Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

    Vanmorgen toen ik even bij mijn plantje ging kijken zag ik dat de randen van de blaadjes een beetje naar boven aan het krullen zijn... Kan iemand mij vertellen wat het eventuele probleem is? Voor de zekerheid heb ik de lamp iets hoger gehangen, hing op +/- 5cm nu op +/- 10cm.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt. Vanavond zal ik een foto maken en hier posten.

    Gr. Nickus

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

      geeft niks, doen die van mij ook onder spaarlampen. en je hebt gelijk, het komt door de warmte. de planten verliezen net iets te veel vocht aan de uiteinden van de bladeren en kunnen dat niet voledig aangevult krijgen. maar je plant gaat er niet dood van en als je je lampen verder dan 10 cm gaat hangen leveren ze te weinig licht op bij mij hangen ze nogsteeds rond de 8 cm van mn plantjes en dat gaat nog prima ze strekken elke dag nog bij mijn kweek kun je op de eerste foto al zien dat ik dat probleem had maar heeft de planten verder niet belemmert.

      ga zo door ziet er goed uit ben echt benieuwd naar de opbrengst
      Ronde 2 voor Critical auto flower
      Purple #1, Super Lemon Haze en Cheese superstek plan deluxe

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

        Hallo Allemaal!

        JAJA... Ik heb een nieuwe kap gemaakt. Na een middag knutselen heb ik nu dan 3 lampen boven mijn plantje hangen i.p.v. 1, nu heb ik 2x tornado 23W (Cool White) 1x 32W (Warm White).

        Bekijk de foto's maar!

        @Keesranch; Bedankt voor de info, door deze nieuwe kap hoop ik dat de warmte makkelijker weg kan, in mijn oude kap bleef de warmte echt hangen.

        DSCN1691.jpgDSCN1693.jpgDSCN1694.jpg

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

          Hi Nickus,

          Ziet er goed uit. Mooie kap heb je gemaakt
          Komt wel goed volgens mij
          Succes!

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

            ja dat probleem heb je mooi opgelost is een mooie opstelling geworden zo
            Ronde 2 voor Critical auto flower
            Purple #1, Super Lemon Haze en Cheese superstek plan deluxe

            Comment


              #21
              Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

              Mooi hok, doe zo verder!

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                Vraagje en kleine update:

                Ik zit er aan te denken om misschien toch iets met extra voeding te gaan doen... kan iemand mij adviseren of dit verstandig is als beginner en wat ik eventueel het beste zou kunnen gebruiken? Alvast bedankt voor de reacties.

                Zo staat ze er vandaag bij;
                DSCN1699.jpgDSCN1702.jpg

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nickus View Post
                  Vraagje en kleine update:

                  Ik zit er aan te denken om misschien toch iets met extra voeding te gaan doen... kan iemand mij adviseren of dit verstandig is als beginner en wat ik eventueel het beste zou kunnen gebruiken? Alvast bedankt voor de reacties.

                  Zo staat ze er vandaag bij;
                  [ATTACH=CONFIG]149050[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]149051[/ATTACH]

                  voeding kan altijd. kies wel voeding uit dezelfde lijn. op wat voor grond kweek je nu?

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                    Oorspronkelijk geplaatst door sebas107 View Post
                    voeding kan altijd. kies wel voeding uit dezelfde lijn. op wat voor grond kweek je nu?
                    Bedankt voor je reactie, ik kweek nu op potgrond speciaal van de Intratuin. Ik weet inmiddels dat potgrond universeel beter is... maar kwam daar net te laat achter.

                    Gr. Nickus

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nickus View Post
                      Bedankt voor je reactie, ik kweek nu op potgrond speciaal van de Intratuin. Ik weet inmiddels dat potgrond universeel beter is... maar kwam daar net te laat achter.

                      Gr. Nickus
                      ja, het is wel lekkerder voor je plantjes en hun worteltjes, als ze wat meer kunnen ademen doordat er wat vermiculiet en perliet in de grond zit. Ik weet niet hoe het zit met die potgrond van de intratuin. Maar komt zeker goed! Je kan ze altijd nog verpotten! Wil je niet wat grotere potten gebruiken ook? Mijn plantjes zijn nu ook even groot. Ik heb ze in 7 liter potten staan. Een goede voedingslijn waarnaar je zou kunnen kijken is de "terra" lijn. Zelf niet gebruikt maar hoor alleen maar positieve dingen erover!

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                        plantjes zien er goed uit van voeding, misschien wel een fosfor tekort of te groot temperatuursverschil.. niet nodeloos liggen gooien met voeding, je hebt momenteel niets van bladproblemen buiten de paarse stengels voor zover ik zie.

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                          Bedankt voor je reacties. Ze staat nu in een pot van volgens mij 6.5L, dat moet voldoende zijn toch?!
                          Wat voeding betreft... ik heb even rond gekeken op internet als ik alles moet kopen ben ik een vermogen kwijt!!! Op het moment dat ik problemen krijg ga ik wel wat doen natuurlijk, en misschien iets tijdens de bloei, als het zover mag komen natuurlijk .

                          Inmiddels staat ze 16 dagen boven de grond en is ze weer een beetje gegroeid. Dus bij deze maar weer een paar foto's van vandaag!
                          DSCN1721.jpgDSCN1723.jpg

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                            Ik zou gaan scroggen als ik jou was (volgens mij is dat al eerder gezegd )
                            Hiermee haal je echt het meeste rendement
                            Met de voeding zou ik inderdaad rustig aan doen. Zeker met zo'n jong plantje.
                            Met de juiste aarde kan je volgens mij de groei fase door zonder voeding
                            Succes!

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                              Inderdaad zoals Bokkie zegt: rustig aan met de voeding
                              voeding hoeft niet duur te zijn. Ik zit per 100 ml bloei of groei voeding op 3 euro.... niet echt iets onbetaalbaars. wortelstimulator echter 7 euro voor 100 ml! maar daar kan je wel echt lang mee. Kijk een op de website en naar het huismerk van Organic Earth. Echt een goede winkel met de benodigde expertise!

                              Comment


                                #30
                                Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                                100ml 3 euro dat is dan 30euro voor 1 liter, ben je niet gemist? De meeste kosten toch tussen de 8-14 euro?

                                Comment

                                Bezig...
                                X