Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NO-budget eerste keer binnen...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    NO-budget eerste keer binnen...

    Korting op 420shop

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door SaRs! View Post
    Yo!


    Enige tips?
    Het is een no-budget projectje, dus aub, geef geen tips die meer als 10 euro kosten
    Jups: 112 bellen in geval van nood. Das gratis in ieder geval.

    Comment


      #3
      Hey, dit ziet er een mooi begin uit.
      Ik zou in plaats van nog een bureaulamp te hangen kiezen voor nog 2 spaarlampen.
      Omdat deze een beter lichtspectrum hebben.
      Ik zie dat je hier nieuw bent gelieve eerst even je voor te stellen in het member introductie sectie!


      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f34/

      ps=Topic zou moeten staan bij micro kweekverslagen! Is al gebeurd thx smokey

      grtz
      Last edited by westport; 18 January 2009, 15:20.
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Zo, heb hem ff verplaatst.

        @SaRs
        Hou je spaarlamp maar iets lager, 80-100 cm is veeeeeeel te hoog.
        Eens je plantje boven is moet je spaarlamp er +- 5 cm boven hangen, anders gaan ze stretchen. (In de hoogte groeien opzoek naar licht)


        Nou succes ermee

        Peace

        Comment


          #5
          Men plantje is nog niet boven de grond en ik had ergens gelezen dat ze in dit stadium (en ook als ze er pas bovenuit steken) nog te fragiel zijn en niet zo goed tegen het licht kunnen.

          Ow, en ik heb gewoon een spaarlamp gehangen waar vroeger een groeilamp al in de muur hing. Hoe hang ik hier nu een extra SL bij?

          Mijn bureau lamp is een halogeen lamp (die redelijk fel wit licht geeft) van 50 W.

          Peace

          EDIT: Foto's
          Attached Files
          Last edited by SaRs!; 18 January 2009, 12:31.

          Comment


            #6
            Deze ga ik zeker volgen, ben zelf ook bezig met zo'n kweekje Het enige waar ik geld voor ga geven is een timer, een spaarlamp met een fitter en voeding voor m'n plantje.

            Comment


              #7
              Ow, nog een vraagje:
              Ik heb geen voeding gekocht (vitamines of wortel stimulanten ofzo). Heb ik die echt nodig?
              En hoelang duurt het eer mijn plantje boven de grond uit komt?

              Peace

              Comment


                #8
                nadat het zaadje al ontkiemd is en ; ge het daarna in de grond stopt suurt het een dag of 2 dat ze boven de grond uitkomen.

                die vitamines en wortelstimulanten hebt ge niet nodig voor een perfecte kweek te kunnen afronden;

                wel indien er zich problemen voordoen zoals een vb.: een magnesium tekort .

                die vitamines en wortelstimulanten. zorgt ervoor dat de werking van uw plantje geoptimalliseerd wordt en sneller gaat.

                Greetz
                Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                sigpic

                Comment


                  #9
                  Ok, ik zet men lamp nu op een cyclus 7 uur licht en 17 uur donker. Is dit een goede cyclus in dit stadium?

                  En hoe hang ik extra lampen bij?

                  Peace

                  Comment


                    #10
                    Groei: 18 uur tot 24 uur licht (zelf te kiezen)
                    Bloei 12uur licht en 12uur donker(totaal, nergens mag er licht zijn)
                    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Ok, dan laat ik mijn spaarlamp constant branden.
                      Merci voor hulp.

                      Peace

                      EDIT: Juist berekend: mijn spaarlamp hangt 65 cm boven mijn plantje en draait 24/24 vanaf vandaag.
                      Last edited by SaRs!; 18 January 2009, 12:50.

                      Comment


                        #12
                        Je spaarlamp moet echt veeeeel dichter (+-5cm remember )Anders gaat je plantje er totaal niks aan hebben.Mssn heb je hier iets aan : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...amp-t2325.html
                        Peace Out

                        Comment


                          #13
                          ik heb een vraagje (sorry om offtopic te gaan ) maar wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen om u lichten 24/24 te laten branden ipv 18u. zijn er enkele risico's aan gekoppeld?

                          Comment


                            #14
                            Hoe meer licht, hoe harder het plantje zal groeien

                            Ik zal wel als ik jou was voeding kopen, ik heb bij een tuincentrum (de boet) biovoedsel gekocht voor maar 3.50. werkt als het goed is goed in de groei en wortel stimulator, ik geef 4 ml per liter per week en is 500 ml fles.

                            Je zou je spaarlamp langer kunnen maken door de fitting los te maken en tussen dit stukje een kabel te doen met kroonsteentjes vast maken en dan kan je m in hoogte verstellen. Mag ik vragen wat het kleurspectrum van de spaarlamp is en hoeveel watt?

                            ik weet ook niet hoeveel ruimte je heb, maar je zou bv 1 of 2 TLs kunnen aanschaffen. 120 cm tl of 60 cm tl met GROEI spectrum (33) kosten 6 euro per stuk met armatuur en alles. ik weet je ruimte niet maar je zou bv 2 van 60 cm kunnen kopen en dan heb je 36 watt. Je kan ook nog een tl buis kopen met BLOEI spectrum (827 of 840) voor 2 euro. Allemaal bij de gamma heel makkelijk aan te sluiten, draadje erin en dat draadje in een stekker vastmaken en in het stopcontact steken

                            Ik zal ook nog een timer kopen bij de action ofzo voor 2-5 euro. Het kost niet veel maar je kan dan instelle en hebbe je plante een vaste ciclus en hoef jij niet om de 6 uur erheen te gaan en de stekker eruit te halen

                            Wat voor grond heb je precies gebruikt? en weet je of het sativa of indica soortje is??

                            greetz

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X