeft ca. 200ml water gekregen deze week. Mondjesmaat elke twee dagen, alleen langs de randen, dat ie maar gaat zoeken, enkel bij het overpotten een 20-40ml op de plug (ivm wortelversterker, weet niet of dit zoden aan de dijk zet maar ach.)

En ze zien er zo uit. Foto's met crappy camera van telefoon, zal digi cam een keertje opladen als 't beetje noemenswaardig begint te worden.

2012-01-14 13.57.04.jpg2012-01-14 13.57.12.jpg

Tips enzo blijven zeker welkom.
    Last edited by Ikdus; 19 January 2012, 09:06. Reden: lm/tornado klopte niet.
    Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Re: Critical in kast

gewoon niet te veel water geven en zorgen dat de lv tussen de 60 en 70 is dan komt alles wel goed hoor

grtzz ullys
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

Updatetje. Niet veel spannends, uiteindelijke bak goed schoongemaakt en erin geperst. (Komt nevernooit meer los.. word later leegscheppen hehe) Maar gezien ze nog te klein zijn om over te potten (niet handig met licht) staan ze nog even in dezelfde bakken. Nu wel met lightmix ipv stek/zaai, wederom water met wortelmix en heeeel klein beetje terra flores, omdat die kiempluggen waarschijnlijk zo goed als op zijn, en er nog geen wortel door de plug heen gekomen was.

en plaatjes.
      2012-01-18 14.33.46.jpg2012-01-18 14.33.56.jpg
      Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Terra Flores hoeft zo snel nog niet hoor, als dat plantje honger krijgt steekt het wat meer energie in het worteltje en zit het zo in de lichtmix, in het begin heeft ze niet veel nodig en kan je beter iets te weinig voeden dan te veel en ze gaat "verbranden".

En met 3 lampen moet een leuke opbrengst zeker mogelijk zijn. Is Critical een strain die goed is te scroggen?
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Geen idee. Eerste kweek. Denk aan LST omdat ik dus met een grote bak werk en beperkte hoogte heb. Plus, ziet er wel lachen uit en -lijkt- me niet al te lastig. Moet ie wel flink doorgroeien anders haalt dat ook niks uit. Of anders scrog idd, heb nog mooi stuk gaas liggen wat perfect geschikt is dus kan ik natuurlijk ook nog aan beginnen.
          Met de voeding weet ik, is ook echt extreem minimaal (1ml op 1L, behoord 4ml te zijn) en enkel op de plug gemikt, daarbij zit ook de wortelversterker erdoorheen dus leek me handig dat ie dat in ieder geval kreeg. Maar thx voor de tip, dan laat ik dit in't vervolg achterwegen zodat ze zelf kunnen gaan zoeken!

Zit nog steeds op ca 20-30ml water per pot per 2 dagen.. blaadjes zijn nog mooi groen en staan de goede kant op dus denk dat dit wel okay is. (Mocht dat nog teveel/weinig zijn hoor ik t gerne)

3e lamp is operationeel, zorgt voor flink wat extra warmte dus isolatie wat moeten verwijderen anders liep 't te ver op (Kan die fan niet tegenaan, afzuiging maakt teveel herrie dus daar wil ik zo lang mogelijk mee wachten. Wel zit ik ermee dat ik de afzuiging wel voel (hand bij gat) maar niet zo sterk.. Moet ik hier voor uitkijken? Of is voelen voldoende? Zit een flinke kink in de buis (70graden en nog es 70graden ong.)

Foto's als er wat verandering is opgetreden.

Comment

dat gaat goed, al hoef je zeker in het begin niet elke dag te wateren, laat ze maar zoeken naar water.
            het duurt echt wel een tijd voor ze droog komen te staan en hun bladeren laten hangen.
            je grond ook niet te vast aandrukken, die komt zowiezo al vaster wanneer je water geeft. Er moet nog lucht door je grond kunnen ook.
            zonder zuurstof in je grond krijg je problemen allerhande.
            je luchtafvoerbuis zo vloeiend mogelijk laten lopen als kan, scherpe bochten zijn een rem op de luchtstroom.

grtn

Comment

Comment

Blijf meer bezig met posten als verwacht, maar treden dan ook meer veranderingen op als verwacht.
                Heb eindelijk es min/max termo gehaald en schrok: 37 graden max, LV redelijk maar daardoor ook van korte duur.
                Dit verklaard meteen de verkleuring van de bladeren (denk ik???) en waarom die grond zo onwijs droog was telkens.
                Ook PH strips en deze gaf ook aan, 7 (of miss zelfs wel hoger), belabberd dus. Wat regenwater gebruikt om grond weer beetje vochtig te krijgen, wederom afgedekt met wit papier tegen warmtestraling (Ty voor de tip mont!) en inmiddels heeft de warmte ertoe geleid dat ik mijn 3e lamp uit moet zetten.
                Het wordt nu een kwestie van de plantjes wat groter krijgen na deze tropische hittegolf, zodat de lampen hoger kunnen wat mijn hok relatief groter maakt, dan zou de hitte ook weer minder moeten zijn..
                Ook heb ik een extra fan er los ingehangen en op de lampen gemikt, omhoog richting uitlaat kast. Heb hiervoor de fan van een laptop cooler gebruikt, iets van 20cm, verplaatst flink wat dus hoop dat dit ook effect heeft.

Alle tips en kritiek zijn welkom!

Plaatjes plantjes overmorgen ofzo, groeien inmiddels alweer mooie nieuwe donkergroene blaadjes uit de kroon, ziet er gewoon goed uit.

Comment

Gaat wel goed komen, niet te druk maken als temp maar beetje onder controle komt..
                  Volgende week oogsten??

Smookse

Comment

Ziet er goed uit hoor, veel succes
                    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Okay bij deze eindelijk es een keer fatsoenlijke plaatjes.
                      Ben er na 3 jaar deze laptop te hebben achter gekomen dat ik een cardreader heb, en toevallig ook nog een digicam liggen, hehe.
                      Gaat in ieder geval voor de rest van de kweek wat mooiere beelden opleveren.
                      Wel benieuwd naar die gele spikkels op mn bladeren dus dat ga ik zo even zoeken op 't forum... Anders hoor ik het vast vanzelf wel.
                      Groei gaat behoorlijk rap, die grote heeft die bladeren snel kunnen vormen en kan dus steeds meer licht vangen. Nu moeten ze nog de hoogte in zodat die lampen eindelijk eens omhoog kunnen. En dat mongooltje, weet niet wat die gaat doen, staat beetje stil. Wellicht maakt ie nog een inhaalslag, zullen we merken.
                      Camera 013.jpgCamera 012.jpg

Okay, genaaid, door Monty's topic erachter gekomen dat het dit zou kunnen zijn:

Spint.

Meer over spint

Spint (mijten) een vervelend bijna onzichtbaar ongedierte

Dat is m waarschijnlijk maar ik wacht op een second opinion, want dan zijn er wel heel veel gele plekjes en wel erg erg klein. En het is de eerste keer dat ik mn plantje van zo dicht bij zie dus wellicht denk ik dingen die er niet zijn. Kan ook door plantenspuit komen? Per ongeluk wat nevel op is gekomen?
                      Attached Files
                      Last edited by Ikdus; 21 January 2012, 12:40.

Comment

Ik zie zo geen spint, maar als je het toch hebt moet je eventjes wat knoflookwater koken en dat over je plantjes spuiten. Ben je er zo vanaf!
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

De enige hit die ik kreeg bij 'gele spikkels' was spint hehe. Zal wel para zijn.

Comment

Ik zie geen stippen op die (gele) foto's hoor.
                            Alleen wat arme plantjes die veel te nat staan, of veel te weinig licht krijgen.

Spint kun je best zien.
                            Onderkant van het blad, meestal tegen de nerven aan. Zo groot als een speldeknop en kleiner.
                            Met een vergrootglaasje of leesbril ( ) erbij zie je ze zeker.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Kap wel weer ff met water geven.. al blijf ik erbij dat het wel erg droog staat, kan het niet zijn dat de grond sneller uitdroogt doordat mn temperatuur zo hard is opgelopen de laatste dagen? Met een wat correctere meting kwam ik erachter dat het ca. 34 graden was... heb dit nu wat beter onder controle en is 29, nog steeds erg warm maar krijg het lastig lager.
                              Weer even paar daagjes aankijken, zolang de groei erin zit en er geen bladverandering optreed is het goed toch? Hopelijk gaan de blaadjes dan ook weer wat omhoog richten..

Comment

Bezig...
                              X