Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Van 1mannelijk plantje en 1vrouwelijk plantje kan je 150 zaadjes krijgen? o.0
    Kan dit ook met gemengde soorten?
    Er is altijd licht aan het eind van de tunnel, hoop maar dat het geen trein is.

Green power!

Comment

Kijk, das allemaal info waar ik wat mee kan!
      Thanks mensen!!

Ik ga het morgenavond maar eens bekijken wat er allemaal bestoven is.
      Het mannetje is 2 dagen geleden uit de kast gehaald en ik heb er nog wat stuifmeel van opgevangen voor mijn kruising met de toekomstige Jack Diesel die ik nog moet planten..
      Vandaag is het mannetje in ieder geval gevierendeeld en verdwenen naar de eeuwige jachtvelden..

RIP Michiel

Maar de overgebleven 3 dames zijn een mooi trio in mijn opinie.
      Dolly, welke iets later dan de andere geboren werd, is ook goed bezig, dus ik heb nu eigenlijk 3 vrouwtjes welke het allemaal prima doen..
      (alleen King doet het net ietsjes beter dan de andere 2 dames).

Ga deze week ook maar eens de Jack Diesel ontkiemen en zodra deze begint te bloeien, bestuiven met het stuifmeel van de Male Lowrider..

Stay tuned for some Weedtastic news the next couple of weeks!!
      Last edited by Nefius; 22 November 2009, 23:25.
      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

@ dark kappy

dan heb ik het nog maar over een plantje van 30cm heb laatst 170 zaden uit een lowryder gehaald , let wel ik heb de man laten staan totdat alle haren bruin waren bij de dame , als je 1maal bestuifd en je haalt de man dan weg kunnen er zich nog nieuwe bloemen (witte haartjes) ontwikkelen. als je dan nog eens gaat bestuiven of beter! de man de hele tijd erbij laat zal alles bestoven worden en kan je nog es versteld staan hoeveel zaden daar afkomen

ik denk als je een plant van 1m volledig bestuift dat daar wel 1000 zaden afkomen

greetz,

Comment

Ehm.. nou..eh 1000 is nou niet echt wat ik wil
          Maar een stuk of 30 zou mooi zijn.

Hoe dan ook, ik heb nu het mannetje zo'n 3 dagen uit het hok (let op, er waren slechts 5 bolletjes open gesprongen op het moment dat ik hem eruit haalde), maar ik heb nog nergens iets van een bruinachtig haartje gezien, dus ik vraag me af of er wel wat bestoven is..
          De plantjes zijn pas 5 weken, dus kan het wellicht zijn dat de vrouwtjes nog niet bevrucht konden worden??

Hoe dan ook.. ik heb stuifmeel bewaard, dus ik zal over een paar daagjes ff kijken of er wat veranderd is en anders handmatig 1 of 2 toppen bestuiven.

Comment

Zojuist mijn hokje geopend en tot de conclusie gekomen dat ik nog niets zie waaruit blijkt dat er toppen bevrucht zijn en het is inmiddels 4 dagen geleden dat het mannetje uit het hok gehaald is.
            Kortom, ik heb de kwast erbij gehaald en 4 topjes van mijn mooiste damen betast met het stuifmeel van tha male.

Volgens mij vond ze het wel lekker

Nagoed, we gaan zien wat er gebeurd..

tot laters!

Comment

ennnnnnnnnnnnn update!

Heb dus handmatig bestoven en er zijn nu wat haartjes bruin geworden, niet echt veel (stuk of 3), maar goed.

Nu kijk ik even onder de bladeren van de toppen en daar zie ik wel wat donkere haartjes.. Kan het zijn dat alleen die bevrucht zijn (wat op zich wel raar is, want je zou verwachten dat juist de haartjes bovenop als eerste bevrucht worden.

Hoe dan ook.. alles verder goed met mijn dames!

Comment

-- Going steady --
                Allrighty then, was alweer een tijdje geleden en ben afgelopen weekend weg geweest, dus m'n pa heeft de planten water gegeven (thnx pa!)

Hoe dan ook, volgens mij gaat het als een speer, want de handmatige bestuiving lijkt goed gelukt te zijn (zie foto's van mijn vrouwtje "King").

King is bij verre de best producerende vrouw van de 3, maar de andere 2 doen in ieder geval hun best.

Alle haartjes op de bestoven toppen van King zijn nu bruin en de "zaadzakjes" zwellen al op, dus denk dat ik er wel een mooi aantal zaadjes aan over hou.

De andere toppen en de toppen van de 2 andere dames groeien ook gestaag en de haartjes hier zijn nog mooi wit.

Kan iemand mij zeggen aan de hand van de foto's hoe lang het nog gaat duren voordat ik kan oogsten? (ik gok op zo'n 4 weken).

Thanks!
                Attached Files
                Last edited by Nefius; 30 November 2009, 22:14.

Comment

hoi,

mooie plantjes heb je daar na het bestuiven duurt het een 4tal weken tegen de zaadjes klaar zijn

veel succes

greetz,

Comment

Ziet er goed uit!

Peace

Comment

Heel mooi verslagje! Bewaar je het stuifmeel wel in de vriezer/koelkast anders is het snel niet meer bruikbaar. De zaden zijn klaar als ze uit de plant vallen. Eerst springt het zakje open, dan komt hij los. Iemand nog een aanvulling?
                      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Thanks voor de feedback.. altijd goed om te zien dat mensen het verslag lezen.
                        Maar een van mijn andere vragen was hoe lang de plantjes nog moeten voordat ik kan oogsten.. ik gok zelf rond kerst, dus kleine 4 weekjes

Comment

Hoelang ze nog moeten zou ik niet durven zeegen. Maar als 80% wan de haartje donker zijn, zijn ze klaar.
                          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Nou, het is nu meer dan 1 week geleden dat ik het mannetje uit de kast heb gehaald en 1 vrouwtje handmatig heb bestoven en daar kan ik de zaadzakjes al goed zien opzwellen.
                            Echter wat ik nu ook zie is dat er op een van de andere dames ook bruine haartjes beginnen te vormen sinds vandaag.. dat zou er in principe op duiden dat:\
                            A. deze ook bestoven is.. maar dat is dan wel heeeeel erg laat dat dit begint te uiten
                            B. ik richting het einde van mijn kweek ga en wellicht al met 1 a 2 weken kan oogsten...

B is natuurlijk het leukst in dit geval, maar de dames zijn nu pas 6,5 week oud, dus dat is best snel volgens mij..

Comment

hoi

dat zal wellicht het einde betekenen nog een weekje voeding geven en dan een weekje schoon water en knippen maar

mijn ervaring is met lowryders is dat ze na 5 weken zichtbare groei oogstklaar zijn.

greetz

Comment

ghe.. dan wordt misschien wel een kerstkindje (lees oogst)
                                Hoe lang moet ik ze dan laten drogen? (2 weekjes?)

Comment

Bezig...
                                X