Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bosjesplant 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: bosjesplant 1

    3 maart.jpg

    Ik had erges gelezen dat als je hem op 12/12 zet hij kleiner blijft? nu weet ik niet of dit klopt maar zou het dan momenteel gaan als ik er iets over doe voor 12 u?
    tis maar een tijdelijke oplossing tot ik precies weet wat ermee te doen , het was maar een test voor de kiemkracht van de zaadjes !
    Als het hier goed vlot met men werk komk dezen avond in de volgende bos waar ook schapenweien zijn, hier heb ik een goed plekje in gedacht buiten de schapenzone over een omheiningsdraad weliswaar en tusen de netels bij een beekje in een open veld !
    Ik zal deze keer fototestel met flits meebrengen

    chrs
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

    Comment


      #17
      Re: bosjesplant 1

      Op dit moment heb je nog geen 12 uur daglicht. Dus waarom de plant verduisteren? Of wil je omstreeks het middaguur de plant in het donker gaan zetten? Ik zou niet weten wat daar het nut van is.

      Comment


        #18
        Re: bosjesplant 1

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
        Op dit moment heb je nog geen 12 uur daglicht. Dus waarom de plant verduisteren? Of wil je omstreeks het middaguur de plant in het donker gaan zetten? Ik zou niet weten wat daar het nut van is.
        Hij staat op mijn kamer, en aangezien ik hier van smorges tot savonds bezig ben, is hier constant het licht aan... dus leek het mij logisch hem te verduisteren na zijn 12 u anders blijft hij makkelijk 20 u in het licht :p
        of vergis ik me daar nu in?

        chrs
        --------------------------------------------
        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
        ik voel me een geurillaboer

        Comment


          #19
          Re: bosjesplant 1

          Wellicht vergis je je dat het licht 20 uur per etmaal aanstaat, tenzij een deel van de nacht met het licht aan slaapt. Als ik het goed begrepen heb kweek je AF-soorten. Die zijn niet afhankelijk van de fotoperiode.

          Comment


            #20
            Re: bosjesplant 1

            Het is geen autoflower maar gewoon plantje
            en een dele van de nacht slaap ik met licht, met name smorgens ! ik doe de rolluiken niet dicht dus vanaf 8u begint het hier mooi binne te schijnen. nu stoort me dit niet en slaap ik er gewoon door, maar ik zit meestal tot 12/1u te werken op men kamer dus 8 tot 12 is 16u licht niet?

            Waarschijnlijk ben ik weer totaal de mist in gegaan, rekenen is niet men beste kant ! hehe .

            chrs
            --------------------------------------------
            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
            ik voel me een geurillaboer

            Comment


              #21
              Re: bosjesplant 1

              juist terug van een andere potentiele plaats (op de heide geraakte ik momenteel niet)
              khad ne toffe pitslamp bij voor wat te wandelen op het onbekend gebied (stik donker natuurlijk)
              kom ik in een zeer drassig gebied, dacht in men eigen mh hier zal al niet veel volk doorwandele, dus best dat ik het wel doe !
              Kom ik bij een hoop kleine watertjes int midden van het bos ! met in het midden telkens een eilandje, nu zelf geraakte ik er niet, was toch zo ne 3/4 meter verwijderd van het eiland, maar misschien wel een leuke uitdaging om op een van de eilandjes wat te planten , probleem wel is daar geraken en na de zomer er nog eens terug geraken .
              qua beeste en mensen zal dat geen probleem zijn, niemand die zich daar op zal wagen. probleem wel lijkt me bodem en mss het licht, doordat het op een eilandje is val er natuurlijk wel licht aan de zijkant binnen maar der zate wel bomen op.
              En is misschien ook te nat ?
              als ik eens er langskom in het licht zal ik een foto geven, iemand enig idee of het een potentiele goeie plek is ?

              het plantje was vandaag per ongeluk wat te dicht bij lamp gekomen en was wat verbrand (damnd),hopelijk is mrg alles terug beter

              chrs

              chrs
              Last edited by melosma; 5 March 2011, 12:02.
              --------------------------------------------
              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
              ik voel me een geurillaboer

              Comment


                #22
                Re: bosjesplant 1

                5 maart.jpg

                ik denk niet dat ze het nog overleeft ... jammer wel ze groeide zo mooi !
                --------------------------------------------
                Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                ik voel me een geurillaboer

                Comment


                  #23
                  Re: bosjesplant 1

                  Ik ken niet veel mensen die in het donker een spot zoeken. Zou dat overdag niet handiger zijn? Kun je de Poolster vinden om het noorden te bepalen?

                  Comment


                    #24
                    Re: bosjesplant 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                    Ik ken niet veel mensen die in het donker een spot zoeken. Zou dat overdag niet handiger zijn? Kun je de Poolster vinden om het noorden te bepalen?
                    haha, je hebt gelijk ! maar meestal heb ik s'avonds tegen een uur of 6/7 pas gedaan soms later ! Nu moest ik toevallig hier toch langs dacht ik kan evegoed stoppen en eens rondwandelen, is wel een uitdaging als de batterije plots plat zijn en je zit daar in het midden van een bos in een half moerasje
                    nu ja ik vind het leuk om te doen, en tis niet met enige bedoeling dat het al donker is eer ik er langs ga hoor ^^

                    chrs
                    --------------------------------------------
                    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                    ik voel me een geurillaboer

                    Comment


                      #25

                      Comment


                        #26
                        Re: bosjesplant 1

                        het is een deel van een recreatie eigendom, ik denk eerlijk gezegd dar het niet zo heel diep is ! volgende keer eens testen, waren meer eilandjes dus meer keuze ! het plan was er hopelijk naar toe te wandelen ! maar dan eerst even testen hoe diep het eigenlijk is. Het zijn loofbomen als ik me niet vergis, en ik vond dit een verassingssetup, 2 keer na toe gaan, een keer om te planten en 2de keer om te zien of hij het overleefd heeft ! misschien tussendoor nog eens om te zien dat het geen mannetje is als ik er meerdere ga zetten in dat bos !
                        mijn zoektocht naar plekjes gaat door maar zodra het mei/juni is, ga ik hier een mooi verslagje brengen met hopelijk een wekelijkse update!

                        chrs
                        --------------------------------------------
                        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                        ik voel me een geurillaboer

                        Comment


                          #27
                          Re: bosjesplant 1

                          Gisteren nog eens op een andere plek geweest. dit bos heeft al wat meer wandelaars en fietsers,
                          Ik heb een plekje gevonden met veel lichtinval en erond begonnen kleine netelplanten op te komen, dus begin juni ga ik eens zien hoe begroeid het er is. als het vol zit ga ik ertussen ook wel een schoner plantje zetten, met een dichte begroeiing al weinig kans dat mense er tussen gaan wandelen

                          ook in het bos erlangs via de terugweg gewandeld en daar een paar mooie plekjes gezien met vogelbesplanten ofzoiet :p en een mooie lichtinval
                          maar vergeten fotos van te trekken, het zat wel tussen de hoge dennen dus we zien nog wel !
                          nog 2 bossen te gaan en ik kan gaan selecteren.


                          SAM_0519.jpg

                          chrs
                          --------------------------------------------
                          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                          ik voel me een geurillaboer

                          Comment


                            #28
                            Re: bosjesplant 1

                            Hou er rekening mee dat er in de zomer veel minder lichtinval zal zijn aangezien die bomen vol staan met blaadjes dan.
                            Let op met fotos te posten.
                            Ik zou opwaarderen met kippen-koemest, kalk, beendermeel en Cocos.

                            gtzz

                            Comment


                              #29
                              Re: bosjesplant 1

                              idd, nu denk ik niet dat iemand de plaatsen ga herkennen, maar je weet maar nooit!
                              een van deze de ondergrond van bepaalde plaatsen een bemesten !

                              chrs
                              --------------------------------------------
                              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                              ik voel me een geurillaboer

                              Comment


                                #30
                                Re: bosjesplant 1

                                Ik heb van dutch headshop Lowryder 1 gekregen gehad (waarvoor dank ) ,
                                nu hierdoor vroeg ik me af of ik halverwege april thuis een kon voorkiemen en halverwege mei op een van de plaatsen zetten.
                                Logish geredeneerd was hij dan halverwege juni volgroeid aangezien het een autoflower is en heb ik al wat leuks voor de zomer begint .
                                en dan heb ik ook al een van de plaatsen getest .

                                chrs
                                --------------------------------------------
                                Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                                ik voel me een geurillaboer

                                Comment

                                Bezig...
                                X