Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

    Korting op 420shop
    Hey guys & gals, groengevingerde mede-tuiniers ,

    De afgelopen jaren ben ik langzaam steeds meer gaan roken, en begon het aardig in mn portemonnee voelen. Toen hoorde ik ook nog over toenemende wiet-gerelateerde criminaliteit en ging mn huisgenoot het huis uit: 1+1+1 = 2, plek zat: ik ga lekker zelf telen!! (Oh ik bedoel eigenlijk 1+1+1+1=2; zonder dit forum kom ik nergens...)

    Ik heb totaal geen verstand en ervaring met wiet kweken: dit is voor mij een soort experiment en ik hoop ervan te leren, en met wat geluk ervan te roken

    Dus bij High Quality seeds heb ik dit besteld:
    - Northern Light (NL) (binnen)
    - Highway Delight (HD) (buiten)
    Zo potent dat ze licht geven

    pic1.jpg

    Dit zijn 22 zaadjes, dus ik hoop dat ik straks max. 5 mooie vrouwtjes kan uitkiezen!

    DAG 0

    pic2.jpg

    De bovenste rij in de bak is 6x HD, rechtstreeks in de aarde gestopt.
    De tweede rij wordt 5x HD, ontkiemend op een schaaltje met pleepapier
    De derde rij is 6x NL, rechtstreeks in de aarde
    De vierde rij wordt 5x NL, ontkiemend tussen pleepapier

    pic3.jpg
    druk bezig met ontkiemen...

    Ze wonen nu in een terrarium met een 40w daglicht-TL, een 58w warme witte TL , een 75w IR lamp en wat halogeen spots. DAT KAN BETER!!
    Later zal ik er ook een paar buiten zetten, ik heb een galerij op het zuiden. misschien krijgt mn smokende buurman ook wel een paar plantjes!

    pic6.jpg

    OK jongens en nu met zn allen duimen voor mn kleine vriendjes!

    Deel 2 komt eraan...
    OOOEH SPANNEND!!!!
    Attached Files

    #2
    L's TL kweek: DAG 1

    DAG 1

    We gaan vandaag voor de eerste keer naar ons schaaltje kijken.
    Ik ben benieuwd!!

    Ok dan, hoera! het eerste Northernlight zaadje is al uit z'n broek gescheurd, en hij heeft al een worteltje zo lang al zichzelf (OEPS geen foto..). In de aarde jij!

    Nieuw pleepapier bij de rest (in het schaaltje) gedaan, plantenspuit gepakt, bak weer afgedekt, IR lamp er weer op.
    (zie foto op dag 0)

    HOE ZOU HET AFLOPEN MET DE ANDERE ZAADJES? Lees het allemaal op DAG 2

    Comment


      #3
      L's TL kweek: DAG 2

      DAG 2

      Vandaag gaan we voor de 2e keer kijken naar mn kleine schatjes...

      ... en voila! Alle NL's zijn uitgekomen. Hup in de aarde!
      ... maar waar blijven mn Highways? Zijn ze stuk ofzo?

      Lees het in de volgende update!

      Comment


        #4
        L's TL kweek: DAG 3

        DAG 3

        we gaan weer naar het schaaltje kijken, waar nu nog alleen 5 Highways liggen te wachten.

        Zo hey, eindelijk is er eentje uitgekomen! Hup; vinger in de aarde, zaadje erachteraan en aarde er weer bovenop. Cool, beetje traag dus maar ze doen het!

        Maarre wat gebeurt hier nou: die gekke NL's komen nu al boven de grond uit!



        Dus weg met die IR lamp en het plastic, en de TL lamp en spotjes erboven..
        Go, Go, Go!
        Last edited by L Green; 16 September 2009, 19:53.

        Comment


          #5
          Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

          hoi! Als je je hele kweek zo enthousiast en zorgzaam blijft,kan er nix mislopen
          Maar euh, waarom heb je draadjes boven je grond gespannen? kan miss een domme vraag zijn maar ik stel hem toch
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #6
            L's TL kweek: DAG 4

            DAG 4

            3 van de 4 Highway Delight zaadjes zijn nu ook uitgekomen. Goed bezig jongens!
            Gaan jullie maar in de aarde zitten.

            Uit die aarde kun je nu trouwens alle 11 NL plantjes zien steken, ookal zie je sommige nog maar net. Voorkiemen gaat dus niet sneller, dat mooie rijtje van 6 was in de aarde gezaaid!
            Volgens mij zie ik zelfs de eerste HD al komen, ook eentje die in de aarde is ontkiemd.
            pic7.jpg

            Nu nog wachten op het laatste HD zaadje, en wat de spruitjes gaan doen!
            TO BE CONTINUED...

            Comment


              #7
              L's TL kweek: DAG 5

              Hey guys!

              ten eerste, sommigen van jullie vroegen zich af waarom heeft ie toch die draadjes gespannen. Nou, nergens voor! Maar je ziet wel goed in welk vakje je al zaadjes hebt gestopt.
              Omdat ik wist dat ik ging vergeten welk zaadje/plantje van welke soort was, hield ik het nauwkeurig bij (zie mn systeem in onderstaand figuur)
              pic11.jpg

              DAG 5

              We gaan weer even kieken: Onee! sommigen plantjes krijgen het toch een heeeel klein beetje te warm van die spots; daar was ik al bang voor. Sommige anderen strekken zich tot op hun tenen om wat van het warm witte TL-licht te pakken, die net wat hoog hangt (wou niet meteen de opkomende spruitjes verschroeien!). Maar goed, duidelijk te weinig / verkeerd licht.

              Na wat zoeken vond ik nog een daglicht TL van 40w, perfect! Ik krijg morgen als het goed is ook een 160w plantenlamp.
              Gelukkig voor onze kleine sprietjes heb ik ook meteen maar 2 troggen van 2 * 36w besteld. Met natuurlijk 4 * 827 (voor later), en nog wat daglicht/koel wit buizen voor nu. Supercheap!

              Verder lekker zitten knutselen: aluminium-folie op karton geplakt, lampen weer anders opgehangen / spotjes weggehaald / enz.
              Nog wat water gegeven, maar niet teveel. Ze mogen best wel even wortel schieten in die standaard potgrond van me, en het is nog vochtig genoeg.

              Ok tot morgen, met foto's! (of stiekem straks al)

              Comment


                #8
                pic10.jpg

                Maar oeps; sommige plantjes zijn zich wel erg aan het uitstrekken.
                hoeveel je toch kan leren op dit forum, anders had ik het nooit meteen gezien!
                pic8.jpg
                (niet heel duidelijk op foto, maar ook anderen strekten zich al...)

                Dus ik heb sommigen maar een beetje ingebouwd in wat extra aarde; morgen ff nieuwe potgrond halen!!! En ook nog wat gekloot met de lampen / reflectie dingen. Wel erg lekker zo te zien, die TL daglicht lamp! Gelijk nog maar wat lager met dat ding.
                Kom maar op met die bestelde TL's!

                Tot morgen kids

                Comment


                  #9
                  Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                  Mooie kweek man! En veel enthousiasme, ideaal
                  Maar ik wil wel zeggen: vergeet niet om je planten op tijd elk in een aparte pot te stoppen

                  grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                    hee man, dankjewel!
                    hoe lang zou ik ze ongeveer nog zo kunnen laten staan?

                    Bless, L

                    Comment


                      #11
                      L's TL kweek: DAG 7

                      Lieve mini-wekers,

                      de 'tot morgen' van dag 6 is dan eindelijk vandaag geworden, de toekomst en het verleden ontmoeten elkaar weer net zoals de hele afgelopen week vandaag is geweest. ?

                      DAG 7

                      Jeuj!! We gaan weer kijken! En het thema verder is TL-licht!
                      pic12.jpg

                      En wat denk je, ik zie alle 22 plantjes! ze groeien zo snel naar het licht toe dat ik ze meteen allemaal ga ingraven.
                      pic15.jpg
                      pic19.jpg
                      pic13.jpg
                      pic14.jpg

                      Klaar! (niet helemaal tot de blaadjes idd)
                      pic17.jpg
                      pic18.jpg

                      Ik wou nog even stilstaan bij het feit dat ik met TL ga kweken. Volgens mij is het namelijk echt een goed idee! Dit is waarom ik pro-TL ben:

                      Ten eerste: Zoals ik hier overal lees: licht = gewicht. Nou weten jullie dat HPS lampen heel veel hitte afgeven. Die hitte kost heel veel watts, maar is geen bruikbaar licht voor het plantje. Je krijgt waarschijnlijk maar max. 200-300 watt aan goed licht uit een 400w ding, rest is alleen warmte.

                      Ten tweede: omdat die HPS zo warm wordt, moet je hem een stuk hoger hangen. Hierdoor verlies je volgens mij ook een boel licht, want je hebt met TL's al gezien: hoe lager, hoe beter!! Met HPS geldt dat ook wel, maar kan het gewoon niet te laag.

                      En ten derde: die TL's zijn langwerpige lichtbronnen; veel beter verspreid dus dan een HP lamp. Ideaal ook voor in mn hok, past precies.

                      Volgens mij, als ik straks rondom de 200w aan TL lichten heb, moet dat qua pure lichtopbrengst net zo goed werken als een 400w peertje. 2x zo goed voor milieu, 2x zo goed voor mn portemonnee.
                      Enige nadeel zou kunnen zijn dat in het TL licht niet de goede frequenties zitten ofzo... Ik zal het jullie vertellen!

                      Maar nu dus nog maar ff met 1*58w TL, 1*36w TL, en 1 * 160w plantenlamp. pic16.jpg

                      Vraag aan de experts: is het slim om die 75w InfraRood erbij te hangen, ik bedoel hebben ze daar nu wat aan??

                      Maar goed, genoeg gekletst voor vandaag!
                      en sorry, vanaf nu dus geen fast-forwards meer. Geduld, vrienden!!

                      Bless,
                      L Green
                      Last edited by L Green; 10 June 2009, 23:16. Reden: titel bericht aangepast

                      Comment


                        #12
                        Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                        Dag 8

                        - eerst ventilatortje geklust. had geen 12v lader, maar wel een oude pc voeding!
                        pic39.jpg pic40.jpg pic38.jpg pic42.jpg
                        (update: ga misschien toch 5v of 7v aansluiten, fan blaast zo hard dat mn LV helemaal weg lijkt te waaien...)

                        De plantjes zijn niet extreem hard gegroeid, maar wel bezig aan nieuw paar blaadjes!

                        Ook nog een felle spaarlamp ergens uit geschroefd )
                        We zitten nu op 58w SL + 160w GL + 30w TL + 16w SL, op een heel klein bakkie met 22 sprietjes.

                        DAG 9

                        Zo, weer veel gedaan vandaag!

                        De TL buizen zijn nog steeds niet bezorgd, wat me een mooie gelegenheid gaf om dan maar wat anders nuttigs te gaan doen. Eerst maar eens kijken!

                        pic20.jpg pic21.jpg pic22.jpg pic23.jpg pic24.jpg

                        Weedlover waarschuwde me om de plantjes op tijd over te potten (thanks man), maar ik wist niet hoe snel dus ik ben vandaag maar begonnen. Was nog ff flink zoeken in huis voor al die potjes! ik had er al een zooitje klaargezet, maar had niet gerekend dat ik alle plantjes zou overhouden

                        pic25.jpg pic26.jpg pic27.jpg
                        van die 10 liter emmers heb ik er trouwens 10, die kosten namelijk 90 cent bij blokker. Sommigen waren al lek dus scheelt weer moeijte

                        Alle Northern Lights zitten nu apart, de Highway's hebben ondertussen even lekker in het zonnetje gestaan. Prachtig weer, anders toch zonde van al die Lumens!
                        pic31.jpg pic32.jpg

                        Overpotten was nog best lastig trouwens !
                        De plantjes zaten in kleine vakjes aarde, maar ze neigden bijna uit elkaar te donderen als ik ze pakte!
                        Het was niet droog, niet nat. Druk ik mijn aarde niet hard genoeg aan??

                        Maar goed, omdat 22 potjes ook nogal wat ruimte innemen heb ik eindelijk
                        alle rare obstakels die nog in het oude terrarium zaten eruit gebikt, stuk meer ruimte nu! 125 cm *60 cm, 120 cm hoog

                        De muren moeten nog ff echt helemaal glad zodat de alu-folie erover kan, maar het meeste werk is al gedaan.
                        pic28.jpg pic29.jpg pic30.jpg

                        Tijdelijk ook maar wat extra spaarlampen opgehangen, tot de TL's arriveren; het is nu niet meer zo'n geconcentreerd klein bakkie als eerst, en ik zal echt beter mn best moeten doen om het een beetje uit te lichten.

                        Vannacht gaan ze tijdelijk op 24/24 zodat ze even goed kunnen groeien (met het licht dat ze krijgen), en zodat ik misschien zelf ook nog wat dingen aan de bak kan doen. Beetje licht is dan wel handig

                        Zo ik ben kapot; lang niet zoveel inspanning verricht op een dag! Ben nu al het klokkie rond aan het zwoegen voor kleine plantjes.. 3x naar de winkels gestruind voor grond, fittingen, boofschappen, enz, en dat terrarium gestript. Grote teringzooi ervan gemaakt Zo worden we wel fit!

                        Waar kweken toch al niet goed voor is...

                        pic35.jpg pic36.jpg pic37.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                          Goed bezig maar wel een zooitje in die kamer en een beetje bij elkaar geraapte lampen. Dat is wel het leukst aan huis en tuin kweken!
                          node voor node van klein naar groot
                          LST LEMON SKUNK VERSLAG

                          Comment


                            #14
                            Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                            hoy L, ik denk wel echt dat je fout zit op het vlak van lamen...
                            Miss is Tl beter voor jouw kweek, maar hps is toch echt veel beter hoor. Die hps mag dan wel wat wat aan temperatuur verbruiken, maar zeker geen 150W en eeen hps lamp is veel compacter dan TL, etc... Dus zeg alsjeblieft niet dat Tl beter is!
                            Maar idd voor jouw kweek kan het gunstigere aspecten hebben TL

                            Peacah!
                            grow da weed, smoke it's buds

                            Comment


                              #15
                              Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                              ja idd, voor mijn kweek is het wel prima. we zullen zien hoe het resultaat wordt, ik heb echt nog geen idee! en nog geen TL lampen

                              ben wel benieuwd waar dan al die watts heen gaan als je 400w TL ophangt. Zou daar dan net zoveel warmte van komen als van een 400w HPS, in totaal?

                              iig vandaag nog maar wat spaarlampies erbij, 14watt voor 2 euro kan er nog wel af..

                              kamer wordt weer opgeruimd hoor, moest inderdaad het huis-tuin-en-keuken kweken ff in alle pracht laten zien

                              prettig weekend jongens!

                              Comment

                              Bezig...
                              X