Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

    @ Bramonius, bedankt weer voor de super duidelijke uitleg. Ik denk dat ik inmiddels zie wat jij bedoeld!
    @ Rstyll, Je hebt helemaal gelijk! die bedankt knop zou echt handig zijn! Bramonius weet er wel wat van!! haha
    @ Rodigan, Ik wil m'n eerste kweek helemaal zonder voeding proberen en hoop het te halen tot dat ze omgehakt kan worden!

    Nu maar weer eens een kleine update;
    -De toppen worden steeds dikker en groter.
    -Onderaan vallen er nog steeds af en toe bladeren af, ik denk dat dit ook te maken heeft met het buigen. De bovenkant zit eigenlijk helemaal dicht met groene bladeren en toppen natuurlijk
    -Bekijk de foto's maar!!
    Dag 93 (1).jpgDag 93 (4).jpgDag 93 (5).jpgDag 93 (6).jpgDag 93 (7).jpgDag 93 (8).jpgDag 93 (13).jpg

    Dag 93 (15).jpg

    Gr. Nickus!

    Comment


      #92
      Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

      mooi allemaal komt wel in orde met die planten

      Comment


        #93
        Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

        zoooo nickus, dat ga je goed af man.

        daar komt makkelijk 30 gr droog af en misschien wel meer dus helemaal niet gek
        zonder voeding en een paar spaarlampjes.

        ik moet toegeven dat de jouwe bijna als mijn laatste eruit ziet. alleen loopt de mijne
        1 week voor en heeft nog minder blad whoehahahaha.

        je ziet inderdaad de volgende rijen calyx uitpulken. aan de zijde's van he toppen
        zie je nu dat er als het ware nieuwe pruikjes proberen te onstaan die een beetje raar uitpulken.
        deze gaan nog verdikken als de calyx volgroeid raakt. dus dan worden je toppen nog wel
        een stuk dikker. als je het mij zou vragen zou ik het zeker nog 2 weken uitzitten. al moet je
        jezelf al wel bedwingen er niets af te knippen . maar als je een beetje in me vertrouwd inmiddels
        dan stuur zet je om de 3 dagen even een paar foto's en bekijken we hoe ze verdikken

        zolang dat grote bladerdak bovenin niet van groen naar geel (herfst) verkleurd heb je nog wel even.
        daar kan ze nog heel wat uithalen om de toppen te verdikken en te voorzien van trichomen.


        maarre be proud, ik sta er van te kijken en ik had al goeie hoop, maar t is boven verwachting netjes

        Comment


          #94
          Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

          @ Bramonius, 30 gram!? dat zou leuk zijn... ik hoop het! Als ik dat in de shop zou moeten kopen ben ik toch minimaal € 240,- kwijt! Ik zal proberen om de 3 dagen een foto te posten, dat vertrouwen in jou zit wel goed !! haha.

          Ik heb ook nog een vraag die helemaal los staat van mijn kweek... maar misschien kan iemand hier toch antwoord op geven... Laatst heb ik in de shop 5 gr WW gehaald. Het rook niet echt naar wiet (meer een kruiden lucht) en was al helemaal niet compact (dat gebeurd wel vaker). Verder ben ik ook nog 2 zaden in de wiet tegen gekomen! Had de shop dit "mogen" verkopen? Persoonlijk vindt ik van niet! Wat vinden jullie hier van?

          Gr. Nickus!

          Comment


            #95
            Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

            Ja, ik vind van wel. Meest 'natuurlijke' wiet die je kan krijgen zit vol tak en zaad. Ze hebben niet echt een wet- of regelgeving qua kwaliteit waar ze zich aan hoeven te houden. Wel een verwachting van de klant, maar ik weet niet of het non-conform reglement opgaat voor kruiden. Het beste controleer je de wiet voordat je 'm koopt. De meeste/alle shops doen daar niet moeilijk over, je kunt zo ook lekker de connaisseur uithangen . De shop wilt van zijn wiet af, jij koopt zonder te kijken, dan is het eigen schuld dikke bult

            Meer foto's bitte! Ben echt benieuwd. Hoeveel lampen heb je nu hangen ( ik heb niet alles even aandachtig gevolgd)?
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #96
              Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

              Respect Nickus
              Ziet er erg goed uit! Gaat helemaal goed komen

              En de kudo's (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_(computerterm)) zijn idd voor Bramonius

              Comment


                #97
                Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                hahaha ja je staat te kijken he hoe duur de shop is

                daarom hebben veel mensen deze hobby passie. ik haal zelf wel eens in de shop, maar
                hang inderdaad de connaisseur uit dus loepje mee, en elk bakje langs . maar goed
                dat doe ik dan als het niet druk is en ze kennen me goed dus tja dat is voor mij misschien een andere
                wereld. en ze weten inmiddels wat ik blief.

                ze willen inderdaad van hun wiet af, maar als iemand waar anderen vertrouwen in hebben een wiet afslaat
                is dat ook niet goed voor de zaken. soms moet je als als klandizie dus aangeven dat je iets niet goed vind en dat
                kan zeker wel zonder tramalant te maken. ik vraag gewoon het te zien voor ik het koop. en als ik het
                niet wil leg ik ook uit waarom. ze zijn er bij mij blij mee, want hun kweker (als ze het niet zelf zijn) krijgt zo ook feed back.

                maar tja nickus als je het zo mee neemt en thuis denkt wat een zooi. dan is het een lastig verhaal. zou er gewoon niet
                te druk om maken en volgende keer vragen of je het eerst mag zien. je zult versteld staan hoe veel shops enige kennis waarderen.

                mocht ze kruidig hebben gesmaakt....? mazzelaar, dan was ze zeker gerijpt en dat ze fluffig was is de lage LV en of warmte geweest
                kun je zelf testen nu he. maar dat doet niets af aan de wiet. hoog uit aan de opbrengst van de teler. maar dat is niet jou probleem want je koopt
                per gram.

                ach ja de wereld is zo gek nog niet, je moet er zelf alleen niet te stil in wezen.

                nickus ze is er bijna ik zie de foto nog wel tegemoet.

                Comment


                  #98
                  Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                  Zo, bij deze dan maar weer een paar foto's! De hoofdtop begon een beetje om te vallen omdat ze "top"zwaar is geworden. Ik heb deze ook maar weer met een touwtje omgetrokken! haha.

                  Dag 96 (1).jpgDag 96 (3).jpgDag 96 (5).jpgDag 96 (7).jpgDag 96 (12).jpgDag 96 (17).jpgDag 96 (27).jpgDag 96 (28).jpgDag 96 (29).jpgDag 96 (35).jpg

                  Wat betreft de wiet van de shop... in het vervolg maar ff controleren! haha

                  @ LR2, ik heb er nu 3 tornado's van 23W en 1 van 32W boven hangen, in totaal 101W dus.

                  Over 3 dagen weer een foto update!

                  Gr. Nickus!

                  Comment


                    #99
                    Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                    Wow man wat een mooie plantjes heb je daar zeg
                    Ziet er echt mooi uit, komt helemaal in orde

                    Comment


                      Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                      zie je dat ze in de afgelopen 2 weken inmens is uitgedikt.

                      en een mooie laag trichomen. tot diep in het blad.

                      (ik keek even terug in de berichten )

                      2 weken terug vroeg je hoe lang ze nog te gaan had. ik dacht 4 weken minimaal.
                      we zijn nu 2 weken verder en ik gok dat ze zo nog wel een weekje verdikt. dan nog
                      1 a 2 weken rijpen, naar gelang jij wil dat ze rijp zijn en dan zul je er wel zijn. je zou
                      nu met een loepje al kunnen gaan kijken hoe de THC aanmaak verloopt.

                      veel succes nog even. bijna nickus bijna.en dan je eigen paffert, of tja wel 50 makkelijk als ik
                      die knoppen zie hehehehe. groetjes

                      Comment


                        Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                        Hallo!

                        Voor de gene die benieuwd zijn naar de opbrengst heb ik nieuws... ik heb een weegschaal aangeschaft!! Niet de duurste maar hij doet het wel! Verder ben ik een beetje bang dat er misschien top rot aan het ontstaan is... Ik zal morgen even proberen hier een foto van te maken.
                        De weegschaal.jpg

                        Gr. Nickus

                        Comment


                          Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                          Ik heb een foto geprobeerd te maken van de eventuele top rot. Het is op de foto niet heel duidelijk te zien, op foto 2 is het het best zichtbaar. Maar het is zo dat in enkele toppen sommige calyx (het bolletje waar de witte haartjes uit groeien) heel donker/bijna zwart aan het worden zijn. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Bij deze meteen weer wat meer foto's!
                          Dag 98 (1).jpgDag 98 (2).jpgDag 98 (4).jpg

                          Misschien nog leuk om te vermelden dat ze inmiddels 98 dagen boven de grond is.

                          Gr. Nickus

                          Comment


                            Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                            hey nickus,

                            oei is lastig te zeggen. maar het is niet goed voor WW. is niet de plant die ineens paars dient te worden he.

                            heb je al een loepje/handmicroscoop?? dan zou je de trichomen kunnen checken. dit is wel een teken (als het geen rot is)
                            dat ze aan haar eind denkt te zijn. een te snelle rijp door droge LV zou kunnen of hoge temp. of beide

                            met een loep kun je kijken of de potentiele rot ook echt rot is. als het schimmel is moet je bij vergroting (50 a 60X)
                            makkelijk de haren van de schimmels kunnen zien. dan ziet het eruit als schimmel op brood, maar dan alleen van die donker
                            en licht grijze schimmel. het kan ook zijn dat die toppen indrogen, dan kun je deze top afknippen en alvast oogsten, of de hele plant.
                            dat is aan jouw. maar zou het wel even goed in de gaten houden. meerdere malen per dag, als het schimmel is breid het snel uit
                            en zal je hele plant aangetast kunnen worden. maar goed dat is dus als het schimmel blijkt te zijn.

                            mij laatste dame is nu tegen de vlakte, die zonder blad zeg maar had een 140 gr nat dus was een mooie oogst voor
                            een AF onder spaarlamp hehehehe. ik kreeg door een paar dagen extreme droge LV ook wat ingedroogde blaadjes bij mijn
                            topjes. gelukkig stond ze vandaag op de planning (ca 50% amber), maar heb haar gisteren al omgegooid. maar goed, zelfde symptomen
                            om dezelfde redenen waarschijnlijk maak je "nog" niet al te druk. het komt ook door rueralis invloeden(al heb ik hier geen tastbaar bewijs voor).
                            maar door automatische doorgroei gebeurd dit ook bij de ruderalis als wilde plant. ze droogt zichzelf in om intern vocht te bewaren.

                            groetjes en succes.

                            (als het echt 1 top is, haal die er dan af en laat die alvast drogen. zie je ook snel genoeg of die
                            na een week helemaal grijs is geworden is ook een manier als je geen loep hebt. als ze afgeknipt is
                            kan de plant natuurlijk niets meer doen aan de schimmel dus zal deze de top veel snellen parasiteren).

                            Comment


                              Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                              Hallo,

                              Ik was een beetje aan het rond snuffelen op marktplaats, daar ben ik een usb microscoop tegen gekomen. Deze heb ik vanmiddag maar even opgehaald, zie de foto's voor de resultaten. Deze foto's zijn genomen met 80x vergroting.

                              Dag 101 (1).jpgDag 101.jpg

                              Naar mijn idee zijn de trichomen redelijk milky aan het worden, ik kan zo snel nog geen amberkleurige trichomen vinden... hopen dat ze snel komen!!!

                              Gr. Nickus

                              Comment


                                Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                                Van bovenaf lijken ze milky, maar vanuit zij-aanzicht lijken ze nog prima doorzichtig. Kan nog wel een week of twee blijven staan hoor.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X