Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste microkweekje (alle hulp welkom)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste microkweekje (alle hulp welkom)

    Korting op 420shop
    hellow ganjalovers

    na mn kweekje deze zomer (die vrij somber eindigde) heb ik besloten om een microkweekje te beginnen. ik heb gisteren in tilburg een pakketje skunk-haze gekocht (quality seeds). betaalde hiervoor 16€. iemand ervaring met dit soortje? verkoper beweerde dat het femenised seeds waren maar ben vrij overtuigd van niet.
    maar als ik er 3 plant zal ik wel 1 meisje hebben zeker. kweet het is niet direct de ideale soort vo klein kastje ma door toppen en scroggen moet dit wel lukken denk ik.

    na wat rondkijken heb ik besloten om met spaarlampen te kweken. ik dacht aan 3 stuks rond 21 watt en 1 tl die ik nog liggen heb. die zou ik tegen achterwand plaatsen ongeveer 15cm boven rand van mijn pot. dicht bij mn meisjes. de 3 spaarlampen zouden van boven komen. met mogelijkheid tot zakken uiteraard. van kleurcodes ben ik nog niet overtuigd.

    quote: Voor de groei is tussen de 840 en 865 het beste (ook standaard TL33 buizen werken goed).
    Voor de bloei zijn 827, 830 en 833 beter, deze kleuren zijn hetzelfde als bij de zonsopgang en de zonsondergang (ze zijn een stuk geler van kleur, 2700 - 3000 K dus)

    moet ik echt 2 verschillende soorten kopen. das in totaal dan 8 lampen :s:s
    kan ik ze vb niet combineren. 1x830 1x833 1x840 1x865

    momenteel superdruk voor school maar na volgende week is het vakantie en steek ik een kastje ineen. en dan kan de pret beginnen. denk ongeveer L:100cm h:100cm d:50cm of is het verstandiger de hoogte te verkleinen en dit te compenseren door dieper te maken.

    kijk er echt naar uit. alle tips & trics altijd welkom he

    peace
    Attached Files
    Last edited by greenpassion; 13 October 2008, 19:27.

    #2
    hoi dit zijn geen femi zaadjes hoor 11 voor 16 euro zou spotgoedkoop zijn.
    ik gebruik deze tl lampen 2x coolwhite en 2x warm 827.
    Maar de wietsoort die je ga kweken dat beloofd
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      L:100cm h:100cm d:50cm of is het verstandiger de hoogte te verkleinen en dit te compenseren door dieper te maken.
      ---

      Dat ligt eraan.. Dieper = meer planten.. Als je gaat scroggen kan dit wel een oplossing zijn, een 'scrog kast' hoeft geen 1 meter hoog te zijn, kan natuurlijk wel.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        ben in verlichtingscatalogus aan het kijken. maar vindt bij spaarlampen geen kleurcodes :s ook zie ik veel verschillende vormen. welke neem ik best? of maakt dit niet veel uit? dit is toch niet enkel bij tl? of vergis ik me? ook is 18W heet hoogste wattage dat ik vind. het is van brico (zoals gamma) of moet ik daarvoor in een speciaalzaak zijn??mijn tl die ik nog liggen heb blijkt een 33 cool white te zijn van 36W. dus is bruikbaar
        laat de vakantie maar komen. ben aan het lezen over scroggen maar weet niet of ik het juist begrijp. ik moet gewoon scrognetje ongeveer 25cm boven pot hangen en eens ze ertegen groeit ze er gewoon tegenbinden met touwtjes?

        peace

        Comment


          #5
          Even over die spaarlampen, spaarlampen hebben echter wel kleurcodes. Kijk bv bij spaarlampen van de philips, daar staan wel kleurcodes op. Bij spaarlampen van huismerken, dus Hema Karwei enz kon ik de kleurcodes ook niet vinden.


          Even over dat scroggen. Bij scroggen plaatsen ze inderdaad een net. Zodra de planten groter en groter worden, leiden ze de planten door het net heen.

          Last edited by bobo; 14 October 2008, 19:46.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            zalig. dat is echt wat ik nodig heb. maar dan moet ik wel al zeker zijn dat het allemaal vrouwtjes zijn he want anders klein probleemke. ma ben daar niet zo goed in. heb in mn vorige kweek te lang gewacht met scheiden denk ik. vanaf wanneer kun je eigenlijk geslacht onderscheiden? en hoe lang heb je dan voor er bevruchtingsgevaar is? schijnt lang te duren voor het netje vol is maar aangezien mijn soortje deels haze is zal dit wel lukken denk ik. ook heb ik gelezen dat als je een haze klein wilt houden je best direct 12/12 begint. maar gaat ze dan niet direct in bloei? dan stopt ze toch met groeien? alle was met mijn buitekweekje toch zo. of hoe zit dit?

            peace and thanks once again my friends

            Comment


              #7
              Attached Files
              Last edited by greenpassion; 15 October 2008, 17:54. Reden: photo

              Comment


                #8
                De kleurcodes 827 en 830 zijn goed voor de bloei.

                Spaarlampen worden wel warm, maar dit duurt even. Als dit echt heel snel gebeurd is er iets niet goed.
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  mooie lampen als je het mij vraagt, maar ik ben ook nog maar een beginneling

                  mag ik misschien vragen wat ze kosten??
                  Last edited by hobbyist; 15 October 2008, 18:51.

                  Comment


                    #10
                    Inderdaad, ziet er goed uit. Je begint volgende week aan je kastje las ik? Ik zal deze thread blijven volgen
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      eventjes over het licht soort
                      in principe kan je gewoon aan je 827 blijven hangen want je planten blijven klein en hebben dus geen groei licht nodig in feite maar meer naar de bloei kant toe aangezien de hoger (k) lampen dat niet hebben zoals de 827

                      Comment


                        #12
                        weet nie offek u snap. wilde zegge dat de koude lampen niks uithale tijdens de bloei? dat ik beter gewoon allemaal 827 hang?

                        Comment


                          #13
                          Ja dat wilt darkiess bedoelen... denk ik.

                          Sommige mensen zeggen dat een mix van blauw(840,33...) en rood(830,827...) het beste is tijdens de bloei en sommige zeggen dan weer alleen rood. Ikzelf gebruik 2x 827 en 2x 840 voor zowel groei en bloei.

                          Peace

                          Comment


                            #14
                            thx, ik ga mix gebruiken zoals gepland maar ik ga een 827 bijhalen voor als mn haze-skunk (die vrij groot kan worden) zijn gewenste grootte bereikt. dan is het 3x827 dan kan ze zich volledig op het bloeien concentreren.

                            peace

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
                              mooie lampen als je het mij vraagt, maar ik ben ook nog maar een beginneling

                              mag ik misschien vragen wat ze kosten??
                              de 827 koste 9€ en de megaman 30W koste 18€. maar ze gaan wel een tijdje mee

                              oei nu dubbelpost ik weer. sorry ze mannen kloop wat verstrooit

                              Comment

                              Bezig...
                              X