Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Proefproject:Zeer low-budget en gloeilamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Proefproject:Zeer low-budget en gloeilamp

    Korting op 420shop
    Allen gegroet mede-tuiniers, enkele weken geleden ben ik een proefprojectje begonnen met enkele kleine plantjes amnesia (15 a 20cm).Ipv TL,spaarlampen of hogedruklampen heb ik deze vervangen door slechts 1 gloeilamp van 60W (ja die gewone ouderwetse ) in een relatief klein alu-folie op kader kastje (ongeveer 50x50x120).Dacht bij mezelf "als het met spaarlampen of TL werkt,waarom zou het dan niet lukken met de veel warmere gloeilampen?"Zo gezegd zo gedaan! Nu moet ik zeggen dat ze toch wel vrij snel groeien en er tiptop uitzien.Ideaal voor de low-budget micro kwekers onder ons zou ik denken.Ipv pc fans en dergelijke heb ik gewoon openingen (zijkant beneden en dak boven)gemaakt voor de verluchting.Nu weet ik ook wel dat de opbrengst waarschijnlijk lager zal liggen dan normaal maar vindt het toch een perfecte oplossing om het ZEER low budget te houden.Heeft misschien nog iemand dit ooit getest??Want ben wel eens benieuwd naar het resultaat Het is en blijft natuurlijk een test.
    Peace out to all and keep em growing
    El StevOOOhh Grande Loco
    Last edited by StevOOOhh; 25 November 2008, 20:11.

    #2

    Comment


      #3
      Een gloeilamp is idd niet echt geschikt om onder te kweken, niet enkel omdat het weinig licht uitstraalt van de energie die ze verbruikt, maar ook omdat het kleurspectrum niet echt goed is.

      Ik zou ook spaarlampen gebruiken, je zou 3 spaarlampen van 20watt kunnen gebruiken die ongeveer evenveel verbruiken als de gloeilamp. En waarvan 1 spaarlamp al meer licht geeft dan de gloeilamp.

      Maar zo te horen gaat het goed met je plantje , kan je mss een foto'tje posten want nu ben ik wel benieuwt .

      Peace

      Comment


        #4
        Was ik van op de hoogte Voor mijzelf speelt de prijs niet zo'n grote rol,ben vooral benieuwd naar het resultaat (we zullen het een bijhobby noemen) Maar inderdaad,een SL is beter,dus vervang de gloeilamp door 2a3 SL en je hebt een kweekhokje voor nog geen 50€(heb het mijne in elkaar geknutseld met huis,tuin en keukenmateriaal voor 0€) .Wil dit vooral testen om zo de mensen met een zeer beperkt budget een goedkope oplossing te bieden want er is veel vraag naar merk ik.Kan ze misschien in een soort van plug and play systeem op de markt brengen hahahaha foto's volgen nog...Wat ook een perfecte oplossing is,zijn die plastic kleerkasten,ze zijn al wit en kan ze intern altijd bekleden met wat alu-folie Het is maar een gedacht Mede-brainstormers zijn natuurlijk altijd welkom...Peace Bro

        Comment


          #5
          Zeker een paar foto's posten, ik ben zeer benieuwd naar je hokje.

          grtz

          Comment


            #6
            Zo,hier de eerste foto's.De gloeilamp gaat nog vervangen worden door enkele spaarlampen.Maar nu hebben jullie al een idee hoe het zo goedkoop mogelijk te houden
            Foto's-0038.jpg
            Foto's-0031.jpg
            Foto's-0039.jpg
            Foto's-0030.jpg
            Foto's-0040.jpg
            Last edited by StevOOOhh; 5 April 2009, 23:27.

            Comment


              #7
              Euhm, foto's? Ik zien geen foto's hoor.

              grtz

              Comment


                #8
                niks te zien idd :p

                de prijzen verschillen per merk. de meeste zijn tussen 6 en 8 euro p/s.

                edit: nvm, daar zijn ze al.
                Last edited by klaasjan87; 31 October 2008, 21:34.

                Comment


                  #9
                  Was de foto's er net op aan het zetten.Het bordje under construction niet gezien nee!!! Ga ze in de bloei zetten en eens zien wat ervan komt.Later worden ze opgesplitst in een grotere kas met hps lamp en fans zodat ze flink kunnen groeien (wel niet in de low-budget sfeer ) Grtz Peeps

                  Comment


                    #10
                    Die gloeilamp zeker vervangen door een sl. En misschien ook eens kijken om dat aluminiumfolie door iets anders te vervangen, door de oneffenheden ervan kunnen er hotspots ontstaan waardoor je plantjes vervangen. Met een sl heb je daar wel minder kans op, maar goed.

                    grtz

                    Comment


                      #11
                      de meeste low budget kwekers ,zo te zien sparen ze uit aan de verlichting terwijl dit toch het belangrijkste is:

                      wat heb je minimum nodig om een kweekje op te starten ?

                      kweek hok, hps verlichting ,temperatuurmeter met hydrometer, pH meter,

                      zonder dit begin ik er niet meer aan.

                      gooner,

                      Comment


                        #12
                        Heb nog maar 4 keer gezegd dat deze vervangen gaat worden door enkele SL en de andere helft gaat onder de HPS.Zal er nog eens bijvermelden dat dit enkel gedaan is om de low-budget beginners een hart onder de riem te steken en zodat ze een beetje kunnen zien hoe je stilaan kan opbouwen en sparen voor iets mooi (het frame is gemaakt van zelf gesnoeide bamboe uit de tuin,got the picture?) Een soort van mini handleiding met de do's and dont's,een stappenplan,daar dient een forum toch nog altijd voor dacht ik...

                        @Weedlover:Geen last van hotspots,de folie gaat vervangen worden door radiator isolatie(je loopt voor op de rest van de klas!!) eerst komt de kader nog,de fans, etc...

                        Alle doe-het-zelf tip's and trick's blijven welkom.
                        Laten we er iets speciaal van maken

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            succes met je plantjes man ik ben net zon kastje aan het bouwen,
                            ipv aluminium heb ik laminaatfolie gebruikt
                            ipv bamboe pvc buizen gezaagd
                            alleen heb ik dan 2 spaarlampjes hange, verwarming en een thermometer erin
                            -- totale kosten 40,- incl plantenbakken & zaadjes, best wel low budget vind ik zelf

                            vind het wel tof om het gewoon zo te doen en te kijken wat je oogst zal worden mischien valt het tegen ms valt het mee, maar is wel mooi expiriment tog

                            Comment


                              #15
                              Leuk kweekje dit gaan we volgen! succes.
                              grtzzz


                              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              Bezig...
                              X