Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Zoals beloofd wat foto's van mijn man en vrouwen.

Ff 2 foto's om te checken of ik gelijk heb.

Links is vrouwtje.. rechts is mannetje.

right??
    Attached Files
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

Heel duidelijk te zien. klopt helemaal.

Comment

Welkom in de wondere wereld van mijn 3 vrouwen en 1 man (goh.. wou dat ik dat thuis ook geregeld kreeg).

Nou, in een paar dagen is er een hoop gebeurd!

Ten eerste is mijn Michiel (het enige mannetje) van mening dat ie ff stoer moet doen door een groeispurt te doen van 10cm in 5 dagen, waardoor ie een behoorlijk stuk hoger is dan zijn vrouwelijke partners.

Verder heb ik het idee dat de eerste toppen zich beginnen te vormen op voornamelijk King en Toos (Dolly loopt wat achter).

Graag even jullie feedback op de volgende vragen van mijn zijde:

1. Per wanneer zal het mannetje naar jullie mening beginnen met bestuiven, want ik wil hem eigenlijk voor de tijd dan apart houden, het stuifmeel opvangen en handmatig bestuiven.

2. Klopt het dat op de 1e foto hieronder, daadwerkelijk een top te bewonderen is? En klopt het dat die ongeveer in elke oksel van de plant tot stand komt?..

3. Lijkt het een beetje goed te gaan naar jullie mening of dien ik nog ergens rekening mee te houden?

Thanks again.. en zoals gezegd: de foto's:
        1. King (vrouwtje)
        2. Overview van de kast
        3. Top van Michiel (mannetje)
        Attached Files

Comment

Wil iemand mijn vragen beantwoorden? zou u eeuwig dankbaar zijn

Wat ik dus, naast bovenstaande vragen, met spoed wel zou willen weten is, per wanneer mijn Lowrider #2 mannetje al begint met het stuifmeel rond te strooien, want ik moet hem dan op tijd uit het hok gaan halen.

Ik zit nu op zo'n 5 weken met mijn planten en het mannetje heeft al enkele bolletjes, maar ik vermoed dat dit voorbloei is, maar weet dus niet of hij nu ook al stuifmeel in de lucht mikt..
          Last edited by Nefius; 17 November 2009, 23:08.

Comment

Mooi verslag maak je ervan
            Je vraagjes:
            Je hebt in King topvorming zoals je al dacht.
            Ik vind ze er goed uitzien, ga zo door zou ik zeggen.
            En als laatste wanneer de bestuiving kan plaatsvinden...
            Helaas weet ik daar de tijdspanne niet van.
            Wat ik wel weet dat als de banaantjes opengaan komt er stuifmeel vrij en kan je gehele vrouwelijke bevolking bevrucht worden.
            Persoonlijk zou ik geen risico nemen en hem verwijderen van de dames.
            Maar misschien heb ik het mis en kun je hem nog een tijdje staan laten, maar dat moet een ander dan maar beamen die ervaring in zaadkweek heeft.
            Males gaan bij mij steevast de container in, dus heb er geen ervaring mee.
            In elk geval heb je je 1e reactie binnen, mogen er vele volgen!

vale.

Comment

Thanks Vale!

Nou, het gaat mij juist om een DEEL te bestuiven van de toppen, aangezien ik ook een zaadkweek wil doen (maar dat hoeven er echt geen 100 te zijn.. 15 a 20 is ook prima) en de rest wil ik dus niet bevrucht hebben.

Maar aangezien de plantjes nu op 5 weken zitten, en pas net (1 week) enigszins in de bloei gaan, verwacht/hoop ik dus dat het mannetje nog even wacht met zijn stuifmeel, echter wil ik dit graag horen van mensen of dit klopt.

Thanks

Comment

Iemand? Voordat ik al mijn vrouwen volledig bestoven heb?

Comment

Op de vraag over het stuifmeel weet ik het antwoord niet.

Wel is het inderdaad een vrouwtje op foto 1, en een mannetje op foto 3.
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Ik heb het vermoeden dat er al een en ander aan stuifmeel rond dwarreld, want ik raakte mijn mannetje aan en toen viel er wat "stof" naar beneden.

Hierbij wat foto's, kan iemand mij zeggen of er daadwerkelijk al een grote kans is dat er stuifmeel in de lucht zit? Plant (lowrider #2) is van 16 oktober, dus 5 weekjes oud..
                    Attached Files

Comment

Ja laatsae foto is duidelijk rijp stuifmeel is al in je kast te laat dude.

Grtz

Comment

Op zich niet zo'n ramp... ben er net achter dat er zo'n 5 bolletjes gesprongen zijn van het mannetje, dus dat valt wel mee.
                        Ik wil ook deels zaad, maar wil ook wat toppen om te roken.
                        De vrouwtjes zijn al wel aan het bloeien, maar nog niet echt veel ofzo, aangezien ze pas 5 weken oud zijn.

Kan ik nog gewone toppen verwachten om te roken?
                        Het mannetje haal ik namelijk nu weg.

Thanks!

Comment

Niet te hopen dat er te veel bestuift is succes iig verder. En een paar zaadjes is ook wel leuk natuurlijk.

Comment

Nu heb je in elk geval genoeg zaad voor je volgende kweek!
                            Veel rookbaars zal je er niet uithalen: Eens het mannetje z'n stuifmeel heeft gelost zijn de vrouwtjes bevrucht.
                            Misschien dat niet alles bevrucht is, tja, laten we het hopen...

Comment

Alles wat niet bestoven is zal gewoon goed rookbare wiet worden alleen de pistels waar stuifmeel op gekomen is zullen een zaadje maken. De bestoven pistels worden na bestuiving binnen twee dagen bruin en het zaadzakje waar je zaad in rijpt begint al te zwellen.

Int midden van de foto zie je de bevruchte, reed bruingeworde pistel en het al zwellende zaadzakje.

Alle pistels die voorlopig wit blijven zijn dus niet bevrucht en vormen geen zaad en zijn gewoon rookbaar. Ook wiet waar zaad in zit is trouwens gewoon te roken. Wel is deze wiet minder potent. Wel heel secuur de zaden en de zaad hoesjes verwijderen alvorens je dat rookt. In zaad zitten allerlei olien die het ongenietbaar maken om te roken. Met de rest is niks mis mee.

Grtz

Comment

hoi

mooie foto en uitleg monty

@ nefius , je plantjes staan er mooi bij als je 1 plantje bestuift kan je al rap 150 zaden hebben

ik had het trouwens ook met mijn lowryder dame , als die bevrucht was werden de witte haren na een dag of 2 volledig bruin

greetz,

Comment

Bezig...
                                X