Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste microkweekje (alle hulp welkom)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    thnx man, ook maar eens regelen. ziet er goed uit

    Comment


      #17
      lol ga naar de blokker daar betaal je voor een 23 watter 827, 3,50 euro

      Comment


        #18
        ja maar van welk merk dan?? nu ben ik zeker dat mn schatjes het licht krijgen dat ze nodig hebben. heb van een vriend die dit thuis nog liggen had een clusterlight 40W 4000k gekregen. als ze nu niet gaan groeien weet ik het ook niet hoor

        ik heb uit mn oude pc 2 ventilatorkes gepikt. ma de ene is 0.8A en de andere 1,6A. die 0.8 zal ik waarschijnlijk moete vervangen door nog een 1,6 zeker??? want als ik meer lucht afzuig dan datter binnenkomt is da nie zo goed waarschijnlijk. en omgekeerd ook nie.

        nog een vraagje met mijn 827 kan ik ook perfect groeien, maar halen mijn koude lampen 4000k eigenlijk iets uit tijdens de bloei?? of is dit verspilde energie?

        peace

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
          lol ga naar de blokker daar betaal je voor een 23 watter 827, 3,50 euro
          wat?? 23 watt ja,waaaatttttttt

          gvd kwam er net nog langs, nu alweer viesbaters.nl maja lekker belangrijk ook, toch ff kijken dan maar bij de blokker weer die blokker

          nu ik er over nadenk ,, grote 4kante emmer kopen bij de blokker, 4 spaarlampen erin boren van de blokker, lv/temp meter van de blokker, gieters van de blokker, potgrond miischien wel van de blokker, potjes van de blokker, en de beunhaas doe het zelf kit is klaar alleen de zaadjes verkopen ze er nog niet.. kom ik er toch eens achter hoe leip die blokker eigennlijk is

          @greenpassion vele kleine lampjes is beter als 1 uber lamp denk ik

          meer uber lampen is natuurlijk nog beter

          groet
          Last edited by hobbyist; 21 October 2008, 15:53.

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
            wat?? 23 watt ja,waaaatttttttt


            @greenpassion vele kleine lampjes is beter als 1 uber lamp denk ik

            meer uber lampen is natuurlijk nog beter

            groet
            ik heb 1x40W 1x30W en 2x 23W dus lijkt me wel goed. ofniet?? maar ik heb zo zitten denken of het grote verschil niet voor problemen gaat zorgen bij de hoogte t.o.v. de plant aangezien ik een plankje als houder zou gebruiken. en ze dus even hoog hangen.

            hoe hoger het wattage hoe meer licht en lummen maar straalt ze dan ook dieper?

            ik had gedacht om mijn kastje 1m lang te maken op 40cm diep en ongeveer 70cm hoog.
            met op een hoogte van 20 cm boven rand van de pot mijn scrognet over de hele lengte.
            boven het scrognet hang ik aan kettingen en plaatje voor de spaarlampen op te bevestigen. is 25cm tussen de lampen teveel? ik denk mn eerste kweek met 3 lampen te doen. dus een op 25cm 50cm 75cm. met de groeilamp van 40W in het midden met lang beide zijden een bloeilamp.

            peace

            Comment


              #21
              alweer een dagje verder

              zoals al eerder verteld heb ik uit mn oude pc de fans uitgehaald. maar de ene doet maar raar. ik vertrouw het niet aangezien dit mn hele kweek kan om zeep helpen. ik ben dus vandaag naar winkel geweest waar ze computeronderdelen verkopen en heb 2 fans gekocht. het zijn er wel van 80 geworden i.p.v. 120mm. deze waren me iets te duur.
              ze zijn van antec een merk dat een goede reputatie heeft in de pcwerled dus nu ben ik zeker dat ik fans heb die niet zullen begeven.

              peace
              Attached Files

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
                lol ga naar de blokker daar betaal je voor een 23 watter 827, 3,50 euro
                nou bij de blokker kon ik die lampen helemaal niet vinden hoor, waren wel 20 en 23 watters ma niet ww 827. . .en alle lampen waren zowiezo duurder als bij de gamma. heb nu dan maar 6 keer philips 18watt lampen gehaald ww827 1100 lumen gehaald

                is ook iets meer als 6 keer 14 watt, toch weer 6x4 wat en 6 x 300 lumen extra

                t zal wel geen zak uitmaken maar me kast is in iedergeval mooi op temperatuur

                kennen jullie deze lampen trouwens al??
                http://www.dmlights.nl/nl/cat/3907/0...ant+lamps.html

                groet

                Comment


                  #23
                  aah philips dan ben je zeker dat je meisjes verwend worden succes met je kweekje
                  nee die lampen ken ik niet. lijkt nog handig aangezien ze meer gericht licht geven dan de normale spaarlamen. iemand ervaring hiermee?

                  peace

                  Comment


                    #24
                    en er staat bij, "voor planten"

                    Comment


                      #25
                      ben ook wel benieuwd of dat wat is

                      Comment


                        #26
                        vandaag heb ik achter mn hout voor mn kastje geweest. aangezien ik de luchtvochtigheid hoog moet houden moest ik een houtsoort kiezen die tegen vocht kan. dit was echter duurder dan gewoon hout wat vrij logisch is maar het prijsverschil is vrij groot. maar omdat ik geen problemen wil met schimmels of wak worden van de kast ofzo heb ik toch wat meer betaald. daar ga ik geen spijt van krijgen. ik heb gekozen voor waterbestendige MDF. deze houtsoort is makkelijk mooi af te werken. deze platen kosten wel 39€ maar andere watervaste platen kosten +50€. aangezien de ruimte waar ik mn kweekje zal houden nu een rommelkot is waar iedereen achterlaat waar hij geen plaats voor vindt zal deze brave ziel dat natuurlijk eerst moeten opruimen. update over het kastje volgt nog

                        iemand commentaar of reactie??

                        peace
                        Last edited by greenpassion; 23 October 2008, 21:30.

                        Comment


                          #27
                          Hoi veel succes met je kastje wacht al vol ongeduld op foto's.
                          grtzzz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #28
                            Attached Files

                            Comment


                              #29
                              eindelijk

                              vandaag was het zover. ik had bijna alle benodigdheden en kon erin vliegen. ben een aardig eind opgeschoten. zoals op de foto's te zien is heb ik reflectiefolie gebruikt. deze vond ik gewoon op zolder :p. lijkt me ideaal. in mn kastje heb ik een soort van minivijvertje voorzien omdat ik bij veel mensen las dat het niet makkelijk is om lv hoog te houden. als het hier niet met lukt weet ik het ook niet. voor mijn verlichting heb ik een soort brug voorzien. daar moeten mijn lampjes aankomen. de brug is regelbaar van hoogte.

                              peace

                              iemand tips of commentaar?
                              Attached Files

                              Comment


                                #30
                                is het niet beter dat je potgrond gebruikt voor bloeiende planten?

                                Comment

                                Bezig...
                                X